Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grownoob

Choco Cheese AF Terraskweekje

Recommended Posts

mooi foto's!!! Heerlijk muziekje!!!!!!!

 

een genot om hier rond te hangen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan goed noob..

 

Die paarse stengels duid op stress of een teveel aan voeding.

Even een paar dagen (voeding) overslaan is mijn advies..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey gozert tnxx voor de tip ff een daggie den haag word je niks minder van :)

 

8 jaar terug is in den haag geweest maar toen was mijn kijk op wiet wat minder als nu ^_^

 

ik moet gewoon eerlijk bekennen dat als je de soortjes weet DEN HAAG NUMMER 1 is waar je heerlijke wiet kan halen. ben altijd erg te spreken geweest over wat je in amsterdam kan vinden maar in den haag is het minstens net zo special en minimaal 3 euro per gram goedkoper :D personeel is over zo frikking relax en dat terwijl we met 4 man waren die van alles en nog wat wilde proberen. het scala bio is er ook groot. bio heeft op dit moment in den haag duidelijk de overhand!!!

 

kunnen ze in mijn regio nog wat van leren ;)

 

ben langs de volgende coffeeshops geweest.

 

mr jansen

 

leuke gast werkt er zeer attent kreeg me wietje in een mooi plastic bakkie... daar wilde ik er wel wat meer van :D kreeg er zo een handje van mee. ik ben gegaan voor bio sugar punch niets te klagen mooie compacte toppen goed shinny bling. meer de silverhaze pheno maar viola helemaal niet verkeerd.

 

waterworld ofso??

 

beetje een hoog gehalte schreeuwde noord afrikanen ( moeten die btw met ramadan de shop niet mijden overdag :P ) kaaart was er ook niet super bijzonder.

 

me oog veel wel op de cheese die was daar mooi apart groen zoals alleen 'mijn' cheese dat heeft. mijn voorkeur tussen alle cheesejes gaat naar die van greenhouse seeds. en was maar 8 euro per gram. ook prima weg te paffen echt een lekker cheese geur waar je normaal minimaal 10 tot 14 moet betalen :D

 

entourage is wel vet echt wat een muur schilderingen echt vak werk en super spacend. eerlijk moet ik je zeggen dat na de muurschilderingen weinig anders overblijft.

 

maar goed we zijn er nog niet

 

ben namelijk cremers, greenhouse en dizzy duck af geweest. soorten te over heb me gewoon schandelig laten gaan omdat er gewoon te veel lekker was met cups logootjes en lekker exotische soortje. ( TJAH JE WILT TOG NIET ACHTERBLIJVEN HEAH :tu :D )

 

en natuurlijk ook 3 choco cheese gehaalt, baal achteraf nog wil die blue shark auto ook echt wel hebben. beloofd een prima zadenbank te worden!!!!

 

den haaf kom ik zeker terug.

 

ik ben een enorme zeikerd als het om wiet gaat, vind persoonlijk dat veel shops te kort doen met hun eeuwe oude kaart bestaande uit k2, powerplant, ww en haze.

 

MAAR IN DEN HAAG HOEF JE BLIJKBAAR NIET VER TE ZOEKEN EN JE HEBT AL MOOIE WIET TE OVER.

 

door wat shops in mijn buurt verkopen voor ook nog is een belachelijk prijs ben ik gaan telen. als alle shops zo waren als wat ik vandaag als standaard zag dan liep weinig man te klagen over de kwaliteit.

 

ben zo benieuwd hoe die choco cheese gaat smaken :P word nog ff wachten met zetten. tegen oktober aan maar verheug me er nu al op :smoke

 

tnxx voor je antwoord

 

peace hempy

 

Ik ben ook wel kieskeurig hoor, maar nog niet eens per sé op de soortjes die ze hebben, wel te meer of je voorverpakte zakjes krijgt...of dat je je toppen zelf mag uitzoeken, goed in het licht kan houden en kan keuren. Laat me meestal ook wel inlichten door de medewerker over de beste toppen van de dag, maar daar is wel een beetje kennis en medewerking van de medewerkers voor vereist, en buiten dat vind ik niet elk soortje altijd even consequent.

