Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jeffmansje

luchtvochtigheid

Recommended Posts

ik heb een vraag over de luchtvochtigheid snachts loopt hij op tot 80 procent is dit een probleem overdag is hij 50 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdag kon wat hoger, in de nacht is t wat hoog. Ligt er ook een beetje aan in welke week je zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ het feit dat 80% RLV ook niet zo gezond is voor je koolstoffilter zou ik daar wel iets aan doen.

werkt de afzuiging ook tijdens de nachturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meer dan 600 euro hebt besteed aan kweek setups dan zou je dat normaal wel onder controle moeten hebben. Je zou de temp en de lv kunnen dalen of laten stijgen wanneer je wilt, msshien niet op de exacte meting maar toch rondom. Als het niet gaat dan is er iets mis aan uw benodigheden of aan je zelf.

 

Maar het moet zeker lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv momenteel op schiphol is 75%, Weinig aan te doen. Lucht van binnen pakken dat is wat droger.

 

Met geld is het op te lossen :wOOt

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op 6 weken bloei staat en je lv schommelt van 80 tot 50 %, dan raad ik je toch aan om je afzuiger te laten werken op bijna volle toeren anders heb je kans op rot, probeer je Lv zeker onder de 65% te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je op 6 weken bloei staat en je lv schommelt van 80 tot 50 %, dan raad ik je toch aan om je afzuiger te laten werken op bijna volle toeren anders heb je kans op rot, probeer je Lv zeker onder de 65% te houden

 

 

 

mijn afzuiger en kachel staan snachts aan wat kan ik nog meer doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus Nacht : Lichten uit , kachel aan en afzuiger aan?

 

en dag: Lichten aan, afzuiger aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

luchtontvochtiger kopen.

Ik heb dat niet gedaan maar rot bestendige soortjes uitgekozen. Soms is het niet anders en dan kan je een hele smak geld uitgeven of een beetje weggooien ALS er rot komt.

Maar ideaal is het niet :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de zwenkventilator ook goed zijn job doen, richt het wat op de planten naar de afzuiger toe , wanneer je planten water gaat geven, geef het wat minder; overwateren vermijden, en probeer gewoon goed naar je planten te kijken, als je wat rot ziet, zo vlug mogelijk verwijderen........maar het komt zeker goed, dat maakt je ervaring rijker :wOOt

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus Nacht : Lichten uit , kachel aan en afzuiger aan?

 

en dag: Lichten aan, afzuiger aan?

 

 

idd zo is het op dit moment ook alle fans in het hok aan volgende ronde beter snachts de lamp aan en overdag uit is het ook minder vochtig toch

 

en kun je bijvoorbeeld 1 x de lamp 24 uur laten branden en dan weer verder met 12/12 of gaat dit ten koste van je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht ontvochtiger kan maar als je nog moet dieven zou ik het nu doen

daarmee zakt de lv ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu een buitenkweek bezig maar in de herfst begin ik terug met een nieuwe installatie binnen

wat er sowieso tegen dan al op het lijstje staat is

 

bionaire BD20

gallery_37780_15945_4447.jpg

volautomatisch met hygrostaat die je kan instellen niet zomaar high low maar exact op % luchtvochtigheid

kost wel 299 euro maar daar wacht ik dan nog mee tot volgende zomer

 

maar eerst en vooral al

 

boneco 2055 digital black

gallery_37780_15945_3998.jpg

weeral hetzelfde liedje maar dan bevochtiger met koude verdamping en 7L reservoir, erg stil en zuinig, wel weer 379 euro

 

maar ik denk, beter direct het goede kopen, als weer eens een tussenstap te maken zoals ik ooit deed bij afzuiger, lampekappen, etc...

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

en kun je bijvoorbeeld 1 x de lamp 24 uur laten branden en dan weer verder met 12/12 of gaat dit ten koste van je planten om zo de lamp in de nacht te hebben branden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt wilt overschakelen kun je beter 24 uur donker doen.

Van 24 uur licht worden je planten niet vrolijk, maar hoeft nog niet te betekenen dat er iets fout gaat.

Het gebeurd vaak genoeg dat er iemand een foutje maakt met te lang licht als gevolg, en daarna weer verder gaat zonder echte gevolgen.

 

Een hermagevoelige strain zal er meer last van hebben dan een stabiele strain.

 

Maar of het overdag minder hoog zal zijn met de LV weet ik zo niet. Ik denk echt dat je aan een ontvochtiger zal moeten om het omlaag te krijgen. op Marktplaats staan er regelmatig wat te koop afhankelijk wat de capaciteit moet zijn.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanacht is de luchtvochtigheid 50 % gebleven omdat ik de inblaas uit heb gezet en de afzuiger vol aan met kachel op 25 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar blaas je eigenlijk uit? of heb ik er overheen gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd interessant en waar pakt je inblaas lucht vandaan? Zit die naast de uitblaas ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme lucht kan veel meer vocht bevatten, koelt deze lucht te snel af heb je condens (dauwpunt) en hoge LV.

Blijft de lucht op temperatuur dan zal de hoeveelheid vocht aanwezig in deze lucht evenredig zijn en zorgen voor een constante hoge luchtvochtigheid indien de aangevoerde 'verse' lucht niet een lagere temperatuur en dus luchtvochtigheid heeft. Ververs je de lucht in het hok dan ook nog minder dan is het kassa --> waterdruppels van condens op de wanden is niet ongewoon :lol:

 

Ontvochtigen blijf je bezig vrees ik omdat je de aangevoerde lucht niet kan beheersen en 60+ tijdens zomer is niet vreemd :wOOt

Wat mogelijk wel kan helpen is een airco waarmee je de omgevingslucht (dus aanvoer) een paar graden naar beneden kunt brengen en dus ook de LV terug gaat lopen.

 

24u donker om naar s'nachts draaien te switchen en overdag zonder kachel maar wel afzuiging voldoende aan en ventilatoren in hok 24/7 doet altijd een boel voor een stabielere LV zonder dat via Wattjes te gaan doen, goed plannen is nog het allerbeste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolder, kelder, gewoon kamer? Als het in de zolder is of in een gewone kamer, daaar zal je niet veel aan kunnen doen, dan is je enigste optie een airco of ontvochtiger, het is sowiso al best vochtig buiten, zeker met dat ups and down klimaat , In een kelder kan je dat meer onder controle houden met de setup die je hebt.

 

Bij tweehands websites daar vind je best veel goedkope airco mobil 3 in one, ( ontvochtiger, airco en ventilator)tussen 80 en 150 euro afhankelijk wat je zoekt of hou het simpel een ontvochtiger, oplossingen zijn er ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hok is te klein en om nu de hele schuur te ontvogtigen is ook geen optie maar kan ik nu de lamp 24 uur laten branden om zo om te switsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...