Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Cannabis Tinctuur en andere medicinale tincturen

Recommended Posts

When fresh bud is used, the end result is disappointing. Scissoring up the plant material effectively facilitates extracting all psychoactive constituents.

 

Daarom prefereer ik dus tinctuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ik hem geen gelijk in, ligt er ook aan waar je het voor neemt.

 

met vers materiaal heb je ook minder nodig om het te maken dan met gedroogd materiaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_21044.jpg

 

Waarom is het dan beter als het bladgroen afgebroken is.

Als je het niet donker droogt wordt dat niet gedaan namelijk.

 

Uiteraard werd er aan mij ook gevraagd waarom ik geen verse gebruikte en eigen meningen zullen altijd blijven, net als verschillende persoonlijke ervaringen.

 

Dus heb ik ook een tinctuur gemaakt met vers geknipte Sinai

 

gallery_6979_9442_65466.jpg

 

 

gallery_6979_9442_57860.jpg

 

gallery_6979_9442_30898.jpg

 

Ik ben benieuwd naar het resultaat hiervan later

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens het drogen verlies je ook weer werkzame stoffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke, intressant stukje tekst.

Aantal dingetjes uitgehaald:

 

Minimaal toch een week trekken, beter 10dagen tot 2 weken.

Er is sprake van zelfs nog een tweede keer op alcohol zetten van je residu.

Je residu uitvijzelen, residu verwijderen en met een scheutje alcohol de vijzel schoonmaken.

 

Verder die alcohol, bij gedacht kunnen we die in elke zichzelf respecterende supermarkt krijgen, men moeder maakt nou alweer enkele jaren zelf likeuren.

 

Gobru, ik dacht al dat nat inderdaad ook moet kunnen, denkelijk probeer ik beide, laat ik zeggen een kwart nat de rest droog.

Immers zoals ik al eerder zei, bij het drogen vervliegt samen met het vocht nog wel een en ander, dat je dan weer moet gaan losweken.

 

 

Volgende dilemma, wanneer ga ik nou eens knippen :smoke , seffens, morgen

Morgen duik ik alvast die fles alco en wat potten op, moet ook nog eens gaan neuzen voor van die druppel flesjes.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhh, begrijp ik het nu goed dat het beter is om een tinctuur te maken van gedroogd materiaal ipv vers geoogst?

Ik bekijk dagelijks vol liefde mijn als kool groeiende plantjes en heb sterk neiging om die na de oogst direct te verwerken.

Dwz. Voor een deel dan.

 

Ojaa, welke verhouding alc. en materiaal gebruiken jullie meestal? Ik kan me voorstellen dat er een verzadigingspunt optreed waardoor minder werkzaam goedje wordt

 

Houdoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stratman, als je de volledige info wil doe je er goed aan eerst even de hele post te lezen, Blowsterke heeft hier behoorlijk wat tijd in gestoken.

Alle info staat erin.

 

On topic: Vandaag die fles (is 96%) opgehaald en gelijk ff langst den Boerenbond om 2 bokalen en twee flesjes met metalen sluiting. eens googlen of ik wat beters vindt of zien of men vriendin nog wat kan "vinden" op haar werk.

En dan bedenk ik net dat ik wat kort gerekend heb. Ga dadelijk mijn eerste oogstje binnen halen: dus 1 pot voor vers knipsel (knip afval bestaat immers niet :smoke ) 1 voor droog knipsel en dan het oogstje nog.

Nu ja, Knippen Sniper dan ken je er een maat bij hangen en het mot nog drogen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de apotheek en verschillende websites kan je bruin glazen flessen halen voor een paar euro ik geloof dat de grootste 1 liter zijn

 

Kwa de hoeveelheden moet jezelf een beetje aanvoelen, ik gebruik meestal 1 cm meer alchol dan fijn geknip materiaal en gebruik meestal een glazen weckpot van 1,5 liter a 2a5 euro

 

Die van verse knip afval werkt zekerste weten beter dan de gedroogde (40% alchol (vodka))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nog toe bevalt de gedroogde cannabis tinctuur heel erg goed, op basis van 94 procent alcohol, waarom, omdat dit zo dicht bij AHO ligt, als je een druppel morst, zie je het in AHO veranderen.

