Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

Nesta Outdoor 2011

Recommended Posts

Welkom WF!

 

Bedoeling is om voor komend seizoen meerdere rondes te kweken en oogsten tussen februari en oktober in twee achtertuintjes (waarvan er 1 een b locatie is) en 1 geblindeerde schuur waarin ik kan verduisteren.

Naast ganja verbouw ik ook op kleine schaal groenten, kruiden en bloemen en maak ik compost van keuken en tuin afval. :smoke

 

Ik ben 27 jaar geleden begonnen met het gebruik van cannabis. Wat toen begon als geintje is inmiddels een toevoeging op mijn leven geworden waar ik zowel als pijnbestrijding, ontspanner als inspiratie niet zonder wil en kan.

 

Ik mag niet klagen over de oogst van 2010, echter ipv een lenteronde waarin ik voorheen verduisterde nu voor het eerst een lenteronde autoflowers waarmee ik ook een zaadkweek wil doen.

 

Dit is de opzet voor 2011:

 

-Lenteronde Autoflower

-Zomerronde verduisterd

-Herfstronde met o.a. Denen

 

26/1

11 x DCF Cph-O-Matic [(Dansk Udeskunk van DCF, x Dwarfmix van Zenseeds) x (Easyrider van Joint Doctors x Dwarfmix)] x (Easyrider van Joint Doctors x Dwarfmix) EN 1 x Misty tussen vochtige wattenrondjes op donkere plek bij 20 graden.

 

De Misty is een onbevrucht zaadje uit een 2010 oogst van een kennis van me. Ik vond het een lekkere soort die al m'n receptoren kietelde. Vorig jaar bleek een onbevrucht Early Misty zaadje een dame te zijn just like her mom maar werd een totaal fluffy plant, totaal anders dan haar moeder. Benieuwd hoe deze echte Misty zich zal ontwikkelen.

Bedoeling is om van de Misty een moeder te maken voor stekken back-up voor aankomende zomer.

Eea staat onder 150w Tneon, daarnaast heb ik nog een kastje met 4 x 18w TL voor selectie.

 

28/1

Alles is keurig ontkiemt en met het worteltje omlaag in 0,5 ltr potjes gevuld met zaai en stekgrond geplant.

 

30/1

100% boven de grond, water geef ik van onderaf, bovenkant aarde benevel ik met plantenspuit.

gallery_7512_372_764089.jpg

 

 

7/2

Aangezien de worteltjes al flink ontwikkeld zijn is alles verpot naar 1 ltr potjes met Biobizz allmix vermengt met een beetje lightmix, Sannie's Symbiosis mycorrhiza in het plantgat en bewaterd (kraantjeswater) met Sannie's Bacto.

 

14/2

Alles staat er netjes bij. 1 x Cph met bladprobleem gevonden, een andere (rechtsboven) gaat ook niet zo lekker. De slechtste heeft een plekje in de tuin gekregen om te kijken wanneer ze het al dan niet begeeft...maar misschien overleeft ze het wel. :P

gallery_7512_372_2112098.jpg

 

Misty:

gallery_7512_372_198744.jpg

 

Aangezien het een heerlijk voorjaar schijnt te worden hoop ik dat de Cph's zo snel mogelijk naar buiten de tunnelkas in kunnen!

Bedoeling is een wekelijkse update met pics.

 

Nice Day!

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi! Ik volg je :smoke

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesta,

 

Je bent er vroeg bij, al ben je niet de eerste :smoke

Je opzet zijn zoonbeetje het zelfde als mijn ideeen. Beginnen in het voorjaar met een paar mooie autoflowers en een paar denen en die lekker hun gang laten gaan verduisteren is geen optie aangezien ze te groot worden een geen schuur heb om ze in te zetten.

 

Heb je enig idee aan wat voor soortjes je wil neerzetten dan doel ik op de autoflowers en je denen.

 

Greetz,

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja ook al zo lekker vroeg aan de bak :smoke !

 

Leuke soortjes heb je gekozen... of eigenlijk.. ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Ik ken ze verder niet echt...

 

Ik blijf je ook volgen en wens je veel succes dit jaar!

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat de dame in de tuin doet of ze het gaat overleven.. dus blijf je topic in de gaten houden..

succes verder :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sun is shining, the weather is sweet...

 

Heb je enig idee aan wat voor soortjes je wil neerzetten dan doel ik op de autoflowers en je denen.

