Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

2e Ronde Hydro Pony

Recommended Posts

He-fucking-he... eindelijk een fatsoenlijke TDS meter. Ben toch voor PPM ipv EC gegaan. http://www.amazon.com/gp/product/B0085WY6K...=UTF8&psc=1

en daar moet deze bij: http://www.amazon.com/gp/product/B0085XPKP...=UTF8&psc=1

 

Of dat goedkoper of niet is dan hier in NL bestellen weet ik niet. Shipping $11, import tax $22. $120 totaal, is 90 euro. Amazon is voor mij iig goedkoper (gratis, gift certs...). Snel bezorgd deze keer ook, 6 dagen.

 

Toch een behoorlijke afwijking met mijn oude EC meter, die zit er na ijken al snel 0,15EC naast. Zat dus op 1,3EC en niet 1,15 zoals ik in vorige post zei.

 

Planten hebben vannacht behoorlijk gezopen, een goed teken natuurlijk.

 

Net een andere goedkope pvc handel gevonden en twijfel weer helemaal over volgend ronde... ;) Eerst de kast zelf maar's bouwen. Deze week material halen. Hout+aluminium profielen vooral.

 

 

De site is momenteeel geinfecteerd met malware (of opgeschoond en niet afgemeld) dus op eigen risico, maar ik vond gisteren een paar artikelen op de House&Garden US site die vrijwel precies de methode beschrijft die ik gebruik. Met het verschil dat ik niet alleen additives gebruik tijdens top-off (alleen water vaak, soms een paar drupjes ph, soms wat A en B, soms wat A of B, soms wat additives).

 

Deep Water Culture Article and Feed Chart: http://www.house-garden.us/articles/deep-w...and-feed-chart/ Als je de D in DWC zoals in dat artikel ook als "Direct" interpreteert, en de brain bucket (ook wel control bucket genoemd) dus mijn reservoir is, dan is mijn systeem gewoon een RDWC (Recirculerende DWC). Ze geven als ideale temp 60-68f (ongeveer 16-20C) aan, lager dan andere hydro systemen. Ik zit op 18-20C (gaat ie hoger dan slaat chiller aan en brengt het terug naar 18).

 

The beauty of using H&G in DWC systems is the hybrid character of the nutrient line, which enables utilization of biologicals and organics in conjunction with inorganic elements due to the high quality and solubility of the products. In the past DWC has been completely sterile which produced harsh flavors in fruitsets. H&G in DWC produces flavor and taste equivalent to soil gardens with less flush time.[3 dagen] Leuk stukje marketing ;)

 

Ook nuttig voor waterkwekers:

5 tips to prevent pythium: http://www.house-garden.us/articles/5-tips...revent-pythium/ (temps van 20-21C aanbevolen. Lager kan dus in DWC e.d., en is nog veiliger)

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos zijn van SK1, lager maar toch niet fluffy. Dat klinkt positiever dan het is. De SKs zijn met de rest meegestretched, dit topje had eigenlijk nog moeten aansluiten. Dan had ik misschien wat minder geklaagd over de schijnbaar lage opbrengst van de SK. Ik geef mede het soortje de schuld (Kolossus en CF gaan veel meer opleveren), maar in een minder volle kast zonder competitie van de sativas is het misschien heel anders. Zou geen straf zijn om dit een paar maandjes te roken:

 

gallery_36382_15929_352916.jpg

 

gallery_36382_15929_25052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizar wit man, SK is er 1 om te onthouden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt geweldig smakelijk uit allemaal !! ;)

gelukkig geen banaantjes, houden zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het blad ook zo mooi van de SK. Donkere tint van zichzelf al, strakken nerven, scherpe randen, shiny, toch soepel.

 

gallery_36382_15929_38940.jpg

 

100% is er geen een meer na bijna 9 weken 12/12 maar de CF is duidelijk al wat lichter onderin terwijl de SK1 nog zo groen is vrijwel van top tot teen. Proeftopje was niet bijzonder. Veel te vroeg om te oordelen natuurlijk, maar toch... proeftopje Kolossus rookt een stuk lekkerder.

