Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaneh-bosem

9 x Super Lemon Haze (Greenhouse Seeds) in de Secret Jardin DR-120-II

Recommended Posts

Even reageren op de greenhouse zaden. Ik heb mijn dikste en mooiste haze plant gekweekt van de silver lemon haze van greenhouse. Dus het zit er echt wel in. Voor de rest heb ik alleen maar slechte ervaringen met het merk. Dus ook voor mij nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf meerdere keren slechte ervaring op gedaan me onder andere de Arjans Haze nr1, nr2 en de Arjan's Ultra Haze nr1 dus heb een aantal ervaringen op kunnen doen. ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook een kennis heb die een goede ronde heeft gedraaid met Super Lemon Haze van de Greenhouse. Het is mij persoonlijk erg tegengevallen en wilde niet te snel de handdoek in de ring gooien dus vandaar dat ik meerdere strains geprobeerd heb. Tot nu toe alleen nog maar onder de maat qua resultaten dus voor mij geen Greenhouse meer.

Als je kijkt hoe slank de topjes zijn en dan nog bedenkt dat ze moeten drogen en dus nog verder inkrimpen dan hou je amper wat over dus ik ben bang dat je niet verder komt dan 0,25gr/W Dan heb ik het nog niet eens over toprot.

Ben benieuwd naar het resultaat Kaneh-bosem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwa opbrengst zijn het zeker geen toppers maar dit is wel heel erg....

 

Santa maria van No Mercy ben ik ook erg benieuwd naar!!! staat momenteel boven aan men verlanglijst samen met de Sugar punch!! dus als iemand nog een mooi stukje plant voor me heeft!! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha!

Tropische temperaturen in het land en wat hogere temperaturen in de tent met Super Lemon Haze.

 

8 WEKEN 12/12:

gallery_35977_15679_1167468.jpg

 

gallery_35977_15679_1218706.jpg

 

gallery_35977_15679_1307440.jpg

 

gallery_35977_15679_1290249.jpg

 

gallery_35977_15679_429864.jpg

 

De planten zien er gezond uit. Geen banaantjes te zien. Geur is sterk, maar ik kan er geen Lemon in ontdekken.

Alleen die topjes... wat zijn ze klein ;)

Een volgende ronde ga ik een ander soortje nemen.

 

temperatuur lucht min 20,7 max 29,8

temperatuur grond 20

luchtvochtigheid min 53% max 68%

tensio voor water geven 150, na water geven 60. Elke plant heeft 2 liter gevitaliseerd water met 2 ml Plagron Green Sensation gekregen.

 

Nog 2 weken te gaan. Tot de volgende update!

Groene Groet, KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat het zo'n kleine buds zijn.Anders wel een lekker rokertje die SLH.

Tijdens de groei en begin bloei het één en ander mis gegaan zo te lezen. :P

Daar kan je volgende keer beter op anticiperen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al doende leert men.

Wat voor geur hebben ze precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Tune en Krasi voor de reacties!

De geur vind ik niet zo heel lekker, stinkt een beetje, skunk luchtje. Als ik wat knijp in de topjes komt er een beetje citroengeur vrij, maar het stinkende overheerst.

Groene groet, KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemon haze die naar citroen ruikt .. vreemd joh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan best aan de genetica liggen. Er zijn vele factoren waar je geen controle over hebt. Ik dacht altijd dat een slh een toppertje was van grhouse. Ik heb nog the doctor liggen, dat is de volgende soort waar ik voor ga. Succes nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forumleden,

De laatste keer dat ik in de gelegenheid was om mijn plantjes te verzorgen was 27 juli.

De volgende foto's zijn op die dag gemaakt. Had geen tijd meer om ze hier neer te zetten. Ben meteen daarna vertrokken voor familieomstandigheden. Gisteravond laat pas weer terug.

De planten hebben alleen een liter gevitaliseerd water gekregen.

9 WEKEN 12/12

gallery_35977_15679_872224.jpg

 

gallery_35977_15679_936581.jpg

 

gallery_35977_15679_250750.jpg

 

gallery_35977_15679_462246.jpg

 

gallery_35977_15679_537326.jpg

 

gallery_35977_15679_878057.jpg

 

gallery_35977_15679_1324780.jpg

 

gallery_35977_15679_697766.jpg

 

Ik zal dadelijk wat foto's maken van hoe het er nu uitziet. Vandaag ga ik oogsten.

 

In lak'ech, Kaneh-bosem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogstse en hoop met je mee voor mee dan die boze oog kijkers

 

Goene goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Ali

Het zit er op.

Vanochtend heb ik de Super Lemon Haze geoogst.

10 WEKEN 12/12:

gallery_35977_15679_171653.jpg

 

links:

gallery_35977_15679_1509377.jpg

 

rechts:

gallery_35977_15679_1114872.jpg

 

gallery_35977_15679_522380.jpg

 

gallery_35977_15679_597113.jpg

 

gallery_35977_15679_685084.jpg

 

De 9 dames zijn in zijn geheel omgehakt en hangen te drogen in de tent.

