Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grownoob

Choco Cheese AF Terraskweekje

Recommended Posts

Tjonge jonge noob wat ben jij lekker bezig.

Ik vind het super geinig hoe goed het bij jou gaat..

 

Hoop dat ik je kan blijven volgen..(met mijn plantjes dan hé)

Zal binnenkort ook weer eens wat plaatjes schieten.

Loop nog steeds een dikke twee week op je achter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een geweldig verslag om te lezen! De toppen beginnen goed vet te worden! Dat laat zien dat het allemaal

prima gaat voor zo'n 1e keer! Ook dat klieven ziet er gelikt uit!

 

succes nog met het afbloeien! Ik ben benieuwd hoelang ze nog moeten!

 

eNjoyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waauuuwww, wat een hete sletjes ;)

Ik heb de mijne ook gisteren geklieft wat ik wel altijd doe is zowel boven de splitsing als onder de splitsing een touwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan dat klieven, heb het zelf nog nooit gedaan.

 

Jammer van de meeldauw, is het voor de rest weggebleven?

 

Nog veel afbloeiplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harry....mooi zijn ze he!

@Rocker...Kom op jongen, tijd voor een update! hoe is het met het verduisteren?!

@ eNjoyz... Ik ook :P , ga het zo lang mogelijk rekken.

@vvietje...Ga ik zo dadelijk denk ik ook doen, maakte me zelf al een beetje zorgen hoe diep de scheur zou gaan. Thanx voor de tip!!

@Blowsterke..Vind nu wel vaker als ik ga kijken wel beginnende plekjes wit...haal het er gewoon direct af, en hoop het daarmee onder controle te houden.

 

Iedereen bedankt voor de complimenten...succes ook nog, en tot de volgende update.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey grownoob!

 

gaat dat lekker zeg! ik ga strax ook maar is klieven klinkt goed allemaal :lol:

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright, ik heb dus een vergroter op de lens van mijn telefoon geplakt en geprobeerd de trichomen op de foto te zetten.Kijk dat het niet amber is...of nauwelijks kan ik ook nog wel zien. Maar wordt dit nou cloudy of transparant genoemd? Volgens mij zijn ze nog wel een tijdje verwijderd van het einde toch?!

gallery_38086_15884_879495.jpg

gallery_38086_15884_862781.jpg

gallery_38086_15884_828175.jpg

gallery_38086_15884_680303.jpg

gallery_38086_15884_1056861.jpg

gallery_38086_15884_51763.jpg

gallery_38086_15884_795133.jpg

gallery_38086_15884_679327.jpg

gallery_38086_15884_326978.jpg

 

Klopt het trouwens dat het blad en de bloemkelken (of zoiets) in de toppen ook vergelen tegen het einde aan? Ik heb vandaag een geel blaadje heel makkelijk zonder weerstand uit de top getrokken...de rest van de bladeren eromheen vertonen geen signalen van rot o.i.d.

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de plek waar je dat gele blaadje weg hebt gehaald,zou ik even goed tussen de toppen kijken.

Zo'n geel blaadje wat je weg kan halen zonder weerstand is meestal het eerste teken van rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: no offence oude rocker :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry jongens.....geen tijd om te updaten :lol: Stamrot, toprot en meeldauw :wub: Ben aan het knippen, knippen,knippen...wat een kloteklus. Update later vandaag of morgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck man..

Het knippen zou toch een feestje moeten zijn.. Niet dus in jou geval..

 

Die meeldauw,, daar zou ik maar niet overin zitten.. Dat donderd niet voor de wiet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm das minders idd, veel succes en ik wacht wel even de update af

hopelijk niet al te veel schade :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht, wat een kutterige klotedag. Heb nog nooit zoveel werk verzet waarvan je uiteindelijk niet eens de vruchten van kan plukken helaas, en plak en kleef erger dan een Japanse bukkakester. Maar ja de klus is wel zo'n beetje geklaart. B)

Gister was niet al veel beter overigens. Ik slaap tegenwoordig met de gordijnen open open om de plantjes gelijk te kunnen aanschouwen als ik wakker word. En meestal zodra ik mijn ogen opendoe word ik direct naar mijn planten getrokken. Zo ook gistermorgen, nog slaapdronken sta ik op mijn balkon van de zon te genieten, begin zoals gewoonlijk rustig tegen m'n planten aan te rijden....Ik heb gehoord dat ik ze liefde moet geven, en altijd slecht geweest in grenzen trekken :D En terwijl iklekker bezig ben zie ik ineens een grote grijze plek op de hoofdstam van één van mijn dames.

gallery_38086_15884_1779376.jpg

 

Grote fucking paniek, hyperventileren. Niet goed wetende wat ik moest doen ben ik mijn grote vriend Google maar gaan raadplegen. Kaarsvet zou me gaan redden om de zuurstof die de schimmel nodig heeft te blokkeren. Hier zijn overigens meerdere manieren voor.

