Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrG

Grote gemeente wil wietteelt

Recommended Posts

Zeker dertien gemeenten willen legaal wiet telen als experiment. Dat blijkt uit een inventarisatie van dagblad Trouw.

 

Verschillende gemeenten hebben al een plan voor gemeentelijke wietteelt naar minister Opstelten van Veiligheid en Justitie gestuurd of gaan dat doen.

 

Na Amsterdam, Rotterdam en Utrecht pleiten nu Eindhoven, Tilburg, Venlo, Heerlen, Breda, Zwijndrecht, Leiden, Haarlem, Leeuwarden en Nijmegen voor legale drugsteelt. De steden willen gemeentewiet kweken of ondernemers toestemming geven wiet te kweken. Ze hebben veel kritiek op het onduidelijke coffeeshopbeleid van het kabinet, waarbij handel aan de voordeur legaal is, maar levering aan de achterdeur illegaal.

 

Voor 1 mei moeten alle gemeenten aan de minister laten weten wat ze met hun coffeeshops gaan doen en hoe ze van plan zijn buitenlandse toeristen te weren. Gemeenten grijpen dat aan om met voorstellen voor kweekexperimenten te komen. De minister heeft tot nog toe steeds gezegd niets te zien in die plannen.

 

(www.refdag.nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die datum verlaat dan ? Was tog voor 1 april ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan toch niet zo zijn .....dat de plannen van gemeentes zomaar door 1 man tegen gehouden kunnen worden . we leven in een democratie .. dus opstelten heeft zich maar aan de meerderheid te houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het doorgaat ben ik ervan overtuigt dat de wiet in de shop stukken duurder wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de wiet juist stukken goedkoper wordt, de ondernemers kunnen dan namelijk de onkosten van de belasting aftrekken.

Ook zal de prijs nu onder druk komen te staan nu in spanje legaal gekweekt mag worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is die datum verlaat dan ? Was tog voor 1 april ?

 

Termijn van 1 apr is opgeschort naar 1 mei idd ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als het doorgaat ben ik ervan overtuigt dat de wiet in de shop stukken duurder wordt.

 

 

kan haast niet anders

 

 

maar dit gaat niet door, of ze stoppen er tijd en geld in, en concluderen na een tijdje dat het niet werkt.

 

ik daag eenieder uit, de dit ziet werken, om met een plan te komen waar iedereen tevree mee is.... HAHA SUCCES!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar een onderbouwing waarom wiet dan duurder zal worden, ik denk namelijk het tegenovergestelde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk word de wiet goedkoper, doordat levarancier/afnemer niet meer 50/50 deals hoeven te hebben zoals altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst mensen met een lampje en 8 plantjes uit hun huis zetten.en nu zelf gaan wille kweken.???dat noem ik machtsmisbruik..heft het cannabis verbod op.dat is pas vrijheid...bum

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk toch dat het gaat gebeuren, ik vergelijk het zon beetje met het vroegere illegaal alcohol stoken... wie doet dat tegenwoordig nog?

het product word strax masaal gekweekt in kassen en het is voor de broodkweker niet meer rendabel of verkoopbaar aan de coffeeshop.

thc niveau wordt aan banden gelegd, verkoopt de coffeeshop hierboven dan sluiting van de shop want je kan immers bij de gemeente wiet kopen die voldoet aan de eisen.

de staat kan er lekker belasting op gaan heffen en de energiemaatschappijen zullen er ook content mee zijn.

 

in het begin zal er idd nogsteeds meer vraag zijn dan aanbod, dit zal verdwijnen.

heel realistisch gezien zal geen enkele broodkweker strax zijn wiet in nederland makkelijk en in grote hoeveelheden rendabel kwijt kunnen, export zal echter nogsteeds zijn prijs op brengen maar de drempel wordt dan wel wat hoger voor de wat kleinere kweker om hier mee in contact te komen ipv bij de coffeeshop zijn wiet te verkopen.

