Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf amnezen onder 1000Watt in een tentje

Recommended Posts

Geintje?.........hoop ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verkoop prima PH, dat weet jij :lol:

En zeker koop ik ook andere bio producten.

 

Ohhhh heb je ook de Bio Stabiel gekocht? Schijnt ook goed te werken! ;)

 

maar nou ff zonder gein:

 

wat is er nou met die planten aan de hand art?

mischien een beetje te lage pH gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,geen geintje helaas.Ik heb twee geijkte pH meters,heb zowel pH als ec meetstof en dat klopt.Het is begonnen 10dgn nadat ik floranova meegaf,begin me af te vragen of er iets mis met die batch is omdat iemand anders die het volgens mij bij dezelfde shop vandaan heeft hetzelfde meemaakt.Mijn planten zijn echt dood aan het gaan,ze drinken niet meer,slappe bladeren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is echt balen Art, het leek allemaal zeer voorspoedig te gaan, zonde man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde man. mischien iets te hoog met ec.

 

het is ff ander werken mineraal.

je geeft ionen (direct opneembaar voor de plant).

ipv biologisch voeden waarmee je het bodemleven voed die het dan omzetten in ionen.

 

het kan ook liggen aan de ph.

ik las geloof ik ergens dat je 5.8 mee hebt gegeven als ik het goed heb.

maar je aarde verzuurd in de loop der dagen daarom ook altijd opwarderen met kalk om de pH omhoog te krijgen.

beste is om minimaal 6.2 te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik voeg me bij doc toe.

 

die bac thee combi is natuurlijk voor bio blower wel it natuurlijk. nou ben ik natuurlijk wel jaloers op ph donner zijn opbrengsten maar ben huiverig voor de smaak. die met met bac en thee zachter zijn.

 

toppen zitten er al in nog een paar weekjes en dan giga zwellen. beloofd wederom een gruwelijk ronde te worden

 

maar das nix nieuws

 

 

wel is een Donnertje gerookt dan? !

Ik heb er wel is een paar gerookt..... en geloof me, smaak en effect hebben een voldoende hoor ;)

 

 

 

 

 

@art

Klote voor je man. het zag er tot nu toe vorstelijk uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Heb meegekeken en zag dat je problemen hebt sinds je GHE FloraNova gaf :lol:

Nadat je de EC waarde van je water postte ging er bij mij een lichtje op..

 

Ik heb veel te zacht water en als ik daar niet op acteer in de voeding heb ik altijd problemen.

Jouw water is aan de harde kant en het kan best dat omdat je met erg lage EC's werkt (Amnesia he) en een hoge EC kraanwater je op bepaalde gebieden de planten flink te kort doet met dat nu al hangen en vergelen tot gevolg?

Ook zal er op ph gebied makkelijker een uitglijder plaatsvinden volgens mij omdat minder voeding, minder buffer en hogere EC in kraanwater is meer bicarbonaadjes die je ph vernaggelen bij mineraal kweken.

 

Normaliter zou je dan zeggen EC omhoog maar dan gaan ze nog sneller kapot omdat de mineralisatie in medium anders verloopt.

 

Misschien dat die andere Flora, de Flora Duo wat meer geschikt voor je is?

Die is er in een hard & zacht water uitvoering.

 

Hoop dat het niet doorzet, zou niks zijn om zo te eindigen ;)

 

Ik merk niet veel verschil tussen GHE en BAC qua smaak, de geur is met BAC een stuk dieper van toon waar het met GHE al snel fris fruitig en penetrant is sealen gewenst indien vervoer :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee of het werkt...

 

Maar een sappie met fishmix / algamic en wat bloeivoeding van bac kan ze er misschien nog boven op helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je een foto posten van hoe ze er nu bij staan Art???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ketser: neen nog nooit een een ph donner amneesje mogen roken... IEDEREEN OP HET FORUM AL WEL ;) als ik dat her en der lees hahahah

 

maar goed ik hou me aanbevolen, een wietje die door menig word geprezen is nooit verkeerd om te bekritiseren.

 

wel moet ik zeggen dat ik redelijk AMNEES moe ben. vind het prima te roken maar komt zeker niet in mijn top 10. heb zelf de afgelopen maanden amnees gerookt lekker stoned en echt een haze smaak maar speciaal neen, meeste speciale amnees die mijn bijstaat is een amnesia gold niet eens zelf geteelt maar gekocht in gorinchem bij de vrolijke gaper DIE WAS ROCKING.

 

maar das al een paar jaartjes terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook al een poosje de Amnees van Ph,en eerlijk is eerlijk,zijn amnees is vet.Het verschilt trouwens wel per ronde,ik heb ook steeds veel veranderd,een aantal rondes hiervoor was het verschil klein,volgende ronde ga ik weer eens op die manier kweken.

 

Denk dat ik een behoorlijke mismatch in me aarde had,heb alleen afgezuurd water gegeven en daarna Bio-Sevia grow met Bac bloei(lage dosis),heb nu ook een halve buffertab verpulverd over de aarde om de elementen aan te vullen,en ze drinken/verdampen weer,bladeren richten zich weer en ik wordt weer iets vrolijker,dit is mijn 3e ronde met deze aarde in snel uitdrogende smartpots.