Das de reden waarom ik Dizzy super vind, en de Jansen en Cremers hebben dat ook...

 

Kickeh dat je ook die zaden heb gehaald, maak je er een verslag van ook?....ben benieuwd hoe jij het doet, en hoe die eruit gaan zien. Echt voorbeelden heb ik nog niet voorbij zien komen van deze soort. Maar geloof me als ik je zeg dat ze naar kauwgom ruiken, ben niewsgierig of je dat er ook uithaald :D

 

Heb nu een Blue Cheese van growerschoice ontkiemt, en ga denk ik volgend zomer de Blue Shark van Dizzy Duck proberen, klinkt veelbelovend ook Blueberry Haze x Great White Shark...

 

Vervult me met trots dat Den Haag zo op de kaart staat in de cannabiscultuur :P Vind Amsterdam vaak ook duur, al weet ik dat ze Chocolope hebben bij de Boerenjongens in A'dam...das een redelijke prijs voor de fans...blue bird hoor ik overigens ook veel goeds over

 

 

Ten eerste bedankt voor het meelezen en tippen van enkele vragen die jullie voor me hebben beantwoord, je moet maar zin hebben om vragen te beantwoorden die al 1000 keer gesteld zijn B)

 

je hebt ingelezen en zelf moeite gedaan, en vervolgens doe je ook iets met de informatie die je krijgt...dan zijn mensen vaak niet te beroerd om zelfs een vraag te beantwoorden die al 1000x gesteld is :lol:

je planten zien er netjes uit, goed bezig :)

 

grtz

Doe m'n best thanx! Ook voor je geduld :lol:

 

 

Hej grownoob..

 

Ik denk dat jou manier van schrijven ook aanspreekt.

Er zit een vleugje humor doorheen, wat mij in ieder geval aanspreekt.

 

Ben zelf ook nog een noob en herken veel van wat je schrijft in mijn eigen situatie..

Wat het voor mij ook leuk maakt, is dat je net 2 week voor mij aan zit in het schema..

Alleen,,,,,,,, jij hebt een autoflower, die nu dus al lekker in bloei staat. en mijn KCN die moeten nog even.

 

Jou "slimme" plantje, zou ik maar ff goed in de gaten houden.

Zover als ik weet en als het anders is, zullen de kenners me wel corrigeren, als het wel degelijk een hermafrodiet is, kun je daarmee je andere plantjes verpesten.

Dwz als er bestuiving plaats vind, zal er geen THC ontwikkeling plaatsvinden en daar doen we het toch voor!!!

 

Wat mij ook een beetje verbaasd, zijn de potten.

Ik had gedacht dat ze te klein zouden zijn..

 

Verder veel succes en hou de toppen droog..

 

Ps.. kijk maar eens op mijn draadje, je zal zien dat er veel overeen stemming is.

Mijn KCN

 

Ja leuk he, ben jouw plantjes ook aan het volgen, spannend man met dat verduisteren enzo. Heb dt vremmede plantje nog steeds staan, wil er niet aan geloven :(

 

Die potten werden trouwens aangeraden als ik de meeste topics bekeek, zag althans amper Autflowers staan in potten groter dan zeg maar 15 liter, werd ook meestal aan toegevoegd dat dat zinloos is....heb nu wel een blue cheese in meer volume staan, gewoon uit nieuwsgierigheid :P

 

 

Ze gaan goed noob..

 

Die paarse stengels duid op stress of een teveel aan voeding.

Even een paar dagen (voeding) overslaan is mijn advies..

 

grtz

Ja het kan inderdaad één van die redenen zijn, heb voor de komende dagen wat meer afwisseling voor deze plant met voedingswater afgewisseld met kraanwater, hp en ec begin ik maar niet meer aan ;)

 

zeker goed bezig! dat gaat heerlijk zo!

zien er mooi groen en gezond uit !

 

keep going! zal je nog een lekker :D vanaf gaan halen succes !!!!!

Mee eens!! En hoop dat je voor de rest gelijk hebt ;)

 

:D

mooi foto's!!! Heerlijk muziekje!!!!!!!

