Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

G-tools 600 Wing

Recommended Posts

Adjust a wing?

Die belemmerd je doorstroming van lucht want die kap is enorm.

Testen kun je alleen met een volledige setup.

Dus met potten aarde en planten .

Adjust a wing doet het goed op grotere ruimtes met meerder of aangepast daaraan zoals ph.

Meter meter of groter is beter daarvoor.

Wat jij hebt is even wat smaller.

Ben wel benieuwd ik zou er een 400 ingooien van de zomer met een 600 watt evsa gedimmed naar 400.

Dan van de winter of herfst een 600 lamp kopen.

Zoek even die gavita i.r. lamp.

 

Klimaat is belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey night.

Het is niet de echte adjust a Wing hoor maar de lucile.

Toevallig heeft een maatje deze kast ook gekocht de nieuwe.

Betreft ook een Wing 400 is precies hetzelfde als mijne,

alleen heeft hij de luchtinlaten in de achterwand zitten en een 2 standen buisafzuiger erin.

Hij heeft van de 400 watt wat standaard is gekozen voor een 600 watt. (evsa)

Dus met zulke temperaturen buiten moet hij hem wel dimmen maar als het weer wat minder is gaat 600 watt prima in dit formaat kast.

Ik zal eens kijken naar die i.r lamp ?

Is dit weer wat nieuws ?

 

En nog eens wat he.

In de vorige post had je het over spiegels in de ruimte maken ?

Is dit goed Ik kan me eigen alleen herinneren dat wit kalk het meest reflecterende was en spiegels juist afgeraden werden d.m.v brandpunten ?

 

Greetsss fijne avond allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is hier hele test van geweest.

Spiegels van 2 mm zijn het beste.

Kalk was 20 jaar geleden misschien goed ;)

I.r. is niet nieuw hoor.

Interne reflector die zit dus in de lamp.

Maakt het ideaal voor in kleinere ruimten.

Lucilux kap.

Ik zou dan voor de gavita pro gaan.

Of iets wat je kan dimmen.

Denk dat die 600 i.r. het ook doet met die kast.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey night.

Ja hij heeft al enkele keren gedraaid maar zoals ik ook al zeg he in de zomertijd net als nu is het wat minder.

Het weer is ook extreem nu natuurlijk. De buitenlucht die je nu aanzuigt is gewoon al veelste warm.

Maar dit gaat wel heel goed ja moet ik zeggen.

Ik heb zitten kijken naar die lampen ja en mischien is dit het proberen wel waar ja die i.r lampen met een gavita evsa 600 watt.

En dat van die spiegels wist ik niet aangezien ik om de een of andere reden de zoekfunctie ook niet kan gebruiken kan ik er helaas ook niks over vinden hier.

maar goed dat worden dan spiegels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

600W IR met dimbare EVSA is een goede keuze.

 

Spiegels kan altijd nog een keer, Torsti en DjBroertje hebben ze in hun kast (TOrsti heeft ook een GTools) gemonteerd en uitgebreidt getest maar dat is wel met t5 dus heel andere belichting.

 

Ga NOOIT uit van hoe het bij iemand anders allemaal perfect draait want dat is niet jouw ruimte en werkwijze en je kan voor rare verrassingen komen te staan als je het wel doet ;)

 

@Night

ik zou toch echt een paar keer eeen volledige lichtcyclus draaien voordat ik uberhaupt planten in die ruimte zet, heb je een veel betere indicatie hoe en of wat bij te sturen in je setup wat met planten erin een stuk lastiger is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild.

 

Nee uiteraard niet was dat maar waar dat elke ruimte hetzelfde is. ;)

Nee voordat ik er planten in zet laat ik hem eerst een paar dagen gewoon 18/6 12/12 draaien.

en dan ook met planten erin is het nog heel anders als gewoon leeg inderdaad.

ik zal eerst het kastje gewoon eens goed in orde maken voordat ik er mee begin.

zodat er achteraf geen gezeik komt.

spiegels zijn opzich niet zo gek duur toch dus zou het beter allemaal ineens kunnen doen als het goed werkt.

Ik ga weer eens neuzen kijken of ik de topics kan vinden die je aangaf.

 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een kleine update.

Aangezien ik een buisventilator heb en deze eerst in de kast hing heb ik nu een kist gemaakt zodat hij mooi buiten de kast kan komen.

 

gallery_27529_15909_1168325.jpg

 

De ombouw.

 

gallery_27529_15909_1273357.jpg

 

Gaatje geboord voor 125 mm. Hier komt dan drek een flensverbinding doorheen met een stuk slang naar de buisfan en voor de uitblaas idem dito.

