Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeadStar

Creatief verkruimelen

Recommended Posts

Ik vroeg me af of er hier nog iemand creatieve verkruimel methodes ( :D ) heeft bedacht.

Dus dan bedoel ik niet simpel met het handje of met een echte grinder... maar meer iets in de richting van een zelf in elkaar gebouwde grinder ofzow iets.

 

Als je wiet er maar lekker fijn van wordt :whistling

 

(Jullie raden natuurlijk al dat ik dus geen grinder heb en deze ook niet van plan ben aan te schaffen :) dus vandaar dat ik liever zelf iets creatiefs maak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik een schaar! maar je hebt toch 2 handen van je moeder gekregen of zie ik dat verkeerd :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk of je moeder zo'n stamp dingetje met schaaltje in de keuken heeft staan voor kruiden te malen

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Ik heb zelf 2 grinders, een Acrylic (hard plastic spul) een kleinere versie, deze grind lekker goed, snel en loopt nooit vast :)

Gekocht bij Shayanashop(.com) voor 7 euro, lekker dingetje alleen hij had iets groter gemogen...

 

acc_498.jpg

 

 

En ik heb er één geschonken gekregen van Futurola...

Een stuk duurder ongeveer 10-12 euro maar wel veel groter.

Hij loopt achter elkaar vast en ik vind het een klote ding, ik kan er niet mee grinden want na een halve slag draaien zit die van mij muurvast (nog mensen met tips?)

 

acc_497.jpg

(alleen dan donkerblauw :D)

 

 

Ik wil deze gaan kopen van Willie Wortel, The Ganja Grinda. Heb hem wel eens gebruikt en gezien bij maten van me en dat ding werkt echt perfect.

Hij is verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren.

De prijs is ook niet echt slecht.

 

http://www.hempcity.net/webshop/grinders/

 

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik heb er één geschonken gekregen van Futurola...

Een stuk duurder ongeveer 10-12 euro maar wel veel groter.

Hij loopt achter elkaar vast en ik vind het een klote ding, ik kan er niet mee grinden want na een halve slag draaien zit die van mij muurvast (nog mensen met tips?)

 

Ja das kl*te, ik had eerst een houten grinder maar die liep ook voordurend vast. Zat heel die wiet als het ware in het hout geperst. :D Zo goedkoop was dat ding helaas nog eens niet. Misschien dat ik ooit nog es een grinder koop, maar met de handjes gaat ook goed :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Sommige houten grinders gaan wel goed en weer andere lopen telkens vast, heel vervelend.

Met je handen verkruimelen kan wel maar ik doe het liever met een grinder omdat een grinder een stuk schoner werkt en er volgens mij minder wiet verloren gaat.

 

In de highlife kwam ik deze grinders tegen: http://www.mixnball.com/ - deze grinders zijn niet van giftige materialen gemaakt, zoals sommige plastic grinders waar stukken vanaf kunnen breken en in je blow terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien (diep inhaleren van smeltent plastic).

Ze zijn wel aardig duur voor zover ik op de site kan zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

houten zijn idd niet echt fijn omdat de thc op een gegeven moment blijft plakken en daardoor wordt alles nauwer en dan loopt ie vast.

een plasticen heeft dat niet maar die verkruimeld niet tot gruis.

ikzelf heb er eentje van alluminium.. ze zijn best prijzig maar verkruimelen wiet en hasj(!!!!!) tot gruis en als je 2 minuutjes doorgaat tot poeder..!!! deze zijn ook zeer makkelijk schoon te maken.. gewoon wat spiritus en hij is weer perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites
toch is het handje het fijnst :whistling

WaaroM..

VoordeleN.. Je hoeft niet de grinder te pakken???

VoordeleN van grinder... geen plakkerige handen.. vergruist alles tot gruis.. sneller.. verliest vrijwel niets..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet het snel? Ik heb alle tijd hoor als ik een jointje fix..

En wat betreft dat je plakkerige handen krijgt.. so what! je gaat er niet dood van. En van mij hoeft het niet totaal tot gruis te zijn, als het maar gewoon goed verkruimeld is en niet dat je gelijk een inbrander tot aan de tip krijgt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
toch is het handje het fijnst :whistling

WaaroM..

verliest vrijwel niets..

Waarom zou je iets verliezen als je met je handen verkruimelt, ik verlies zelf nooit mn wiet, alleen als ik buiten ben en die kut wind gaat waaien -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom moet het snel? Ik heb alle tijd hoor als ik een jointje fix..

En wat betreft dat je plakkerige handen krijgt.. so what! je gaat er niet dood van. En van mij hoeft het niet totaal tot gruis te zijn, als het maar gewoon goed verkruimeld is en niet dat je gelijk een inbrander tot aan de tip krijgt :whistling

ok hoeft niet altijd snel ben ik mee eens, maar soms heb ik iig wel haast.. plakkerige handen in soms wel kut mja.. maarre hoe beter vergruist hoe kleiner de kans op inbranders omdat het dan veel gelijkmatiger verdeeld is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik verlies zelf nooit mn wiet, alleen als ik buiten ben en die kut wind gaat waaien -.-

ik heb het over buiten omdat ik (doordeweek iig) vrijwel altijd buiten rook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zo'n ding die exclaim heeft, alleen in het groot. Echt een heel rlx dingetje, alleen soms blijft er een klein beetje wiet aan zitten, maar als je m heel soms schoonmaakt is ie super fijn. met de handen krijg je t niet goed klein als de wiet niet goed droog is, krijg je ook geen goeie jonit gedraaid :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga proberen zelf een verkruimelaar uit hout te maken/snijden en daarna er spijkers van de bovenkant inslaan.

 

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand tips?

pas op dat je niet op je vingers slaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe nick ik vond hem lollig

 

ik zou het van goed hout bouwen niet van dat onbehandelde shit anders trekt er vanalles in is vervelend kan je niet de stam van je ouwe p[lanten gebruiken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga proberen zelf een verkruimelaar uit hout te maken/snijden en daarna er spijkers van de bovenkant inslaan.

 

Iemand tips?

Spijkers vanaf de bovenkant zodat ze aan de binnenkant eruit steken?

 

Vernield dat niet de onderkant van die grinder dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vernield dat niet de onderkant van die grinder dan?

 

Ik hoop van niet maar ik deze spijkers wil ik de functie van de tanden van een normale grinder geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zo'n automatische grinder gekocht ook wel een fijn dingetje.

 

Andere tips: gooi alles in een blender en laat die ff zijn werk doen is hetzelfde principe als dat dingetje wat ik heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de blender gaat malen prima. Ik heb m'n knipafval wel eens een keer door de blender gehaald voordat ik 't ging icen om hasj van te maken. Dat ging echt prima. Maar voor m'n blowtje hou ik het bij dezelfde massieve grinder als Levi, die is in mijn ogen ook ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een houten grinder die constant vast loopt, dit kun je echter verhelpen door de wiet in de dop te doen ipv in "het potje" want dan plet je geen wiet als je de dop erop doet. Die geplette wiet gaat namelijk vastzitten en zorgt dat hij niet meer draait op den duur.

 

En als hij dan al niet meer draait kun je hem nog altijd zuiver maken door met een mesje al het bruine harde spul van de grinder af te krabben, dan werkt hij wel weet een tijdje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een oude kofiemolen op de spullemarkt. Of gebruik een elektrische, in een halve second klaar.

 

Eerst alles goed uitkuisen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de ervaring met die elektrische koffiemolentjes dat er heel veel trichomes aan de binnenkant blijven plakken, dus dan zitten er ook een stuk minder door je verkruimelde weed en in je joint hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...