 

een genot om hier rond te hangen :D

Altijd welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb overigens ook weer wat foto's gemaakt net, en omdat ik het echt niet kan laten niet te delen met jullie

gallery_38086_15884_1602185.jpg

gallery_38086_15884_1862269.jpg

gallery_38086_15884_110020.jpg

gallery_38086_15884_725216.jpg

gallery_38086_15884_2173288.jpg

gallery_38086_15884_2179354.jpg

gallery_38086_15884_186290.jpg

gallery_38086_15884_50458.jpg

gallery_38086_15884_262094.jpg

gallery_38086_15884_260232.jpg

 

Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag onlangs op het forum voorbij komen dat de regen de trichomen kan beschadigen. Geloofde het aanvankelijk niet, maar zet de planten bij regen als ik thuis ben toch maar binnen. :smoke

gallery_38086_15884_915394.jpg

gallery_38086_15884_1307706.jpg

gallery_38086_15884_204990.jpg

gallery_38086_15884_241983.jpg

gallery_38086_15884_1097937.jpg

gallery_38086_15884_781703.jpg

Hoe doen jullie dat?

 

Laterzz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zulk weer als vandaag houd ik ze ook liever binnen als het even kan.

 

Vooral als je al zulke topvorming hebt.

 

We gaan geen toprot af zitten wachten, toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he blowsterke gezellige hou is ff op :lol: ik heb er 5 buiten staan die er ongeveer net zo uit zien en ver zijn in de bloei. ken ze helaas nie naar binnen halen :(

 

die gaan we ook gewoon rotvrij oogsten ;)

 

@grownoob: of der een verslag van gaat komen?? i dunno eigenlijk, zie het nut er niet van tizz leuk voor diegene die tegen problemen aan hikken x op x dat iemand je ken helpen op afstand maar lukt dat je redeljker wijs zelf dan heeft t voor mij geen zin en is het meer een extra risico voor nopes.

 

hypocriet maar eerlijk dak ben, ben wel erg blij dat er mensen zijn die het wel doen :P :smoke

 

keep them green

 

peace hempy

 

ps: heb 5 verschillende auto's staan die even ver ogen als de jouwe. momenteel er een automatic purple kush van budha seeds bij staan die veel beloofd ;) andere soorten nog af wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan nog steeds goed noob..

 

Heerlijk om te kijken naar zulke plantjes. Zeker als je weet dat zoals in mijn geval het allemaal 2 week later komt..

Het is net een soort blik in de toekomst zeg maar..

 

Mijn plantjes, heb ik in de houtstek staan, die ik afgelopen winter heb leeg gestookt en pas dit najaar/winter weer wordt gevuld.

Die is overkapt zeg maar dus staan ze vrij droog en uit de slagregens en harde wind.. :smoke

 

Bovendien, meen ik wel eens te hebben gelezen, dat het niet zo goed is telkens je plantjes te verhuizen..

Maarja, kapot laten regenen doe je ook niet...

 

Suc6 maat. Ik hoop op nog wat goed weer om ook de vruchten van je arbeid te kunnen plukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, ben ik weer.....vandaag is het dag 63, en het ziet er naar uit dat de 70 dagen van begin tot eind ook wel zo ongeveer zal gaan kloppen. De planten zijn gestopt met te groeien in de lengte, hebben het een beetje te verduren gehad van een aantal korte heftige regenbuien, en een plant is omgewaaid...maar heeft verder geen schade ervan ondervonden

 

En blowsterke, als ik potten groter dan 11 liter had gehad, zou ik ze waarschijnlijk niet eens binnen zetten. Die elf liter potten zijn goed behandelbaar, en zo veel moeite kost het ook niet om te doen, alleen m'n overburen zullen wel grappige taferelen zien als ik die planten weer in paniek naar binnen haal, om ze vervolgens een kwartier later weer naar buiten te laten lol. Prachtig topic heb je trouwens aangemaakt, complimenten!

