Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

broodjewiet

Curen / Vriezen

Recommended Posts

Beste WFers, ik zit met een probleempje... ga morgen mijn Killing Fields te drogen leggen.

door wat vertraging in de bloei duurde het allemaal wat langer als dat ik gepland had.

 

nu ga ik over 2 weken met vakantie en betrek ik liever niemand bij mijn hobby.

het droog proces moet makkelijk lukken in 2 weken, ( kweekje is met 2x 36W T-Neon dus toppen zijn niet groter als mijn hand. )

 

heb het een en ander gelezen over wiet in de vriezer doen en voor of na het drogen / curen, en nu vroeg ik mij af wat jullie aanraden of andere ideeën hebben.

 

alvast bedankt!

 

Broodjewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is je aangeraden om het zeker goed te drogen voor je het invriestj

Share this post


Link to post
Share on other sites

invriezen zou ik niet doen met je "goede toppen"

 

2weken goed afdrogen en dan gebeurt er niks meer mee

 

als je het invriest stollen de thc trichromen en breken deze af...

 

ik vries alleen mn knip afval in om hasj van te maken, door het bevriezen klopt je dus makkelijk de thc eraf

 

met het ontdooien van wiet heb ik geen ervaring maar lijkt me niet de kwaliteit ten goede te komen

 

 

gwn 2weken drogen en daarna lucht dicht verpakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

en veel zeggen dat ze na het invriezen alleen maar beter wordt, de smaak en het geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vriez het ook al lange tijd in...

 

werkt perfect bij mij!

 

wel vacuum en per 5g doe ik

 

als ik een zakje open ruikt het elke keer weer heerlijk, als ik het niet zou invriezen is dat niet zo ( bij mij toch)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie voor de tips gasten, ik denk dat ik voor de zekerheid maar gewoon 2 weken droog en luchtdicht verpak... hiervoor is een wekpot toch gewoon goed?

en na mijn vakantie dan het curen starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan start het curen al in je vakantie dus :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maatje van me heb ze stash altijd in de vriezer zitten, en die hoor ik niet klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

twee vrienden van me kweekten in de jaren 90 onder 2 x 400 watt op hydro 12 stekken .

en dan beurden ze drieeneenhalve gulden per gram :lol: :lol: :( .

maar soms was er teveel aanbod en dan kregen ze tweeeneenhalvegulden per gram :) :specool :specool .

en je raad het al dan vroren ze de wiet in tot de prijzen weer stegen .

soms hielden ze het een jaar ingevroren en daarna was de werking structuur en smaak alles nog 100 punten .

dus het kan niet veel kwaad hoor al is na een jaar de werking ietsje minder .

maar ze deejen het ook wel mengen dan met een nieuwe oogst . <_< . :spliff: :execute

wel een vers sampletje in leveren nartuurlijk !!!

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou t na je vakantie pas curen, en intussen donker en droog wegleggen, van mij part in een kussensloop vlak voor je weggaat. Idd 2 weken zal wel genoeg zijn om te drogen, maar met curen en waar je dan niet bij bent moet je toch wel dagelijks even luchten, of om de dag. sluit je het vocht toch op door dit niet te doen, brengt toch risico mee.Bovendien is er niet veel tegen te zeggen hoor wat langer drogen, als het maar niet kunstmatig wordt versneld, komt dit de smaak tengoede.

Zit momenteel ook een wiet van 2 zomers gelden te roken die uit de vriezer komt, en zeer goed van smaak en werking; dat si ook best mogelijk met 2 weken drogen; denk dat je je besluit ook moet nemen over 2 weken. Fijne vakantie! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf een test gedaan alleen de eind datum bij langena niet gehaald dus test was incompleet, de wiet

uit de vriezer was duidelijk lekkerder (+- 1.5 maand) en was alleen maar koud want het was al goed droog voor dat het er in ging (weckpot)

dit was 5gram van de zelfde toppen maar grote hoeveelheid durf ik niet te zeggen

 

koop een potje en test het zelf :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook getest vorige ronde, ongeveer 50 gram in vriezer gedaan, en na een dikke maand was het opvallend 'lekker' qua smaak en geur. 'Vers' op een goede manier. Maaaaar, komt niet in de buurt van een paar maanden goed curen. Het kan wel, maar is niet nodig, is ook niet beter ofzo. Misschien handig als je het een jaar of langer wil bewaren... En zoals skunkmonster al zei, breken de trics af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...