De afzuiging blijft aan staan en een kleine luchtontvochtiger is erbij gezet.

En nu maar 2 weken wachten...

gallery_35977_15679_467429.jpg

 

In lak'ech, KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis wel wit, heb je niet even het grote blad verwijderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen enkel blad weggehaald. Had geen tijd meer. Is het verstandig om het grote blad alsnog weg te halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zou ze even strippen van de grote bladeren en dan het resterende kleinere blad er om heen laten krullen, dan kan je als het droog is straks makkelijk snoeien.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk heb ik alle bladeren laten zitten Donnie B)

Ik had er geen zin in, dus de 9 planten zijn in zijn geheel omgekeerd opgehangen en hebben iets meer dan 2 weken gedroogd in de tent met de afzuiger aan en een luchtontvochtiger in de ruimte, zodat de luchtvochtigheid rond de 50% bleef.

Hier 1 van de 9 voor het knippen:

gallery_35977_15679_106356.jpg

 

Erg kleine topjes met veel blad ;) . Op dat blad zitten wel veel harskliertjes! B)

gallery_35977_15679_761016.jpg

 

ieniemienie

gallery_35977_15679_552557.jpg

 

gallery_35977_15679_222802.jpg

 

zien jullie rechtsboven ook een beginnende banaan?:

gallery_35977_15679_240040.jpg

 

gallery_35977_15679_46416.jpg

 

De 1e plant bracht 20 gram op, de 2e plant 25 gram, toen ben ik gestopt met wegen. Maar het totaalgewicht is ronduit teleurstellend. Ongeveer 2 ons kleine topjes. :P

En de geur vind ik nog het meeste weg hebben van een nat aanrechtdoekje. Maar het drogen ging goed, daar kan het niet aan gelegen hebben dit keer.

Een positief punt is dat het erg sterke wiet is. En bij het roken proef je het natte aanrechtdoekje niet zo.

 

Wat er precies fout gegaan is, daar ben ik nog steeds niet achter. Misschien heb ik wel de verkeerde plant gekozen om stekken van te nemen. Want van de 3 oorspronkelijke Super Lemon Haze planten, zijn de 2 waar ik geen stekken van genomen heb, degene die de lekkere Lemon en Haze smaak hebben. Volgende keer beter.

 

En zo is de levenscyclus beëindigd van deze Super Lemon Haze kweek, die in oktober 2012 begon.

Bedankt voor het kijken en de commentaren!

In lak'ech, KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het komt door het watergeven . als je zulke grote potten/zakken met aarde hebt zitten die helemaal vol met wortels

dan hebben ze veels te weinig aan +- 0.5 liter per dag . ik geef op 100l 4-5l per dag in week 5-6 daarna bouw ik weer af.

mischien volgende keer gewoon meer water geven en zelf voelen aan de grond wanneer ze nodig hebben.

maar de grond niet de nat houden . 1keer in de week een beetje laten droog trekken voor het zuurstof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het tegenvallen, gebruik de gekregen info en opgedane ervaring en verbeter jezelf, elke keer weer. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het curen komt de smaak, gewoon onderste boven drogen is niet genoeg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon netjes knippen en dan de blaadjes gebruiken om hasj te maken.

 

Volgende ronde gewoon 4 grote smartpots erin van 60 liter en wat minder planten.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer! Ten eerste ik vond het al moedig om stekjes te knippen van fem zaden. Daar zijn volgens mij verschillende redenen voor omdat juist achterwege te laten. De grooste reden is grotere kans op herma's. Daarnaast las ik dat je onzeker word als verschillends mensen je van advies proberen te voorzien. Het belangrijkste is op je eigen gevoel afgaan, kijken naar je planten. Gebruik de gouden regel less is more! 9 planten in en dr120 is teveel. Ik plaats max 4a5 planten in een dr120 tent. Grotere potten is langere voorgroei. 25a30 liter is groot zat(het liefst ronde potten). Plaats een half-pipe scrog net en leer vooral hoe je bind en wanneer je bind. Maar stekjes van greenhouse zou ik achterwege laten. Ik adviseer te beginnen meg een afghaan#1 of bigbud, keep it basic. En tijdens de ronde ga je goed onderzoeken welk volgende soort je geschikt lijkt(lezen verslagen, breeders info etc). Succes.

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

gek idee misschien... maar ik denk dat het wijsheid is om die "witte vellen" van je aarde af te halen. in het begin idd goed voor wortelvorming.. je geeft ze nu amper water... ik denk dat je een stukje verdamping van je medium mist. ik heb ook smartpots met sannie's jack erin (5x) die lusten minimaal 10 liter per dag en die staan ook 6 weken in bloei. of misschien andere lamp. ik heb een b.a.l. lamp hangen(diepstraler meer warmte) tegen het plafond en dat gaat meer als prima en idd enzymen bij je water megeven voor blije aarde. beetje vledermauspoep erbij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...