Dus is ook goed voor choco s of spacecake etcetera te maken.

Het effect ben ik uitermate tevreden over.

Ook degene waarbij de tests lopen.

Zodra de tinctuur klaar is met de verse top, kan ik wat gaan vergelijken.

 

Sniper inderdaad bij de ouderwetse apotheker, kan je zo flesjes kopen in alle maten. Helemaal niet duur.

 

gallery_6979_9442_42901.jpg

 

gallery_6979_9442_13751.jpg

 

 

Daar kom ik de dag wel mee door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had iets te fanatiek gescrolled.

Verhaal van blowsterke over het hoofd gezien..

Mooie info, waarvoor dank .

 

Duidelijk verrhaal.

 

Houdoe.

 

Gebruik overingens nu een tinctuur van 10 gram hindu kush die 5 weken in 94 % heeft gestaan.

Zet langzaam in maar doet het werk goed.

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan Stratman, zelf probeer ik ook steeds een beter medicijn te krijgen, dus mijn zoektocht gaat verder. Ik merk wel als je verschillende soortjes in een tinctuur doet, dat dat een veel beter effect en smaak geeft.

Zo kan je ook verschillende tinctuurtjes met elkaar mengen.

 

gallery_6979_9442_12758.jpg

 

Vandaag begin ik met een licht ontbijtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Hindukush tinctuurtje dat ik nu gebruik heb ik wat opgepept met wat zero zero9 1/2 grammetje denk ik), geeft wel wat smaak mee dat zonder meer.

De werking is moeilijk te vatten.

begint langzaam maar met twee volle pipetjes beginnen mijn oogjes wat zwaar aan te voelen na een uur.

ik ben zeker niet stoned of high mar wel erg relaxed, das prima.

ik ben tijdens mijn vakantie in Spain uit mijn hangmat gelazerd( jawel, en ik had van te voren wat druppels ingenomen ook nog) terwijl ik daar relaxed lag te wezen en heb daar een goed oplawaai in mijn rug aan over gehouden.

Gevolg: pijn en als ik ook maar even in een gebogen houding durf te zitten kost het me veel pijn om weer recht te komen. Dat was niet leuk!!!

 

jullie raden het al, een pipetje of 2 van mijn tinctuurtje en de hele rug ontspant zich en ik ervaar aanzienlijk minder pijn...

 

 

Wat is het toch een mooi plantje hehh...

 

 

Morgen krijg ik de uitslag van mijn driemaandelijkse bloed onderzoek op het EZ in Tilburg en dat wordt de eerste keer nadat ik met olie en tinctuur ben begonnen.

Ik hoop uiteraard dat mijn waardes gedaald zijn en ik dan gelijk meneer dun dokter kan informeren van de olie cq tinctuur behandelingen...

 

Zou het nu geen effect hebben gehad dan stap ik over op een zwaardere dosering denk ik, nu neem ik 1 a 2 pipetjes na 18.00 uur.

 

Zoals je zegt Blowsterke, het blijft experimenteren...

 

Houdoe,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Its done,

 

Plantje kappersbeurt gegeven en gelijk maar 10gram verse knip onder 96% gezet.

gallery_37919_15761_2418755.jpg

sorry voor de gedraaide foto, ik vraag me nog steeds af waarom dat zo is, bij mij op de pc staan ze gewoon recht.

gallery_37919_15761_3391982.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_56957.jpg

 

Goede morgen

 

Sniper, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, ook omdat het met verse toppen is gemaakt.

 

Stratman, goed bezig :smoke

 

Aangezien het vorige CBD tinctuurtje zo goed bevalt, met de tweede bezig al een tijdje.

