Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

tensio waarde van 150 na 48 uur in water te staan?

Recommended Posts

onlangs was hier ook een topic over het resetten van de tensio, maar vind het ni meer...

 

ik wil men tensio's resetten na een ronde of 2 omdat ie altijd verdacht op waarde 370 staat.

 

heb ze dus uit men potten gehaald, opnieuw gevuld, de keramische kop opgeschuurd en dan in een glas water gezet....

 

nu na 48u in het water te staan geeft hij een waarde van 150 ???

 

dit kan toch niet?

 

is het de bedoeling dat je hem in een glas water zet met of zonder de schroefkop?

 

en eerst of later vullen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder de schroefkop erop, buisje met keramische punt in het water leggen.

Dagje laten liggen, dan vullen en schroefkop erop draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hem al gevuld en de schroekop er al op gezet en dan het keramische gedeelte in water gezet.....

 

dan is het toch ook niet logisch dat hij op 150 staat??

 

zou toch 0 moeten zijn, of iets in die aard.......

 

 

ik ga het zo nog is proberen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog even voor de duidelijkheid, op welke moment reset je hem dan..??

 

wanneer ik hem vul en de schroefkop erop zet resetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sensi, heb m zelf ook net in gebruik genomen.

In de bijsluiter staat dat je tenminste 1 uur liefst langer de keramische punt in het water moet leggen , zonder schroefdop met het meetcentrum.

Misschien heb je een errorstoring.

Nadat je de buis hebt gevuld en de schroefdop erop, is de eerste meting pas na een uur of 3 betrouwbaar.

Weet t verder ook niet, misschien is er iets kapot, ja! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reset em nadat ik hem heb gevuld en de schroefkop erop heb gedraaid.

 

Een waarde van 150 is dan wel apart ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

groenefingers hij lag al 48u in het water, en voor de rest heb ik het gedaan zoals jij zegt.....

 

ik heb nu de schroefdop eraf gedraaid, laat hem nog enkele uren in het water liggen en dan doe ik het nog eens opnieuw en resetten.

 

hoop dat het dan in orde is, want 150 kan niet ;)

 

andeers even mailtje sturen naar blumat

 

bedank al !!

 

thx greenstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je tensio een uurtje zonder dop in het water, dan aanvullen en dop erop en in het water laten staan.

Dan na ongeveer een uurtje de tensio resetten (zet de tensio aan en houdt daarna de ON knop ingedrukt tot "000" verschijnt).

 

Jij hebt ze nu al zo'n poos in het water staan, dat bovenstaande eigenlijk niet meer nodig is.

Als je de kop er nu nog een keer afdraait en de buis weer aanvult en de tensio dan weer in het water zet, kun je hem volgens mij wel direct resetten (wacht voor de zekerheid nog een half uurtje).

Ik zou hem na het resetten nog een uurtje in het water laten staan, om te checken of de waarde nog steeds 0 is.

Is de waarde dan tóch weer opgelopen, zou ik contact opnemen met Blumat, want dan mankeert er iets aan jouw tensio ;) .

 

Groeten Beaker ;)

 

Edit:

Hier nog een handig topic over de Tensiometer. (klik)

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ja ik hoop voor je dat t werkt, want zo heb je r idd niets aan, zou dan eerder 0 verwachten. zit er geen water of condens in je meetcentrum, zou t effe checken en de batterijen ook even opnieuw in en uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ga ik het doen beaker!

 

maar stel nu dat ik hem na het aanvullen i.p.v een uurtje met schroefkop in het water laten staan, doe iik dit bv. heel de nacht, dan zou hij morgen nog altijd op 0 moeten staan eh?

 

thx iedereen !! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt me wel, sensi!

Bij mij staat ie in een 18 literpot , plant had te nat gestaan was ook mijn vermoeden, las toen een waarde van 40 milibar, 0,4 les ik af, na 24 uur, en geen water nu op 0,6 dus 60 millibar, is dus nog veel te nat, volgens tabel mag je rond de 150, weer water geven; weet niet precies welke waarde ideaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat was em dj broertje ;) in kon hem niet vinden.... ;)

 

groenefingers, lijkt mij ook. de perfecte waarde is 120.

 

ik heb daarstraks dus de schroefkop eraf geschroeft, nog even laten liggen in het water dan opnieuw gevuld, schroefkop erop dan ge-reset en terug in hater gestoken.

ik zet hem juist aan (3 uurtjes verder ong.) waarde is 80-90 ..??????

 

volgens mij moet ik is naar blumat sturen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt nog beter?? denk ik niet! volgens mij is hij voor de vuilbak ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet je nog in het water, of zet je hem vanuit het water direct in de aarde en meet je dan?

