Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sjorszzz

My first time

Recommended Posts

ik zie al wel een aantal milky trichomen dus erg lang kan het niet meer duren.

meestal haal je buiten je afbloeiweek niet en moet je oogsten vanwege de rot,

met dit weer kun jij ze lekker laten afbloeien ;) 1 week moeten ze er zowiezo nog wel tegenaan kunnen.

ik zie ook nog wat witte haren.

voorderest zou ik nu heel erg goed op rot letten en zorgen dat je ze op tijd kan binnenhalen (als het nog een dag enorm gaat regenen zou ik wel oppassen)

die distels kun je niks aan doen, daar had ik vorig jaar ook last van.

je zal het er bij het knippen een beetje uit moeten pulken.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een microscoopje, dan kun je ff snel en makkelijk ter plekke kijken of je thc thricomen idd melk danwel amberkleurig zijn, als je de tijd hebt zonder teveel regen zou ik gaan voor hele melkachtige thrichomen.

Dan krijg je je hele lichaam van de kaart, als je nu oogst vooral je hoofd, maar net wat je zelf wil.

Als ik naar je foto's kijk baal ik echt dat ze nog geen geurcomputer hebben.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de replay's en het meekijken naar het juiste oogst moment B)

Ze ruiken idd al erg sterk en vooral erg lekker :P

Ik heb met een microscoopje gekeken, maar ik word daar niet veel wijzer van. Omdat de thricomen van kleur lijken te veranderen als ik de microscoop anders scherp stel

op bijv. de lager liggende thricomen, dan veranderen die dichter bij de lens zitten weer van kleur ;) Daarnaast heeft het microscoopje een gele verlichting waardoor ze door de kleur van het licht al meer naar amber kleuren B)

Vandaar ook de close up foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen daar Sjorzzz, vaak zie je ook aan een top of ze rijp is, veel bruine haren, opgezwollen calyxen, en idd de trichs, met een zeer scherpe close up/macro, die je op de computer vergroot kan je heel goed je trichs bekijken. ;)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic dit! Prachtige planten en echte guerilla avonturen....sorry dat ik het niet eerder heb gelezen...maar ja zo zie je maar: een jointje op maakt je extra para op zo een moment, maar je verzint ook een geniaal verhaal over zonnebloemen en vogels hahaha, geweldig.

 

En je hebt het geprobeerd op die krakersplek, nooit opgeven, je weet nooit hoe dom mensen zijn en de plant niet eens herkennen,....ik denk dat ze een vermeoden haaden en ze in eerste instantie hadden laten staan bij het maaien om aan anderen te laten zien...

 

Nu op naar de oogst vamn je andere spot, en die is al dichtbij...ik kan je helaas niet helpen met het juiste moment van oogsten uit te kiezen, omdat ik alles op het zicht doe met de misschien onbetrouwbare 75% bruine haartjes theorie, je kan je beter nog even inlezen hier op het forum denk ik, ook omdat ik laatst ergens las dat je juist heel vroeg bij de eerste amberontwikkeling moet gaan oogsten geloof ik....maar ligt ook aan jezelf natuurlijk wat voor wiet je wilt...

 

Succes, ik ga je volgen tot het einde: de grammen in huis!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi gedaan sjorzzz ,sommige kunnen geoogst worden ,andere moeten nog een of twee weken ,,maar het risico lopen dat ze gaan rotten is ook klote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals bedankt voor alle reacties :P

 

Mooi gedaan sjorzzz ,sommige kunnen geoogst worden ,andere moeten nog een of twee weken ,,maar het risico lopen dat ze gaan rotten is ook klote.

 

Als je 't over de duivel hebt, ik heb vanmiddag m'n eerste topje rot ontdekt. Nog wel bij de grootste v/d 5 thuisgehouden planten, deze staan altijd droog ;)

 

gallery_37784_16011_1685884.jpg

 

Ik heb de hele top maar verwijderd:

 

gallery_37784_16011_3946436.jpg

 

Hij was zowiezo ook niet zo groot. Ik hoop niet dat de rot weer snel terug komt, want deze is zowiezo nog lang niet klaar voor de oogst.

