Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lizio

Aboutaleb: zet gemeentewiet in tegen criminaliteit

Recommended Posts

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wil gemeentewiet inzetten in de strijd tegen criminaliteit en overlast rond coffeeshops. Hij stelt voor om hoogwaardige wietsoorten te kweken onder gemeentelijk toezicht. Een in het leven te roepen stichting met bestuurders van onbesproken gedrag moet de wietplantage, in een buitengebied of op een industrieterrein, exploiteren.

 

Dat schrijft Aboutaleb in een brief aan de gemeenteraad. Hij wil het voorstel op 25 april met de raad bespreken. Bij voldoende steun voor zijn plan vraagt de burgemeester minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) om een experiment met gereguleerde wietteelt mogelijk te maken.

 

De gemeenteraad bepaalt volgens de plannen hoeveel coffeeshops bij het experiment worden betrokken. De wietstichting kweekt niet meer dan nodig is voor de afzet van de deelnemende coffeeshops en die verkopen alleen wiet die door de gemeentelijke kwekerij wordt geleverd. Verkoop aan derden is verboden. De gemeente ziet onder meer toe op de kwaliteit van de wiet. In een laboratorium wordt gecontroleerd of het THC-gehalte (de werkzame stof) niet te hoog is.

 

Legaal

Als het plan slaagt, wil Aboutaleb het invoeren in de hele stad. Hij denkt dat zo de criminaliteit vermindert en de veiligheid in de woonwijken verbetert. Daarnaast is een THC-plafond volgens hem beter voor de gezondheid van de blowers. Coffeeshops kopen de gemeentewiet legaal in en kunnen dus hun boekhouding inzichtelijker maken voor de Belastingdienst.

 

Ook in steden als Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden en Tilburg leven ideeën voor gereguleerde wietteelt. Nog in december zei minister Opstelten dat dit strafbaar is en tegen de Europese regels. Toch zegde hij onlangs de Tweede Kamer toe de mogelijkheden te onderzoeken.

 

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/arti...inaliteit.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

gemeente wiet ..? beter niet

 

tuurlijk

. en alle liefhebbers.. kwekers... gaan dan ineens stoppen met hun eigen 5 plantjes te kweken????

 

.... tuurlijk ....

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wil gemeentewiet inzetten in de strijd tegen criminaliteit en overlast rond coffeeshops. Hij stelt voor om hoogwaardige wietsoorten te kweken onder gemeentelijk toezicht. Daarnaast is een THC-plafond volgens hem beter voor de gezondheid van de blowers.

En zo zal dat dus gaan,een burgemeestertje vindt THC eng en zal dit dus even regelen voor de consument .

Let op ,dit zogenaamde "gevaarlijke "hoge THC gehalte wordt alsmaar gebruikt om staats regulering er door te rammen.

En het is nota bene nog niet eens wet.

Alles om de tere kinderzieltjes te beschermen.....Yea right :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom gaat dit toch niks worden .. komen ze met slappe wiet straks als de plannetjes doorgaan

komen ze tot de conclusie dat niemand het wil hebben

zal dat een afgang zijn dan ....

zitten ze straks met honderden kilo`s slappe staatswiet .......................

 

..........................die niemand wil roken :whistling

 

hahaha dit gaat heel mooi worden zo te zien .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
gemeente wiet ..? beter niet

 

tuurlijk

. en alle liefhebbers.. kwekers... gaan dan ineens stoppen met hun eigen 5 plantjes te kweken????

 

.... tuurlijk ....

Jawel Elmo, beter niet zelf kweken , vanwege dat gevaarlijk hoge THC gehalte weet je.

( en dit gevaarlijke zelfkweken zal dus nog harder aangepakt worden)

Je kunt nu immers fijn je veilige staats gekweekte doorstraalde wiet aanschaffen.

Dit is een scenario wat hopelijk niet uitkomt, maar ik heb sterk de indruk dat alle geroep om gereguleerde teelt opeens,

een scenario is wat wordt uitgevoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat krijg je als er een groepje bijdehandte ambtenaren gaat overleggen over zaken waar ze onvodoende van weten. Tijd zal het leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling ik vindt het een goed plan ,zet criminelen buiten spel,wij die kweken met onze tentje voor de hobby krijgen daar gen last van ,je kan al een lekker wietje kweken onder spaarlampen -t neon-tl licht -kosten nihil,stroom leverancier ook tevreden ,al het gepikte stroom betalen wij nu al criminelen ,buiten spel ,energie rek goedkoper, het wel om zeg 180 miljoen euro wat er per jaar aan stroom word gestolen ,als dat terug komt dat geld ,is een goede zaak voor de consument.