 

en je huis uitgegooid worden is iets wat niet gemeentelijks gebeurd maar een stelling van een huurvereniging is, staat nergens in de wet dat je je huis uitgeflikkerd wordt namelijk.

je hebt echter een huis in bruikleen tegen betaling van iemand of een bedrijf die als voorwaarde stelt dat het als woonruimte wordt gebruikt. Als je vind dat dat niet juist is koop je toch je eigen huis en dan heb je dat gezeik toch niet? op enkele mongolen gemeentes na dan... Risico van het vak

 

of de wet er nu doorkomt dat vraag ik me af, maar denk dat in de komende 5jaar meerdere "test-gemeentekweken" er toe leiden dat er zon soort gelijke wetsverandering plaats vind.

dus ik zeg zakkenvullen tot die tijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ene Paul Houtgast vertelde op VOC het volgende : "Bierdrinkers hoeven toch ook niet hun eigen bier te brouwen of gemeenten gaan toch ook geen eigen bierbrouwerij beginnen"

 

"Hoeven niet" zegt ie.

 

"Mogen niet" bedoelt ie.

 

Ik zou het liefst ook mn eigen alcohol stoken, maar dat mag ook al niet.

 

Het is dus geen kwestie van hoeven, maar mogen. Ik heb persoonlijk namelijk wel de behoefte.

Ik kon niet reageren op VOC, die site werkt vaak niet goed. Nu zag ik hier ook een deel voorbij komen, dus doe ik het hier maar.

 

Hier wordt ik echt bang van, weer zo'n persoon die denkt dat we allemaal hetzelfde zijn. Omdat hij geen alcohol wil brouwen, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je huis uitgegooid worden is iets wat niet gemeentelijks gebeurd maar een stelling van een huurvereniging is, staat nergens in de wet dat je je huis uitgeflikkerd wordt namelijk.

je hebt echter een huis in "bruikleen" tegen betaling van iemand of een bedrijf die als voorwaarde stelt dat het als woonruimte wordt gebruikt. Als je vind dat dat niet juist is koop je toch je eigen huis en dan heb je dat gezeik toch niet? op enkele mongolen gemeentes na dan... Risico van het vak

 

Dat is beslist geen "stelling" van de woningbouwvereniging, maar is opgenomen in het huurcontract. De verhuurder kan en mag bepalen of er wiet in de verhuurde woning mag worden gekweekt. Dat is een onderdeel van het verbintenissenrecht, waarbij partijen contractvrijheid hebben. Als je als toekomstig huurder niet akkoord gaat met de voorwaarden staat het je vrij om op zoek te gaan naar een verhuurder die dit wel aanvaardbaar acht. Is die er niet, dan ben je aangewezen op koop. Vormen beiden geen optie, dan is wiet kweken willens en wetens een risico.

Niet dat ik het daarmee eens ben, maar zo liggen de kaarten nu eenmaal. Als je de bepalingen van de huurovereenkomst niet nakomt, moet je niet gaan zeuren.

Overigens heb je een gehuurde woning niet in bruikleen, maar in gebruik krachtens een overeenkomst van huur en verhuur. Dat is een semi-zakelijk recht. Dat blijkt onder meer, dat ingeval de eigenaar de woning verkoopt, de huurder gewoon in het gehuurde mag blijven wonen. Tenzij het een gemeubileerde of een bedrijfswoning betreft: in dat geval kunnen de huurders zich niet beroepen op huurbescherming.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben benieuwd naar een onderbouwing waarom wiet dan duurder zal worden, ik denk namelijk het tegenovergestelde.

 

2 miljoen omzet, nul winst

 

Daarom dus. Jeuhhh, eindelijk eens niet verliesgevend gedraaid!!

 

En de prijs van Bedrocan is...........

 

En even voor de goede orde: mocht het ooit zover komen, dan moeten die gemeentes het uitbesteden, want zelf iets ondernemen op wat voor gebied dan ook is uit den boze europees gezien. In die 2 staten in de VS heb je een soortgelijke discussie en gebaseerd op de voorstellen die er nu liggen zeggen alle grote bedrijven: 'beginnen wij niet aan, zit geen droog brood in, want door regeldruk, eisenpakket, vergunningskosten en accijnzen zal het product niet kunnen concurreren met de illegale markt.'

 

de ondernemers kunnen dan namelijk de onkosten van de belasting aftrekken.

 

Niks aftrekken van nul of 100,- euro aftrekken per 500,- euro die je moet betalen. Mag jij kiezen.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

extreme, de een verteld het in jip en janneke taal en de ander quoteerd uit het wetboek of met veel wettelijke kennis.

mijn benamingen zijn misschien niet letterlijk correct, deel mijn mening ook niet om het tot in de perfectie zo te vertellen dat niemand er nog wat van snapt.

het is het vertellen van mijn mening en kijk erop, ambtenaarlijke taal is boeiend voor de mensen die hier mee werken en zo te zien is dit jouw vakgebied.

heb een eigen mening en beperk mijn gedachtes niet tot boeken en andermans geschreven regeltjes, oftewel de "feiten".

blijkbaar komen we beide tot de conclussie dat het niet in de wet staat maar dat het van de verhuurders contractueel afkomt, je dit van te voren weet en zelf het risico neemt met de eventuele consequenties.

gelukkig was het niet te simpel, zelfs jij snapt het..