 

Zoals je zegt Hempy ben ik inderdaad absoluut niet bang voor toprot (naïviteit misschien ;) ), maar er staat hier constant een flinke bries door de toppen te blazen, heb zelfs zoveel vertrouwen in een extra lange zomer (wegens het late starten ervan) dat ik gewoon nog een zaailing heb geplaatst :D . Ruikt het al goed bij jou?, en trouwens...iedereen is wel een klein beetje hypocriet :phone:

 

Ik ben een beetje afgestapt van het aptus schema, en net als de faal met de ph en ec meters ben ik er ook niet geheel in geslaagd om een simpel kweekschema aan te houden. Althans, dat vind dat niet geheel aan mezelf te wijten :P

 

Leuk zo'n kweekschema met 10 weken bloei, maar mijn gehele cyclus duurt net zo lang. Dus de laatste anderhalve week geef ik ze gewoon alles wat ik heb. Pomp ze nog ff vol met voeding voordat ik moet gaan spoelen. Hoe lang zou ik ze moeten spoelen eigenlijk? Veel mensen houden een week aan, maar geld dat ook voor autoflowers? Denk dat ik drie dagen voor het oogsten de potten meeneem naar de douche en dan geheel doorspoel, dan de laatste dagen alleen water..dat is mijn plan :icecool

 

Plant 1 (65,5 cm) is het dikst nog wel, ook al is hij in lengte ingehaals door plant 2 die uiteindelijk denk ik ook dikker word

gallery_38086_15884_873829.jpg

gallery_38086_15884_1118692.jpg

gallery_38086_15884_411730.jpg

 

Plant 2 is uiteindelijk 69 cm geworden, dit is overigens de enige plant die nog langer is blijven doorgroeien. De plant is langer, heeft ietsjes dunnere sativa achtige bladeren in vergelijking met de rest en zal ook in totaal iets langer nodig hebben....denk ik

 

gallery_38086_15884_757522.jpg

gallery_38086_15884_56606.jpg

 

 

Plant 3 heeft denk ik een beetje te veel voeding inderdaad, de blaadjes groeien alle kanten op als waaiers, en niet alleen de steeltjes zijn paars, maar de nerven beginnen ook behoorlijk aan te kleuren.

gallery_38086_15884_1243167.jpg

gallery_38086_15884_1448719.jpg

 

Plant 4 en gaan ook nog goed dus ik maak me niet zoveel zorgen. Wat me opvalt is dat de plant naarmate die het einde nadert steeds meer gele bladeren begint te vertonen. Waar het onlangs alleen nog de onderste bladeren betrof, zie je nu ook duidelijk de grote waaierbladeren verkleuren. Zal wel te maken hebben met het feit dat de plant die niet nodig heeft omdat de groei is gestopt. Ze zorgen voornamlijk voor veel schaduw vind ik, maar aangezien de plant er nog energie uit kan halen haal ik ze er niet af maar buig ze zoveel mogelijk langs de stam zodat ze niet in de weg zitten van de onderste toppen

gallery_38086_15884_1437383.jpg

 

Hier Rocker let op, dit is wat jij ook gaat produceren binnen een paar weken B)

gallery_38086_15884_867765.jpg

gallery_38086_15884_335840.jpg

gallery_38086_15884_384476.jpg

gallery_38086_15884_1099598.jpg

gallery_38086_15884_943528.jpg

gallery_38086_15884_408302.jpg

gallery_38086_15884_1918324.jpg

gallery_38086_15884_32842.jpg

gallery_38086_15884_1087432.jpg

gallery_38086_15884_203972.jpg

gallery_38086_15884_404880.jpg

gallery_38086_15884_915400.jpg

gallery_38086_15884_171030.jpg

gallery_38086_15884_1228503.jpg

gallery_38086_15884_1718778.jpg

gallery_38086_15884_510238.jpg

gallery_38086_15884_764783.jpg

gallery_38086_15884_955079.jpg

gallery_38086_15884_662055.jpg

gallery_38086_15884_921240.jpg

gallery_38086_15884_2022058.jpg

gallery_38086_15884_747733.jpg

gallery_38086_15884_290435.jpg

gallery_38086_15884_1458754.jpg

gallery_38086_15884_2078845.jpg

gallery_38086_15884_1773929.jpg

gallery_38086_15884_1253047.jpg

gallery_38086_15884_1770104.jpg

gallery_38086_15884_2447386.jpg

gallery_38086_15884_1452470.jpg

gallery_38086_15884_2134726.jpg

 

