Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Ripper(s) langsgeweest

Recommended Posts

Vooralsnog hebben ze niet weer toegeslagen, maar ik slaap gewoon niet rustig en ben er vannacht een paar keer uit geweest. Door de aanhoudende regen doet zich alweer een tegenstander van mijn geliefde buitenplantje aan. Zodra het maar enigszins kan oogst ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom koop je niet zo een licht sensor? Zodra iemand langs komt gaat er een lamp aan. Vroeger toen ik als postbode werkte waren er veel mensen die dit in hun tuin hadden. Die lampen die je bij zo een set krijgt zijn echt heel erg fel.

 

Heel lang geleden was er iemand hier die een ruit van een buurman voor de gein in ging gooien. Dat gebeurde echt iets van 6x achter elkaar. Toen had hij ook zo een lichtsensor aangeschaft, sindsdien geen last meer van gehad. Bij de Praxis hebben ze wel zoiets. Lijkt mij natuurlijk veel goedkoper als een hond. En met een hond kunnen ze je alsnog snel rippen als je hem gaat uitlaten :lol:

 

Daarom moet je eigenlijk echt niemand over je hobby vertellen/vertrouwen. Zo zie je maar weer dat sommige "vrienden" heel erg wanhopig zijn. En als je hem pakt sla hem dan ook gelijk goed neer. Breek desnoods een paar van zijn vingers zodat hij het nooit meer gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde gister dat hier 's ochtends voor schooltijd een jongen uit de buurt was langsgefietst. Toen verhaal gaan halen met de tipgever die me zijn adres gaf en hem vervolgens beschuldigd aan de deur. Hij gaf toe dat ie mijn planten had bekeken maar zei niks gepikt te hebben. Natuurlijk had ie dat wel, maar een bekentenis uit hem rammen vond ik wat raar met zijn moeder die erbij was komen staan in de deuropening en zich afvroeg wat ik daar deed. Ik zei dat ik medicinale wiet kweek voor mijn aandoening (deels waar en deels om begrip te kweken voor mijn kwekerij bij zijn moeder) en dat haar zoon bij mijn hek was gesignaleerd. Zijn moeder zei dat ie dol is op wiet en daarom gewoon even wilde kijken naar mijn planten, niks vreemds aan. De jongen liep ondertussen weg met de mededeling dat het hem niks uitmaakte dat ik hem verdacht -wat aan zijn kop niet te zien was- en dat het vooroordelen waren. Wel ja, ik besloot dat het tijd was om te gaan. Nu weet hij dat ik hem op het spoor ben, zijn adres weet en hem thuis kom halen. Als ik weer wat mis, of er gebeurt wat met mijn planten, als ze bijvoorbeeld door de bliksem geraakt worden, dan gaat daar onherroepelijk een steen door de ruiten en dan heb ik het wel gezien maar niet gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk juist dat als hij het wel was hij het nu wel uit zijn hoofd zal laten nu je weet waar hij woont....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn moeder zei dat ie dol is op wiet en daarom gewoon even wilde kijken naar mijn planten, niks vreemds aan.

LOL! Ahaha, ja toch geloof je het zelf? Dat is echt zo super asociaal. Ik hoop voor je dat hij het is, zodat hij van je planten afblijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe zoals in Spanje, een laag cement op je muur of hek en daar steek je glasscherven in. Handig tegen vanalles.

Moest er ene overklimmen en hij glijd uit kan je eens goed lachen xp

 

Grts!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe zoals in Spanje, een laag cement op je muur of hek en daar steek je glasscherven in. Handig tegen vanalles.

Moest er ene overklimmen en hij glijd uit kan je eens goed lachen xp

 

Grts!

 

ja leuk idee man, zal de kat van de buren ook leuk vinden en het buur jongetje wat zijn bal zoek.. :lol:

wiet is leuk maar niet belangrijker dan de veiligheid van de onschuldige..

 

ik weet ieder geval wel waar dat glas beland als mijn dochter of mijn kat bloedend thuis komt....

en dat is niet in de glasbak. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@3.0

 

Katten lopen er gewoon niet op als ze dat zien, want je gebruikt gekleurd glas heeej

 

En dan moeten je kinderen niet zo dom zijn om over glasscherven te klimmen. Ze hebben toch ogen of niet soms.

Ga je het glas dan opeten..

 

Grts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en kat kan nog van een schuur afspringen en boven op het glas komen (en het was maar een voorbeeld)

en een kind wat wil klimmen pakt met zijn handen als eerst het bovenste van de schutting/muur vast zonder er op te kunnen kijken of er iets zit..

 

je kan zeggen wat je wil het blijft onverantwoord en lichtelijk ziek. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen ik ben ooit 1x geript...als je het al geript kan noemen..

hadden die harrie's allemaal net ontkiemde plantjes uit mn tuin gejat...en was regulier zaad ook nog.

voor de rest ben ik nog nooit geript zelf, heb al vaker planten zien staan bij mensen...weet hier in de buurt ook 3 te zitten die planten hebben.

fijn voor ze, net als ik niet wil dat ze aan mijn planten zitten zit ik dus ook niet aan die van hun.

ik kan met trots zeggen dat ik mijn wiet altijd eerlijk verkregen heb, is het niet via zelfkweek dan wel gewoon kopen in de shop.

ik heb geen respect voor rippers, meer kan ik niet zeggen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok maar ik bedoel al rekening houdende met de omgeving.