 

Ik denk dat de Chocolate Fondue me langer bij gaat blijven. Die ruikt zo lekker en ziet er inmiddels ook verdomd lekker uit. Het ruikt naar de (groot)ouders, cheese en haze (zoet niet kruidig). De geur overheerst duidelijk wanneer ik de kast open doe. Fotos zijn van een proeftopje van de CF3, die loopt ook richting einde.

 

gallery_36382_15929_834096.jpg

Wat minder dikke trics dan op de SK, maar staat net zo vol zij aan zij. Duidelijk meer zichtbaar van opzij, lijkt alsof er opzij meer zit maar da's ook weer zo als ik 't een beetje draai ;)

gallery_36382_15929_244830.jpg

gallery_36382_15929_813817.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 weken 12/12 gehad:

 

SK2:

gallery_36382_15929_74340.jpg

 

CF2, had meeste LST-werk nodig. Kan niet fatsoenlijk bij die fluff anders was het iets kaler daar achter.

gallery_36382_15929_205107.jpg

 

CF2 uitschieter (een 2L cola fles hoog maar helaas niet zo dik). Zit maar 20cm ofzo van lamp dus niet helemaal blij maar

gallery_36382_15929_108578.jpg

 

HSP aan het opstarten, maar rechts (15-20CM) is het ongeveer zo geel als op de foto. CF3 gaat ook richting einde. CF1 heeft nu 3 toppen die het beeld zijn ingeleund (de 3 toppen links onder).

gallery_36382_15929_629766.jpg

 

CF1 links om het hoekje (heeft ook zo'n uitschieter), SK1, en CF2 mogen nog wel ff maar zijn wel aan het puisten. Kolossus is ook bijna klaar.

 

Ik heb wat moeite de LV acceptabel te houden, heb nu een rukje van 330 of 370 met thermostaat, en dat ging blijkbaar net goed toen de afzuiger in de kast hing (direct aan filter vast) maar nu die in een softbox buiten de kast hangt en dit weer is de max RH boven de 70 ipv 60 wanneer lampen uit zijn. Da's onderin kast onder de buizen, rond de toppen is het iets beter door fans maar blijft boven de 60 (met lamp aan onder 40). Niet goed voor filter ook dus maandag ff een zwaardere halen, toch al geplanned voor nieuwe kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks SuperN, en mee eens, dan hadden deze soortjes ook vooral qua opbrengst beter tot hun recht gekomen. Om een tak volgens schema te kunnen bemisten met Tiresias Mist heb ik 12/12 moeten uitstellen maar ik wil ook wel volwassen, liefst maanden oude, planten in de bloei zetten, en niet nog korter voorgroeien van zaad. O.a. daarom dat rondje moeder(s) selecteren volgende ronde (op die big blocks waarschijnlijk dus). Daarna alleen maar kloontjes in dit systeem, die al voorgegroeid zijn onder TL en die gaan dan na enkele dagen of afhankelijk van soortje zelfs direct op 12/12, op 120x120 ipv 115x90 oppervlak, en dan richten op de helft minder toppen.

 

Met die nieuwe afzuiger heb ik ook geen excuus meer voor veel kleine toppen ipv gezond aantal knuppels...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het zijn er nu zo'n 60 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna voor al je soortjes staan 9 weken bloei, de Kolossus zou er 10 wellicht 11 kunnen hebben.

Ga je ze ook omhalen aankomende week, wat zeggen de trichs momenteel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8-9 weken volgens de breeder/seedbank info inderdaad, minimaal genomen dus, dat zegt zoals je weet niet altijd even veel. Sannie's indicatie van 9-10 weken voor de Kolossus is wel realistisch, had ik er vorige ronde ook tussen en is dit een kloon is van een 4 maanden oude volwassen moeder, maar voor de anderen ben ik van 'minstens' een week extra uitgegaan.