Toppen zijn redelijk aan het kleuren tot iets wat is graag rook, de echt super zoetige begingeur wordt iets meer verdrongen nu door een lichte vleug cheese..en begint nu ook wel wat scherper te ruiken van ik denk de terpenoiden. Nog steeds lekker in ieder geval. Wietland het is een heerlijk te roken wietje, en als ik het kan kweken, kan iedereen het B)

 

Allright...dat was het...laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten en een lekker leesbaar topic

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie planten en een lekker leesbaar topic

 

;)

 

 

Elmo thanx, kijk al een tijdje bij jouw oude topics om inspiratie op te doen :P

 

Anyway, ik heb een beetje een domme fout gemaakt afgelopen (denk) twee weken. Schijnbaar kan deze noob Terra en Flores niet uit elkaar houden. B) In plaats van bloeivoeding heb ik gewoon groeivoeding meegegeven....Misschien is dat wel een goede verklaring voor het verkleuren van de bladeren, het nu al heel erg bruin zijn van de haren...en natuurlijk de paarse stengels niet te vergeten. En ondanks dat ik niet ontevreden ben, vond ik de planten in vergelijking met de eerdere weken een stuk minder hard gaan.

 

Denk niet dat het een superprobleem is. De verhouding npk is iets anders groei 2-2-4 en bloei 3-1-4....maaaaar toch een beetje een jammerlijke fout B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die laatste weken zou ik me niet zoveel zorgen maken over de voeding..

 

eerder belangrijk dat je niet teveel geeft :P

 

de verkleuring van je blad wijst eerder op tekorten, het geel worden van blad wat van onder naar boven trekt wijst vaak op stikstof (N)

 

iets wat eind bloei vaker voorkomt, de voedings behoefte van de plant is heel complex, een voedings schema of iets dergelijks springt in op het gemiddelde..

 

gelukkig "slaat" de plant een soort buffertje aan voeding op in zn blad en die is ze nu aan het gebruiken

 

helemaal niet erg! je ziet het zowel in binnen topic's als buiten dat eind bloei "de herfst" erin komt

 

tuurlijk ben ik bijv met je eens dat een groene plant een gezonde plant betekend, en die geel word zou iets kwetsbaarder kunnen zijn

maar dit zegt niks over de kwaliteit van het eind product, sommige zweren er zelfs bij dat een plant die op het eind "moet werken" voor zn voeding

een beter product opleverd!

(veel kiezen voor afbouwen of spoelen met enkel kraanwater de laatste weken)

 

 

autoflowers... ik was er vroeger nooit zo'n fan van..

maar elk jaar zie je in de autoflower verslagen steeds mooiere planten terug

 

nu ik zo door jou topic scroll, kom ik er wel achter dat ik mijn mening over autoflowers mag gaan bijstellen

nu ik met eigen ogen zie dat ze toch toppen dragen waar je zeker trots op mag zijn!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan lekker wat een mooie toppen,

ze lijkt wel wat op mijn haze mooie kleine compacte planten met veel wiet succes met o0ogsten !

 

;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de complimenten allemaal!!

 

Skunkmonster, stikstof (N) tekort zou de reden kunnen zijn zeg je. Dat moet dan wel kloppen met het toedienen van de verkeerde voeding. NPK groei 2-2-4 en boei 3-1-4, dat zou de verklaring inderdaad kunnen zijn, stikstof zit volgens mij ook niet als extra boost bij de aptus lijn...anyway keep you posted, het gaat nu snel.

