Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bots

Hps in tl vorm

Recommended Posts

Link

 

Deze led tl gaat net zo veel lm/w leveren als hps

Gaat dus de goede kant op

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeggen ze al jaren dat het de goede kant op gaat...eerst zien dan geloven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra de prijs/besparing verhouding goed is word het interresant...

Zal nog wel even duren denk ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega spaarlampen, leds, super leds, leds met lens, super tl buis, inductie...

 

allemaal wel in staat om iets rookbaars mee te maken , maar uiteindelijk krijg je de dikste oogst met goeie ouw vertrouwde magnetische ballast vsa+HPS gloeipeer.

 

Zelfs een poolse HPS gloeipeer bestemd voor 1 cyclus ( die nog slechter presteren dan die sylvanas) is nog beter in staat dikke knotsen te kweken.

 

Voorgroeien is wel perfect met leds

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs een poolse HPS gloeipeer bestemd voor 1 cyclus ( die nog slechter presteren dan die sylvanas) is nog beter in staat dikke knotsen te kweken.

 

Voorgroeien is wel perfect met leds

 

Nog slechter dan Sylvania, bedoel je de Grolux? De Grolux is de best presterende lamp die er te koop is voor magnetische ballasten, weten maar weinig maar is een feit. Het is de lamp met de meeste umol van alle lampen, zwaar underrated en afgedaan als goedkoop spul door mensen die er iets mee te winnen hebben of er niets vanaf weten.

 

Over 3 Jaar is LED nog steeds geen alternatief voor de HPS en blijven dit soort berichten maar binnen druppelen, dit soort berichten komen om de zoveel tijd weer terug. De ene keer een onderzoeker die een claim doet dan weer een leverancier etc. Altijd voor verlichting en niet voor assimilatie en daar zit het probleem dus in.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ff lekker leek doen ding 140 lm/W is voor een 600 watt opstelling 84000 lumen waar een 600 watt hps 98000 geeft dus jammer

dan nog eens het feit dat hps een goed spectrum geeft waar je bij led ook nog wel eens over loopt te twijfelen

 

dan de meest belangrijke die klote leds worden niet warm dus zul je moeten bijverwarmen om je klimaat goed te krijgen en dan gaat dan weer ten koste van aantal watts en word dus het hele led argument teniet gedaan

 

het is er nog lang niet heb ik het idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

neenee ik bedoel niet grolux

 

grolux is idd niets mis mee

 

 

ff op zoek naar ouwe verpakking , ligt vast nog wel een in de auto... vaag merk in elk geval...9 eu per 400 watts peertje , kon ik niet laten liggen, maar werkt uitstekend...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Link

 

Deze led tl gaat net zo veel lm/w leveren als hps

Gaat dus de goede kant op

Gr. Bots

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

limit ,

ik heb vernomen dat die sylvania inderdaad veel umols geven , maar ze sneller in prestatie teruglopen in vergelijk met bv een philips greenpower .

klopt deze info ?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorgroeien is wel perfect met leds

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant kweken die uitgezocht en geconditioneerd is onder hps, voor generaties, zal onder een lamp met ander spectrum ook ander resultaat geven.

Edited by kweekfreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

lumens are for humans

 

Er zit een groot verschil in een lamp die gemaakt is voor algemene verlichting (aangepast aan de gevoeligheid van onze ogen) en PAR licht. Nou is het overigens wel zo dat ook de witte leds steeds beter worden, maar het blijft een indirecte manier van licht opwekken: blauw of UV licht schijnt tegen een fosfor laagje dat wit licht gaat uitstralen. Eigenlijk zelfde methode als TL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
limit ,

ik heb vernomen dat die sylvania inderdaad veel umols geven , maar ze sneller in prestatie teruglopen in vergelijk met bv een philips greenpower .

klopt deze info ?

 

mvg

 

Volgende keer gewoon om bewijs vragen als ze met dat soort claims komen. Gewoon de beste lamp die er te koop is, top prestaties en nog het goedkoopst ook. Ideaal voor VSA's en voor Grolux geoptimaliseerde EVSA's.

 

Alleen de 400V EL Plus van Philips is beter als de Grolux 400V variant. Ook maar sinds kort, de plus variant is er pas een aantal maanden.

 

http://www.havells-sylvania.com/nl/products/0020808

 

Patented arc tube delivers highest photosynthetic efficiency of any lamp in the world

Performance maintained at an exceptional level due to improved structure of outer bulb

Optimised for the highest Phytolumens or PAR output

GroLux light spectrum maximises red output essential for plant growth

Industry leading lumen maintenance of 95% at the end of life

Suitable for a plethora of applications related to plant growth

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat even bij wat Nederlandse LED leveranciers op de websites te kijken en het valt me op dat ze allemaal nog steeds claimen met 300W LED een 600HPS systeem te vervangen. Dit terwijl deze claim nog nooit door wie dan ook gehaald is, het omgekeerde is eerder waar. Blijkbaar zijn dit soort misleidende teksten nog steeds nodig om deze producten enigszins aan de man te brengen, de beginners zijn er telkens weer de dupe van.

 

Het belang van infrarood wordt ook onderschat, en wat is er minder efficiënt dan een LED unit uit te rusten met IR LED's? Ze hebben in kassen testen gedaan met LED's met gelijke umols als HPS en pas na het toevoegen van extra infrarood stralers (geen IR LED's en al helemaal niet een paar) werd de productie van HPS geëvenaard.

 

Ik zeg zelf ook elke keer over 3-5 jaar komt er misschien een systeem wat vergelijkbaar is met HPS (dan nog steeds onbetaalbaar) maar dat roep ik nu ook al 5 jaar.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over die sylvania bulb , je moet eens een side by side doen met son-t en die sylvania bulb , komt misschien wel meer licht vanaf maar geloof me dat je liever die son-t lampen wil voor ons plantje,zeker in combo met een evsa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zij ik ook in combinatie met Grolux geoptimaliseerde EVSA's.

 

Nog een leuke LED link even op de achtergrond van de foto kijken. Als ik u 10euro geef mag ik dan een foto van mijn lamp in uw kas maken? Nou liever niet maar voor 50euro is het goed, alleen boven het looppad ik wil niet dat dat ding teveel boven mijn planten hangt.

 

http://agrarisch.marktplaza.nl/overige/LED...tt-22994171.htm

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horticulturele leds zijn zoals god.

Je moet er in geloven.

4433125_f520.jpg

 

edit:als ze zouden werken dan zou ik ze verkopen. :)

Edited by Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom dan digi?

 

doe de test he :) ( en deel het )

Share this post


Link to post
Share on other sites

advies geven over iets waar je geen weet van hebt, oke, steekte de steel zo in elkaar tegenwoordig.

 

Vakkennis is schaars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...