Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

G-tools 600 Wing

Recommended Posts

Even een vraagje voor de luchtgeleerde hier.

Ik heb even een vraagje (alweer).

Ik heb nu dus een buisventilator een systemair rvk 125 Die 220m3 p/uur afzuigt.

Nu heb ik me gisteren nog een industriele stalen box gevonden op zolder.

een Inatherm IRE200 in stalen box die 5 cm dik geisoleerd is tegen geluid en die een capaciteit heeft van 780 m3 p/uur.

Nu is dit dus 3 x de hoeveelheid van de systemair die ik nu heb en dus altijd beter is aangezien ik overcapaciteit heb en deze tot minimaal kan dimmen.

alleen zit ik met het probleem de maten van de box.

De inlaat en uitlaat hebben een diameter van 200 mm en de slangen + flensen die ik gemaakt heb op de g-tools kast hebben een maat van 127mm ook door het dak van de schuur heb ik een pijp gemaakt van 125mm.

Zou ik op de stalenbox gewoon een verloop kunnen zetten van 200 mm naar 125 mm ?

 

:wave: zwaai zwaai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die een passend antwoord heeft ? Ik weet zelf ook wel dat hoe groter de slang hoe beter het is maar aangezien ik het zonde vind om een tools kast helemaal te gaan verzagen voor een grotere slang is dit eigenlijk ook geen optie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 200 naar 125 verlies je veel aan afzuigvermogen maar dat is nog altijd beter dan verzagen van je kast.

 

Je kunt met deze constructie niet uitgaan van ..standje 3 dus afzuiger trekt 30% van 780 omdat je en met verloop en met een filter werkt welke beide invloed hebben op hoeveel je werkelijk aan het afzuigen bent maar met die controller zou dat helemaal goed moeten komen.

 

Als je een grotere afzuiger pakt dan loop je altijd tegen de flensmaten aan, Whazzup heeft in sticky lucht techniek een heel mooi rijtje geplaatst wat er aan M3 door een flensmaat heen past zonder 'gedoe' waaruit je eea af kunt leiden en hij heeft ook geprobeerd uit te leggen hoe dat nu werkt met drukval ed door slangen/dimmen ed, erg leerzame sticky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen.

aangezien ik toch moet wachten op de nieuwe controller heb ik me eigen toch maar weer bedacht.

Ik wilde eerst gaan beginnen met een cooltube 600 watt.

Maar aangezien ( heb het forum even doorgespit) ik hier toch 10% mee zou verliezen heb ik me toch maar een simpel hamerslagkapje aangeschaft.

Het filtertje zit nu dus rechtstreeks op de afzuiger inplaats van de cooltube ook af te zuigen wat achteraf blijkbaar zeer slecht is voor de afzuiger ivm met de warme lucht die deze afzuigt.

ook heb ik nu lekker gewoon de tijd om alles goed op elkaar af te stellen en moet zeggen de temperatuur zonder lamp aan blijft mooi stabiel.

De grondtemperatuur is nu 25,6 maar heb deze nu gedimt naar 20,3.

Ook heb ik zitten denken om toch maar gewoon gelijk een softbox aan te schaffen maar ben een beetje aan het twijfelen over de hoeveelheid m3.

 

mijn hok is dus 1,18 x 0,75 = 0.885 x 3 (aantal keer per minuut verversen) x 60 = 159.3

Dus als ik het goed begrepen heb zou ik met een 160 m3 afzuiger de ruimte 3 x kunnen verversen per minuut.

hier gaat dan nog wel de tegendruk van het filter en de 2 bochten die ik in de slang heb zitten vanaf.

Wat raden jullie me nu aan te doen een 500 m3 met 500 m3 filter of een 700m3 met bijbehorend filter ?

Wel zit ik dus nog steeds met de flensmaten waar ik aan moet denken.

Hoop dat ik binnenkort me nieuwe fancontroller krijg van smscom en dan eindelijk ken beginnen. :rolleyes2:

 

Hieronder een foto van hoe het momenteel is ziet er veel strakker uit ook moet ik zeggen. :wave: :wave:

 

gallery_27529_15909_327052.jpg

 

gallery_27529_15909_418423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me dat je wel 500 m3 nodig gaat hebben ja, is 600 watt op minder dan één m2.