 

Heb gehoord dat het met volle maan het beste is om te gaan oogsten (21 augustus), het zou de ideale datum zijn. Bijna alle haren zijn inmiddels bruin, maar er komen ook nog nieuwe witte haren tevoorschijn...wat dus een teken is dat alles nog werkt, vind het bijna zonde om ze nu dus al neer te halen. Eigenlijk wil ik ze dus nog even laten staan, zouden jullie ook nog wachten met oogsten of denken jullie dat ze klaar zijn en kan ik beter vanaf morgen tot volle maan gaan spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog steeds geen besluit genomen over het oogsten of niet, heb dus al wat amber ertussen zitten, maar wil eigenlijk niet stoppen zolang er nog witte haren worden aangemaakt. Hier wat foto's omdat ik geen genoeg van m'n eigen planten kan krijgen ;)

gallery_38086_15884_1420779.jpg

gallery_38086_15884_640897.jpg

gallery_38086_15884_272580.jpg

gallery_38086_15884_1876813.jpg

gallery_38086_15884_206477.jpg

gallery_38086_15884_1506904.jpg

gallery_38086_15884_661545.jpg

gallery_38086_15884_1702288.jpg

gallery_38086_15884_706838.jpg

gallery_38086_15884_1624212.jpg

 

Proost :P Op dikke buitentoppen

gallery_38086_15884_1548285.jpg

gallery_38086_15884_201735.jpg

 

gallery_38086_15884_1305329.jpg

 

De stelen en nerven zijn nog steeds paars, de bladeren geel, bruin, oranje en jaja zelfs zwarte vlekjes.Bruine toppen, kristalhelder thc...je kan wel zeggen dat de kleur in m'n dames is gekomen. Vind het prima, ze ruiken ongelofelijk sterk op het moment, heerlijke aroma's komen je tegemoed wanneer je de balkondeuren openslaat. Kleverige harde toppen...ohh damn, nog even geduld B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gewoon super netjes uit B)

 

hier ga jij het najaarr lekker van roken :P

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag allemaal, deze noob is weer bezig geweest vanmiddag. Ik heb waarschijnlijk meeldauw aangetroffen op mijn bladeren...overigens alleen plant nummer drie(diegene die zoveel paars vertoonde), in in plaats van even rustig inlezen wat te doen. Heb ik met een schaar alle bladeren die ook maar iets van witte velkjes vertoonden verwijderd. Weet vrij zeker dat het meeldauw of een andere serieuze schimmel is, omdat ik gister het topic van cannabinoide heb bezocht. Daar de plant gezien te hebben, en de reacties van de bezorgde forumbezoekers te hebben gelezen ben ik bang dat het hetzelfde probleem is. Karma's a bitch, had nooit een grapje over je plant mogen maken lol B)

Hier de schade

gallery_38086_15884_818314.jpg

 

Had misschien toch niet zo impulsief moeten reageren achteraf, maar ja da's achteraf he ;)

 

Als je deze mishandeling nog niet rigoureus vond heb ik nog veel meer waar een noob zich waarschijnlijk niet mee bezig zou moeten houden B)

Maar ja, we zijn niet voor niets expirimenteel ingesteld...Trouwens volle maan ga ik niet halen qua oogst, bij het wegknippen van de bladeren zag ik dat de onderste toppen nog ver van klaar zijn...en vind het gewoon zonde om ze nu om te halen. Heb plant 3 en de slechet plant 5 wel mee naar de douche genomen na het meeldauw incident en heb ze elk een kwartier onder de srtomende kraan gehouden om alle overgebleveen voedingsstoffen uit de pot te spoelen...ik wil nog ongeveer een week (als de meeldauw niet doorzet), dus wil deze twee planten vanaf nu alleen nog water meegeven. Denk dat ik plant één, twee en drie morgen bekijk.

Ik kan trouwens nog steeds geen goed verschil herkennen tussen cloudy en transparante trichomen..hoe vaak ik ook kijk :phone: . En die amber die ik ertussen zie zijn vanuit een andere hoek ineens niet meer amber omdat het licht anders valt, en de trichomen dus kleuren door de ondergrond of de bruine haartje die er achter zitten.. Anyway..moet dus nog wat skills onder de knie krijgen.

