Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Cannabis Tinctuur en andere medicinale tincturen

Recommended Posts

hier staat mijn tinctuur nu 8 dagen in 96% alcohol en maak er elke dag gebruik van en de smaak word beter met de dag,heb wel al een deel gefilterd en 1 pipet flesje aangelengd met wodka, de smaak met wodka is veel zachter maar heb de indruk dat ik dan meer gebruik dan de pure tinctuur van 96%

 

het is even wennen aan de smaak ,zeker als je jaren geen alcohol hebt benuttigd zoals in mijn geval, maar als ik kan kiezen tussen 10 tallen medicijnen op een dag of een tinctuur op basis van alcohol is de keuze snel gemaakt bij mij.

 

ik druppel het gewoon op mijn tong maar met de 96% alcohol eet of drink ik wel direct na het innemen van deze druppels omdat de smaak van de alcohol iets wat naar boven komt, daar heb ik geen last van als ik de andere tinctuur neem die met wodka.

 

maandag had ik ook al een deel gedruppeld maar moest 's avonds nog naar de dokter juist voor ik vertrok nog een deel druppels genomen maar moest nog met de auto weg, had ik toch wel de pech dat het alcohol controle was zeker :lol: moest blazen maar was safe, hebben we dat ook ineens kunnen testen :lol:

 

dus hier gaan het alleen tincturen worden in 96% alcohol en zo lang mogelijk laten staan, binnenkort eens andere soorten testen ook

 

sinds ik er gebruik van maak geen medicatie meer voor mij :lol: en veel minder pijn en ontspannen en helder,meer energie... en het slapen gebeurd nu ook wat meer op een normale manier, ervoor slapeloze nachten, veel wakker worden... het inslapen duurt nog wel even, maar eens ik slaap blijf ik slapen en het voordeel is dat ik fris opsta, met de medicatie stond ik op als een zombie

 

dus voor mij een goede verbetering waar ik enorm tevreden mee ben en dankbaar aan de topic starter,anders was ik nog aan het sukkelen met olie te maken wat bijna nooit lukte of medicatie te nemen :wOOt

 

voor het schudden op 8 dagen op 96% alcohol met sweet 'n sour widow

 

gallery_35292_14743_60912.jpg

 

na het schudden

 

gallery_35292_14743_3468.jpg

 

hetgeen ik nu al gebruik na een week te staan, mijn dosis x 3/4 op een dag

 

gallery_35292_14743_255658.jpg

Edited by the quick one

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus hier gaan het alleen tincturen worden in 96% alcohol en zo lang mogelijk laten staan, binnenkort eens andere soorten testen ook

 

is ook het beste, aanlengen als je dat wil kan je beter erna doen als de tinctuur klaar is

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik ook gedaan Gobru :wOOt

 

bedankt voor de tip, mss nuttig voor andere ook

Share this post


Link to post
Share on other sites
sinds ik er gebruik van maak geen medicatie meer voor mij :lol: en veel minder pijn en ontspannen en helder,meer energie... en het slapen gebeurd nu ook wat meer op een normale manier,

 

 

super hoor :wOOt :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Quick One, fijn om te lezen dat je er zoveel baat bij hebt, hier is dat ook het geval.

 

gallery_6979_9442_93134.jpg

 

Hiervan heb ik een klein deel in flesje gedaan bij 7 dagen, 14 dagen en zometeen 21 dagen de rest.

Bij 7 dagen is het nog zeer scherp op de tong.

Bij 14 dagen is dat al de helft minder.

En de 21 dagen tinctuurtjes voelen als olie op je tong en werken beter.