 

gallery_27529_15909_715939.jpg

 

De kist met de buisfan erin nog even 2 haakjes kabeltjes erdoorheen en eventueel geluidsdempende isolate erin en klaar is hij.

 

Heb ook 2 flenzen gehaald en deze op het uitblaas gat gemaakt zodat de slang gewoon netjes eroverheen gaat.

 

Nu heb ik drek dus alleen het filtertje erin hangen en de lamp geen schakelkast meer deze kasten worden standaard geleverd met de schakelkast binnen in ;)

 

gallery_27529_15909_1049388.jpg

 

De flens binnenin

En de flens buitenop.

 

gallery_27529_15909_722914.jpg

 

Ook ben ik deze nog tegengekomen volgens mij is dit een demper ?

Iemand enig idee. ??

 

gallery_27529_15909_2424922.jpg

 

 

Dit was het weer we gaan weer verder knutselen.

 

Groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep laatste foto is een demper.

 

Een Davin kastje voor ernaast waar je de lamp op aansluit kost je de kop toch niet als die binnenin niet kan, anders demontage van die al in de kast zit.

 

Afzuiger in box, aan beide kanten stukje slang (dus ook nog 2x flens ad binnenkant) en dan 2 haken in plafond vd box en daar de fans aan ophangen aan elastiek of een rubber ivm opvangen trillingen en als het ff kan eierdop schaal demping (dat zwarte met van die noppen vd bouwmarkt voor € 10) , scheelt echt behoorlijk.

 

Hang je de box niet goed (dus rechtstreeks op wand en dan pas slang) dan zul je alsnog een brom gaan vernemen omdat je t maken krijgt met contact geluid en dat in een kleine ruimte kan flink op je zenuwen gaan werken:

zit je beneden en vraag je je af of het nu de buurman is die aan het boren is in kamer meest ver bij jouw vandaan blijkt het je setup te zijn waarvan de brom je nu pas opvalt ;)

 

Tip: maak alles in orde en luister eens naar wat voor geluid het allemaal maakt om een uur of 1 s'nachts, kom je veel te weten zonder al dat achtergrond lawaai :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lost child thnx voor de reactie.

 

Ik koop drek gewoon de Climate minigrower ben ik gelijk van beide af en heb ik een fancontroller en schakelkast in een.

 

Ik heb de box nu zo gemaakt 2 flensverbindingen door de houten plaat heen waar de slang aan vast zit.

 

De ketting word vervangen door rubbers hoor maar had even niks anders.

Ook nog even de isolatie halen en dan kan hij dicht.

Nog even over de demper he waar zou ik deze nu het beste kunnen plaatsen dan voor de box of achter de box ?

 

gallery_27529_15909_501814.jpg

 

gallery_27529_15909_2061573.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig zo. ;)

 

Ik zou nog even een knoop in de kabel leggen (niet te strak) aan de binnenkant in je box. Als je nu per ongeluk aan de kabel trekt met BV verplaatsen kun je de afzuiger scheef trekken. Met een knoopje of iets wat zorgt dat de kabel niet door het gat naar buiten getrokken kan worden heb je dat probleem niet.

 

En hier mijn beweegreden voor het kiezen van spiegels. klik

En 2 MM spiegels hebben ze niet overal, ik heb zelfs leveranciers gesproken die zeggen dat ze niet bestaan. :P en na wat zoeken was voor mij het goedkoopste ca. €48,- per vierkante meter. Niet echt goedkoop maar op de langere termijn voor mij zeker de moeite waard.

 

Met HPS ben ik trouwens van mening dat spiegels nog beter zouden moeten werken. Mijn gevoel zegt dat de lamp er iets hoger boven mag hangen dan normaal. hier wat leesvoer vond ik ook mooi om te lezen.

 

Ik heb verder nog nooit een demper in handen gehad, maar deze moet volgens mij na de box.

 

Succes verder met je project.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dj.

Ja inderdaad nu je het zegt wel een goede tip ja.

zal drek eens een knoopje leggen ;)

Nu zag ik dat jij ook een g-tools kastje had he ?

Mijn vraag aan jou is eigenlijk waarom kweek je met tl's ?

 

 

Het schilt inderdaad veel ja spiegels of gewoon wit.

Heb al het een en het ander opgezocht kwa spiegels maar ik kom inderdaad de 2 mm spiegels ook niet zo snel tegen.

Nu ben ik wel van die spiegelplak folie tegengekomen.

Zou dat niet voldoen dan de weerspiegeling blijft het zelfde toch.

 

Ik ga me grote vriend eens om raad vragen (google)

Hoe een demper precies aangesloten moet worden.

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb een kastje gebouwd, en uiteindelijk rond de maatvoering van de badboy. Ik vind bouwen nu eenmaal net zo leuk als kweken, en je kunt er helemaal je eigen ideeën in verwerken. En later relatief makkelijk weer aanpassen.