 

Er staat bij de Skywalker Kush specifiek een + achter die 8-9 en dat gaat duidelijk op voor SK1. 70-75 dagen is in de praktijk niet ongebruikelijk, volle 11 weken is max dat ik gezien heb. Zie bv http://en.seedfinder.eu/strain-info/Skywal...eserva_Privada/ (Flowering Time Indoor in user generated profile, die 65 klopt ongeveer voor SK2). De Chocolate Fondue zijn minder ervaringen mee, maar dat 9 weken ook voor die te kort is komt niet onverwacht aangezien het sative-dom haze-hybrid is. CF2 gaat net als de SK1 de 10 weken wel halen.

 

Het is nog te vroeg om de trichs echt te laten spreken, die klagen alleen maar: "Mooi weer hier maar wordt wel druk!" Er liggen een paar op de CF1, SK2 en CF3 die wat eerder zijn gaan zonnen en al een kleurtje hebben maar da's heel hard zoeken. M.a.w nog te veel clear.

gallery_36382_15929_22047.jpg<--Chocolate Fondue (CF1 links om het hoekje), die is wat verder dan de CF2.

 

Het wordt een verpreide oogst, niet onverwachts met 3 soortjes natuurlijk, maar op de vroege SK2 na zitten ze redelijk dicht bij elkaar (dagen geen weken) en dus geen zorgen over wortels die achterblijven en gaan rotten en kan ik ze tegelijk spoelen (geen medium, spoelen in de zin van geen voeding toevoegen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

CF2 (grote midden achter). Zoals te zien is die wat minder ver dan de CF3 in vorige foto.

gallery_36382_15929_61492.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er iig lekker uitgehard uit.

Ik heb via Canna Biogen bij Original Delicatessen Seedbank een Zuid Afrikaanse/Congolese vliegensvlugge sativa besteld genaamd Lilly, ze is met 7/8 weken klaar en heeft een gemiddeld tot hoge opbrengst.

Ze zeggen dat ze wellicht de snelste sativa van de planeet is, dat wil ik natuurlijk wel meemaken, met in-acht-neming van een fictieve bloeitijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuid Afrikaanse/Congolese sativa van 7/8 weken met gemiddeld tot hoge opbrengst... dat klinkt als "lekker wijf met brains en gevoel voor humor", dat komt niet veel voor ;) Ziet er er goed vol uit op de foto. Als die 7-8 in de praktijk op 8-9 12/12 neerkomt is het nog mooi. Wel apart, zou bijna denken dat ze de bloeitransitie periode niet meerekenen. Veel echte sativas hebben de helft daarvan al nodig om uberhaubt te gaan bloeien.

 

Ik was al weer helemaal aan het twijfelen geslagen over de keuzes voor de volgende ronde en je maakt het me niet makkelijker ;) Original Deli heeft wel meer interessante kandidaten, ook voor mijn grote kast, zoals de Edy. www.wholeharvest.nl heeft Ace, Cannabiogen en Exotic Genetix mooi bij elkaar staan. Ik moet ff pauzeren met kweken vanwege omstandigheden, anders had ik al weer kleintjes klaar staan, dus heb nog ff de tijd om te kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Edy is ook vet, Queen Mother ook btw.

Die 3 seedbanks hebben een soort van samewerking, ook in het ontwikkelen van crosses, bv Spaans/Afrikaans. :)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, da's voorlopig weer genoeg keuze voor wat minder gangbare soortjes dan.