 

gallery_6979_9442_47758.jpg

 

gallery_6979_9442_43918.jpg

 

gallery_6979_9442_43698.jpg

 

gallery_6979_9442_46198.jpg

 

Deze laat ik zo lang mogelijk trekken

 

Zo ziet een droog topje Sinai eruit

 

gallery_6979_9442_117935.jpg

 

Gisteren ook nog wat chocolaatjes gemaakt

 

gallery_6979_9442_18053.jpg

 

gallery_6979_9442_121959.jpg

 

Wat heb ik daar heerlijk op geslapen aan een stuk door.

 

gallery_6979_9442_16873.jpg

 

En voel ik me goed vandaag :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg bloseterke, kun jij niet beter een winkeltje gaan beginnen?

Iets met delicatessen of zo gebaseerd op kruiden...ahummm.

 

Ziet er goed uit.

 

Kzal trouwens vanmiddag eens naar het door jou getipte adrs gaan en wat tempel halen.das iets van vruuger .

 

Ik heb net een tinctuurtje gefilterd van hindukush met wat zero erdoor die zekers 6 weken gestaan heeft.

Is erg donker geworden....

 

Volgende test is een tinctuur die volledig van hash is gemaakt en daar wil ik die tempel voor gaan gebruiken, misschien dat ik er nog wat nepal door heen meng.

Ben zeer nieuwsgierig wat dat gaat opleveren.

Gistern een test gedaan met 45 druppels ( 3 pipetjes) van de hindukush.

 

Dat was op het eind van de avond wel goed lam, misschien dat het wijntje er iets mee te maken heeft gehad....

Ik kon er vanochtend wel nondejuus van hardlopen, net terug van een rondje rennen door de bossen hiero en dat ging me een partij lekker.

Vraag me af of de tinctuur ook de stofwisseling optimaliseert, in dat geval weer een toepassing erbij.

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook vandaag de filtering gedaan.

Totaal 450ml tintuur nu (zei al dat ik veel alcohol had gebruikt).

 

t'is niet pikdonker maar toch een aardig beige kleurtje en het ruikt nu, in vergelijk met 14dgn, helemaal niet meer zo sterk naar alcohol :lol:

heeft wel wat weg van een zachte honing oid.

Heb het in 300ml apotheek flesjes zitten en ga eea aanlengen met AHO en honing ergens eind deze week om dat ook eens te proberen, komt alles nog op ook.

 

Foto's zijn gemaakt en komen wat later vandaag, 1st flink wat ijsblokjes maken voor ICE'en want de vriezer zit me veel te vol met knip en de temperatuur leent zich er ook een stuk beter voor morgen :smoke

 

Mijn volgende plan is dan om wat van die ICE om te gaan zetten in tinctuur, kijken hoe dat uitpakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja Cannabis moet droog zijn. Heb het gegoogled.

gaat zeker met nat....

 

droog wordt tinctuur

nat wordt Alcoholaturen

 

Ik lees de laatste maanden veel over manier hoe tintcure en andere soorten technieken worden gebruikt , ik las overlaatst dit : Dried herbs are best for the infusions recommended in this book. Stock your herbal pharmacy with your own foraged or cultivated dried herbs; expand your resources and experiment with new herbs by buying dried herbs from reputable sources.

 

Fresh herbs are best for the tinctures and oils recommended in this book. If you can't make your own, buy from sources who wildcraft or grow their own herbs to use fresh in preparations.

 

maar ik lees ook wel op veel plaatsen dat het beter droog is.......het is ook wel logisch dat het effect en het smaak en de reden voor het nemen van dit medicianel wonder voor iedereen anders is........dus voor iedereen werkt een techniek beter dan voor een andere.