 

De eerste gaat als volgt, pak een kaars en een wattenstaafje. Steek de kaars aan en rol het kaarsvet om dat ding en vervolgens smeer je de stam gently in met het vet. Je kan ook je vinger gebruiken om je taak te volbrengen.

gallery_38086_15884_189856.jpg

gallery_38086_15884_874026.jpg

 

En als dat niet werkt en je te ongeduldig bent gooi je het gewoon ongeveer op de juiste plek en hoop je dat het goedkomt.

gallery_38086_15884_1431772.jpg

 

Overigens werkte manier één niet, de tweede manier ging al wat beter. Maar ik was pas bij de laaste manier succesvol. Pffff, en de dag moest nog beginnen. :D

 

Eigenlijk had die dag ervoor al een signaal moeten afgeven, is waarschijnlijk ook gebeurt...maar ik heb hem niet opgevangen. Trok er al blaadjes uit, en de toppen begonnen te kleuren. Maar helaas, de naiviteit waarmee ik dacht toen Blowsterke het woord toprot uitsprak heeft me getroffen...dan toch. :D Noooooob!!

 

Toen ik een top uitéén trok om te kjiken hoe die eruit zag kreeg ik bijna een hartaanval. Grijze kleverige massa, witte en zwarte draden en snot...in de verste verte niet lijkend op wat ik voor ogen had toen ik het balkon op stapte...aaargh

gallery_38086_15884_1376368.jpg

gallery_38086_15884_1716978.jpg

 

Elke dikke hoofdtop van de hoofdstam, en de hoofdtop van de zijtakken ben ik voor de helft kwijt, en waarschijnlijk meer, maar wil die semi-aangetaste stukken nog niet wegdoen...heb nog noobhoop dat dat rookbaar is :D

 

Anyway, kan wel zeggen dat ik in een galbui ben. Elke plant is om, behalve plant twee...heeft ook als enige geen toprot. Het allerergste is dat ik wel zeker weet dat ik het helemaal aan mezelf te wijten heb...dus nou niet gelijk gaan panieken dat jou het ook overkomt :D . Zolang je toppen niet té nat worden, en de wind erdoorheen blaast die het vocht en zelf aangemaakte zweet van de plant doet condenseren is er niks aan de hand. Om dat te bewijzen laat ik plant twee staan.

 

Ik heb de fout gemaakt door de pot uit te spoelen. Waar ik dacht dat ik geniaal was, en iets deed waar niemand anders het deed...is dit de ultieme fuck you naar mijn dames geweest....nou weet je, fuck you too had me deze ene fout nou gewoon vergeven :lol:

 

Wij kunnen ook onze adem in houden, dus wortelen kunnen ook zonder zuurstof. Wij eten ook niet meer dan we kunnen, of drinken...dus planten nemen ook niet meer dan ze opkunnen B) Klinkt logisch toch? Nou nee dus, had het kunnen weten. Heb ooit een hamster gehad die zichzelf heeft dood gevroten. Ik was nog jong ok :wub: Maar wist niet dat planten net zo dom konden zijn, of ben ik het? :D Misschien waren ze wel een beetje emotioneel depressief, het blijven dames he...sorrysorry

 

Anyway, de reden waarom ik denk dat het mijn eigen fout is, is omdat deze rot in hooguit twee dagen tijd is ontstaan...zo snel, en vanuit het niets??!!! Wist ik veel :D

 

Precies na het spoelen..ook de stamrot. De bovenste toppen vooral aan de hoofdstam zijn er het ergste aan toe..dat is dan wel logisch omdat daar de meeste energie heen gaat. Maar wat me opvalt is dat de toppen zeiknat zijn, alsof ik ze gedompeld heb in water en echt heb laten weken. En dit terwijl ik ze dus binnen heb gehouden met regen én ze daarvoor nog gewoon stevig aanvoelden. Behalve dus dame twee ;)

Haar ben ik aan het spoelen op de gewone manier en ben er heilig overtuigd dat dit zonder toprot zal gebeuren. Waar ik de arrogantie vandaar haal om nu weer te denken dat ik goed zit...I don't know, ik voel dat ik goed zit :D

 

Toprot komt door een te natte grond, en misschien een beetje door het ontbreken van één van de elementen als wind of zon in combi met vocht.

