Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jacksticky

Haze Wil niet bloeien!

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb 30 haze planten staan, ik zit al 28 dagen in de bloei maar ze willen maar niet bloeien. Ze zijn erg lang geworden tussen de 1.20 en 1.40 meter. Er zitten wel wat bloemen op maar echt minimaal. Ik heb de klok al gecheckt, ik heb mijn klimaa goed onder controle en ik heb geen licht lekken. Ik had wel wat last van overvoeding, maar dat heb k nu hersteld door een week geen voeding mee te geven. Ik had 8 dagen terug nog een ec waarde van 5-6 in mijn aarde en dat is nu 2 geworden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze niet willen bloeien, wel dat het niet zo lekker gaat maar deze planten staan echt gewoon al 10 dagen stil. De planten zien er voorde rest perfect uit. Geen gele, hangende of vreemde bladeren. Als het nodig is rij ik morgen erheen en maak ik foto's. Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apart, zou toch eens controleren of het licht wel uit springt. Heb je em toevallig op continue staan :verrygood

 

Ec 5 is wel bizar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ben al twee keer geweest om te kijken of misschien die schakelbord blijft hangen, maar alles staat gewoon uit ( lampen). Ik heb gewoon stekken gehaald van een stekkenboer, kan het zo zijndat mijn planten zijn bestuift door een mannelijke plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan ook geloof ik zo zijn dat als de temperatuur tussen nacht en dag te klein is dan willen ze nie bloeie nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is die EC waarde gemeten?

 

Als die echt zo hoog was is de ph zwaar * geweest en zal daar je probleem zitten denk ik waarom ze amper bloemen aanmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ec van 5/6 is ook niet normaal hoor, dan zijn je planten echt dood volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
een ec van 5/6 is ook niet normaal hoor, dan zijn je planten echt dood volgens mij

 

Niet perse , ik geef men planten in de groei een organische tomaten voeding. Ze gaan hier echt hard van. lekker spul.

Nu mete ik onlangs (bij het halen van meet apparatuur) Blijkt deze ook tussen - te liggen. Nooit geen verbande bladeren. ect. leek me ook vreemd. maar zo is ie.

 

Wat ik wel ook heb gehad met mijn vorige planten is (en waren ook haze) Ik ben men lamp blijven mee omhoog hangen en blijkbaar zeiden ze me in de growshop van deze een tijd te laten hangen zodat de plant een "limiet" krijgt en stopt met groeien en toppen gaat maken. Eens ze dit gaan doen terug verhangen om verbranding te verkomen. maar zeker nioet te hoog. want dan ga je ze indd rekken en strekken en terug in groei forceren. best is zelfs als ik me niet vergis , lamp laten hangen zolang er geen gevaar drijgt voor verbranding.

 

Grtz. Green and greener

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat er geen lichtlekken zijn ben je ook 100% zeker van ?

Ook geen controlelampjes van kachels ofzo, echt donker dus

 

Met vier weken zou het er wel aan moeten komen.

Heb je een fotootje van hoe ze erbij staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut maar mischien duurt het wat langer zou allen wel wat geweld toepassen heb je ruimte over om te knakken.

En die lampen dan gewoon wat omlaag gooien idd dat limiet krijg je ik denk dat ze wel zullen bloeien maar duurt wat langer denk ik voor ze klaar zijn je weet et he haze 12 weekjes he jezelf later deze week denk ik wel bloei verschijnselen.

Maak foto van dichtbij kenne we zien of je mannetjes hebt want dat zou je duidelijk moeten kunnen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat er geen lichtlekken zijn ben je ook 100% zeker van ?

Ook geen controlelampjes van kachels ofzo, echt donker dus

 

 

ik zou dit advies nog maar even nalopen.

het lijkt ook wel of je plant aan het reveggen is... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die planten zijn helemaal gestresst.Als het werkelijk waar is van die ec 5 a 6, gaat dit niet meer goed komen.Een ec van 2 is eigenlijk nog teveel van het goeie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie je het blad en hoeveel vingers het heeft, is al een slecht teken je had eerder kunnen ingrijpen als je beter had opgelet

probeer volgende keer beter je planten in de gaten te houden zodat je dit soort problemen kan voorkomen.

 

ik heb geen ervaring met ec kweken maar het is zeker te hoog , al zou ik zeggen dat de planten lijken te stressen van het licht

wat zijn je temps en meet je dit op verschillende plekken?

 

het zou goed zijn alles nog een keer goed te doorlopen staat de klok wel goed en geeft het ook werkelijk 12/12 of misschien meer licht....

is er iemand die vaak in de tent kijkt ? dit stoort ook in nachtritme .... heb je het nachtritme omgegooid ?

 

duim voor je het probleem kan vinden succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vingerige bladeren ? dat heb ik zelfs nog nooit voor elkaar gekregen :verrygood loll

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichtlekken, wanneer heb je gecheckt? ik zou even je tijdklok nakijken of er niet per ongeluk een pinnetje bent vegeten

 

ze zijn duidelijk aan het reveggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest stressvolle is dat ik de oorzaak niet kan vinden, normaal zie of weet ik het wel na een grote controle. Maar ik heb nu alles nagelopen en kan niks vreemds zien. schakelklok staat netjes 12 om 12, geen lichtlekken, ik heb dat gecheckt door een paar minuten in het hok te staan met alle lichten uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eenvingerig blad zitten alleen op de hoofd top, de rest is gewoon 5 en 7 vingerigblad, misschien dat dit nog iets zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal het toch de EC zijn.

Zit er soms ook nog veel stikstof (N) in de voeding, dan kun je er vrij zeker van zijn dat dat het is, daar gaan ze van schieten.

Edited by soca

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mij toch rucola uit, wat op reveggen wijst...

 

zou er mijn testes niet voor in het vuur hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...