 

en slappe staatswiet,bestaat niet ,je buiten planten zijn toch ook goed genoeg en dat is echt niet zo sterk als binnen wiet ,maart wel veel lekkerder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, want iedereen koopt wiet in een coffeeshop (vooral hier na dat wietpas debacle), net als dat alle allochtonen volledig ingeburgerd zijn.

 

Zolang ze de verkoopprijs kunstmatig hoog houden zullen er criminelen zijn, want daar is het criminelen nl om te doen: GELD. Niet om cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling ik vindt het een goed plan ,zet criminelen buiten spel,wij die kweken met onze tentje voor de hobby krijgen daar gen last van ,je kan al een lekker wietje kweken onder spaarlampen -t neon-tl licht -kosten nihil,stroom leverancier ook tevreden ,al het gepikte stroom betalen wij nu al criminelen ,buiten spel ,energie rek goedkoper, het wel om zeg 180 miljoen euro wat er per jaar aan stroom word gestolen ,als dat terug komt dat geld ,is een goede zaak voor de consument.

 

en slappe staatswiet,bestaat niet ,je buiten planten zijn toch ook goed genoeg en dat is echt niet zo sterk als binnen wiet ,maart wel veel lekkerder :rolleyes:

Ik hoop van harte dat je het goed ziet, dat mijn sombere voorspelling niet uitkomt.

Maar jij schrijft "ik vindt het een goed plan" Alles wat de overheid reguleert vind ik geen goed plan.

Ik wordt achterdochtig als ik nooit , never ,niet eenmaal, een burgemeester of politicus hoor zeggen :

" en natuurlijk naast de staatswiet mag iedereen nu straffeloos zijn eigen plantjes kweken, en die gekke wet over lampen ,kasje etc. en dus bedrijfsmatig; die wet gaat van tafel............"

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst de mense met een lampje en 10plantjes uit hun huis zetten...en nou zelf kweken.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aboutaleb was vanochtend op de radio met dit onderwerp, hier de link

enkele quotes:

 

"die troep is een hard drug"

"wiet boven 15% maakt ongeloofelijk dom"

"Min Schippers zegt wiet boven 15% is een hard drug"

"Dat spul is tegenwoordig zo waanzinnig sterk, en er is geen controle op ............"

Edited by bulto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Elmo het is toch ook niet de bedoeling dat de hobbyist getroffen wordt?

Alleen de grote criminele organisaties eigenlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die er wel ..? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal onzin, hun plannen slaagt op geen klote. Er is maar 1 uitweg en die uitweg ontwijken ze constant en dat is Legalizeren POINT END.

 

Elk plan die zij uit hun duim zuigen voor hun eigen profeit dat zal gewoon weg niets worden. 1+1= gelijk aan twee wat ze ook doen daar zullen ze nooit een 2,2 van kunnen maken.

 

Maar 1 uitweg met maar 1 resultaat. De rest is maar fabeltjes.

 

Gewoon afwachten tot ze wat afgekoeld zijn met hun onzin. Ze zijn al 10tallen jaren bezig, vroeg of laat zal er wel een einde aan komen zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.voc-nederland.org/2013/04/doorb...-cannabisteelt/

 

Doorbraak in Rotterdam, Opstelten onderzoekt toestaan experimenten gereguleerde cannabisteelt

 

SHARE:

April 21st, 2013 | 20:24

Door webmaster

 

Zijn timing had niet beter kunnen zijn: op 20 april, 420, maakte burgemeester Aboutaleb van Rotterdam bekend dat hij een plan voor gereguleerde cannabisteelt gaat indienen bij minister Opstelten. In het NOS Journaal kwam onder meer coffeeshopondernemer en VOC bestuurslid Myranda Bruin aan het woord.

 

 

Aboutaleb vertelt over zijn wietplan in het NOS Journaal, 20 april 2013

Het nieuws haalde dit weekend alle media en was zaterdag het tweede onderwerp in het 8 Uur Journaal. Het belangrijkste nieuws zat helemaal aan het einde van de reportage. Presentator Rik van de Westelaken meldde: “Minister van justitie Opstelten zegt dat de plannen juridisch onhaalbaar zijn. Hij gaat nu uitzoeken of hij experimenten kan toestaan.”