 

Oh ja foto's

gallery_38086_15884_1019496.jpg

gallery_38086_15884_270513.jpg

gallery_38086_15884_273812.jpg

gallery_38086_15884_1093396.jpg

gallery_38086_15884_1773368.jpg

 

Het zijn net met lijm besmeurde sponsjes, en elke top knip ik met een achterliggende frustratie: Oh nee!!! niet deze top ook!! Ben uren bezig, vooral ook omdat ik geen blad in mijn toppen wil hebben...dit laaste heb ik na drie toppen laten varen en voel me nu net een kapper die zijn werk niet meer zo leuk vind....snel de schaar erin. Mijn hele huis ligt vol met blad en zooi, overal toppen en touwtjes....wat een chaos :D Ook gelukkig uiteindelijk nog wel wat foto;s om blij van te worden.

gallery_38086_15884_1506897.jpg

gallery_38086_15884_1368794.jpg

Overigens knip ik niet allen maar pluk ik ook regelmatig om de gehele nerf eruit te krijgen.Haha de ultieme stonersklus overigens...niet willen stoppen omdat je nog elke keer als je kijkt weer een blaadje spot...Autisme start hier :D

gallery_38086_15884_137474.jpg

Ook leuk om nou echt het verschil te zien als je supercropping toepast. De plant heeft niet afgedaan in de algehele groei, dat heb ik nl bijgehouden check de eerdere berichten, maar de tak is gewoon twee keer zo dik geworden als de tak aan de andere kant (het gaat om het verschil in onderste takken)

gallery_38086_15884_850945.jpg

gallery_38086_15884_495965.jpg

Je kan de kneuzing nog goed zien overigens

gallery_38086_15884_1579361.jpg

gallery_38086_15884_121058.jpg

Vind het wel leuke toppen geworden hoor....op deze foto's zitten de absoluut dikke hoofdstam en sommige grote toppen van de zijtakken er niet eens meer op.

 

Zoveel foto's heb ik niet gemaakt..voel me als met honing overgoten. Vind het jammer dat ik het afbloeien heb moeten onderbreken. Heb de raarste associaties gehad met de geuren van mijn voeding. Waar de wortelstimulator me doet denken aan trassi of thaise vissaus, gaat de top en startbooster van aptus meer richting de zoete ketjap en oestersaus. De associaties lagen meestal wel in de hoek van de Aziatische keuken. Hoop niet dat juist door het extra transpireren m'n toppen naar een mix van deze drie smaken....want het vocht is zeker niet uit de toppen en dus moet het ergens zitten toch?! Nou ja, weer wat op een pijnlijke manier geleerd...

 

Dit staat vast, ik ga door. We hebben er nog één staan, dat wordt de allermooiste :)

 

Rocker, klasse gedaan met het verduisteren!

Harry, Gezelligheids roker ook nog succes en de rest uiteraard ook...peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo voor je eerste keer heb je toch al mooi een paar lekkere boompjes geoogst. B)

Toprot is echt balen, geloof me wij kunnen er ook over mee praten. :lol:

Wel ben je meteen veel ervaring rijker voor komende zomers.

De komende dagen is er nog steeds goed weer voorspeld. :D

Benieuwd hoe je laatste dame daar nog even lekker van staat te genieten.

 

:wub: Mrs. Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuck zonde man van je rot :wub:

ik hoop dat je er nog genoeg van overhoud

en het knippen is idd echt kut werk als alles snel om moet

heb het vorig jaar ook gehad maar gewoon doorgaan

en bij elke top denken wat je bespaard :D

suc6 nog

 

//Green Lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei pittig man ! Good luck !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck man..

 

Ben even een tijdje wat minder aanwezig hier, maar jou topic heb ik natuurlijk als eerste weer bekeken..

Dus, jij denk dat het komt omdat je ze onder de douche hebt uitgespoeld??

Dan gaan ik dat maar niet doen dus..

 

Wel heel sneu mam,, zoveel werk liefde en .....

Hoop, dat dat wat je hebt weten te redden, in de eerste plaats goed smaakt en ook je qua hoeveelheid niet zal tegen vallen..

 

Ik zal binnen kort even weer fotos schieten van mijn meisjes..

Ze zijn niet terug in vega gegaan, maar ze loeien mooi door.

Ik zie al lekkere dikke toppen ontstaan en ook lekker veel..

 

Hej, moet houden vrind, ik herken als je zegt; Ik moet er nog eens goed overnadenken, of ik dit volgend jaar allemaal weer door wil.

Maar ik twijfel er niet aan dat je volgend jaar gewoon weer op nieuw begint.. Ook dat i uit eigen ervaring..

