Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ amecheesia

 

En nee! gelukkig ben ik het niet verleerd mag ik hopen B) maar we zijn er nog lang niet he!!

planten groeien nog 14 dagen door na het omschakelen van de klok. ik hoop dat ze nog een flink stuk de lucht in schieten wanneer dat gebeurd.

Eerste keer voor mij deze genetica, dus dat is altijd even zoeken. Maar als ik haar onder de duim heb met het RO water icm de opticlimate, is het makkelijker om het truukje nog een (paar) keer te herhalen.

 

@prettig gestoord

bedankt kerel! tof dat je mee kijkt.

tips zijn uiteraard van harte welkom!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze foto`s heb ik gewacht, je hebt ze weer goed op de rails gekregen.

Mooie vertakkingen door je croppen, de kleur komt er goed in.

Dat kan nog mooi gaan worden op 12/12 straks.

Nice job dude. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi

Thnx collega :blink:

Ik moet eerlijk bekennen dat niet alle supercrops even goed gelukt zijn :whistling sommige zijn gewoon doorgegroeid en sommige heb ik gewoon onthoofd ;)

 

Ik blijf ze croppen/knakken/buigen voor een mooi egaal veld tot week 3 van de bloei.

tot wanneer doe jij dat ongeveer?

 

@topic

de klok is om. even wat telefoon foto's helaas.

 

gallery_28408_15975_1397682.jpg

 

gallery_28408_15975_2269134.jpg

 

gallery_28408_15975_325051.jpg

 

zoals je ziet zijn ze aardig doorgegroeid :wacko:

Het is een erg dicht bladerdek geworden en daar maak ik me eerlijk gezegd een klein beetje zorgen om. ik ben van plan om per plant meerdere bladeren te verwijderen.

tot nu heb ik steeds de bladeren naar binnen gevouwen tussen de takken (ik zal een foto plaatsen ) maar ik ben toch bang dat er niet genoeg licht tot diep in het gewas kan doordringen en me dat verlies op gaat leveren.

 

ik denk daarom ook niet dat het verstandig is nu te beginnen met co2.

later betere foto's :D

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op welke dag 12-12 zit je nu dan? Ik hoop in de laatste week ;)

 

Anders had ik er een nu een paar uitgehaald

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow, das wel even een andere tonic als dat ik had :whistling

 

Iets meer stikstof, lampen iets hoger en soms her en der wat blad verwijderen?

 

Krijgen ze iets meer strek, dit is echt een bush bush ;)

 

 

Succes en ik hem em op volgen gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze niet laten strekken, beter selecteer je de mindere dames eruit..

als je deze bezetting houd hoef je niet je lampen hoger te hangen en meer stikstof te geven, ze zullen nu al uit hun zelf gaan strekken wat je ook doet..

 

kan je gelijk alle grotere dames aan de zijkanten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol veldje.

Ziet er gezond uit OK.

Dat wordt weer een goede ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit ;)

 

Bladeren er af halen zou ik niet doen, kun je toch gewoon een paar der uit halen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
planten groeien nog 14 dagen door na het omschakelen van de klok. ik hoop dat ze nog een flink stuk de lucht in schieten wanneer dat gebeurd.

 

Ik zie overkill...en bladeren halveren zal het licht maar voor ff dieper doen schijnen.

Het zal rigoureus overkomen maar het zal beter zijn om ze wat ruimte te geven.

 

Dus ik zeg haal er wat weg en vergeet nooit meer een lepel mearl door je aarde mee te mengen.

 

gr uit net zo'n warm 020 :whistling ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@krasi

Thnx collega :blink:

Ik moet eerlijk bekennen dat niet alle supercrops even goed gelukt zijn :whistling sommige zijn gewoon doorgegroeid en sommige heb ik gewoon onthoofd ;)

 

Ik blijf ze croppen/knakken/buigen voor een mooi egaal veld tot week 3 van de bloei.

tot wanneer doe jij dat ongeveer?

 

Yo Kets,

 

ik heb gemerkt dat te snel en te veel croppen erg veel vertakkingen geeft, alleen groeit de boel dan helemaal dicht, vooral met een indica dominante.