 

En ja waarom TL's, ik heb in het begin ook wel eens met een 400 Watter gekweekt en na flink wat aanklooien met verschillende tl-etjes uiteindelijk de BadBoy mogen testen. Daarna is het eigenlijk zo gebleven. Ik krijg ook (bijna) altijd complimenten over de kwaliteit van het resultaat dus waarom anders?

Verder is alles nu afgestemd op de TL-kweek maar als ik wil zou ik ook wel met wat anders kunnen draaien. Mede door het zelf bouwen heb ik een hoogte in de kast van 2 meter, en met wat aanpassen zou dat nog wel 20 CM hoger kunnen. Ik vind experimenteren ook leuk dus als er in de toekomst wat anders mijn pad kruist gooi ik het zo weer over een andere boeg.

 

Ik heb wel een adresje voor je in de buurt van Amsterdam voor de spiegels.

 

Het nadeel van de folie vind ik dat je het niet schoon kunt maken. En een kastje maak je meestal niet voor 1 keer dus de spiegels zijn relatief onbeperkt bruikbaar even wat Glassex of spiritus erover en het is weer als nieuw. Ik heb ook wel eens folie proberen schoon te maken, en dan veeg je de laag er zo vanaf met een wat agressief schoonmaakmiddel. Gedurende de ronde moet je maar eens kijken wat er allemaal op plakt, zeker in een wat kleinere ruimte.

Wandrefelctie is in een kleinere ruimte wat belangrijker dan in grote hokken, daarom heb ik ook gekozen voor de spiegels, al zijn al de ander factoren waaronder de kunsten van de kweker zeker zo belangrijk. Dus of je hier wat van gaat merken is natuurlijk de vraag.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh oke.

En ja inderdaad waarom anders gaan doen als dit je bevalt.

Ik heb wel een adresje voor spiegels hoor alleen deze zijn dikker weet niet of dit speciaal 2 mm moet zijn.

En ja het ligt niet alleen aan het hok maar ook de persoon erachter he haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een kleine update.

 

De geluidsdempende isolatie in de box gemaakt knoopje in de Kabel gelegd nog bedankt voor die tip.

Heb ook even rond geinformeerd voor de spiegels.

voor 4 mm spiegels zou ik rond de 150 euries kwijt zijn dus valt opzich nog wel mee.

Alleen zit een beetje te dubben is voor elke spiegel de reflectie hetzelfde ?

Aangezien djbroertje de test heeft gedaan met 2 mm spiegelplaat.

Is een normale spiegel niet anders dan ? of is dit gewoon allemaal hetzelfde.

 

gallery_27529_15909_304015.jpg

 

Boxje in de isolatie

en het boxje helemaal dicht nu.

Moet zeggen de box staat bovenop de G-tools kast en is bijna geluidsloos werkt dus ook prima met buisventilatoren. nog een stukje sonoconnect halen en de demper er straks op en je hoort echt helemaal niks meer.

 

gallery_27529_15909_1936527.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi medeforumer's

 

 

Heeft iemand een idee op welke hoogte ik een scrog net zou moeten hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoog dat je lekker onder het net overal bij kan (vanaf 45 cm pothoogte).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi medeforummensen.

 

Hier naar een lange tijd afwezig te zijn geweest weer een updateje.

Heb in de kast een netje gemaakt. ook is de cli-mate mini grower besteld en 7 smart potten van 11 liter

om mee te beginnen.

Heb er toch maar voor gekozen om de cooltube terug te hangen en aan te sluiten op de afzuiger om de eerste ronden eens te proberen en kijken of het wat is.

Nu heb ik een kleine vraag.

Ik wil het liefst gaan werken met een automatisch irrigatie systeem.

Zeker omdat we zoiezo met de kerst een weekje weggaan.

wat kan ik hier nu het beste voor gaan nemen.

 

Hier een fototje van het netje.

 

gallery_27529_15909_2160392.jpg

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een kleine update.

De cli-mate is binnen en al gemonteerd.

gallery_27529_15909_975807.jpg

 

de 6 smartpots zijn ook binnen nu nu nog even een oplossing zoeken voor de luchtinlaat en dan zijn we klaar om te starten.

Nu nog steeds opzoek naar een irrigatie systeem.

Niemand een idee wat een goede oplossing is voor een g-tools kast ?

Ook nog een kleine vraag erbij... ja weer een haha. ;)

 

Welk soortje vanuit sannies zou ik kunnen pakken voor deze kast. heb namelijk nogal last van de hoogte.

Werk wel met een cooltube en wil gaan scroggen.

Welke raden jullie me aan ?

 

 

mvg ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal ik zie dat er weinig antwoord komt op me vraag.

