Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

100% vrouwelijke zaden door colloidal silver

Recommended Posts

Nu zat ik net te lezen over het maken van je eigen feminized seeds, door de dame te bespuiten met Colloidal Silver waardoor de dame mannelijke eigenschappen krijgt, en je daardoor de plant kan bestuiven met het stuifmeel dat ze produceert uit de mannelijke delen.

 

Dit is dus een hermafrodiet, en je zou daarmee 100% vrouwelijke zaden krijgen.

 

Colloidal Silver maken is vrij eenvoudig, dus mijn vraag is eigenlijk of iemand hier al mee geexperimenteerd heeft, en wat de uitslagen / meningen zijn over dit.

 

Klinkt heel interessant..

 

How to make your own feminized cannabis seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders gebruik je even de zoekfunctie, zijn al genoeg topics over colloidal silver (kan het kant en klaar kopen als lesbian dream).

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lesbian Dream.. :lol:

 

Ja true, ik had eerst ff moeten zoeken voor ik dit topic schreef. My bad..

 

Al zie ik wel dat de meeste zilverwater topics niet echt diep ingaan over het produceren van de zaden maar meer over de overige kanten van dat goedje.

 

Maar het kan en werkt dus wel, enige vraag die dan overblijft is hoe stabiel de zaden zijn als je een plantje dwingt zichzelf te bevruchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ff in 25op 1,2 m²

Ben ik bezig met sts op een santa shiva s1

 

Zoek functie blijft lastig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat het feminiseren maar aan de echte breeders over.

 

Het vraagt enorm veel tijd om een stabiel soortje te ontwikkelen dat je kan bespuiten met sts.

 

Als je zelf zomaar wat planten gaat bespuiten met dat goedje komt er niks van... buiten de herma's achteraf.

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

de functie is zoek bij de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een link voor me Grow Weed ?

 

Ja true, ik had eerst ff moeten zoeken voor ik dit topic schreef. My bad..

 

En ja, agree, ik zie dat er veel tijd en geld in gaat zitten om zelf te feminiseren.. Maar het blijft interessant, en ik ga me er zeker in verdiepen en kijken wat de mogelijkheden zijn om dit in praktijk te brengen.

 

Eerst ga ik me verdiepen in de hermafrodiet, over het hoe en wat van het kruizen en de soortjes, en dus vooral hoe het niet moet... :lol:

 

Iedereen bedankt voor de input, mijn impulsieve idee is in een impuls de koelkast ingeschoten.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ja, agree, ik zie dat er veel tijd en geld in gaat zitten om zelf te feminiseren..

??? Kost geen drol (5 euro voor een flesje van 10 ml Lesbian Dream, genoeg voor het maken van vele duizenden zaden) en het is i.m.o. zelfs makkelijker dan reguliere kruisingen maken, omdat je geen verstand van mannelijke planten hoeft te hebben, je pakt simpelweg je mooiste vrouwtje(s). Ik heb ooit een zwikkie fem zaden van een van chassie's eerste experimenten gehad, en die bloeiden allemaal keurig af, zij het met soms een paar mannelijke bloempjes als je de planten lang liet doorbloeien. Ik heb vorige zomer zelf met STS gefeminiseerde zaden gemaakt zonder de planten vooraf te testen op hermabestendigheid (zou ook lastig gaan want LR#2 autoflowers), en heb nog geen klachten ontvangen over de ruim 1100 zaden die ik weggegeven en verkocht heb.

Overigens is er wel een verschil tussen STS en colloïdaal zilver, met als gevolg dat STS veel krachtiger werkt, dus gemakkelijker van een vrouw een ballentent maakt. Nadeel daarvan is dat de kans op herma's in je nageslacht ook groter schijnt te worden (zie topic test lab amsterdam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Groen Gif, bedankt voor je input.

 

Ik heb hier en daar wat zitten lezen over CS en STS, nu begrijp ik dat zilverthiosulfaat vele malen sterker is dan colloidaal zilver, en dat je daarmee zeker de sexchange kan afdwingen maar dat als je het overconcentreerd er een grote kans is op herma zaden ?

 

Aangezien je hier ervaring mee hebt nog 1 vraag; moet je de hele plant inspuiten / benevelen met CS of STS of kun je ook een enkele tak bewerken ?