Zijn er nog meer dingen die je kan doen tegen rot, behalve alles droog houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo sjorss ik kan je vertellen dat je hier in in het Nederlandse klimaat buiten altijd last van top rot zal hebben .

Bij een luchtvochtigheid van maximaal 45 % heb je daar bijna geen last van maar zie hier .

 

gallery_38028_16046_912.png

 

succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten met dikke toppen! :P

 

jammer van dat rot, hier hebben we er ook last van.

 

droog houden, goed verluchten en hopen dat het weg blijft meer kan je niet doen denk ik ;)

 

succes met je oogst!

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk de volgende update, waarom? Door een kapot modem bijna een week zonder internet gezeten :lol:

Ik heb maar weinig foto's, omdat de foto's op de telefoon van een vriend stonden, welke kapot is gegaan door mijn pc tijdens het overzetten v/d foto's :D

Afgelopen zaterdag nacht op zondag nacht hebben we 4 planten geoogst, welke nu hangen te drogen.

Ik heb hier net ff een paar foto's van genomen, omdat echt alle foto's nu verloren zijn.

De foto's:

 

gallery_37784_16077_2127316.jpg

gallery_37784_16077_22111.jpg

gallery_37784_16077_2608810.jpg

gallery_37784_16077_1897240.jpg

 

Ze hangen nu 104 uur te drogen om precies te zijn :D

Voor de oogst hebben we van elke plant waarvan we twijfelde of deze geoogst kon worden, eerst een topje getest. Uiteindelijk 4 v/d 8 testers geoogst.

Het effect was heel anders als ik gewend ben dan van de wiet uit de shop.

Het was veel zwaarder, een goeie stoned maker. Maar zonder het probleem dat je niet meer van de bank af komt :D

De 4 planten welke we hebben laten staan, hiervan was het effect ook positief, lekker stoned. Alleen wel wat aan de korte kant, na een 1,5 uur merkte we er vrijwel niks meer van B)

Ik hoop komend weekend de volgende oogst ronde in te kunnen lassen.

Hierna volgen meer en betere foto's :)

 

superaF, thx voor de info :D

 

animals, Bedankt. Ik heb met het oogsten van de 4 ook wel een grammetje of 25 moeten verwijderen door die toprot B)

Welke nog op de locaties staan beginnen er ook steeds meer last van te krijgen.

In de tuin staan er nog steeds 5 waarvan 4 toprot vrij. Morgen ga ik die ene met toprot oogsten denk ik. Want het is best erg, en volgens mij kan deze al geoogst worden.

 

Toen we op de terugweg van de oogst op de fiets zaten, met 4 plastic tassen gevuld met wiet, i.p.v een zakje uit de shop, voelde dat toch wel erg bijzonder en spannend :wub:

 

Jammer van alle tegenslagen buiten de kweek om, maar hopelijk dat het geluk nu weer een beetje terug keert :D

 

Greetzzz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sjorz

 

Mooi verslagje jammer van die top rot

Ken je al nagaan dat het al aardig vochtig is buiten

 

Ik had nog even wen vraag aan je

Ik heb ook 2 auto's staan soort think diffrent

Zag dat jij die soort ook had

 

Mijn vraag is nu zit nu op 8 weken maar heb sinds de 7 de week last van 3 vingerigblad en deze week maar 1 bladje

Had jij ook last van dit probleem ??

Mijn auto's krijgen komplete lijn van canna

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet constant, maar wel her en der een blaadje, maar dat is normaal volgens mij.

Ik heb rond de 5e a 6e week wel een tijd last gehad van veel verschrompelde bladeren. Maar ze zijn hier gewoon weer overheen gekomen.