De hierboven omschreven Cph-o-matics zijn de autoflowers die ik doe.

HIER info.

100 dagen, dus ze zouden half mei klaar moeten zijn. :icecool :P

 

Ik heb qua Denen ruim ingekocht bij DCF Frobanken maar ben er nog niet helemaal uit wat ik ga zetten.

Gelukkig is daar nog ruimschoots de tijd voor, die gaan 1 mei de grond in.

Wat ik niet zet zet m'n maat wel en andersom dus qua diversiteit zeg ik :smoke

 

M'n beste kwaliteit oogst komt toch altijd van de planten die ik tijdens hoog zomer verduister.

Ook daar ben ik qua soortjes nog niet helemaal uit.

Het worden iig voor het eerst 5 verschillende soorten waaronder de Misty die nu al onder Tneon staat.

 

Ik verveel me echt nooit sinds ik deze hobby heb. :lol:

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg je ben benieuwd wat het gaat worden succes ik hoop dat het een mooie oogst gaat worden.

even tussen door nog een vraagje voor iedereen heeft iemand nog een paar zaadjes over die ik zeker eens moet proberen?

 

pease :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nesta, je bent er al net zoveel mee bezig als ik.

 

Het is inderdaad een heerlijke hobby.

 

Op naar veel zon en warme dagen.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

De plantjes binnen en buiten hebben weer hun tweewekelijkse Bacto beurt gehad.

20/2

Ik heb de eerste twee mannelijke zaailingen apart gezet onder TL. Dat is op dag 26 sinds ontkiemen, ik had niet verwacht dat ze zich zo vroeg zouden tonen:

gallery_7512_372_55962.jpg

 

Mama Misty ontwikkeld zich sneller dan de Cph's:

gallery_7512_372_19897.jpg

 

7 x Cph-o-matic en 1 x Misty badend in het Tneonlicht :lol:

gallery_7512_372_78321.jpg

 

De twee minste Cph's staan sinds 15/2 met een rokje van bubbeltjesplastic op een stukje piepschuim en in een bloemenpotje buiten kou te leiden:

gallery_7512_372_14307.jpg

 

Daarom maar snel het tunnelkasje opgezet. Transparant moestuinfolie is van Zaadhandel van der Wal, de buizen van de lokale bouwmarkt.

De temperatuur in de kas is de afgelopen koude dagen gemm. zo'n 8 graden warmer dan de buiten temperatuur maar de Cph's hebben het zichtbaar koud. Evengoed zit er nog steeds groei in:

gallery_7512_372_2088394.jpg

 

Daaraantegen hebben de aardbeienstekjes de wintermaanden buiten in alle weersomstandigheden prima overleefd: :smoke

gallery_7512_372_56892.jpg

 

:icecool

Nice Day!

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al lekker aan het buitenspelen :icecool

 

Altijd fijn wat voorgroeien, dan ben je er al lekker mee bezig.

 

Kon het maar altijd zomer zijn.

 

Fijne zondag nog. :P

 

Blowsterke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om al jouw enthousiasme te zien. Krijg ook al jeuk om te beginnen maar omdat ik bijna alleen deentjes heb moet ik nog een tijdje wachten. Ik volg je :spliff:

 

:shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyheder fra forsiden.

 

20/2 tot 28/2

Resultaat van 11 ontkiemde Cph-o-matics 1 maand na ontkiemen:

2 afvallers (staan buiten kou te lijden :), slechts benieuwd of en wanneer ze het loodje leggen)

5 dames

4 heren.

 

Omdat de wortelgroei snel en uitbundig is zijn alle overgebleven Cph's en de Misty reeds verpot naar 5 liter potten met Biobizz Allmix.

Plantgaten gevuld met Sannie's Symbiosis mycorrhiza en bewaterd met Sannie's Bacto.

 

Het eerst bloeiende mannetje is gekoppeld aan het eerst bloeiende vrouwtje en staan samen te genieten van elkaars gezelschap in een 8 literpot onder TL te wachten tot ze naar tuintje 2 mogen.

Ik ga er nog steeds vanuit dat ze derde week maart buiten gaan spelen. :rofl

Veel langer kunnen zo ook niet binnen blijven vanwege de beperkte hoogte van m'n hokjes.

De Misty heb ik getopt, die gaat wat sneller de lucht in dan de Cph's.