 

Ik begrijp dat Soma's Way oa inhoud dat 1 tak dmv een zak wordt afgedekt om de boel te stressen met banaantjes als gevolg.

 

Dus zou het in theorie ook mogelijk moeten zijn 1 tak alleen te bewerken met zilverwater of zilverthiosulfaat voor het zelfde effect ?

 

Thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat het feminiseren maar aan de echte breeders over.

 

Al die anti-doe-het-zelf mensen hier.

Ik zeg: DOEN!

 

All doende leert men.

 

En volgens mij heb ik wel gelezen dat je 1 tak kunt besproeien of zelfs alleen heel voorzichtig alleen de onderste takken van een plant, op die manier kun je nog je buds roken. :lol:

Zelf zou ik in dat laatste geval niet sproeien maar met een kwastje doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mr MonkE.

 

Met een kwastje zat ik zelf ook al aan te denken ja, maar stel dat ik een flesje Lesbian Dream zou kopen, wrijf je dan de hele tak in of alleen de vrouwelijke organen, de calyx en de pistils ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad al doende zal men best leren maar als je aan t leren bent gooi dan niet bergen aan niet geteste zaden op de markt...neem aan dat je niet hiermee bezig gaat voor de fun

en dr s al genoeg troep te krijgen.

 

iig suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel voor de fun, namelijk eigen voorraad zodat ik nooit meer zaden hoef te kopen.

 

En natuurlijk zal elke zadenkweek getest worden, ik ga niet een tig aantal zaden vasthouden om ze pas te gebruiken als ik weer wat wiet nodig heb om te roken..

 

Als bewezen is dat het stabiel zaad is, dan kan er geruild of gekweekt worden :lol:

 

Intussen heb ik steeds meer overtuigend bewijs gevonden dat het kruizen van een fem autoflower met een reguliere man inderdaad heel instabiel zaad geeft.

 

Beter is het om de fem autoflower een hermafrodiet te laten worden en dan met zichzelf te bestuiven, dit geeft in de regel (zoals ik het gelezen heb) stabiel zaad dat bijna 100% vrouwelijk is.

 

Dat is dus mijn plan voor de autoflowers die nu staan te groeien.

 

Het enige plantje dat ik wel wil gaan kruizen is een 3e generatie stek van een Big Bang met een Royal Queen. Mede omdat de Big Bang een hele stabiele achtergrond heeft, net als de Royal Queen. Misschien krijgen we dan een Royal Bang, of een Big Queen.. :lol:

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Orange

Dat zou blue nooit doen!

 

@Bluebloomer

Kweenie, sorrie.

Ik had het alleen gelezen allemaal een maand of 4 terug en had besloten het niet te doen omdat het mijn eerste grow sinde 20 +- jaar was en ik niet teveel moeilijke dingen wilde proberen.

Had ook gelezen hoe je gemakkelijk zelf collodial silver kan maken, echt super easy.

 

Maar zoals Groen Gif al aangeeft waarom moeilijk doen als het bijna niets kost. Lesbian Dream

 

Success!

 

Big Queen

 

mfYrkPwjZjjdMw25w9dz5Qw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het maken van CS is makkelijk maar dan moet je wel een EC meter hebben om te weten hoeveel parts per million je hebt. Te weinig heeft geen nut, te veel kan ongewenste effecten hebben zoals alleen herma zaad.

 

Ik zie dat je Lesbian Dream zelf moet doseren, dus ik kan altijd een soort omgekeerde poncho maken voor de plant zodat ik delen van de plant kan isoleren terwijl ik de rest inspuit :lol: Helaas las ik ook dat je beter niet de onderkant van de plant kunt gebruiken omdat die minder snel zal volgroeien dan de top. Dus ik probeer in het midden van de plant een aantal takken te isoleren, die te behandelen met Lesbian Dream, en kijken of ik van een fem autoflower stabiele zaden kan krijgen.

 

Tegen de tijd dat het zover is maak ik wel een logje. Enerzijds moet ik nu wel een beetje denken aan dr Frankenstein.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat het feminiseren maar aan de echte breeders over.