Nu zie je er allang niks meer van :lol:

Hier enkele foto's daarvan:

 

gallery_37784_15767_2092824.jpg

gallery_37784_15767_1009404.jpg

gallery_37784_15767_297073.jpg

 

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat heb ik niet gehad maar de thc productie is opgang gekomen en waren daarvoor 5-7 vingers maar daarna 3 vingers en nu nog maar 1 vinger met een steeltje ....

Hij groeide bij mij wel normaal

2 de zaadje is nog een heel klein plantje

3 de niet uitgekomen.

alle bij de plantjes zijn nu 8 weken na ontkieming en 7.5 week dat ie boven gekomen is

Volgend jaar niet weer nemen !!!

hier 2 foto's

gallery_35761_16079_71827.jpg

gallery_35761_16079_76716.jpg

leuke topic zal je blijven volgen zijn die think different al klaar bij jouw ??

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, al een oogst die hangt, nice :lol: , wel filteren hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamaro, ik ben nu op de helft, er zijn 8 v/d 15 think different planten geoogst, welke nu hangen te drogen :D

 

Krasi, nee ik filter niet, omdat ik er de apparatuur niet voor heb, en mijn buren zijn wel een ergere wietlucht van mij gewend :D

Er hangen nu 4 planten voor ruim 1,5 week te drogen, en wat dat betreft nog nergens last van gehad.

Wel zijn er 4 planten in de achtertuin voor een deel geript.

Dit gebeurde afgelopen maandag op dinsdag nacht om 2.00 uur, toen ik wilde gaan slapen keek ik nog even uit het raam naar m'n planten

toen zag ik ineens iemand bij 1 van m'n planten staan, iemand die me heel erg bekend voor kwam :D

Het volgende stuk heb ik even ge copy/paste uit dit onderwerp wat ik hier over ben gestart:

 

Zojuist, net voordat ik wilde gaan slapen, zag ik iemand in m'n achtertuin bij 1 van m'n planten staan.

Ik ben snel om het huis heen gelopen, om ze zo tegemoet te komen, het bleek een (vriend) van me te zijn met een maat van hem die ik niet kende.

Bijde hadden ze de handen vol, en op heterdaad betrapt :lol:

Ik heb die (vriend) van me binnen gevraagd, en gevraagd waarom hij dit heeft gedaan?

Waarop hij zegt, wiet nodig te hebben :wub:

Ik heb heb hem met die maat van hem, er meteen uit gedonderd B)

Daarna meteen de planten binnen gezet, en de verloren toppen geraapt en allemaal verspreid over de tafel (Als noodoplossing)

 

Ben ik nu toe gekomen aan de update van de oogst van afgelopen weekend, waarbij we meerde camera's hebben mee genomen voor de zekerheid.

Dus deze keer wel foto's bij me :D

De 1e plant op de snelwegberm locatie, welke we hebben laten staan:

 

gallery_37784_16077_267099.jpg

 

De 2e plant welke we wel hebben geoogst, lijkt wel getopt te zijn, aan de 4 hoofdtoppen te zien:

 

gallery_37784_16077_1811115.jpg

gallery_37784_16077_73421.jpg

gallery_37784_16077_1336052.jpg

gallery_37784_16077_170609.jpg

gallery_37784_16077_744881.jpg

 

De volgende geoogste plant, heeft een hele mooie lange hoofdtop:

 

gallery_37784_16077_177661.jpg

gallery_37784_16077_1046192.jpg

gallery_37784_16077_1866226.jpg

 

De later bij geplante think different staat ook mooi in bloei:

 

gallery_37784_16077_545149.jpg

gallery_37784_16077_1479934.jpg

 

Ik zal later deze week de update verder afmaken. Ik daar nu te moe voor B)

 

Greetzzz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fucking nice Sjorzzz, gefeliciflapstaart, doel bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi bedankt.