 

gallery_6979_9442_75548.jpg

 

Zo ruikt de camilletinctuur momenteel al zo lekker zoet, dat je er al van wil nemen, maar we wachten geduldig af :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowsterke ben blij dat het voor u ook zo goed werkt en dat je deze topic wou delen :lol:

 

het is makkelijk te maken alleen had ik geen geduld om dit te testen, dus in men pipet flesje zit een tinctuur van 7 dagen die inderdaad nog een beetje scherp smaakt, maar het helpt wel en ik was die medicatie zo beu, maar als je direct erna iets drinkt is die smaak zo verdwenen :lol:

 

het andere potje laat ik zeker 21 dagen staan voor ik deze ga benuttigen en binnenkort ga ik nog andere soorten proberen ook, eerst wachten op de oogst nu ;) wel alles apart om ze zo eens te testen en dan mss een combinatie maken van verschillende soorten te samen, it's so easy :lol:

 

heb heel de topic gelezen van begin tot einde en je chocolade praline zien er ook wel heel smakelijk uit :wOOt net als de snoep van gobru

 

fantastische dingen dat jullie maken, petje af daarvoor

 

ga eerst een lading alcohol en potjes moeten inslaan voor ik verdere tincturen kan maken, want mijn terras staat vol met verse kruiden, ik ga de komende tijd weten wat doen :D een voorraad maken voor de lange donkere koude dagen ( waar we nog niet aan willen denken :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

The Quick One, het is inderdaad heel makkelijk zelf te maken, zonder verlies van de alcohol, want dat wordt je medicijn :lol:

Dus ook nog eens heel vriendelijk voor het Milieu! Stel je voor als iedereen zijn alcohol zou verdampen, over butaan en andere chemische gassen nog maar niet gesproken!

 

gallery_6979_9442_22822.jpg

 

Morgen is er weer een klaar om te filteren, dan staat ze drie weken.

 

Straks weer even bezoekje aan Belgie brengen :lol: Wat ik daar bespaar aan benzine en tabak te halen, kan ik fles alcohol voor halen :wOOt

 

 

gallery_6979_9442_96818.jpg

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een tinctuur voor mijn moeder aan het maken,30gram volwaardige amnesia toppen(geen knipafval),met 70% alcohol,staat nu vier dagen.Smaak is sterk wel wat scherp,wordt iets donker groener.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art, de smaak wordt milder, als die langer staat. Schud je het ook dagelijks of om de dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je een punt blowsterke geen verspilling en milieu vriendelijker en het belangrijkste het werkt, tot vandaag nog steeds geen medicijnen genomen :lol:

 

ik ga mijn alcohol en tabak halen of beter gezegd laat dit meebrengen van luxemburg, scheelt ook weer een stuk in de portemonnee :lol: om de 3 weken moet een vriend van me daar toch naartoe voor zijn werk, dus mag ie ineens wat voorraad meebrengen de volgende keer :lol: kunnen we weer verder en volgende week eens op zoek naar goedkope potjes :wOOt vind er wel maar zijn veel te duur hier en in den action ook niets te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_95295.jpg

 

gallery_6979_9442_50013.jpg

 

Vandaag twee heerlijke stukjes hasj weten te bemachtigen voor mijn nieuwe tinctuur.

Aangezien ik dit nog maar een keer gedaan heb en die tinctuur een heel andere smaak en effect heeft en me zeer goed bevalt tegen de pijn en krampen.

 

gallery_6979_9442_2048.jpg

 

Cheers

 

gallery_6979_9442_4824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Elmanito, eindelijk wat hasj gevonden voor mijn nieuwe tinctuur.

 

Vandaag een afgemaakt

 

gallery_6979_9442_40630.jpg

 

gallery_6979_9442_21426.jpg

 

gallery_6979_9442_61125.jpg

 

Zacht op de tong, werkt bijna direct, heerlijke hasjsmaak of je olie druppelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwijl,druip,kwijl

prachtige foto's ook nog eens weer een keer :lol:

enne die honingmaroc?

ik heb er over gedroomt :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nu de verhouding wiet en alcohol. Stel gebruik een halve liter alcohol rond 70 procent, red je dat met 10 gram droge wietgoeie toppen??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

10 gram wiet op 50 ml alcohol.Bij droog materiaal zal de volume alcohol iets meer zijn.:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, die Honing Maroc hebben ze niet altijd, was iets speciaals :wOOt Dus die wou ik graag hebben.

 

gallery_6979_9442_43519.jpg

 

Wat getest van de camille tinctuur. Enkel voor de smaak, net de thee maar dan heel erg geconcentreerd, zoet en een bittere nasmaak.