 

Alles zo netjes voor elkaar, gooi dan ook je filterhoes in de wasmachine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hans ja 500 word hem denk ik die heeft ook de goede flensmaat.

En kan je die hoes gewoon uitwassen ja straks eens even doen dan thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.

 

Weer een kleine update hier.

heb contact gehad met de growshop, en deze vertelde me dat eind maar mischien half maart de nieuwe controller van smscom pas komt.

Aangezien ik hier niet op wil wachten stuur ik de climate terug en krijg ik van hem een losse schakelkast 2 x 600 watt en gewoon een losse fancontroller.

Gewoon ouderwets dat nieuwe spul is allemaal heel mooi om te zien maar voor mij werkt dat gewoon niet.

Zaterdag komen de stekken dus vanaf zaterdag word er een topic aangemaakt in de kweekverslagen.

 

Alles heb ik al klaar staan en de stekkies komen zaterdag.

Heb me net de smartpots afgevuld en deze worden vrijdag avond opnieuw klaargemaakt op de manier van sannie.

Ook heb ik nog een luchtbevochtiger voor een prikkie weten te kopen :dribble: Een Boneco u7144 voor maar liefst 25 eurie's

Alleen op de foto leek hij klein en in real life blijk het best een flinke kast te zijn.

Maar geen probleem. aangezien ik toch een 80 mm opening onderin heb zitten kan ik mooi vanaf de bevochtiger een pvc pijp de bevochtiger aansluiten zodat deze de lv een beetje kan opkrikken in de beginperiode.

alleen zit ik met een ander klein probleempje.

De boneco bevochtiger zelf heeft de hygrostaat intern en aangezien de bevochtiger niet in de kast gaat passen. :whistle:

iemand enig idee hoe ik dat kan gaan oplossen ?

 

Hieronder 2 foto's en dan houd het nu op met updaten van de kast hopelijk loont al het werk en wachten.

 

gallery_27529_15909_718422.jpg

De boneco luchtbevochtiger past precies een 80 mm pijp in de opening van het uitblaasmondje.

 

gallery_27529_15909_940451.jpg

 

En hier de smartpots afgevuld en klaar voor de stekkies.

 

Groenen groeten ingrow :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht bevochter?? Zonde geld.....en ehhh ...Ik zie der al 6!

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ph ja maar zou ik de lv opkrikken van 30 % naar 70 met die 6 ? Heb er al

Om te testen een natte handdoek ingelegd maar nog

Kwam ik niet boven de 40 uit.

 

En kon hem trouwens ook gewoon niet laten staan voor dat 2,5 tientje aangezien die krengen nieuw gewoon 2 a 3 honderd kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water 1op10 in en zet de lamp maar aan.......als een stek met weinig voetjes een hoge LV krijgt waar gaat ze dan der vocht vandaan halen? Kan niet de bedoeling zijn.....stekken hard je door ze aan het werk te zetten en dat doe je met een lage Lv . Zorg alleen de eerste dagen dat het stekblokje niet uitdroogt.(diep weg zetten)Heb nog nooit van mijn leven een bevochtiger gebruikt ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus weer eens een miskoop geweest

Zoals zovelen haha. Ik bewaar hem wel gewoon misschien komt

Hij ooit nog ergens anders van pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss in een hele erge strenge winter ;) . Zolang de planten nog klein zijn kan je de boven laag van de aarde om de dag nat houden. Dat geeft vaak genoeg LV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt P H dan gaat hij gewoon de kast in en bespaar

Ik mezelf de moeite er iets op te maken.

Bedankt voor de info .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bespaard je met het niet in gebruik nemen ook nog eens wegnemen witte waas van kalkneerslag uit het verdampte water wat je in de verdamper gedaan had.

 

Bevochtigers, alleen leuk als je het via de Opti doet, anders beter natte handdoeken of wanden tent natspuiten oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...