Ben op 't moment ff een pauze aan 't houden tijdens het knippen v/d oogst van 2 weken geleden + de oogst van gister avond.

In totaal 6 planten, met z'n 3e.

De oogst van gisteravond ga ik watercuren, omdat ik er te veel rot uit heb moeten verwijderen. Bijna de helft v/d toppen :verrygood

Foto's volgen nog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga even m'n vorige update afmaken ;)

De laatste plant van de locatie waar ik mee bezig was, welke we hebben geoogst:

 

gallery_37784_16077_1229980.jpg

gallery_37784_16077_1229980.jpg

 

Iets verderop de 2 special queens:

 

gallery_37784_16077_97127.jpg

gallery_37784_16077_930591.jpg

gallery_37784_16077_526255.jpg

 

Het spannende moment, de oogst veilig thuis zien te krijgen:

 

gallery_37784_16077_1577600.jpg

 

Afgelopen vrijdag op zaterdag nacht heb ik nog 3 planten geoogst, waarvan we er 2 hebben geknipt om te watercuren.

Er zat echt veel rot in. Ik was er 5 dagen niet geweest, en daarvoor was er nog helemaal geen rot te vinden in de toppen :verrygood

De foto's:

 

gallery_37784_16133_1616692.jpg

gallery_37784_16133_1151678.jpg

gallery_37784_16133_247264.jpg

gallery_37784_16133_633473.jpg

gallery_37784_16133_518562.jpg

 

't skelet:

 

gallery_37784_16133_401443.jpg

gallery_37784_16133_711844.jpg

 

De andere plant in de emmer:

 

gallery_37784_16133_1235299.jpg

 

Nadat we deze 2 planten hadden geknipt, moesten we de volgende 4 planten welke al gedroogd waren, verder met z'n 2e doen.

Dit was het spannende werk, hoeveel is er droog vanaf gekomen?

 

gallery_37784_16133_521581.jpg

gallery_37784_16133_627710.jpg

gallery_37784_16133_522001.jpg

gallery_37784_16133_698510.jpg

gallery_37784_16133_233236.jpg

gallery_37784_16133_11238.jpg

gallery_37784_16133_1205664.jpg

 

In totaal is er 141 gram droog van 4 planten gekomen.

Dit maakt 't gemiddelde gewicht van 35,25 gram p/p.

Al met al zeer tevreden voor een 1e keer :D

Ik ben vooral benieuwd naar de rest v/d planten, er moeten nog grotere planten komen :)

 

To be continued :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi eerst seisoen, moge er nog vele volgen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

top man dat je toch nog zon mooie oogst heb, nadat je die fijne vriend in je tuin betrapt hebt :verrygood

toen ik dat las had ik echt weinig hoop, maar ik wist niet dat je deze verassing nog achter de hand had :)

helemaal mooi, geniet met volle teugen van je oogst, het is je meer dan gegunt !

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor je eerste oogstje al droog. Geniet er maar van.

 

 

Heeft die rippende nep vriend van je nog contact gezocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, bedankt man :)

Als het aan mij ligt wel. Geen twijfel over mogelijk eigenlijk ;)

 

Gezelligheids roker, ik ben ook erg blij dat ik die ex-maat van me, heb betrapt.

En dat hij geen enkele guerilla locatie van me wist :D

 

Johnny Sack, die ex-maat van me, heb ik niks meer van gehoord.

Hij heeft zelfs geen contact meer gezocht met vrienden van zowel hem als mij samen. Hij zal wel bang zijn dat ik

heb lopen praten tegen ze :) Dat is trouwens ook het geval :verrygood

Genieten van m'n oogst zal ik zeker doen. De smaak en sterkte zijn zowiezo al stukken beter als dat ik gewend ben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen glinsteren mooi, ziet er lekker uit.

Maar het lijkt dat je de wiet (half) nat in de zakken stopt? Kun je de takjes breken?

Succes met de rest! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...