Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parkside

strafmaat

Recommended Posts

beste kwekers,

 

ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor een klein hokje: 1x1m, 1x600watt, 5 planten.

 

Ik sta te springen om te beginnen, maar ik twijfel nog. Waar ik mee zit, is wat gebeurt er als je gepakt wordt?

 

huisuitzetting, boete, etc. Ik kan nergens feitelijke info vinden over de strafmaat. Een boete geen probleem, uitzetting wel. Huisuitzetting is een lokaal besluit, waar vindt ik of dit toepasbaar is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huisuitzetting doen ze overal.....tegenwoordig worden hier de koopwoningen al 3 maanden dichtgetimmerd na vondst van een plantage ,zelfs voor 5 planten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een huurwoning staat er voldoende info in het huurcontract!!

 

bij een koopwoning gebeurt er over het algemeen niet zo veel :lol:

 

amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er echt aan in welke gemeente je woont, en of je zelf in huur of koophuis zit.

 

De gemeente brunsum bijvoorbeeld zegt dit: Bij sluiting van de panden maakt Brunssum een onderscheid tussen softdrugs en harddrugs. Van een strafbaar feit is sprake als van harddrugs meer dan een halve gram harddrugs in een pand wordt aangetroffen, of van softdrugs 5 gram of meer dan 5 planten..

 

Worden in een woning illegale hoeveelheden softdrugs aangetroffen, in de vorm van hennepteelt of drugshandel, dan zal de gemeente bij een eerste overtreding de bewoners voor een periode van drie maanden de toegang tot de woning ontzeggen. Bij een bedrijfspand is dat zes maanden. Bij harddrugs gaat het om zes maanden bij een woning en twaalf maanden bij een bedrijfspand als er sprake is van een eerste overtreding. Bij herhaling verdubbelt steeds de duur van de maatregel.

 

Een gemeente hier zegt

 

 

Verkoop van kleine hoeveelheid drugs in een woning dan wel aanwezigheid van een kleine handelshoeveelheid drugs in een woning

Kleine (handels)hoeveelheid is:

1. minder dan 50 gram

2. 5 tot 20 hennepplanten

 

1e constatering

 

Bij overtreding Opiumwet dwangsom op grond van 13b Opiumwet

Bij overtreding Woningwet dwangsom op grond Woningwet

Ontmanteling op basis van Wetboek van Strafvordering

 

2e constatering

 

Bij herhaalde overtreding Opiumwet, verbeuring dwangsom Opiumwet

Bij herhaalde overtreding Woningwet, verbeuring dwangsom Woningwet

Binnen twee jaren na 1e constatering: bestuursdwang (sluiting) op basis van 13b Opiumwet (sluiting) voor de duur van 6 maanden

Bij overtreding Woningwet dwangsom op grond van Woningwet

 

3e constatering

 

Bestuursdwang op basis van 13b Opiumwet (sluiting) voor de duur van 12 maanden

Bij herhaalde overtreding Woningwet, verbeuring dwangsom Woningwet

 

Voor meer planten dan 20 of meer dan 50 gram wiet is de sluiting van 3 maanden bij de 1ste constatering

De tabel gaat pas vanaf 5 planten dus lijkt me als je daar onder blijft dat er geen straffen voor zijn in een koopwoning..

 

Gr. NLS

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij een koopwoning gebeurt er over het algemeen niet zo veel :lol:

 

vroeger niet nee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je boobytraps in je koopwoning hebt, kunnen ze daar iets tegen beginnen? Bijvoorbeeld zoals we verleden keer voorbij zagen komen een trede weglaten van de trap en dan vervolgens stofferen, als er dan ongewenst bezoek komt, kun je je dus beroepen op een verbouweing of weet ik veel? Explosieven natuurlijk niet, maar zulke streken kun je volgens mij wel mee wegkomen. Ik zou het doen in mijn koopwoning :lol:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben je nogal een sjappie als je zoiets doet (nodig hebt) vind je zelf niet ?

lekker kut advies weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zonder boobytraps hoor :lol:

 

ligt er maar net aan waar je koophuis staat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet als experiment maar op een paar deurkrukken 400 volt. Dan heb je heel wat uit te leggen als je ergens een zwartgeblakerde inbreker binnenshuis aantreft.