 

Zal proberen vanavond foto's te maken,anders morgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit weer leven in,denk een acuut N tekort,toppen zelf blijven groen,het zijn vooral de fanleaves die snel geel leegtrokken,het begon ook beneden.

In Bac bloei zit meer stikstof maar wil ook weer niet teveel,zie dat nu weinig blad in de toppen heb,zit nu op dag 38,vraag me af of Ripen nu zin heeft twee keer week 7 in deze situatie.Foto's zijn met licht aan,vanavond met licht uit als ik op tijd ben ;)

 

gallery_16683_14157_226308.jpg

 

gallery_16683_14157_3226485.jpg

 

gallery_16683_14157_125323.jpg

 

gallery_16683_14157_349822.jpg

 

gallery_16683_14157_4963.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ripen 2X in week 7? ;)

Als ik het goed heb is ripen NPK 0-5-6.

 

denk dat je er beter iets in kan gooien met stikstof en calcium zoals CaMg van aptus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amecheesia,

Dat is volgens het Ph Donner schema.

Ik heb nu even mijn schema van een aantal ronden geleden opgepakt,lage dosis Bac bloei i.c.m.Carboload en bloeistimulator en af en toe een beetje Calgreen,dat waren mijn beste ronden icm schimmels/buffertabs/bacto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalk je de aarde wel is in tussen minerale rondjes art? ;)

en ik neem aan dat je de ph strak houd bij hergebruikte aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste 2 rondes ook last gehad van een N te kort maar niet zo zeer in de opbrengst te merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen kalk maar Mearl ;)

 

Als je ze er bij gaat ripen worden ze idd nog meer geel.

Ik hou er wel van maar dan moeten ze in week 7 wel wat groener zijn.

 

het kan ook liggen aan de ph.

ik las geloof ik ergens dat je 5.8 mee hebt gegeven als ik het goed heb.

beste is om minimaal 6.2 te geven

Art heeft dezelfde water leverancier als moi, ph 8.6

Heb ik de jaren 90 geleerd dat je bij ons in de streek op aarde lager moet zitten dan de voorgeschreven 6/ 6.3

De reden is dat als je 6.3 gaat geven na een dag de ph oploopt en hoger zal zijn.(gebeurd ook al in je vat)

Daarom geef ik ALTIJD om de dag en pas me strategie(pot plant grote)daar op aan.

 

Ik start zelfs met hergebruikte aarde op 5.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff de foto`s erbij gepakt ter verduidelijking.

 

gallery_16683_14157_2934605.jpg

 

gallery_16683_14157_4963.jpg

 

Aardig verschil in je twee laatste foto updates.

 

Back to basic is af en toe best een goed idee, m`n beste ronde tot nu toe was met Vermicrop, gaat het de aankomende 2 rondes echt K*T met de poeders zal ik ook niet aarzelen om weer terug te gaan.

 

Hopelijk kun je met wat foefjes toch een tevreden resultaat neerzetten Art.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanavond foto's met licht uit maken,dan is het duidelijker vergelijken,met licht lijken ze geler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Art heeft dezelfde water leverancier als moi, ph 8.6

Heb ik de jaren 90 geleerd dat je bij ons in de streek op aarde lager moet zitten dan de voorgeschreven 6/ 6.3

De reden is dat als je 6.3 gaat geven na een dag de ph oploopt en hoger zal zijn.(gebeurd ook al in je vat)

Daarom geef ik ALTIJD om de dag en pas me strategie(pot plant grote)daar op aan.

 

Ik start zelfs met hergebruikte aarde op 5.5

 

ja dan begrijp ik wel dat je wat lagere ph geeft. zal dan wel aardig veel calcium al in het water zitten met een ph van 8.6 hahaha.

 

dan tog een beetje raar dat alles zo geel is. zal wel aan de voeding liggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art zou een paar dopje van het groene flesje vd Flora serie goed kunnen gebruiken hier.

Hoop niet dat ik met de Duo zometeen tegen zelfde aanloop, is ook een 1 compo (groei&bloei) ipv de 3 die ik altijd had.

 

Geen Ripen, doe je veel meer goed dan kwaad mee, basisvoeding en normaal afbloeien.

 

Zelf ook eens gedaan (nooit meer dus) Ripen geven omdat het 'moest' terwijl planten er niet aan toe waren, huilen met de pet op en 10dgn later om, wel flink aromatische wiet maar opbrengen ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry art maar vind het een opmerkelijk verschil wat ik zie bij de vergelijkings foto's van krasi...

 

hoop dat je dit onder controle weet te houden.

 

groots fan van je (oud ;)) kweekstyle en zie je deze ronde er sow geen kilo uittrekken dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto van vanavond,

 

gallery_16683_14157_3015855.jpg

 

gallery_16683_14157_4424632.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er Mooi uit hoor Art!

Laten ze maar lekker aandikken!

En geniet van je mooie dames ;)

 

Gr Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...