 

Ik had in het water ook geen 0 waarde, maar gevoelsmatig klopt het wel in de grond. Al heb je natuurlijk geen ijkpunt als je maar 1 tensio hebt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
groenefingers, lijkt mij ook. de perfecte waarde is 120.

 

De perfecte waarde is ook zo'n lastige, vroeger dacht ik dat dit voor plantjes in de groei rond de 80 mbar moest liggen en in de bloei idd zo rond de 120 maar volgens mij vind krassi juist dat als de plantjes in de volle bloei staan dat ze eigenlijk wat natter moeten staan zo tussen de 50 en 80 schijnt dan weer ideaal te zijn.

 

Ligt volgens mij wel aan het soortje, sativa's drinken wat meer als indica's als ik het me goed herinner.

 

Gr. Knakie

 

Ps nog even over de juiste reset, het lukt bij mij in eerste instantie ook niet en kreeg ook in het water hoge waarden.

 

1. Leg de tensio zonder de schroefdop horizontaal in een schaal met water zodat hij volledig onder gedompeld is

2. Minimaal 12 uur schijnt het beste te zijn

3. Vul de buis daarna volledig af zonder belletjes in de pijp te krijgen en doe de schroefdop erop

4. Zet hem daarna rechtop in een glas met water er reset hem direct voor de 1e keer (3 seconden tot ooo in het display verschijnt) en laat hem in het glas met water staan

5. Na een paar uur even kijken welke waarde hij aangeeft, is het 0 dan is het ok, is het een hoge waarde nog een keer resetten en dan moet hij na 3 uur wel op 0 staan

6. Daarna zsm de aarde in en na een aantal uren zou hij de juiste waarde moeten aangeven

 

Is je aarde niet echt aangedrukt en heel luchtig of juist heel dik aangedrukt, dat kan ook nog van invloed zijn op de waarden

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vergeet niet dat als je ze weer in de aarde doet, er wat water omheen gooit zodat die weer goed contact maakt met de aarde ;)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik doe:

Meter na in pot gezeten te hebben goed afspoelen/schoonmaken met de hand en dan de buis vullen totdat er een kegeltje opzit en dan de kop erop draaien en meteen terug in glas water zodat kegel onder staat en dan met glas naar pot en in de pot rechtsom draaien (tensio in glas resetten)

 

na 1min knopje indrukken en als de waarde meteen al als een gek oploopt is er bij mijn meters (heb er 5) altijd wat water uit de buis verdwenen wat ik dan bijvul en verder doe ik niks (dus geen reset), dan stabiliseert de boel zich aardig al check ik wel extra want ik heb ook gehad dat de meter daarna alsnog om de dag opliep naar 450 en de pot (te) nat was

 

Mede dat opschuren van de kegel zorgt ervoor dat deze een 'ongezonde' zuigspanning oplevert welke je waarden doet verlopen omdat water veel te makkelijk in/uit de buis kan.

 

Als je meter na de reset in het glas en in de pot prikken (rechtsom indraaien) rare waarden (veel te droog) aangeeft dan is je meterbuis stukje leeg of echt je kop kapot, als het de batterij is geeft de meter dat zelf heel mooi aan.

 

Open maken van de kop zonder dat hier een noodzaak voor is (checken vocht in de kop of batterij gedoe) kan meer kapot maken dan je lief is, dat afdichtringetje kan een pain in the ass zijn net zoals de schroefjes waardoor je vanzelf krijgt waar je voor aan het chekcen bent nadat de meter weer in elkaar zit ;)

 

Ik kwam erachter dat het met de hand schoonmaken beter werkt net zoals de reset in glas water ed omdat ik van de meters die ik had ze veel afwijkingen onderling hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Knakie blind, Dank voor je advies, ivm de waarde. Vond het wel een verschil idd tussen 50 en 120 ideaal.

Toen die gisteren op 60 stond heb ik gecontroleerd hoe de waterbehoefte was, geef via m,n schotels; was toch snel opgezogen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje: dit is gemeten nog altijd in het water!

ik heb hem ondertussen gewoon in het water laten van gisteren, weer 24u dus, en de waarde is constant 80 in het water.....

 

ik heb ondertussen een mailtje naar blumat gestuurd....

nu nog wachten op antwoord, eens kijken wat hun hier van zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tensio is ondertussen opgestuur naar blumat.

 

in het water een waarde van 80 klopt niet zeiden ze zelf, mag max 0-10 zijn.

 

ze gaan hem dus ff bekijken, is ie kapot krijg ik een nieuwe, topservice dus!

 

ik hou jullie nog op de hoogte hoe het afloopt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren een nieuwe tensio aangekregen....

 

ze hebben hem getest en vonden duidelijk ook dat dit niet kon.

 

topservice van blumat !!!

 

:verrygood blumat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...