Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

b3rnd

Omlaag binden

Recommended Posts

Goedemiddag!

 

Mijn wietplantje begint nu een beetje reusachtig te worden. Eigenlijk bijna te groot, ze is al bijna 210 cm. Ze komt nu bijna over de haag en dat wil ik eigenlijk voorkomen.

 

Nu is mijn vraag: is het erg om haar zachtjes krom te binden met een touwtje, zodat ze ietsjes scheef groeit?

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

b3rnd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n post hebben we net gehad, nee het kan geen kwaad, koop je wat degelijke bamboostokken en wat touw en ga eens lekker aan de slag.

Wel met mate binden he, niet afsnoeren!

Succes, enne van grote planten zien wij graag prentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tenten wordt het binden constant gedaan omdat men daar met hoogte probleem kampt.

Dus ga je gang en moest er eentje breken.....duct tape is your friend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter kan je ook gewoon met een touwtje plant op zijn hoogste punt ( niet in de hoofdtop maar eronder ) vast binden, en dan lichtjes schuin trekken, doe dit enkele centimeters per dag je zal zien dat het makelijk gaat. Gewoon niet pushen

 

Je hebt zo mensen die dan hun volledige plant plat leggen bijna zeg maa. komen alle zijtakken omhoog. leuk om te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had gisteren nog gezocht naar een soortgelijk topic Sniper78, maar kon er toen geen vinden. Misschien heb ik de verkeerde trefwoorden gebruikt!

 

Voor foto's kun je terecht in mijn outdoor topic: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=102087

 

Reacties zijn daar ook altijd welkom! Wordt weinig op gereageerd, maar dat zal wel komen omdat het een funkweekje is ;) Maakt niet uit, ik vind het gewoon leuk om mijn ervaringen met jullie te delen!

 

Edit: Haha daar zou ik best een foto van willen zien sneeuwwitje! Ziet er vast cool uit. Zal ook wel goed zijn voor de hoeveelheid licht per m2 of niet?

 

Mvg,

 

b3rnd

Share this post


Link to post
Share on other sites

of met elastiek ipv touw dan zit er nog wat rek in, als er storm komt heb je minder tot geen schade!!!!!!

 

succes.

 

oja, bij de garenwinkel kan je elastiek kopen wat je normaal in een broek ofzo doet, IDEAAL spul!!!!!

 

gr ejb

 

oja baksteen gebruiken daar touw/elastiek om heen werkt ook, of haringen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

He zo'n stinkende vis ernaast, oh ja tentharingen, of pinnen of .......

 

B3 ach gewoon blijven posten man, mijn kweekverslag komt ook geen kat maar volgend jaar heb je wel een verslagje van jezelf waarin je weer ff kunt kijken van hoe ging het toen.

Die geilerds hier komen niet op 1 plantje hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er niet gepost word wil dat niet zeggen dat er niet gelezen word ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks ejb! Zal even naar dat elastiek kijken, klinkt wel goed!

 

 

@ Sniper78, mrWeed: Ik blijf ook wel doorgaan! Vind het sowieso leuk voor volgend jaar inderdaad. Maar ook wel eens cool om te horen wat de 'pros' er van vinden, of dat ze misschien een tip of hint hebben die ze kunnen meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Foto kan ik niet zo direct vinden is aantal jaar gelden dat ik dat was tegen gekomen, maar je kan het je waarschijnlijk wel perfect voorstellen,

 

Plant ligt dan zo goed als plat ( liefst geen contact met de grond) en ALLE takken komen dan omhoog dan heb je een plant van 2m breedt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh jammer dat je geen foto hebt, maar dat is wel echt briljant haha. Als je de ruimte er voor hebt dan. Lijkt me wel eens tof om te proberen! Thanks ;)

 

 

Edit: Na even zoeken vond ik deze foto:

 

gallery_38111_15965_67972.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja ff zoeken en gevonden op 420magzine want zoeken op wietforum is als een mier melken met bokshandschoenen aan .

gene ene kloeten weert .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19177_15100_91191.jpg

 

binnen werkt dat ook zo. als er in de hoogte geen ruimte is dan maar opzij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier hetzelfde probleem, 2 van me plantjes zitten nu tegen de 2m10 aan.

Me buren vinden het niet erg, die blowen zelf ook, maar hoe groter hoe aantrekkelijker voor rippers ;)

Ik waag het er maar op want ik ben nogal onhandig met knakken en buigen.

Zie wel wat voor bomen het worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht jn nu (zeker de 1e keer) een tak zover knakken dat ze ver doorhangt dan een klein stukje elastiek aan bovenste geknakte deel en dat vastbinden aan de stam, dag of 2 later weer helemaal in orde ;)

 

Ik doe niet anders meer dan knakken eigenlijk al is het soms lastig als de hoofdtop net zo hard doorgroeit en zo te zwaar is zodat er een stok onder moet en de rest van die toppen op die tak andere toppen in de weg gaan zitten omdat ze ineens 8x in omvang toe gaan nemen :P

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rippers hebben we denk ik weinig hier in de buurt. Woon in een kut dorpje ver buiten een grote stad. Zit met de buren waar we niet goed mee kunnen, en ben bang dat ze de politie gaan bellen om me te jennen. We zien het wel, plantje komt nu nog niet boven de heg uit.

 

Ga haar nu niet meer knakken, lijkt me wel wat leuks voor volgend jaar. Dit jaar was nog even een testje om te kijken of het me zou liggen. Volgend jaar ga ik ook proberen meerdere rondes te draaien door te verduisteren. Lijkt me heel leuk om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...