 

Al op 12 april berichtte dagblad Metro over de plannen:

 

“Burgemeester Aboutaleb komt met een plan voor een experiment met gereguleerde wietteelt. Dat blijkt uit de vergadering van de raadscommissie waarin gisteren de mogelijkheid voor een gemeentelijke hennepplantage werd besproken. Aboutaleb zal zijn plan nog verder uitwerken.

 

 

Omslag van de VOC notitie, verschenen april 2013

Aanleiding voor de variant van de burgemeester vormden twee plannen die werden voorgesteld door het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC, zie kader). Omdat hij kritiek had op verschillende punten uit hun plannen -en de Opiumwet het telen van wiet nog altijd verbiedt- stelde hij voor een eigen variant uit te werken.”

 

Het VOC stuurde begin april de notitie ‘Roterodamum Botanicum – Aanknopingspunten voor regulering van de cannabisteelt in Rotterdam’ aan de gemeenteraad. Klik hier voor meer informatie en de VOC notitie in pdf. Hierin worden twee concrete scenario’s beschreven voor gereguleerde aanvoer van coffeeshops. De notitie bevat daarnaast achtergrondinformatie over de voordelen van regulering, de negatieve criminogene effecten van het huidige zero tolerance beleid, de rol van internationale verdragen en de positieve ontwikkelingen in het buitenland op het gebied van decriminalisering en regulering van cannabis. Aboutaleb reageert uitgebreid op de VOC notitie in een brief van 19 april en schetst de contouren van zijn eigen plan voor “gemeentewiet”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aboetalie wil ook een THC plafond instellen voor de wiet die hij gaat kweken .

want dat zou beter zijn voor de volksgezondheid

 

wat aboetalie vergeet is dat we al jaren sterke wiet roken ,

 

en dus helemaal niet zitten te wachten op zijn `beperkte slappe wiet` ...

 

veel plezier met kweken abutalie :whistling

 

zit je straks met honderden kilo`s onverkoopbare slappe staats wiet

 

veel plezier :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kunnen ze evengoed ook vodka, wiskey, rum, sterke biersoorten afschaffen, en alleen maar light beer verkopen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pleuris voor um, lekker op een gestolen fiets terug naar 020 en daar blijven!

Ik persoonlijk word een beetje moe van dat legalisatie-gelul, en al helemaal over die 15% regel.

 

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is geen legalisatie gelul...het wordt tijd!!!

 

en de tijd is bijna daar ( hoop ik )

 

dag broodkwekers!!!!!!!! doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ejb, nu gaan ze in je favoriete kroeg festiviteiten-bier schenken( Ik ken je niet maar je snapt me voorbeeld hoop ik).Want dat is wat er nu op stapel staat. Legaliseren, reguleren...een slap aftreksel in de coffeeshop kunnen kopen(fucking 15%)...GVD waar zijn die broodkwekers met die "zware "wiet nou

Als dit jullie legaliseren is kan je het van mij ergens stoppen waar de zon niet schijnt! In je je kweekkast misschien. :lol:

Er wordt thuis gewoon niet gekweekt en dan doel ik speciaal op/met HPS-lampen. Dat 5 planten-gedoe, mag van mij ook wel is afgelopen zijn.

Onduidelijke teringbende is het!!!

 

Je begrijpt dat ik een wat mindere dag hebt he :whistling

 

Fijne dag nog. :rolleyes:

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom nooit in de kroeg, ik heb plus minus 16 jaar geen druppel ( letterlijk!!!!) gedronken......

 

ik noem dit niet legaliseren maar een begin naar, een tussenfase.

 

geeft niet hoor dat je een mindere dag hebt, dan steek je toch eff een joint op met meer dan 15% thc, nu het nog kan!!!!!! zou ik er maar goed van genieten!!!!! :whistling

 

ik wordt ook schijtziek van al het gelul over een plantje, moet maar eens afgelopen zijn, zielig gedoe!!!!! laat ons toch gewoon roken!!!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zal trouwens wel lekkere wiet worden van die gemeentekwekerij. :whistling

 

med_gallery_16467_6951_9648.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

chemisch behandelen is niet meer nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wordt ook schijtziek van al het gelul over een plantje, moet maar eens afgelopen zijn, zielig gedoe!!!!! laat ons toch gewoon roken!!!

 

gr ejb

 

Juist!!

 

Hey Elmo, het Westland ligt ook onder die rook, geweldig he?

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...