 

 

Bron

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beeldmateriaal, morgen na boodschappen doen met de auto gaan we eens kijken wat een pipetje met me doet :(

 

na 3wk shaken, elke dag even zachtjes, not stirred want dat trekt de weckpot afdichting niet :smoke

gallery_22678_16003_584107.jpg

 

Overgieten en de pot leeggeschraapt lag er dit in de zeef, gok dat het een gram of 40 is geweest :lol:

gallery_22678_16003_1248667.jpg

 

Na zeven van het materiaal en uitpersen van de nog aanwezige alcohol in de zeef (fijnmazige LeChef) bleef dit over, heb het even laten bezinken zodat er al veel trich afval onderin zou zitten via bezinking.

gallery_22678_16003_562357.jpg

 

Vorige week was ik bij de Blokker en had eindelijk mazzel, trechtersetje van € 1,99 was er nog 1 van dus kon ik alsnog koffiefilter een kans geven

gallery_22678_16003_1303268.jpg

 

doorloop ging rap, meten hoeveel tinctuur in het flesje ging niet, gelukkig plakt dit niet zo ontiegelijk omdat de filter het plakwerk mooi opving

gallery_22678_16003_826550.jpg

 

Je krijgt een andere werking met verser materiaal, hogere concentratie aan niet (deels) afgebroken stofjes en volgens mij is er, net zoals bij wanneer nu oogsten, geen algemene deler hierin.

 

Als ik AHO heb gemaakt van 'belegen' afval (minimaal 6mnd oud, gecured etc) dan is de olie vooral inwerkend op het lichaam, als ik verser afval gebruik (alleen gedroogd en ingevroren) dan ligt de psychoactiviteit een factor 5 hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_53478.jpg

 

Mijn laatste yoghurt met blue berries

 

gallery_6979_9442_35143.jpg

 

Dan zijn de blue berries op en komen de bramen er in later.

 

gallery_6979_9442_63224.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterke wat zien die choco's er heerlijk uit, ben blij dat ik ze niet in huis heb, ben echt een chocoladegek. Bij Gobru zien die choco's er ook altijd heerlijk uit! Maar vrees dat ze mij te sterk zijn, weet dat echter wel zeker. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Lousdy, heb er ook moeite mee af te blijven, maar ze werken perfect. :smoke

 

gallery_6979_9442_119227.jpg

 

Vandaag een paar vers geknipte topjes in de alcohol gezet, om te kijken wat dat gaat brengen.

 

gallery_6979_9442_113322.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van je verse mengsels.

Ziet er wel mooi uit zo met die fris groene kleur.

Zijn het toppen of alleen de bladeren??

 

Ik heb zelf net een 5 gram Charas in de week gezet met 94% en die is erg rap opgelost.

Ik vraag me alleen af hoelang ik die moet laten staan, het is de eerste keer dat ik een tinctuurtje maak met hash.

 

 

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_12277.jpg

Van hele topjes

 

gallery_6979_9442_16508.jpg

 

Ook een aan het maken ondertussen van de Egyptian Sinai

 

gallery_6979_9442_34007.jpg

 

gallery_6979_9442_6674.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mijne staat morgen een weekje, verse knip op 96%.

Is me nou niet helemaal duidelijk, moet dit ook minimaal 10dagen trekken, of is het sneller klaar?

Het is in elk geval van heerlijk gifgroen naar heel donker groen, bijna zwart gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mijn tinctuur inmiddels geprobeerd en bevalt goed.

Realiseerde me ineens dat mijn nek een stuk minder pijnsteken afgeeft sinds ik (bijna) elke avond een half pipetje in de koffie doe na het eten.

Slapen gaat sowieso al bij mij omdat ik zware bankhangers prefereer en dan is een beetje AHO al genoeg voor 6u doorslaap en overdag geen zombie :smoke

Blij dat canabis zou goed bij mijn systeem past, veel beter dan een regulier medicijn of 15 dagelijks.

 

Zo puur is de tinctuur me nog steeds teveel alcohol, ben wel verrast door de geur en honingzachte smaak van het goedje :(

 

Ik ga vandaag van de 38mc 3e draai ICE hash die ik eergister gemaakt heb een tinctuurtje maken, deze ICE heb ik nog niet geperst tot een blokje dus zou makkelijk moeten gaan qua oplossen in de alcohol en deze keer gebruik ik 96.8% ipv aangelengd.

 

Ice ansich werkt goed al is het een crime om dat te maken met een Bubbleator voor mij en het is altijd zo snel op :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...