Vroeg toppen, dan laten gaan, op 12/12 gaan, croppen om zo het gewas te openen, dan in de spurt diepte in je gewas verkrijgen, waarna je evt nog een keer kan croppen om uitschieters de ruimte in te begeleiden.

 

Theorie is iig makkelijker dan de praktijk. :wacko:

 

Hou ze groen makker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob

nu pas in week 1 12/12 :whistling

 

@Hobby Bobby

Thanxx m8!

 

@pothead

:D het croppen is aardig gelukt , nu alleen nog wat sla-olie

 

@predetoras

Gewoon zelf op zoek gaan naar een lekker moedertje! kost even wat moeite maar dan weet je wel wat je hebt.

:D een bush bush is het zeker maar ik wil zeker geen strek stimuleren. en heb al teveel blad.... om nou nog extra N te geven lijkt me not done.

Toch bedankt voor je advies. her en der haal ik wat grote schutbladeren weg. maar vooral in de bloei ben ik hier geen groot fan van eerlijk gezegd.

 

@3.0

100% mee eens. alleen zijn het allemaal topmodellen bijna! ik ga mn loop-padje opofferen om wat meer ruimte te creeeren :blink:

 

@blowsterke

Dank u , laten we het hopen!

 

@venasnar

Thnx!

 

@PH

;)

 

@Krasi

Ja ik heb het gemerkt! normaal top ik de planten altijd maar had weer een boekkie gelezen..... en dan weet je het wel. Ik heb gewoon blaren op mn vingers van het croppen :) .

ik moet er nog een beetje handig in worden maar ik denk dat ik er aardig wat hoofd toppen aan over houdt dalijk :D

 

@topic

 

Zoals boven te lezen is het te dichtbevolkt in de tuin. Ik heb dan ook besloten om zowel in de lengte als de breedte een rij weg te halen.

Ik heb voorbereidingen getroffen om een net te spannen. zodat als ik er niet meer tussendoor hoef te lopen dat gelijk en makkelijk gespannen kan worden.

Ook hebben ze 1x EC 1.2 meegekregen door een foutje van mij :wacko:

EC 1.5/1.6 en ze lusten meer... ph 6.3

 

Ik heb nog wat foto's van het irrigatie systeem gemaakt.

Je ziet hier een ringleiding gemaakt van PE-slang met daarin drukventielen (8L/uur) en de slangetjes die omhoog naar de potten gaan.

gallery_28408_15975_1720081.jpg

 

Op de bruine slang komt een T-verbinding met aan beide kanten druppelaars die ook voorzien zijn van drukventielen.

gallery_28408_15975_1332737.jpg

 

Dezen druppelaars kunnen ook worden doorverbonden met elkaar zodat je makkelijk meerdere druppelaars per pot kunt plaatsen. Ik gebruik er nu 2 per pot. de volgende ronde 3 of 4 per pot. en dan ook een ring-leiding.

tot die tijd stop ik de doorgang met een rubber dopje.

gallery_28408_15975_483360.jpg

 

Nu nog even wat groen en dan is de update weer ten einde :D

 

ik was een sort van op tijd voor foto's :D

zoals je ziet heeft de lage EC direct effect.. de lichte kruinen.

gallery_28408_15975_1160450.jpg

 

gallery_28408_15975_2172832.jpg

 

gallery_28408_15975_702468.jpg

 

ik heb er even een plant uitgehaald dan kan je een beter beeld krijgen van wat er onder het bladerdek aan de gang is.

gallery_28408_15975_1809666.jpg

 

vooralsnog steek ik zoveel mogelijk scheuten tussen de grote schutbladeren door. ik schuif de takken tussen de vingers van de grote bladeren zodat ze klem blijven zitten.

gallery_28408_15975_1209420.jpg

 

al met al gaat het wel aardig denk ik. ondanks de mearl :). ik heb nog een paar uitschieters gecropped. ze Mogen nog ongeveer 30 cm hoger :) dus dat wordt nog leuk.

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker .....

;)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er echt heel gezond uit ok! Beter te vol en wat weggooien dan te leeg ;)

 

Watersysteempjes aanleggen hou je wel van he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi veldje , hoe zit het met de geur ??

