Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeffmansje

2*400 watt op 0.75 m2

Recommended Posts

ik heb een hokje van 0.75 m2 en heb nu een 325 m3 afzuiger en 250m3 actieve inlaat met 2 lampen van 400 wat met het deurtje open blijft het 27.8 graden deurtje dicht 29 graden nu is mijn vraag is dit te warm en hoeveel m3 afzuig kan ik het beste aanschaffen

 

vr gr jeffmansje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dt is een prima temp

 

ik vind t frapant 800 w op 0,75m2

Share this post


Link to post
Share on other sites
frapant

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dt is een prima temp

 

ik vind t frapant 800 w op 0,75m2

 

 

zal morgen foto's van me hokkie posten het hok is 1.20 bij 0.60 en 2.00 hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel van het goede 800watt m2 is al te heftig. 1,44m2 hang je een 1000 watter in (DR120)

 

Ik kweek in een DR90 op 0,81m2 met 1 400 watt IR pit. Dus ik zou persoonlijk op die oppervlakte een breedstalende lamp paken zoals de Gavita IR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees eens 100 indoor kweekverslagen door, en pak het dan beter aan, scheelt een hoop ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een quote uit

 

Lucht

 

-Hoe veel kuub moet mijn afzuiging zijn?

Standaard regel is volgens mij net zoveel kuubs als watt, en 10 tot 20% overcapaciteit voor de zomermaanden is ook altijd handig.

 

lucht gedeelte op beginnervragen gedeelte

 

2x 400watt = 800 watt = 800m3 + 10~20% = 880~960 m3 lucht afvoer

 

dit is zeker geen overbodige luxe heb ik zelf ondervonden :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach boeie je afzuiging is goed genoeg als je een temp van 29 graden haalt, en die 2 keer 400 watt ach ja je moet maar denken licht is gewicht :smoke

hoe groot zijn die plantjes die je daar in hebt staan? heb je daar al toppen in zitten of zie ik dat verkeerd? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar meet je de temperatuur? recht onder de lampen? of in de schaduw? Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je met die 2 lampjes op dat oppervlakte onder de 30 graden stralingswarmte blijft. Vooral met de temperaturen buiten op het moment.

 

Als ik jou was zou ik er een lamp uithalen, teveel warmte op je toppen daar worden ze fluffy van.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

egte fluf zie je pas als ze gedroogd zijn,

maar ziet er goed uit hoor,

 

aleen geloof ik die max 29 graden niet, dat word het hier al met 750 mh3 afzuig onder 2*250 op 1,2m2

en zeker niet ervanuitgaande dat de ingezogen lucht de afgelopen dagen tog ook al boven de 25 graden zal zijn geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha. Hoe heb je die twee kappen aan elkaar geplakt? Ik heb het nog nooit zo gezien, ziet er niet echt bepaald veilig uit. Je dient zo een armatuur met kettingen te bevestigen. Twee kettingen aan elke armatuur, dus een aan de linker kant en een aan de rechterkant.

 

Ga voor een 1000m3 afzuiger, dan kan je hem altijd wat harder laten zuigen als het te warm word in je hokkie. Zet er dan maar ook gelijk 4 ventilatoren erbij. Scheelt echt een hoop ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het al door het warme weer heen gehaald . als het zo wel werkt voor jou gewoon lekker doorkweken en boeien wat de anderen zeggen.

29gr op zijn warmst is niks mis mee en de manier hoe jij je lampen hebt zit ook goed ! alleen een grotere afzuiger kan nooit kwaad. ik raad ook aan om minstens rond de 850m³ te gaan zitten.

verder wens ik je veel succes met je volgende rondes . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes helemaal met canna eens gaat lekkah zo

 

Groene goete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit nog wel aandurven, maar niet rond deze tijd van het jaar. zoiets moet je ergens in de winter doen waneer het buiten vriest.

'koude'lucht van buiten is nu 24 graden...

 

wel gewaagd, ik denk dat het ook helemaal geen probleem is als je één lamp weghaalt, die 2e lamp levert je echt geen ons extra op.

als je de temp onder controle weet te houden denk ik dat het sneller een mooier harder wietje opleverd en misschien een halve ons extra t.o.v. van 1 lamp bij deze oppervlakte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahahaha. Hoe heb je die twee kappen aan elkaar geplakt? Ik heb het nog nooit zo gezien, ziet er niet echt bepaald veilig uit. Je dient zo een armatuur met kettingen te bevestigen. Twee kettingen aan elke armatuur, dus een aan de linker kant en een aan de rechterkant.

 

Ga voor een 1000m3 afzuiger, dan kan je hem altijd wat harder laten zuigen als het te warm word in je hokkie. Zet er dan maar ook gelijk 4 ventilatoren erbij. Scheelt echt een hoop ellende.

 

Een houten lat en aan elk van de eindes van de houten lat een ketingkje is juist vet pro.

De houten lat zorgt er tevens voor dat je je stroom draden goed kunt weg werken.

 

.... houten lat is pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind je temperatuur ook erg onwaarschijnlijk...

en die topjes maar magertjes voor 2x 400 watt

 

28by14p.jpg

 

dit stond ook onder 2x 400

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahahaha. Hoe heb je die twee kappen aan elkaar geplakt? Ik heb het nog nooit zo gezien, ziet er niet echt bepaald veilig uit. Je dient zo een armatuur met kettingen te bevestigen. Twee kettingen aan elke armatuur, dus een aan de linker kant en een aan de rechterkant.

 

Ga voor een 1000m3 afzuiger, dan kan je hem altijd wat harder laten zuigen als het te warm word in je hokkie. Zet er dan maar ook gelijk 4 ventilatoren erbij. Scheelt echt een hoop ellende.

 

Een houten lat en aan elk van de eindes van de houten lat een ketingkje is juist vet pro.

De houten lat zorgt er tevens voor dat je je stroom draden goed kunt weg werken.

 

.... houten lat is pro.

En hout fikt ook lekker :lol: . Nee effe serieus ik weet niet hoe je het inelkaar hebt getimmerd maar het ziet er zo op het afbeelding niet veilig uit. Zolang je een mooie opbrengst hebt :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...