 

Dit was mijn volgende impulsieve handeling

gallery_38086_15884_476148.jpg

 

Dit heet klieven, en als het goed is zorgt deze Aziatische methode ervoor dat de plant zijn opwaartse stroom verstoord wordt. Met andere woorden, de bloemen van de plant krijgen minder vocht en voedingsstoffen binnen waardoor de plant uit afweer een verhoogde thc productie start....iets wat we willen hebben dus :D

 

Dit is hoe ik het heb gedaan

Ik heb eerst de plant afgebonden met een tiewrap om ervoor te zorgen dat de plant niet verder splijt dan ik wil. Ik heb tot nu toe alleen beschrijvingen gevonden van lui die het met normale wietplanten doen en die doen het tot aan de eerste zijtakken over een vlak van ca. 15 a 25 cm. Omdat dit een autoflower betreft en ik dus minder hoogte heb, heb ik ook de eerste zijtakken aangehouden en daarboven de tiewrap strak getrokken. Daarna heb ik m'n scherpste keukenmes tevoorschijn gehaald en chirurgisch de plant door tweeén geklieft.

gallery_38086_15884_51714.jpg

gallery_38086_15884_166773.jpg

Vervolgens hou je het mes een beetje schuin zodat je iets wat je ertussen wil stoppen er makkelijker doorheen krijgt, dit om ervoor te zorgen dat de plant niet terugglipt.

gallery_38086_15884_774084.jpg

gallery_38086_15884_1149493.jpg

Ik heb een schroef gebruikt :P , pro's zullen wel andere materialen ter beschikking hebben..Ik vond het wel makkelijk omdat ik hem er zo doorheen kon draaien.

gallery_38086_15884_1305123.jpg

gallery_38086_15884_1519995.jpg

Plant 5 heb ik hetzelfde gedaan, alleen door de opbouw van de plant heb ik een iets andere methode toegepast. Door de twee hoofdstammen heb ik langere bbq-spiezen gebruikt die beide stammen ineen konden klieven. Verder heb ik ze eerst netjes afgebonden en opengesneden.

gallery_38086_15884_1050852.jpg

gallery_38086_15884_1721066.jpg

gallery_38086_15884_691021.jpg

gallery_38086_15884_117653.jpg

gallery_38086_15884_1096168.jpg

 

Of het verstandig was om te doen met een autoflower zullen we over een paar dagen kunnen zien....Ik vond het in ieder geval een leuk expiriment :rofl

 

Skunkmonster en Piet_Piraat bedankt voor het vertrouwen...nu nog zorgen dat het rookbaar wordt :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen in je plantjes, zeker voor een autoflower.

 

Dat klieven heb ik vroeger een aantal keer gedaan, maar daarna niet meer in geloofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker daar!

Super mooie toppen

En leuk om te zien dat met je met en schroef ;)

Hoelang moeten ze nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helpt dat klieven nu echt om sterker spul te bekomen of is het maar een broodje aap verhaal.

Ik zal het zelf eens moete testen.

 

mooie dames, dat wordt een geinige oogst.

succes ;) :P B) B) :D :icecool :phone: :rofl :nerd :wOOt :lol: :lol: :lol: ^_^ :tu B) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmorgen allemaal!

 

Niet verkeerd he Hansworst, geen arrogantie hoor. Maar ik zie ook weinig nét zulke mooie buiten autoflowers als de mijne B) ...ben supertrots!

Green Lee, als ik naar het weer kijk wordt het tot vrijdag nog veel zon. Heb alle planten behalve twee nu gespoeld onder de douche en ga ze nu zo lang mogeljik alleen water geven...plant twee pomp ik nog even vol met anabolen ;)...soort van dan.

 

Of klieven heplt RedWizard zou ik je niet durven zeggen...ik ga het nu testen. Ik geloof wel degelijk in wetenschappelijke onderbouwingen, en ik heb inderdaad in m'n kop zitten dat de plant een opwaartse en neerwaartse stroom heeft. Om dat uit te testen heb ik supercropping toegepast in een eerder stadium (bericht 8 en 20 van dit topic). Daar kneed je de buitenste laag van de tak kapot om ervoor te zorgen dat er alleen nog een opwaarste stroom plaatsvind en de tak dus dikker zou moeten worden. Dat is zeer zeker gelukt.

Nu geloof ik dus ook dat je de opwaartse stroom kan ontregelen, maar dan moet je dus het midden van de stam hebben als het goed is. Klinkt wel logisch dat als een bloem uitdroogd, dat ze zich dan gaat verdedigen met het aanmaken van thc om dat tegen te gaan. Maar ja dat is dus nog theorie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...