 

ben ook van mening niet piepen achteraf, je weet waar je aan begint.

ik neem dit risico zelf ook, tja en als ik gepakt wordt zal ik er ook voor moeten branden.

 

en ja er is natuurlijk behoefte aan iets zelf kweken, mensen willen hun eigen smaak en vooral goedkoper aan hun wiet komen of hun tuinier hobby behouden.

wat ik me dan afvraag, kan dit tegenwoordig dan niet?

kan je niet 5 plantjes laten groeien, daar bv anderhalf a 2 kg per jaar vanaf halen?

is dit niet meer dan genoeg om er een heel jaar van te roken?

zo niet vraag ik me nog af of je uberhaupt nog ergens in kan presteren...

 

en ja ik weet dat ook de 5 planten afgenomen kunnen worden, zonder gezeik echter..

het is om de broodkweek tegen te gaan, mensen met financiele belangen.

datgene wat ik doe doe ik voor mezelf en een financiele meevaller, kan ik er niets meer aan verdienen neem ik ook dit risico niet meer en hou het lekker bij de 5 planten die eventueel weggehaald kunnen worden..

 

nederland is voor mij momenteel chicago tijdens de drooglegging, alcohol drinken was op zichzelf niet illegaal maar het stoken wel.

en al capone had goede handel, dat zijn wij??? :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
In haarlem hebben de coffeeshops een alternatief plan :

Concept cannabis productie voor THC coffeeshops in Haarlem

 

 

daar heb ik nog enkele vragen over. want het is een alternatief plan, wat nooit gaat werken!

 

het is jammer dat ik Nol van Schaik niet persoonlijk ken, anders kon ie al m'n vragen beantwoorden.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben benieuwd naar een onderbouwing waarom wiet dan duurder zal worden, ik denk namelijk het tegenovergestelde.

 

2 miljoen omzet, nul winst

 

Daarom dus. Jeuhhh, eindelijk eens niet verliesgevend gedraaid!!

 

En de prijs van Bedrocan is...........

 

En even voor de goede orde: mocht het ooit zover komen, dan moeten die gemeentes het uitbesteden, want zelf iets ondernemen op wat voor gebied dan ook is uit den boze europees gezien. In die 2 staten in de VS heb je een soortgelijke discussie en gebaseerd op de voorstellen die er nu liggen zeggen alle grote bedrijven: 'beginnen wij niet aan, zit geen droog brood in, want door regeldruk, eisenpakket, vergunningskosten en accijnzen zal het product niet kunnen concurreren met de illegale markt.'

 

de ondernemers kunnen dan namelijk de onkosten van de belasting aftrekken.

 

Niks aftrekken van nul of 100,- euro aftrekken per 500,- euro die je moet betalen. Mag jij kiezen.

 

 

2 miljoen is natuurlijk een lachertje (ongeveer 4000 planten), als de kassenboeren er instappen als het gelegaliseerd wordt, want dat zal dan uiteindelijk gebeuren, hebben ze al 90% van het eisenpakket en vergunningen al binnen, dus dan ga je praten over omzetten van misschien wel het tienvoudige, dan is het zeker wel winstgevend en tegen lagere prijzen dan nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de prijs duurder wordt is omdat de overheid/gemeentes ook eraan willen verdienen. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom de prijs duurder wordt is omdat de overheid/gemeentes ook eraan willen verdienen. :whip:

 

Wat een fantastische onderbouwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang niemand uit de groene wereld mee wil denken

of kan denken

komt het hele verhaal weinig vooruit.

maar heeft kritiek ook weinig zin.

 

het is een heel alstig onderwerp

zeker als je inkomen voorop stelt.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vind ook dat je niet eerst naar het geld moet kijken, maar moet bedenken hoe je de beste kwaliteit levert aan de shops.Eerst beginnen met een goeie teeltplan & het belangrijkste is ziektebestrijding, maar dat is een kwestie van de brix verhogen.:whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...