Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Oh oh Amnees met ballen ?

Recommended Posts

Hey all, ik ging mn autoflowers eens controleren en een van de Amneesjes is aan het puberen, zie foto's.

 

Is het een hermie in wording, of wat heeft deze dame anders ? Het lijkt me dat ik haar hoe dan ook moet verwijderen, toch ?

 

Thanks, hier de pics;

 

gallery_35305_14950_1847463.jpg

Dr ballen hangen dr onder...

gallery_35305_14950_1450266.jpg

Tis net broccoli.. :)

 

But seriously, herma en verwijderen ?

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma? gewoon volledige man hoor! geen vrouwlijke bloeiverschijnselen te bekennen!!!

 

weet je zeker dat het gefeminiseerd zaad was :) (geintje)

 

maar indd lekekr wegflikkeren dat ding!

en niet te lang wachten, zotezien duurt het oko niet lang meer voordat ie gaat bestuiven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dat zou dus niet zo erg hoeven zijn, maar die dingen die daar hangen lijken me echt zaadhulzen, toch ?

 

Ah Skunkmonster ik had je reactie niet gezien. Wel leuk om te zien dan hoe een Amneesje van een maand oud al ballen krijgt, de hardste groeier nota bene ! Hardlopers zijn dus echt doodlopers... :)

 

Tjah een autoflower zaden laten kweken, kweet ook niet, zal lang duren voor je stabiel zaad krijgt he, en dan nog is het een Amnees met ruderalis.... Gwn schaar dr in he ?

 

weet je zeker dat het gefeminiseerd zaad was

Ik weet eigenlijk niks van het zaad, het was een kadootje bij de eerste bestelling van Zembezia.. 3 x autoflower Amnezia Haze.. Huismerk schat ik..

 

Edit: als het inderdaad een full blown male is, terwijl ik het als autoflower amnezia haze heb gehad, want maakt dat deze man dan ? Ruderalis, of Amnezia Haze ?

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn volgens mij altijd wat instabieler omdat je om een stabiel soort te krijgen moet terug kruisen en daarvoor stekken nodig hebt

van een autoflower kan je geen stekken maken, tenmisnte niet in de groei houden om op terug te kruisen

 

daarnaast komt het feminiseren nogal nauw, je moet opzoek naar de meest potente vrouw uit de hele batch.. heeft met chromosomen temaken ( de xx & yy)

maar zelfs dan blijft er altijd een herma factor aanwezig..(xxy) veel zaadkweekers nemen nieteens de moeite om een "volle vrouw" te zoeken en feminiseren zomaar een dame

 

als de dame in kwestie dan ook nog eens een instabiel autoflower soortje is... dan is het eigenlijk 2x kut!!!!

:)

 

 

zou inderdaad wel huismerk zijn....

 

nu ben ik zoiezo geen fan van autoflowers ( en zal ik die ten alletijde afraden :) )

maar zou ik voor gefeminiseerd zaad toch alleen naar de bekende en betrouwbare zaad aanbieders gaan :)

 

 

 

oja wat je zegt van hardlopers zijn doodlopers! grappig dat je het zegt.. hier bij mij zijn de snelste ook vaak mannetjes :tu

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht ff

 

kreeg je fem of regulier ?

want alshet regulier is kan je ermee veder, of verwar ik je nou met iemand anders,

aleen geen fem vrouw mee bestuiven en om je buur kwekers tevreden te houden isoleren van de rest

 

als het regulier is maakt dat het autoflower/ruberalis

regulier/fem zegt aleen wat over het geslacht niks over de soort planten ,

 

@skunk je kan van elke generatie manelijk meel bewaren, het is echter de kunst de juiste mannen te selecteren

en fem moet je idd de juiste selectie dames maken en is een heel stuk lastiger vanwege het over algemeen niet stekbaar

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut man, vandaag dus al 3 mensen die herma's hebben geconstateerd.. waaronder ikzelf :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kut man, vandaag dus al 3 mensen die herma's hebben geconstateerd.. waaronder ikzelf :)

:)

 

maar wat skunkmonster zegt, lijkt me ook gewoon een mannetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie op je foto's nergens ook maar een haartje vrouwelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all, dit waren de zaden:

gallery_35305_14517_748392.jpg

 

Het is dus een volledig mannetje, en misschien toch de moeite waard om te isoleren en wat stuifmeel op te vangen.

Ik heb 2 Big Bangs klaar staan om bestuifd te worden; 1 met de Amnees man, en 1 met de Royal Queen man. Het is alleen ff bad timing want ik had in mijn droogkast de planten willen zetten om het stuifmeel op te vangen, maar daar ligt mijn oogst nu te drogen..

Mijn kweekruimte wil ik weer op orde maken om 5 autoflowers in af te bloeien, voor ze allemaal om slaan, of kruisbestuiving krijgen of hermatrekjes..... :)

 

kut man, vandaag dus al 3 mensen die herma's hebben geconstateerd.. waaronder ikzelf :)

 

Blijkbaar kunnen normale planten wel herstellen van het feit dat moeder natuur gewoon 3 weken achter ligt qua zonuren maar zijn autoflowers te gevoelig..