Heb dit jaar eigenlijk mijn 4e seizoen en eigenlijk gaat het steeds beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar zijn we weer :)

 

De laatste plant is inderdaad erg mooi geworden, heb hem gisteren geknipt nadat ik hem zes dagen heb gespoeld en helemaal droog heb laten worden. Mijn theorie over de toprot kan in de prullenbak trouwens :verrygood Al denk ik wel dat dat zeer heeft meegedragen aan de versnelde toprot zo tegen het einde aan. De dag nadat ik de stam had doorgeknipt pruttelde de overgebleven stam nog steeds..teken volgens mij dat er veel te veel vocht naar de stam werd afgevoerd. Maar ook heb ik helaas kleine plekjes rot in mijn laatst overgebleven plant aangetroffen. Dezelfde dag (gisteren) omgehaald, dit was vlak voor het knippen.

Ik heb er nu wel voor gezorgd dat ik de balderen tussen de toppen eraan laat zitten. Dit bevoorderd de smaak volgens velen, omdat suikers die opgeslagen zitten in het blad zodoende nog de top in kunnen trekken. Bij de andere heb ik door de vochtigheidsgraad van de toppen de blaadjes ertussenuit gehaald zodat ie sneller zou drogen.

 

na het verwijderen van de grote bladeren

gallery_38086_15884_1161931.jpg

gallery_38086_15884_1563654.jpg

gallery_38086_15884_224596.jpg

gallery_38086_15884_363419.jpg

 

Heb een hoop plezier beleeft aan het knippen ervan...de geur is sterk, al lijkt er nog een soort chlorofyl laagje overheen te zitten. Of dat nog steeds voeding is durf ik niet te zeggen...hoop het niet.

Overigens stelt de wortelstructuur van de planten niet echt veel voor. de wortels waren vooral gecentreerd bij de bodem van de pot...maar veel vond ik het niet.

gallery_38086_15884_2592792.jpg

gallery_38086_15884_935910.jpg

 

Alles hangt te drogen, de eerste planten roken wel, maar om nou te zeggen dat er een wietlucht vanaf kwam ....nou nee. Het stinkt zelfs een beetje naar hooi of iets dergelijks, kan het niet echt weerleggen. Eigenlijk na een week rook je al niks meer in de kamer, nu deze geknipt is is dat wel anders :)

 

@ Poldergrower Ja hoe die toprot te voorkomen is? Geen flauw idee, dacht dat ik ideaal zat :D Voor zover ik kan kijken zie ik tot 15 september enigzins goed weer, dus we blijven gewoon positief....as de plantjes niks worden hebben we in ieder geval een lekker lange zomer :) Jij succes nog!!

 

@Green Lee Pff echt he. De laatste heb ik wel lekker de tijd voor genomen trouwens...was een stuk leuker om te doen haha

 

@Cuppo Thanx...jij ook!

 

@OudeRocker Leuk dat je weer ff langs ben komen kijken. En die douche theorie kan wel een beetje overboord...gedeeltelijk dan . Stoppen denk ik echt niet aan...het voelt net als een virus die ik te pakken heb gekregen. En wetende dat ik als ik het net iets anders had gedaan voor een leuk resultaat doet me alleen maar meer zin hebben in de volgende keer ;) Had dit veel eerder moeten doen!!

 

Anyway succes allemaal nog, jullie horen nog van me....

Share this post


Link to post
Share on other sites

daaaammmmnnn die laatste ziet er lekker uit :)

 

zeker niet slecht de choco cheese :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm die schimmel had je eerder moeten ontdekken natuurlijk, zeker als je iedere morgen zowat tussen je planten wakker wordt.

 

Het is je vast ook bekend dat planten (evenals mensen) een natuurlijk afweersytsteem hebben tegen schimmel (daarom is de ene plant schimmelresistenter dan de andere), ik kan me goed voorstellen dat een potlood dwars door de stam niet meehelpt voor dit afweersysteem en je misschien (wellicht is er ook wel geen relatie) de schimmel zelf hebt veroorzaakt.

 

Anyway, je planten zijn voor een AFje en zeker voor een buitenplant zeer goed gelukt. Veel rookplezier! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Pafferke...ga zo ook eens even bij jou kijken:)

 

En HansWorst, ben het wel met je eens dat ik het eerder had moeten constateren...maar ik wist eerlijk gezegd niet goed waar ik op moest letten, elke dag inspecterrde ik de planten rondom. Maar haalde de toppen nooit goed uit elkaar om er goed in te kijken. Dacht dat mijn vingers de trichomen kapot zouden maken...nu weet ik waar ik op moet letten en waar ik moet kijken. Ook ga ik niet meer klieven inderdaad...heb ik mijn laatste plant ook niet meer aangedaan.

 

En Rocker mooi zijn ze he....nu nog wachten op jouw update :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het erbij Grownoob..??

Al gedroogd?? hoe is het eind resultaat??

 

Ben brand nieuwsgierig naar jou update..

 

Denk wel, dat je me hebt verslagen.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat het droog gewicht is :lol:

 

altijd leuk om te weten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...