Mischien omdat hij wat onduidelijk gesteldt staat.

Het hokje is dus nu helemaal klaar om te gaan starten.

Nu Zit ik alleen met het probleem heb 6 smartpots van 11 liter.

Hierin wil ik met de blumats gaan werken en het starterspakket van sannie.

Alleen hoeveel blumats moet ik per pot gaan plaatsen en wat voor watervat moet ik hieraan gaan koppelen ?

 

Heb me eigen al suf gezocht naar welk soortje ik erin wil gaan doen maar heb eerlijk gezegd geen idee welk soort goed geschikt is voor dit hokje ivm de hoogte en scrogg. :D

Ervaringen met soortjes of scrog methodes van sannie zijn welkom

 

Goetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je topic gemist.

 

Geen blumats op die kleine potten, gaat niet goed komen.

Water geven met een maatbeker of schotels halen en daar de potten in zetten en dan water via de schotel :D

 

Soortjes Sannies:

wat is je voorkeur qua wietje?

wil je lekker high of juist bankhangen is toch veel belangrijker dan welke niet te hoog wordt (daar zijn manieren voor oa je scrognet) :rofl

 

Kronocaine is een heel lekker en best wel makkelijk soortje, de kushes zijn ook goed te doen, zeker in een scrog.

 

Zou 1st een rondje zonder scrognet doen en dan 1x toppen en kijken hoe eea in de kast uit gaat pakken en daarna zaken af gaan stemmen, succes met verder inrichten en als je vragen hebt weet je ons te vinden :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild.

 

Geen blumats ?

Zou toch het liefste automatisch water willen geven.

Ik heb net even zitten kijken en de kush is ook wel een mooi soortje ja denk dat ik deze maar mee bestel.

Alles staat in principe klaar moet alleen de aarde nog halen en de zaden + starterspakket bestellen bij sannies en ik kan beginnen.

Ben nu al een paar dagen proef aan het draaien en aan het kijken wat de max-min tempraturen zijn in de kast.

Dit houd ik bij met een schema zodat ik kan zien waar het ergens mis gaat.

 

Nu nog een vraagje welke aarde kan ik het beste nemen icm sannies pakket ?

 

En toch niemand een idee om geautomatiseerd water te geven ?

 

Hoor het graag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lightmix wordt aangeraden.. als je het kan krijgen.. de Custom Mix van Gold Label :D

 

Je zou een druppelsysteem oid kunnen overwegen waar jij controleerd hoe of wat mbv een timer.

 

Nadeel van die blumats op een kleine smartpot is dat ze open blijven staan omdat je smartpot nogal veel water kan hebben en je zo je planten verzuipt of nog erger... je hele vat leegloopt in hok (zoek ff op WF naar voorbeelden..)

 

Een digitale tensio om watergeven te meten op een 11ltr smartpot is al niet echt je van het en de blumats werken met zelfde kegel systeem alleen niet digitaal (zuigspanning keramische kegelkop).

 

Kush is een mooi soortje, regulier of een gefeminiseerde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus wat jij zegt ik zou dus eigenlijk grotere potten nodig hebben ?

Om met blumats te kunnen werken en dan ook geen smartpots ?

Heb namelijk ook nog de gewone potten plastic staan.

Ik zal morgen eens bij de shop hier informeren voor deze grond.

 

En de kush naar wat verslagen gelezen te hebben is het wel een mooi soortje ja, denk maar gewoon de regulieren he heb er eigenlijk niet zeer veel verstand van met zaadkweek.

:D

 

edit:

Waarom de blumats mij zo aantrekken is dat ze water geven nagelang de plant hierom vraagt.

Met druppelaars e.d is het maar gissen naar hoelang en hoeveel water ze nodig hebben.

Ook niet echt controleerbaar als het mis gaat. (kan altijd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand ? :lol:

 

Op mijn vraag hierboven.

Wat kan ik nu het beste gaan doen.

Wil eigenlijk wel gaan de laatste bestellingen gaan doen ;)

Dus kan ik blumats gebruiken op smartpots of is het toch beter gewoon de standaard potten te nemen ?

Ik ga sannie's way dus alles biologisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik nu ineens aan denk ik heb zelf ook nog een hele serie van gardena druppelaars liggen en slangen.

Heb er ook een bodemvochtigheids senor bij van garden zelf.

 

Dit is de sensor.

 

En heb deze timer liggen:

 

Timer gardena

 

heb meerdere seriedruppelaars liggen dozen vol.

Zou dit anders niks zijn icm met een watervat.

Heb al meerdere topics doorgelezen ook met zoekresultaat als gardena maar nergens komt eigenlijk iets tevoorschijn of het nu wel of niet werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...