 

@skunkmonster; enorm veel moeite dus om een nieuwe kruising stabiel te krijgen, en waarom eigenlijk ? Voor een soortje dat 'verdund' is met Ruderalis en alleen wat sneller bloeit.. Medicinaal gezien kan daar nog wel wat behaald worden; de Ruderalis bevat vrij veel CBD meen ik, dus je zou een leuk medicinaal soortje kunnen kruizen dat veel CBD bevat, snel afbloeit en toch vrij hoog in THC zit.

 

Als ik die Amnees man met een fem Big Bang kruis, krijg je een hybride die misschien best wel wat potentie heeft.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg je fem zaad, heb je nog een mannetje er tussen staan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey all, dit waren de zaden:

Er staat dus 'feminized' op, wat inhoudt dat je te maken hebt met XXY chromosoom.

Ga je met dit herma-mannetje een ander vrouwtje bestuiven, dan krijg je hermatrekjes in het nageslacht.

 

Het is dus een volledig mannetje, en misschien toch de moeite waard om te isoleren en wat stuifmeel op te vangen.

Dat kan je doen, maar wel op eigen risico i.v.m. herma-eigenschappen (zie hierboven).

 

Ik heb 2 Big Bangs klaar staan om bestuifd te worden; 1 met de Amnees man, en 1 met de Royal Queen man. Het is alleen ff bad timing want ik had in mijn droogkast de planten willen zetten om het stuifmeel op te vangen, maar daar ligt mijn oogst nu te drogen..

Mijn kweekruimte wil ik weer op orde maken om 5 autoflowers in af te bloeien, voor ze allemaal om slaan, of kruisbestuiving krijgen of hermatrekjes..... :)

Ik zou zeggen niet doen.

Wil je dolgraag zaad kweken, ga dan voor reguliere autoflower zaden en dus niet feminized zaden.

Regulier houdt in dat de zaden bestaan uit ongeveer 50% man (XY chromosoom) en 50% vrouw (XX chromosoom).

Feminized zaden hebben XXY chromosoom. Daarom bestaat er een kans dat ze ballen aanmaken, omdat ze een Y chromosoom hebben.

Wil je hieruit zaden maken van een fem plant, dan krijg je in het nageslacht herma eigenschappen (XXY).

 

Als ik die Amnees man met een fem Big Bang kruis, krijg je een hybride die misschien best wel wat potentie heeft.. :)

Tip van de dag:

Reguliere planten produceren reguliere zaden.

Feminized planten produceren herma zaden.

 

 

Gebruik dus reguliere zaden om later een zadenkweek mee te doen.

Fem zaden zijn niet geschikt voor zadenkweek.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Er wordt zoveel gekloot met kruizen door gasten die niet weten wat ze doen. En dan de handel nog verkopen ook.

De bedoeling van kruizen is het veredelen van de plant, dwz dat ie beter zou moeten worden of speciale eigenschappen versterkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mrWeed en TLTG, jullie hebben gelijk, en ik laat het idee dan ook varen.. Maar ik heb niet de arrogantie om te denken dat ik dan een nieuw soortje 'ontdekt' zou hebben en dan vol trots die zaden uit te delen hoor .. :)

 

Het idee er achter was gewoon puur om te kijken wat voor wietje de Big Bang x Amnesia zou worden omdat die kans zich nu voor doet, en al zou het me 2 jaar duren om stabiele pheno's er uit te vissen, het zou een prive project zijn.

 

Maar nogmaals ik doe het niet omdat ik met 17 planten veel te bang ben voor een kruisbestuiving, en met 9 resterende autoflowers zou het doodzonde zijn als ik per ongeluk stuifmeel zou meenemen op mijn kleren, of gewoon omdat het ronddwarrelt..

 

jammer maar helaas, herman gaat hemelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is gezonde nieuwsgierigheid, effe pielen omdat het kan. Niks mis mee. :)

Maar er zijn er genoeg die beweren het gouden ei gevonden te hebben en dan een ander een kas vol hermannetjes te bezorgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan ik me voorstellen, dan ga je topics krijgen als onlangs met die 1000 zaden die grotendeels herma waren.. :)

not my cup of tea..

 

en het gaat mij vooral om het medisch aspect, en inderdaad een keer experimenteren omdat het kan..

 

maar ik ga het al druk genoeg krijgen omdat ik een hele berg (medicinale) zaden (en dus de wietjes) wil gaan testen, en tevens de switch naar hydro wil maken met de Bato bucket en daar uiteindelijk een compleet automatisch systeem van wil maken

 

maar als het weer zo blijft piepelen is er een grote kans dat er wel meer herma / mannelijke autoflowers tevoorschijn komen, let's hope not...

 

Hoe uniek is dat trouwens ? Een mannetje tussen fem autoflower zaden ? Je zou dan eerder hermafrodietjes verwachten ipv een man, toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan nog veel vaker gaan gebeuren helaas.

Die auto amnees komt van een grote producent in Spanje en is door veel zadenbanken ingekocht.

Er zitten per ongeluk mannen tussen.

Zijn er naar mijn weten behoorlijk wat mensen die van die partij hebben gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen grappen!!!?? ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze weten dat er per ongeluk mannen tussen zitten, zijn dit dan de stabiele mannen of 'per ongelukke' mannetjes door instabiel zaad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...