Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

madeinholland

wil gaan kweken in keldertje

Recommended Posts

Hallo,

Ik zat te denken om te gaan kweken in mijn keldertje.

De afmetingen zijn ongeveer 6 meter lang, 1,5 meter breed en 1,80 meter hoog.

Wat zijn de mogelijkheden qua hoeveelheid planten, wat voor soort, wat voor afzuiging, hoeveel lampen, verwachte opbrengst etc.

Dus tips en suggesties zijn van harte welkom

Edited by madeinholland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dat is dan wel een joekel van een brood!

Te eten heb je iig nog wel een tijdje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op dit geweldige FORUM!!!!

 

LEZEN zal je !!

 

voorkauwen doen we hier niet!

 

veel plezier met je hobby onee broodkweek

 

en lees de forum regels nog een keer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiloknaller kopen WW in zetten sannie starter set en hup gewoon proberen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lid bent vanaf 2009 heb je toch al wel eens een beetje tijd gehad om wat te lezen toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo fout om op een wietforum openbaar te maken dat je broodkweek wil gaan doen :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo ik bedoel je moet een wat hogere tent hebben maar die broodvruchten zijn best lekker

ik zou toch minstens 400kw en een 50 meter hoge tent nemen want die dingen willen wel de lucht in als ze bloeien

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 x 600 watt ,

75cm x 150cm laten beschijnen, geen tent nodig .

komt wel uit , 30 cm voor je potten , heb je 150cm over , je planten niet al te lang laten worden .(bv aftoppen)

opbrenst zal tussen de 250gr tot 600gr liggen ,hoeveel je gaat oogsten zal helemaal aan je zelf liggen ( veel verslagen lezen !)

minder dan 250 gr per lamp kan ook maar dan moet je wel erg bont maken is mijn ervaring .

ga je met co2 icm met airco werken is 1,3 gram per lamp mogelijk (wie weet nog meer).

 

mvg

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinden jullie dit een broodkweek? Ok het zal wel wat zakgeld opleveren waarschijnlijk maar ik zie hem nog geen duizend planten zetten op zijn zijn negen vierkante meter. Als hij ook nog eens een voorgroeiruimte wil schiet er amper zeven vierkante meter over.

Maar met die hoogt vam 1m80 mag je die voorgroeiruimte vergeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij had in zn eerste post BROOD staan ipv BREED

 

vandaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 m2 is 5 mooie dames met daaraan ieder zon 100;000 zaden denk dat je daar wel een lekker brood van zou kunnen bakken

 

4*600 watt afzuigertje filtertje en knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

timmer een deel af van zeg, 1,5 bij 2 meter.

 

2 x 600 W er in. En draai is een paar rondes. niet te groot risico nemen en een lekker zakkie wiet (of zakkie zakgeld)

 

 

 

timmer een deel af van zeg, 1,5 bij 2 meter.

 

2 x 600 W er in. En draai is een paar rondes. niet te groot risico nemen en een lekker zakkie wiet (of zakkie zakgeld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 vierkante meter zou ik gewoon 9 600W lampen nemen + 9VSA's. Al zou je maar misschien 8 vierkante meter gebruiken, dan heb je tenminste 1 reserve lamp. Je moet ook nog denken aan de get inrichten van je hok, ontsmetten van je hok, balanceren van je water, voeding van je planten, voorkomen van beesjes die je planten naar de klote helpen, luchtcirculatie, juiste luchtvochtigheid hebben, luchtjes voorkomen, aansluiten van de electra etc. Komt echt een hoop bij kijken.

 

Niet lullig bedoeld, je hebt wel een grote ruimte hoor. Maar ik zou eens het een en ander gaan lezen, wat ook een aanrader is youtube. Je kan er echt ontzettend veel over wietkweken vinden. Als ik jou was zou ik eerst het een en ander opzoeken, lijkt me niet prettig als ineens als je plantjes dood gaan.

 

De meeste kelders zijn aangesloten op een groep via je meter kast, als dit een externe kelder is dan denk ik dat het heel erg moelijk gaat worden om daar een nieuwe groep voor moet aanmaken simpelweg omdat jij dan alle kabels door je hele portiek/gallerij en wie weet een stukkie van je straat moet trekken. Lijkt me niet echt praktisch om een hoogspanningkabel over je straat te trekken. Ik ben geen expert op het gebied van electra maar als je een externe kelder hebt dan zou ik maar eerst effe kijken hoe jij daar veilig groepen kan aansluiten voor je lampen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...