Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

6 x Blueberry Gum ( G13 Labs Seeds )

Recommended Posts

Hey collega's ;)

We starten een nieuwe ronde. Ik heb deze keer gekozen voor Blueberry Gum van G13 Labs Seeds ;) . Het is een soortje dat ik al een tijdje wou doen. Ik heb op het forum nog geen kweekverslag hiervan gezien. Heb wel wat info gevonden op buitenslandse forums. Ik ben er nog niet uit welke voeding ik ga gebruiken. De voeding van canna is zo goed als op door de vorige ronde dus ik denk dat ik ga overschakelen op BIO voeding. De zaadjes zijn aan het ontkiemen tussen de watjes..

 

De setup:

*kast 60cmx80cmx150cm

*400watt philips master green power

* gewone reflectiekap en als ze volgroeit zijn komt de adjust wing erin.

*500kuub softbox

*fancontroller (smscom smart controller)

*6 x 11L potten

*pasieve inlaat ( heb actieve inlaat klaarliggen voor in de zomer)

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes en kweekplezier Ganja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx man. Ik ga mijn best doen om een zo goed mogelijk verslag te maken met genoeg foto's. Vond het jammer dat er geen kweekverslag van is. Als ik me een soort kies is het eerste wat ik doe kijken op het forum wie hem al heeft gekweekt en hoe het verlopen is. Hoop dat in het vervolg er nog mensen zijn die er iets aan hebben als ze dit soortje willen zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier en succes met je volgende ronde! Ben ook wel benieuwd naar die strain, dus ik volg je!!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pech gehad met het ontkiemen van de blueberry gum.. Er waren er maar 3 die het tot zaailing hebben gehaald. Die 3hebben door omstandigheden langer in de kiemkas onder tl licht gestaan. Daardoor kosten ze niet doorgroeien door dat ze in kleine potjes stonden. Een goede week en half gelden zijn ze verhuist naar de groote kast in potten van 11l. Omdat er maar 3 het hebben gehaald heb ik nog een white widow er bij gezet ( is iets later ontkiemt dan de blueberry gum). Ik ben ook aan wat zaadjes van amnesia haze geraakt.. heb deze maar pas later kunnen ontkiemen. De amnesia staat nog in kleine potjes en wordt morgen overgepot naar 11l potten. Ik hoop dat de amnesia nog een goed stuk doorgroeit in de bloei dan de andere 4 planten zodat de amnesia deze inhaalt en ze ongeveer allemaal even groot worden. Nu al de planten er staan zal ik dit verslag mooi onderhouden zoals mijn andere verslagen. Alles gaat goed met de 4 grote planten en de 2 kleine plantjes. Het enige waar ik me zorgen om maak is omdat van de 4 grote planten ( de blueberry gum's en de white widow) er nog maar 1 zijn geslacht heeft laten zien. Het is trouwens een blueberry gum dat als enigste haartjes vertoont .Bij de andere 3 zijn nog geen haartjes te zien maar ook nog geen ballen denk ik. Ik controleer ze elke dag.. Bij de vorige kweken lieten ze vroeger hun geslacht zien maar dit waren wel andere soorten.. Het is trouwens allemaal Fem zaad. Kheb natuurlijk schrik dat het herma's zullen zijn, zeker aangezien ik geen reserve zaailingen heb om de kast op te vullen. Ik ga zeker elke dag blijven controleren op banaantjes maar tis soms moeilijk om te zien omdat er kleine groeischuiten zijn die soms op een banaantje trekken als ze juist ontwikkelen. Wat denken jullie? is dit normaal dat ze nog geen geslacht tonen? Hieronder de foto's...

 

De soorten zaad..

gallery_33873_16200_2381218.jpg

 

Deze foto is van een paar dagen geleden

gallery_33873_16200_2105422.jpg

 

En dit is hoe ze er vandaag bijstonden..

gallery_33873_16200_1099711.jpg

 

gallery_33873_16200_1426892.jpg

 

gallery_33873_16200_1051755.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat ze al in de bloei staan?

 

Word wel tijd anders is het straks bommetje bommmetje vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan momenteel nog op groei. Moet inderdaad niet lang meer wachten. Ik hoop dat de amnee een week langer doorgroeit in bloei. Zodat ze even groot worden. straks nog eens kijken of in haartjes zie bij de rest. Weet er iemand hoe ik de topic titel verander ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ze staan vandaag juist een week op 12/12 . Ik heb spijt dat ik niet een paar dagen langer op 18/6 heb laten staan. Ze zijn op die week niet echt neig gegroeid. kdenk niet dat ik de gewenste hoogte van 60 a70 cm ga hebben. Ze zijn nu ongeveer 30 cm. het is natuurlijk jammer als je niet de ruimte optimaal kan benutten. Maar goed we hopen dat ze nog een groeischeut krijgen. anders zal de opbrengst tegen vallen. Ze hebben nu alle 4 hun geslacht laten zien en het zijn 4 vrouwtjes. Geen last gehad van herma's De amnesia haze is een stuk voorgegroeid onder de TL (nog geen foto's van). En komt morgen in de 11l potten en inn de bloeikas. Met da amnees nog een goede weken doorgroeit na 12/12 hoop ik dat ze even hoog worden als de andere 4planten in de bloeikast.