Dus open bebouwing, geen muurtjes van anderhalve meter maar min. 2m enz.

Het is nu niet dat ik op sadistische wijze de kindjes in de buurt wil foppen.

 

Maar deze techniek gebruiken ze dus wel tegen inbrekers. Zo met mooie gekleurde scherven wat er een kunstwerkje van maakt.

 

Al kunnen ze ntrlk wel gewoon een tapijt over je scherven leggen en ze zijn erover :lol: maar moest er nu ene een uitglijden xp het schrikt wel wat af.

 

Grts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat stekelige struiken tegen een tuinmuur/schutting, zoals vuurdoorn, klimrozen, berberis of braamstruiken schrikt ook wel af. Maar glasscherven of stanleymesjes zijn van geheel andere orde en het kan je duur komen te staan.

Als een kind zich wil optrekken aan de muur om zijn voetbal op te halen en het snijdt zijn pezen door dan kan een toekomstige Wajong uitkering verhaald worden op de veroorzaker van het letsel.

Dan mag je zo ongeveer levenslang kromliggen voor een paar wietplantjes.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok xtreme dat is idd een betere oplossing dat met die stekelige planten.

 

Ik vind het gewoon mooi in spanje met dat gekleurd glas, zeker als de zon erop schijnt :lol:

 

Gewoon prikkeldraad onder spanning, een beekje met alligators en opgelost! Subtiel en doeltreffend.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog is er niemand meer langs geweest, ik hoop dat het komt omdat ik heb rondgevraagd in de buurt. Desondanks mijn schutting nog wat verstevigd en voorzien van een dak van konijnengaas. De andere kant heb ik geblokkeerd met opgestapelde tuinstoelen die daar 'toevallig' met opzet staan. Geen ripper die daar 's nachts mee rond gaat zeulen en zo ja dondert het pannendeksel op de grond waarna de hond van de buren aanslaat.

 

Dit is definitief het laatste jaar dat ik in mijn tuin kweek, want ik pas ervoor om een maand lang mijn eigen waakhond te spelen omdat anderen te lui zijn zelf een zaadje in de grond te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hadden die harrie's allemaal net ontkiemde plantjes uit mn tuin gejat...en was regulier zaad ook nog.

voor de rest ben ik nog nooit geript zelf, heb al vaker planten zien staan bij mensen...weet hier in de b

Heb ik ook eens gehad, helaas gefeminiseerd zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog geen rippers meer gezien.

 

vxon.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat je er toch nog een beetje plezier vanaf kan halen, echt balen voor je dat het gebeurt is

kan me idd wel voorstellen dat je geen zin hebt je eigen waakhond te zijn....maar ik denk dat dat in de meeste gevallen wel is met buitenwiet :P

hopelijk kun je wat je nog hebt nog mooi afbloeien...en volgend jaar gewoon auto's ?... die blijven klein en dan zet je ze snachts gewoon binnen.

 

gewoon in oplossingen denken :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In oplossingen denken is het sleutelwoord, maar autoflowers ben ik niet zo weg van.

 

Niet weer kweken is ook geen optie, ik investeer wel in het betere hekwerk zodat ze volgend jaar een laserbrander nodig hebben om bij mijn planten te kunnen.

 

En als het hier bij blijft heb ik er genoeg plezier van, de plant waarvan ze de hoofdtop gejat hebben is in de stres geschoten en heeft er wel vier aangemaakt. Ik stuur ze een kaartje als dank!

 

9mts.jpg

De geripte top.

 

6dfr.jpg

3lsc.jpg

pbqw.jpg

vxon.jpg

De vier nieuwe hoofdtoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog geen rippers meer gezien en ik heb nu twee planten binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie van de zes planten heb ik binnen, kennelijk heb ik ze afgeschrikt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das het betere werk.

 

Nog even wat betreft dat hekwerk. Als ik ineens een nieuw goed hek zie en ik rippers was dan zou ik waarschijnlijk denken dat er nog meer te halen viel. Maar als je dan weer een hek neemt waar je echt moeilijk overheen komt dan wordt het een ander verhaal.

 

Ach, misschien heb je ze al genoeg afgeschrikt zoals je schrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze wisten sowieso wel dat er meer te halen viel, want ze hebben de toppen van beide uiterste planten gestolen. Het hek heb ik verstevigd om hun het moeilijker te maken om via de tuin van de buren toe te slaan. Een tijdje terug werd ik nog aangesproken door een verdachte op brutale wijze dat hij het niet cool vond dat ik zo tegen hem gesproken had waar zijn moeder bij was. Later die avond stond ie zelfs aan mijn deur of we even een konden roken. Ik vroeg of ie gek geworden was hier aan mijn deur te komen, vervolgens drong hij nog aan ook!!! Toen ik zei nu niet en nooit niet pakte hij zijn fiets en droop ie weer af. Waarschijnlijk durft ie niet meer te jatten uit angst dat ik de politie bel (wat ik ook doe) en probeert het nu zo. Doch ben ik geen dealer want ik heb maar zes planten te staan.

 

Hoe dan ook, dit soort dingen maken het kweken alles behalve leuk (toegegeven de vele regen evenmin) dus is dit voor mij wel het laatste jaar dat ik in de tuin kweek, want de afgelopen weken heb ik flink paranoia door het huis gelopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...