Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gobru

weer 900, zonde!

Recommended Posts

nee bij de meeste niet nee ;) en meer zelfs ook niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet nogal een bedrijfje hebben hoor wil je bv 30kw/h gebruiken, valt op de meeste bedrijventerreinen wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het gewoon betaald word is er niemand die daarover gaat zeuren!

 

Een kennis van mij kweekt niet maar gebruikt met zijn bedrijf in een pandje van zo'n 200m2 ongeveer 25kw/h zo'n 10uur per dag.

Nog nooit iemand naar wezen vragen de laatste 8 jaar!

Zolang je de rekening maar betaald is iedereen blij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agent

 

Die heeft dan ook een bedrijf en is het allemaal te verklaren.

Zet in zon zelfde pand maar eens 100m2 neer is zon 60kw/h

En is er geen bedrijvigheid, zoals aan/afvoer van materialen/gemaakte producten enz enz

dan komt het op hetzelfde neer als in een rijtjeshuis 6kw/h meer gebruiken dan je buren.

 

Natuurlijk zal de stroomleverancier niet zeuren, maar het is vaak een combinatie van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik 100% met je eens.

Ik ben wel van mening dat als je 100m2 vol kan zetten je ook wel een jaartje kan doen of je daar een heel druk bedrijfje hebt!

Ik ben er ook van overtuigd dat je dan minder snel tegen de lamp loopt als je gewoon je stroom betaald dan wanneer je het aftapt!

 

Kijk eens naar al die nieuwsberichten! In 95% van de gevallen was er sprake van stroomdiefstal!

Denken we dan nog steeds dat dit ongestraft kan en hier niet naar gezocht wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal best naar gezocht worden, en in 95% van de opgerolde ruimtes wordt stroom afgetapt, maar is dat ook de oorzaak van het oprollen?

Ik denk het niet, 80% is overlast of tip vermoed ik.

 

Betalen kan ook tot oprollen leiden he, het is een keuze die ieder voor zich moet maken, beiden is een risico.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk eens naar al die nieuwsberichten! In 95% van de gevallen was er sprake van stroomdiefstal!

Denken we dan nog steeds dat dit ongestraft kan en hier niet naar gezocht wordt!

Als ik op het nieuws lees dat er een plantage is opgerold dan wil ik altijd weten hoe ze zijn opgepakt. Vaak staat het erbij. Meestal is het geur/water overlast of een "tip".

 

Maar het lijkt mij ook een beetje dom om jaren lang in een huis te kweken met gestolen stroom. Ik denk eerder dat het veiliger is om na elke 2 kweken een andere huis te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die heeft dan ook een bedrijf en is het allemaal te verklaren.

Als je een beetje creatief bent dan lukt dat wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die heeft dan ook een bedrijf en is het allemaal te verklaren.

Als je een beetje creatief bent dan lukt dat wel ;)

En niet in zo'n starters unit gaan zitten, daar zoeken ze als eerste.

 

Je kunt natuurlijk ook gewoon een periode draaien tot dat je de standen moet doorgeven aan de netbeheerder en dan alles opruimen en gewoon netjes betalen. Verdacht zal het zeker zijn maar er is niets meer dus kunnen ze ook niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen hebben stroomproviders "ondernemer stroom" en stroom voor particulieren in hun pakket.

Een hoog stroomverbruik van een ondernemer valt natuurlijk minder op dan dat van een particulier. Om ondernemer stroom te kunnen betrekken, moet je een inschrijvingsformulier bij de Kamer van Koophandel kunnen tonen.

Hoe kom je aan een inschrijving bij de KvK: gewoon een onderneming opstarten, maar dan wel een niet kapitaalsintensieve. Je kunt moeilijk tonnen investeren, terwijl je die niet hebt.

Dus kies voor iets makkelijks, dat nagenoeg geen investeringen vergt.

Bijvoorbeeld glazenwasser annex gotenschoonmaak bedrijf. Meer dan een auto, een imperiaal, een ladder en een paar plastic emmers heb je niet nodig.

Dat is voldoende om een KvK-nummer te krijgen en met dat KvK-nummer kun je ondernemer stroom betrekken.

Na twee maanden laat je je bij de KvK uitschrijven, wegens onvoldoende opdrachtgevers.

Er vind geen terugkoppeling plaats met de energieleverancier: hoe en waar je je stroom betrekt, bemoeit de KvK zich niet.

Dus je ondernemer stroom blijft tot in lengte van dagen doorlopen, terwijl je allang geen ondernemer meer bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk maar niet dat ze op zoek gaan als ze per dag 100 kwh missen, als ze het al kunnen zien wat ik ten zeerste betwijfel aangezien niet iedereen een slimme meter heb. Maak je geen zorgen,. Dat is toch een behoorlijke ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die heeft dan ook een bedrijf en is het allemaal te verklaren.

Als je een beetje creatief bent dan lukt dat wel ;)

 

maar niet met een glazenwassers bedrijf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuur in oorlog met wet!

Als het krankzinnige verbod van deze nobele plant wordt opgeheven, kan deze als brandnetels in de berm groeien en kan iedereen er haar of zijn voordeel meedoen en zijn de gecreëerde problemen de wereld uit.

Dan wordt het net zoiets als aardappelen verbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of schapenzuring in een weiland plukken: smaakt lekker mee gestoofd met lamsbout met wat gebleekt rauw paardenbloemblad -molsla noemen we dat- als groente.