 

succes deze ronde en maak er wat lekkers van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi velde ;) maar met nog 2 weken echte groei te gaan zou ik nog meer planten weg halen en stoppen met croppen..

over 1 week ziet het er namelijk weer net zo uit als voor dat je die planten had weg gehaald.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZoDd

:whistling

 

@starter1.0

thnx m8! het is nu inderdaad een luxe probleem geworden, terwijl ik lang heb moeten struggelen om genoeg stekken te maken en dat heft me veel tijd gekost. Maar we gooien niks weg hoor! wat ik eruit haal zet ik gewoon weer terug op 18/6

Watersysteem hou ik wel van ja ;) niet veel mensen gebruiken een irrgatiesysteem op aarde. Ik zat toevallig gisteren een post van Racker te lezen in de topic van Cityboxxer over waarom men overstapt op hydro.. Ik vind persoonlijk de smaak van aarde-wiet zeker beter als die van mapito of steenwol. de smaak is in mijn beleving veel intenser.

 

@pacman

De geur is er nog niet echt nu. maar daar zit het straks wel goed mee :D ik denk dat het niet goed is als de planten teveel stinken. ik kan het ook helemaal bij het verkeerde eind hebben maar ik denk dat de terpenen dan aan het verdampen volgens mijn logica. een beetje ruiken doen ze natuurlijk altijd wel. maar het echte stinken moet pas gaan beginnen bij het drogen.

Deze Dieseltonic ruikt keihard naar de Diesel met een lekkere Tonic loeft :wacko: en proeft zoals ze ruikt!

 

 

@3.0

Op de foto's staan alle planten er nog in.Ik had er alleen even 1 uitgehaald om te fotograferen. Ik heb alleen plaatselijk de uitschieters gecropped zodat het een zogenoemd egaal veld kan blijven maar ik zal het inderdaad tot een minimum moeten beperken.

ik hoop dat ze nog maar een dag of 10 doogroeien maar ik vrees dat je gelijk gaat krijgen.....

 

@topic

Ik heb mooie schaaltjes gevonden voor onder de potten :blink:

dus die worden er gelijk onder geschoven als ik alle planten er toch uit ga halen. En dit zet me gelijk aan het denken om ook water van onder de pot in te laten gaan op 1 of andere manier.

 

gallery_28408_15975_1815476.jpg

gallery_28408_15975_1043243.jpg

 

Allemaal bedankt voor de op en aanmerkingen.

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit ketser. ;)

 

Ik zelf' haal als het zo vol is . De grootste bladeren weg. ( mannen handen) .

En niks er uit halen.

En ze moeten bij jouw echt nog hoger worden. Om een goeie draai te maken.

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen aparte bladeren gaan weghalen.

Dan zou ik ze liever fors dieven dan schieten ze van zelf wel meer de lucht in.

 

Als het dan over een weekje nog te vol is kan je altijd nog planten eruit halen.

 

heb je mooi een week de tijd om er een tent naast te zetten om er een paar in af te bloeien.(als je de ruimte hebt dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me afvraag is, ben je vergeten te schakelen of? lol

 

planten weghalen is een must nu hoor imo is geen paar dagen teveel geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alle planten erin laten staan en ik kijk nog even aan tot na het weekend.

Het looppad is opgeofferd dus ze hebben voorlopig wel weer even wat meer ruimte. Het ziet er gelijk stukken beter uit :whistling

ik zie gelijk meer resultaat van meer cropsessies en inderdaad Krasi, het is denk ik wel genoeg zo ;)

 

de planten zijn nu allemaal tussen de 50 en 60 cm hoog (vanaf de rand vd pot) en er is nog 150cm over totaan de lamp.

ze Mogen dus nog maximaal 50 cm de lucht in groeien.

 

de temp. is 20 snachts en 25-26 overdag

ik heb de instellingen veranderd naar 28 overdag nu.

 

hier nog wat foto's

 

gallery_28408_15975_1595864.jpg

 

gallery_28408_15975_499753.jpg

 

gallery_28408_15975_1270942.jpg

 

gallery_28408_15975_1565994.jpg

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...