 

Wat shots van een proeftopje Kolossus:

gallery_36382_15929_303537.jpg

 

gallery_36382_15929_179389.jpg

 

gallery_36382_15929_33007.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chocolate Fondue (droog proeftopje van CF3). Nu het topje gekrompen is en de trichs zijn gaan liggen/buigen is het wat duidelijker hoe frosty mijn resultaat van de CF ook is:

 

gallery_36382_15929_556852.jpg

 

gallery_36382_15929_69969.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal wel lekker gevoel in je hoofd geven als je die op smook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

That`s cold ass frosty. :)

Wat is die wit joh....dat maakt me benieuwd naar een droog Skywalker topje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@choca: Ik kan het effect nog niet goed beoordelen (gerookt na een ander soortje), zal na curen een poging wagen het te omschrijven. Het was bedoeld as overdag-rokertje, misschien dat dat gaat lukken met wat kleinere jointjes :)

 

@Krasi: Volgende is van de SK2, die gaat morgen wekpot in:

gallery_36382_15929_273959.jpg

 

gallery_36382_15929_196820.jpg

 

De kopjes van de trichs zijn dikker op de SK waardoor je ze beter ziet als je recht van boven op de paddenstoel kijkt. Met het blote oog is een topje CF (droog of niet) witter dan de SK. EDIT: Nee, niet witter, hele punt is meer trichs ondanks dat).

 

Stukje van een CF top die twee dagen hangt te drogen en het misschien wat duidelijker maakt. Als dat straks gekrompen is is het net zoals als in de foto in vorige post.

gallery_36382_15929_67296.jpg

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat topje Chocolate Fondue ziet er echt super uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal geen record opbrengst worden maar dat ligt 'm niet aan de CF... de CF toppen zijn opvallend zwaar vergeleken met de Kolossus en SK, en de helft van de kast is CF.

 

gallery_36382_15929_33650.jpg

Foto is al een aantal dagen oud, zijn twee toppen, die scheve die bij mijn duim begint is meer representatief voor de rest van de toppen dan de grote strekker die een plant op zich had kunnen zijn. Heeft onderin nog een kroon aan topjes en vrijwel geen fluff... Niet helemaal blij zo dicht bij de lamp (15cm to bulb, 7cm tot hoekje van reflector) maar echt last heeft ze er niet van (hoge bomen vangen veel wind...)

 

CF is overigens verre van stabiel. CF3 was een probleemgeval vanaf het begin, CF1 heeft hele skinny beentjes, grootste top hangt aan een touwtje en de rest 'ligt' op punt van doorbreken. CF2, degene die ik als target had gekozen voor de SK pollen, is duidelijk de winnaar. Geen optie om kloontjes te houden voorlopig dus kan niet zeggen dat ik baal dat ik er geen stek van heb, maar was geen straf geweest om daar nog een rondje mee te doen.

 

Uurtje geleden een topje CF gerookt... kijk nog scheel :) <--- ik denk dat ik straks maar ff naar de shop ga... lopend... 'Niet' geschikt als overdag-roker. Do not operate heavy machinery or vehicles after a chocolate fondue. De O haze smaak is erg overheersend, ik hoop dat ze wat zoeter wordt na curen.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen :P

 

Langzaam vullen de potten weer aan (chocolate fondue)

gallery_36382_15929_384477.jpg

 

gallery_36382_15929_84444.jpg

 

gallery_36382_15929_6485.jpg

 

Proeft naar haze maar de rook van de smeulende joint ruikt naar oldskool skunk. The choco proef ik niet, misschien na curen. Kamer ruikt naar haze-skunk... dit is eentje waar een goede filter een vereiste is. Laat ik het zo zeggen, ik kwam een paar dagen geleden bij de growshop en de beste man vroeg of ik net een lekker haze-je had gerookt, terwijl ik alleen wat toppen had verlegd en voor de open kast had gestaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig ff de laatste update, zal over 7-10 dagen eindgewicht posten.

 

In onderstaande foto is van de CF3 (die rechts achterin zat) en de SK2 (rechstvoorin) het bovenste gedeelte om. Alle toppen boven de zwarte lijn zijn van CF2... staat al dagen in alleen kraanwater (0.4EC).

gallery_36382_15929_269814.jpg

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...