Wilde rijstkorrels, die -zo heb ik me wijs laten maken- eigenlijk een grassoort zijn, passen er voortreffelijk bij.

Ik gebruik zuring ook altijd bij stoofpaling (paling in het groen noemen we dit in onze streek).

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja genoeg opties, een bedrijf wat doet lassen verbruikt ook heel veel stroom bijvoorbeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip: begin een saunacomplex, een wasserij of een houtdrogerij (moet je wel geld hebben om te investeren).

Maar begin nooit een pizzeria: dan moet je pizza's -en soms ook kapsalon- gaan bakken en nog gaan bezorgen ook.

Maar dat is slechts een mening, omdat ik pizza's en kapsalon weerzinwekkend vind.

 

De primaire activiteit mag niet arbeidsintensief zijn: dan heb je personeel nodig, dat kun je missen als kiespijn.

 

Bedrijfsactiviteiten met een mogelijk controlespoor op de goederenbeweging moet je mijden: een café schiet niet op. Uit elk ingekocht vat bier van 50 liter kun je 200 tot 240 pilsjes tappen. Uit elke fles jenever kun je 20 tot 24 borrels schenken.

Daar kun je moeilijk een paar ton drugswinst aan toevoegen, want dan zet je meer om dan je inkopen mogelijk maken.

(tenzij je je inkopen zwart doorverkoopt aan een collega café-eigenaar)

 

Weet je trouwens waar de term "witwassen" vandaan schijnt te komen?

Tijdens de drooglegging in Amerika starten criminele drankvervaardigers wassalons op.

De winst uit criminele activiteiten werd getransformeerd als omzet van de wasserettes.

 

Dus uit de wasserettewinst konden de dranksmokkelaars hun riante levensstijl verklaren.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou je toch beter een grote stuk grond met kassen kopen. Als je het niet verhuurd dan krijg je toch geen gezeur met de inspectie. Maak je gewoon gebruik van het zonlicht, en de rest betaal je gewoon aan stroom. Het is misschien wel een hele grote investering maar na een oogst haal je het zo eruit, en je pakt er gelijk een mooie bedrag mee. Het is maar een idee. Of het ook zo in praktijk aan toe gaat weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een paar miljoen te makken hebt, is het best mogelijk om een kassencomplex aan te schaffen.

 

Echter, dan krijg je nog steeds te maken met de overheid, die ter plekke controleert.

 

Hoe zit het met je zaai- en teeltplan?

Hoe houdt je de mestboekhouding bij?

Hoe vaak en met welke middelen bespuit je?

Is je zaad gecertificeerd en niet genetisch gemanipuleerd?

 

Alles wordt gecontroleerd en geregistreerd.

 

Dus als je een paar miljoen te makken hebt en je denkt zonder enige controle een plantage op te kunnen zetten, dan moet ik je teleurstellen.

 

Trouwens, met een paar miljoen hoef je toch geen moeite doen: die paar tienen in de coffeeshop kunnen wel van die miljoenen af.

 

Maar als je het beter weet dan ik: ik sta altijd open voor nieuwe ideeën.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat als je alleen maar het stuk grond koopt inclusief de kassen. Ik neem aan dat iedereen in NL een kas kan kopen zonder dat je een bv moet hebben? Als het geregistreerd staat op bijv Wietje. En de kassen staan gewoon leeg, dus er is geen BV die er gebruik van maakt. Ik neem aan dat als er geen bv geregistreerd staat op je kassencomplex dat je geen controle krijgt?

 

Haha of misschien een oude booreiland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het heel eenvoudig proberen uit te leggen.

Het gemiddelde kassencomplex in Nederland staat op een grondoppervlakte van 17 hectare.

De kostprijs per hectare ligt tussen de 50.000 tot 70.000 euro.

Dus bij de aankoop 17 hectare ben je minimaal 850.000 euro kwijt.

En dan staat er nog geen meter glas, geen infrastructuur, geen koelruimte, geen Wkk-koppeling.

Tel dus daarvoor nog eens twee miljoen bij op.

 

Maar ik kan niet in je portemonnee kijken: wellicht is je financiële achtergrond dermate solide, dat je geen bank nodig hebt om te voorzien in de financiële afwikkeling in een zakelijke overeenkomst van ongeveer 3 miljoen.

Ik dacht dat ik redelijk welgesteld was, maar ik heb dat geld niet in mijn kontzak.

 

Dus je spant me naar de kroon.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) ;) :( je gaat weer lekker he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de buurt staan genoeg kassen en boerderijen leeg.

Kassencomplex heeft zelfs een eigen stroomvoorziening.

 

Maar een kassencomplex zonder sluitende boekhouding en overige bijbehorende zaken is denk ik de beste manier om gepakt te worden ;)

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de kostprijs Prutsertje?

Mijn vrouw en ik moesten meer dan 4 ton aftikken voor een vervallen boerderij op 4000 m2 grond.

Gelukkig konden we op de daarbij behorende tennisbaan twee bungalows laten bouwen en met winst verkopen.

Die winst was binnen de kortste keren verdampt: gewoon opgegaan aan renovatiekosten.

Dus nu hebben we nog maar 1500 m2 grond en nog minstens 3 ton aan toekomstige renovatiekosten.

Om dat bedrag over te houden, moet ik toch langer doorwerken dan ik oorspronkelijk van plan was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je slecht gecalculeerd , meer verstand van de wet zeker ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...