 

gallery_6979_9442_48169.jpg

 

Fijn weekend allemaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito ook nog bedankt voor de tip met de oregano, ook begonnen vandaag met deze tinctuur

 

gallery_6979_9442_98536.jpg

 

Later meer over de hash tinctuur.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom in Blowsterkes tinctuurfabriekje ;)

 

gallery_19177_15396_149495.jpg

 

zin in een borreltje?

 

gallery_19177_15396_198179.jpg

 

en zomaar.

 

gallery_19177_15396_537616.jpg

 

de tinctuur heeft nu 23 of 24 dagen gestaan, en 4 keer gefilterd maar nog niet geprobeerd.

wellicht van de week een keer in de koffie of thee.

 

Met Yoghurt was het ook geen succes, maar 4 druppels op een eetlepel gedaan. Nog even puzzelen hoe in te nemen, maar echte werking op deze manier is wat lastig te zeggen.

Bij veel pijn werkt de olie in elk geval nog het snelst, of merkbaar het beste.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen bij directe inname op de tong is het snel werkzaam, via eten of drinken, gaat het een stuk langzamer.

 

Wat me opvalt aan de tincturen waar de landrassen, zoals de Parvati, Mazar i Sharif en Ketama in zitten, veel bruiner van kleur worden als de overige.

Was zojuist de eerste Sinai aan het knippen en zulke zwarte vingers heb ik nog niet gehad ;)

 

Ben dan ook benieuwd hoe mijn nieuw tinctuurtje gaat worden met alle landrassen die ik heb gekweekt en de hash. De andere tinctuur met maroc, parvati en mazar is zeer effectief tegen de pijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Elmanito ook nog bedankt voor de tip met de oregano, ook begonnen vandaag met deze tinctuur

Geen dank, kwam trouwens dit artikel tegen, klik

 

Moroccan men live longer than any other men in the world, and we are investigating whether their intake of 40% CBD hash is a contributing factor. We have a contact that is helping to organize the study.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi artikel Elmanito

 

gallery_6979_9442_21800.jpg

 

gallery_6979_9442_47758.jpg

 

Dag een voor de nieuwe hasj-cannabistinctuur.

 

Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowsterke,

 

Schitterend topic over de tincturen! Bij mij staan er 2 autoflowers white widow op hun eindfase van de bloei. Nog een weekje en dan gaan ze om. Daarna drogen en dan in de belgische alcohol van 94%. Ik ga tinctuur maken van ca 80% alcohol en 20% bronwater.

Paar vrienden van mijn vrouw en mij kwamen op visite en zagen de 2 planten. Ik heb ze het boek over de medicinale olie van Wernard Bruining meegegeven en een dvd van Rick Simpson. Ze waren laaiend enthousiast en gisteren hebben we met hun 4 potten van 25 liter + schalen en grond gehaald. Momenteel staan er 2 autoflowers white widow en 2 autoflowers acrofobic (of acrofobig?) te ontkiemen. Weer nieuwe medicinale kwekers erbij. Tevens heb ik ze nog een druppelfles 30ml tinctuur meegegeven om te proberen. Zelf ga ik nog een rondje van 2 autoflower acrofobic proberen, de plantjes zijn nu bijna week oud. Als het goed is is dit een soortje met hoger CBD-gehalte.

Dus nog maar hopen op 3 mooie maanden groeiweer.

Bijgaand foto's van de White widows autoflowers en de kleine Acrofobic.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=533822

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=533794

 

gallery_27482_15950_272952.jpg

 

gallery_27482_15950_387657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Ijsbeer, zo hoort het, mensen horen te weten wat er allemaal voor mogelijkheden zijn, om op een verantwoorde manier met je lichaam om te gaan.

Daar hoort op zo n dag als vandaag zeker veel water drinken bij.

 

gallery_6979_9442_43638.jpg

 

In de schaduw is het al boven de dertig graden.

 

Hier weer een nieuw virusje te pakken, overgekregen van mijn jongste, dus koffie uit de boze, lekker een kruiden thee.

 

gallery_6979_9442_51849.jpg

 

Daar knapt een mens weer van op

 

gallery_6979_9442_44966.jpg

 

Omdat je het in warme thee doet de tinctuur, verdampt de alcohol mee, en krijg je een ander effect, zodat je gelijk niet meer misselijk bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...