 

Al die anti-doe-het-zelf mensen hier.

Ik zeg: DOEN!

 

Helemaal mee eens MrMonkE!

 

 

En ja, agree, ik zie dat er veel tijd en geld in gaat zitten om zelf te feminiseren. Maar het blijft interessant, en ik ga me er zeker in verdiepen en kijken wat de mogelijkheden zijn om dit in praktijk te brengen.
1x per dag sprayen voor 3-4 weken en een paar tientjes, valt reuze mee hoor. Ik heb zelf Tiresias Mist gekocht, net zoiets als LD. Op ebay.com ongeveer 20 euro incl verzendkosten vanuit Florida. Dat is een mini potje en is inderdaad de bedoeling, zoals MonkE al zei, dat je 1 tak besproeit (week of twee 'voor' 12/12) elke dag, ongeveer 3 weken lang. De tak krijgt dan eerst vrouwelijke bloemen, en daar komen dan later stuifmeel ballen doorheen.

 

Die tak kun je dan afknippen en apart zetten in een kastje met een beetje licht vlak voordat ze openen. Dat stuifmeel kun je dan opvangen en gebruiken of (goed droog) invriezen en later op een feminized plantje met dikke toppen (en andere goede eigenschappen) gooien. In het ideale geval haal je het stuifmeel van een geselecteerde kandidaat (stekje van een feminized plantje dat je al hebt afbloeid, eentje die snel ging bloeien, hoge opbrengst en andere kwaliteiten die je terug wil zien in je zaadjes.).

 

Wat de pros zoals Sannie doen is een kunst en vak op zich, maar zelf goed fem zaadjes maken is niet per se moelijker dan wiet kweken. Om een of andere reden... oh, ja, de herma spookverhalen natuurlijk. Nog maar een keer dan:

 

Eerst ga ik me verdiepen in de hermafrodiet,
Is niet nodig als je CS or LD gebruikt op feminized seeds van een stabiele breeder. De koppeling tussen herma and feminized seeds is al jaren onzin waar mensen nog steeds bang mee worden gemaakt of zichzelf door laten tegenhouden (iedereen die altijd klaagt over alleen maar female seeds van een soortje). Modern feminized seeds van goede breeders is gemaakt van planten die zich 'niet' makkelijk tot herma lieten stressen door slechte omstandigheden maar CS (o.i.d.) nodig hadden om stuifmeel ballen te groeien. Als je die gebruikt als basis dan heb je net zoveel kans op hermas als de ouders (verwaarloosbaar dus) wat in sommige gevallen (de betere breeders) zelfs minder kans op hermas geeft dan regulier zaad dat geen stress test heeft ondergaan.

 

Ik heb nog een week of twee te gaan voordat ik kan beginnen met sprayen. Ik ga misschien twee taken overlappen (binden) van twee verschillende soortjes die ik nu in de kast heb staan, dan heb ik van twee stuifmeel :specool Maar potje is erg klein, ik weet nog niet of het genoeg is voor twee takken. Heb iemand die het (TS) veel heeft gebruikt en m'n handje vast houd bij wijze van spreken. Stelt op zich niet veel voor maar plant moet bijvoorbeeld wel al oud genoeg zijn maar ook weer niet te oud (nog niet op 12/12 maar ook geen pre-flowers op 18/6 bijvoorbeeld).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je het helemaal goed doen dan pak je die plant die dus NIET gaat ballen op STS en ga je lekker met GA3 aan de gang.

Deze plant is een volle XX en die moet je hebben want er zit helemaal geen Y in wat via de STS manier altijd opduikt :lol:

 

Dan heb je als uitgangspunt een stuk stabieler pollen dan wanneer via STS manier waar die Y factor er mogelijk nog ergens in zit, vraag alleen wanneer het eruit komt.

 

Lullige is echter tegenwoordig dat alles inmiddels zo doorgekruist en ingekruist is dat er weinig stabiels meer rondzwerft en je nog wel ff bezig bent met zoeken naar dat ene plantje dus een flink aantal zaden om je gang mee te gaan is wel gewenst en een feminised feminiseren

 

euh.. je vraagt erom, hermannen zullen je veelvuldig bezoeken :specool

 

DEZE zocht ie

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...