Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hein26

Beste Kweektent Anno 2013?

Recommended Posts

Ook ik speel op dit moment met de Greenroom 240x240 (6 x 600) 80 x haze.

 

Zeer stevig tentje, metalen hoekstukken, ritsen van goeie kwaliteit ! een nadeel is dat als je de tent in een hoek moet zetten dat je nog maar van een kant er in kan en niet goed bij de achterste planten kan komen.

 

 

Greeets Hazekicker

 

Hey kerel, succes met je set up en og bedankt voor de goeie tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sindskort een Mammoth pro dr2 (240x120x200) aangeschaft maar was ook verbaasd

over de hoogstaande afwerkingen overal.

 

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en mijn eerste kweek moet nog beginnen maar heb totaal

geen gevoel dat dit een "laag-kwaliteits-tentje" is!!

 

Stangen kunnen ook behoorlijk wat gewicht hebben.

 

Ik zou ook eens die onder de loupe leggen.

 

Of... Heb ik een miskoop gedaan!?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als geld geen probleem is: http://www.gorillagrowtent.com/ beste op de markt, hands down! green room en sj is er brol tegen

 

He hallo,

 

Alleen jammer dat die Gorilla nergens in Europa/ Nederland te koop is... Toch???? Zou een moord doen voor zo'n tent...

 

Vanuit de U.S.A. rekenen ze gigantische shipping kosten via Ebay!

 

Of weet iemand verkoper in de Benelux/ Duitsland van deze Gorilla tenten???

 

Groetjes El Plantos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook blij verrast met mijn 120L Pro Line van Mammoth (120x60).

Heb er een 2e 120 tentje staan van SJ (120W ook 120x60), die is echt slappe hap vergeleken bij die Mammoth en de Mammoth is nog goedkoop ook.

 

Greenroom is mij onbekend maar als dat richting Intense gaat voor een SJ DR prijsje zeker doen lijkt me.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het een beetje wat ouder topic, toch... ik kom er niet meer uit.

 

ik zie op vershillende shops, Secret jardin tenten staan aangeduid als Mammoth en andersom. Tenten die in een bepaalde serie zitten met maten uit een andere serie. of series met een compleet andere naam.

 

ik weet dat SJ/Mammoth al een tijdje niet meer hetzelfde is. maar wat nou wat is...? ik heb geen flauw idee.

 

beste is dan misschien om die twee merken even links te laten liggen, en voor green room te gaan. Als de kwaliteit zoals beweerd is, dan is het een goede optie alleen aardig aan de prijs.

 

wie kan mij even op weg helpen welke serie bij welk merk hoort en dus met juiste maten. want als je het mij vraagt moeten een hoop shops hun voorraad aanpassen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gelegenheid geef je me om mijn favo GS te spammen waar ze niet zo moeilijk doen en alles gewoon in het hokje proppen waar het hoort en het beestje bij de naam weten te noemen :icecream:

 

KLIK

 

@all

Growlab heb je ook nog, homebox + zegmaar

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij puksupport.eu hebben ze alle nieuwe mammoths voor je ook die 120x120x215 en 150x150x215 ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

óók bij greensell noemen ze het nog Dark Room/street en intense. op PUK heet het PRO en Elite, zelfs jij noemt jouw 120L, Pro Line.

welke dan de juiste is? ik heb geen flauw idee. en het is opeens een hoop geld als je het verkeerde bestelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop dan de greenroom geloof me heb deze uitvoerig getest. Alles alu en stevig materiaal.

Gewoon top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat Secret Jardin ze ook nog steeds zo noemt, PUK heeft Mammoth namen en ik heb een ProLine 120L van mammoth wat eender is aan een dr120W van SJ maar dan wel uitvoering 2 die er niet is van die SJ tent, verwarrend niet?

 

Mammoth serie is gelijk aan wat SJ aanbiedt meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net men eerste tent gekocht, een Hortilab 80,.