Of er breekt brand uit en een goedwillende brandweerman, die met gevaar voor eigen leven dat brandje gaat blussen, wordt geelektrocuteerd.

Lieden die veroordeeld worden voor doodslag of dood door schuld komen er niet met een taakstrafje vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook zonder boobytraps hoor :lol:

 

ligt er maar net aan waar je koophuis staat.....

die volg ik even niet , jij bedoel als je een koophuis hebt dat je een sjappie bent ? haha

meer het sjaakie in deze tijd denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat in mijn geval om een koophuis. Boobytraps ga ik uiteraard niet aan beginnen.

 

Hoe weet ik of de wetgeving in mijn woonplaats net zo overdreven is als in brunsum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel, maak je niet druk

 

vertel NIEMAND dat je kweekt ( zelfs je beste vriend niet, en neem dit nou aan van mensen op het forum)(ook niet als je dronken bent :lol: ) en maak geen domme fouten door licht, stank of spullen waarneembaar te maken voor wie dan ook.

 

that's all there is. je zal nooit gepakt worden op die manier met 600 w

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: :) :rofl zeg nooit...nooit -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites
kerel, maak je niet druk

 

vertel NIEMAND dat je kweekt ( zelfs je beste vriend niet, en neem dit nou aan van mensen op het forum)(ook niet als je dronken bent :lol: ) en maak geen domme fouten door licht, stank of spullen waarneembaar te maken voor wie dan ook.

 

that's all there is. je zal nooit gepakt worden op die manier met 600 w

 

 

Klopt wel. +1

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het hart onder de riem, maar ik weet graag waar ik aan toe ben.

 

Niemand die weet hoe ik achter de strafmaat kan komen in mijn omgeving?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook zonder boobytraps hoor :lol:

 

ligt er maar net aan waar je koophuis staat.....

die volg ik even niet , jij bedoel als je een koophuis hebt dat je een sjappie bent ? haha

 

 

nee dat ze het in sommige gemeentes dicht timmeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je boobytraps in je koopwoning hebt, kunnen ze daar iets tegen beginnen? Bijvoorbeeld zoals we verleden keer voorbij zagen komen een trede weglaten van de trap en dan vervolgens stofferen, als er dan ongewenst bezoek komt, kun je je dus beroepen op een verbouweing of weet ik veel? Explosieven natuurlijk niet, maar zulke streken kun je volgens mij wel mee wegkomen. Ik zou het doen in mijn koopwoning :lol:

 

Greetz

die heb poging tot doodslag gekregen,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dank voor het hart onder de riem, maar ik weet graag waar ik aan toe ben.

 

Niemand die weet hoe ik achter de strafmaat kan komen in mijn omgeving?

 

Google: drugsbeleid+ je gemeente en dan eventjes lezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een koophuis hebt zullen ze je er nooit uitzetten , daar zal de bank nooit aan meewerken want dat kost hun geld (of je moet al een jaar je hypotheek niet betaald hebben dan ligt het misschien anders)

verder zal je voor 5 planten nooit veel straf krijgen , ik denk hooguit 40 uur werk straf en eventueel een boete van 1000 euro als je heel veel pech hebt

ter vergelijking, ik ken iemand die heeft 100 uur werkstraf gehad voor 400 plantjes , verder niks

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je een koophuis hebt zullen ze je er nooit uitzetten

 

 

Vertel dat aan die Mensen uit de gemeente Brunssum :lol: en kijk wat die zeggen

 

wat zeg je dan hier van

 

http://www.brunssum.nl/Actueel/Persbericht...a_drugsoverlast

 

ze sluiten het zelfs zonder planten, 5 gram wiet kan genoeg zijn!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook gewoon een kut gemeente om te wonen, veelste streng met alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal gaat ook nergens over, maar ze doen het de wieksers :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...