 

Dit zijn de foto's zoals ze er nu bij staan na 1 week 12/12

gallery_33873_16200_1093669.jpg

 

gallery_33873_16200_1349601.jpg

 

gallery_33873_16200_834849.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig van die open ruimte uiteraard, maar komen er in deze kast nu nog amnees bij? denk wel dat je met de amnees erbij het nog mooi vol krijgt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze 50ml per dag.. Heb ze nu wat meer gegeven. Met de amnees erbij zal de oppervlakte inderdaad vol zijn. Ik maak me meer zorgen dat ze maar 30 cm groot zijn. ik had ze toch graag om 60cm a 70 cm gehad. Maar ze groeien bijna niet meer. Ze staan nu 8 dagen op 12/12..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het bar weinig , denk zelf dat ze wel wat meer zouden lusten.

Denk dat ze anders ook wel wat langer waren geworden. Die korten internode kan duiden op weinig vocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kga ze ze wat meer water meegeven. Zouden ze nog groter worden denk je? planten van 30 cm is niks aan.. maar op nieuw beginnen is ook zeer kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het ook. als ze nog 30 cm groter worden is prefect. kheb liever plantjes van 60 cm zodat ik niet in de problemen kom met de afstand tussen de lamp en het gewas zoals vorige keer. Heb ze een grote slok water gegeven. En heb de 2 amnesia er ook bijgezet vandaag. Ik reken er op dat de amnesia een goede 3 weken doorgroeit op 12/12 zodat alles mooi gelijk komt. Aangezien dat de andere niet zo groot worden zal dit geen probleem worden. De foto's volgen morgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Gaat eigenlijk niet zo goed. De planten groeien nog een beetje maar ze blijven op 35cm. Normaal zijn mijn planten gewoonlijk 70 cm. Maar heb ze iets te vroeg in bloei gezet. ze waren toen 20 cm.. Ik heb zelfs al gedacht om opnieuw te beginnen maar heb zoveel werk hier in gestoken dat ik die optie niet wil nemen. Plantjes van 35 cm gaan niet veel opbrengen denk ik. Ik heb er geen ervaring mee met plantjes van bv 40 cm in verband opbrengst. De amnesia haze staat er nu ook bij op 12/12. Deze groeit nog 3 weken door na de klok op 12/12 te hebben gezet. Dus deze zullen wel nog de andere 4 inhalen. ik hoop dat ze nog een groeischeut krijgen en ze allemaal toch nog ongeveer 50 a 60 cm worden...Om De klok terug te draaien denk ik dat het toch te laat is om ze te laten regeveggen. Mijn kast is 150 cm waarvan 30 cm pot en 60cm voor de lamp en de afstand tussen de lamp en het gewas. Ik heb dus zo een goede 60cm a 70 cm voor de hoogte van de plant en nu wordt er maar 35 cm van gebruikt. Ik geef ze nu ook een goede slok water mee. Omdat ik ze maar 100ml water gaf hebben ze mss wat achterstand gehad van de groei. maar ze bleven maar nat staan als ik meer gaf..

 

gallery_33873_16200_1975411.jpg

 

gallery_33873_16200_1373074.jpg

 

gallery_33873_16200_588966.jpg

 

Greets Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik de klok terug op 18/6 zetten zouden de planten dan niet kapot gaan als of abnormaal groeien? ze staan nu 10 dagen op 12/12 en de eerste teken van bloei beginnen juist. Ze zijn nu 30 cm groot en ik zou ze anders nog een 25 cm laten groeien en dan terug op 12/12 zetten.. Dan heb ik toch te minste plant van 60 a 70 cm en niet van 30 cm. Heeft iemand ervaring met ze van bloei terug naar groei te zetten?

 

Zo zien ze er nu uit..

gallery_33873_16200_746461.jpg

 

gallery_33873_16200_937177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet terug naar 18/6 gaan, dat levert veel stress op en je bent dan zomaar een maand verder voordat ze weer gaan bloeien eenmaal weer op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus besloten om de raad op te volgen en niet terug naar groei te gaan. Ik hoop dat ze nog een 15 cm groeien.. Dan zijn ze 50 cm en dat is nog rendabel genoeg voor een goede opbrengt... De 2 amnesia zijn ontkiemt in een tl bak hebben een week voor gegroeid onder tl. Ze zijn nog klein maar aangezien amnees nog 3 weken doorgroeit na 12/12 zullen ze wel de andere 4 in halen. Ik heb de amnesia in het midden gezet en ze een beetje verhoogd zo dat ze dichter tegen de lamp staan. Helaas kan ik ze niet hoger zetten anders ga ik het licht blokken voor de andere 4.. Eind van de week volgt er een update... Laten we hopen dat ze tegen dan nog 15 cm gegroeid zijn :)

 

gallery_33873_16200_67133.jpg

 

gallery_33873_16200_767281.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

We staan nu op een week zichtbaare bloei. De planten zijn gestopt met groeien ze zijn een 40 cm geworden.. Ben begonnen met een beetje bloei voeding mee te geven. De amnesia groeit nog en toont nog geen tekenen van geslacht ( de 2 in het midden). Deze ronde is niet gegaan zoals gehoopt door te kleine planten maar zal er nog het beste van maken :lol: . Vraag me wel af hoe ze er binnen een paar weken er gaan uitzien en hoeveel toppen er kunnen ontwikkelt worden op zo een klein plantje..

 

gallery_33873_16200_51459.jpg

 

gallery_33873_16200_2066359.jpg

 

gallery_33873_16200_302217.jpg

 

gallery_33873_16200_1402411.jpg

 

gallery_33873_16200_883537.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dicht bevolkte planten, ze lijken zeer compact. Je had ze langer in groei moeten laten.

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...