Zowel een Horti als een SJ/Mammoth stonden opgesteld in de GS en ik mot zeggen datde Hortilab toch veel steviger en solide is in vergelijking met de SJ die maar wiebelachtig is + de Horti heeft een pak meer gaten en deuren als de SJ wat de installatie van licht en lucht wel wat eenvoudiger maakt. Mijn keuze was snel gemaakt egwoon alsik ze beide opgesteld zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwarrend niet?

behoorlijk ja!

dus eigenlijk heeft PUK er een eigen naam aan gegeven? of greensell ( en andere shops) geven de namen die SJ aanhoudt? ik zou lefste zien dat Mammoth zijn eigen lijn een eigen naam geeft, en dat dit ook wordt aangehouden, want het is verre van duidelijk.

 

@ starter 1.0, ik geloof best dat het topspul is, de prijzen zijn er ook naar, 210 - 230 E voor een 120x120 tent is behoorlijk pittig geprijsd, een darkroom 120 is bijna 100E goedkoper. van Mammoth. hoe verhoudt de kwaliteit ten opzichte van elkaar? een beetje meer voor 100E meer is niet de moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Mammoth heeft in een relatief korte tijd een aantal wijzigingen doorgevoerd.

 

Zo waren de namen bij lancering ook (net als SJ) Darkstreet, en Darkroom.

 

Nu heb je b.v. de Classic 3.3 = 100x100x180, de Pro en de Elite.

 

Ik kan me voorstellen dat als je tenten hebt geleverd gekregen als winkel onder de 1e naam (Darkroom en Darkstreet) dat je ook die namen gaat voeren. Binnen niet al te langen termijn zal de oude voorraad op raken, en zal de meeste winkels de naam ook aanpassen..

 

 

De Mammoth Elite tenten blijven dijken van tenten.. No1 en de Mammoth Pro een prima betaalbaar alternatief. En wie houd er niet van de Classic.

 

MVG

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer ik er naar zoek hoe meer ik overtuig raak dat zelf wat timmeren (schroeven) A goedkoper is en B betere kwaliteit geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al jaren goede ervaringen met Secret Jardin...

 

Nu begin ik ook steeds meer geintereseerd te raken in het crossen en clonen dus heb nu de SJ DSW besteld 120x60x170 leuk hokkie om mee te experimenteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello folks, long time no see :)

 

Ik heb nu en tent in bezit maar met een hele rare maten?? Een maat van mij wilde snel van deze tent af en gratis gekregen (zonder de buizen)

Hij is gloedje nieuw en nog nooit gebruikt... Hij is te lui denk ik om zelf even wat buizen en koppelstuken te fixen, dus mocht ik em hebben.

 

Ik ben er mee naar een shop geweest maar die wisten ook niet wat voor tent het was, er staat ook niks van een merk ofzo op. Het is iniedergeval best kwalitatief spul en niet van die goedkope rommel.

 

De exacte binnen maten zijn 1,38 x 2,74 x 2,00M

 

De binnenzijde is wit reflecterend en niet zoals de meeste van dat zilveren kleur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil deze tent uiteindelijk in gebruik nemen maar wegens zijn rare maat kom ik op maar 2 opties wat betreft maximale lampen combinatie

de tent heeft een oppervlakte van bijna 4m2.. ik kan dus maximaal 8 lampen erin hangen van 400watt. Ik kan ook 3 1000watters erin doen maar volgens mij hebben 8 400watters een betere licht verdeling? 3x 1000 handiger maar is het ook efficient?

 

Wat zeggen julle kenners hervan?

 

 

555tent4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je loopt een jaar achter.

 

Ik zou voor 400w gaan. Met 1000 watt teveel overlap op deze manier, dan zit je gewoon op sommige plekken ver boven de 1500umol/m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, ik loop niet achter maar moet er eventjes weer inkomen ;)

Ik wil geen enegie verspillen als dat niet nodig is.. Dt wordt trouwens dan de eerste kweek voor mij op 400watters.

Hiervoor altijd met 600w gewerkt

 

ik wil amnesia stekjes erin doen, Welk potten moet ik gebruiken?

 

Hoeveel cuub afzuigr etc,

tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is M dan

Weet iemand wat voor tent dit is? Maat is letterlijk 1.38m x 2.78m x 2.00m en de binnenzijde is van dat matte glanzend wit materiaal

 

73920140403_145843_resize.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb begrepen is dat de Homebox Par+ tenten de beste zijn. Dit even puur om weerkaatsing etc. Op alle fronten weet deze bovenaan te staan vanwege zijn nieuwe techniek op par+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...