 

Niet alleen is het de eerste keer dat ik autoflowers kweek, ook is het de eerste keer dat ik een zaadkweekje doe.

Lekker experimenteren voordat het echte seizoen begint want ik heb 's zomers beperkt ruimte en wil het risico niet nemen dat er met m'n zomer (verduister) en herfst kweek (Deens) iets misgaat.

Alles wat er uit dit vroege lente verhaal voortkomt is meegenomen: ervaring, een nieuw smaakje in de pot, hopelijk bruikbare zaadjes en daarbovenop dagelijks genieten van de verzorging en alles wat er bij komt kijken.

Ik voed nog steeds slechts wekelijks, ze staan net weer in verse allmix en naast de 14daagse bactobeurt start ik vanaf volgende week met een lage dosis Biobizz grow en bloom.

So far so good!

 

Enfin, wat verse pics:

 

The happy troopers:

gallery_7512_372_91775.jpg

 

Een van de Cph dames mooi in bloei, precies een maand na ontkiemen:

gallery_7512_372_1469787.jpg

 

Voila, laat de lente maar komen, buiten spelen!

:lol:

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dan ook dat het gezegde maart roert zijn staart, weer helemaal niet klopt :lol: en dat over twee weken voor iedereen het lentegevoel losbreekt met veel zon. :(

Jij bent ook al goed bezig :rofl

 

Fijne avond nog. :D

 

Blowsterke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actualización de la parte delantera.

 

1/3-7-3

 

Hier is de zon pas vandaag doorgebroken dus The Happy Troopers (m+v Cph-o-matic) staan hun allereerste echte zonnestralen buiten in de tuin in zich op te nemen. :D

Eerder deze week heb ik het mannetje moeten knakken omdat hij bijna twee keer zo groot werd als zijn meiske en inmiddels is de knakwond weer mooi geheeld.

Vanaf vandaag blijven ze ver van de bloeiende Cph's binnen op de vensterbank en zo veel mogelijk buiten in de zon.

 

De Misty heb ik gebogen om op dezelfde hoogte als de Cph's te blijven.

Ik begin me af te vragen of de Misty wel een volbloed is. :rofl

Ze reageert veel gevoeliger op voeding (vergelende onderste bladeren) dan de Cph's (kerngezond diepgroen) terwijl ze in dezelfde potten en substraat staan en identieke (minimale) voeding hebben gehad.

Ik heb het vermoeden dat er meer sativa in zit dan een Misty zou moeten hebben of is dat onzin?

My guess: Of dit is gewoon een Misty, of de Misty is in haar bloei ongewenst door een vrij zwevend cannabispolletje bevrucht of de Misty is helemaal geen Misty en ben ik verkeerd voorgelicht.

Ik heb er vanmorgen twee stekjes van geknipt en gedipt in stekpoeder in lightmix met Sannie's Symbiosis mycorrhiza op 12/12 gezet. Eerst maar eens zeker weten of het wel een dame is. :lol:

Over ongeveer twee weken zullen we het weten.

 

Shots.

Bovenaanzicht bloeiende Cph dames:

gallery_7512_372_153757.jpg

 

Zijaanzicht bloeiende Cph's (heb ze even uit hun hokje gehaald om te fotograferen):

gallery_7512_372_51818.jpg

 

De gebogen 'Misty':

gallery_7512_372_291807.jpg

 

De Happy Troopers met knak (m+v Cph-o-matic) vlak voordat ze naar buiten mochten:

gallery_7512_372_231037.jpg

 

En 1 van de twee Misty stekjes:

gallery_7512_372_34681.jpg

 

Prosperity

:)

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff:

 

Uit alles blijkt dat ik minimaal twee weken later had moeten beginnen.

Wat me heeft besluiten zo vroeg te beginnen was dat ik me aan het gedoogbeleid wil houden en dus begin mei m'n tuintje en lentekweek klaar wil hebben voor de vijf dames die tijdens hoogzomer verduisterd gaan worden.

Gedoogbeleid, WTF?!

Nu loop ik toch weer tegen zaken aan waar ik geen rekening mee had gehouden maar goed, daar is het een leerproces voor.

 

Had ik twee a drie weken gewacht dan had ik de dames aan het begin van de bloei vanuit hun pot in de volle grond in de tunnelkas kunnen zetten.

Nu zit ik tegen week drie van de bloei aan en mijn common sense zegt me dat ik daar meer kwaad dan goed mee ga veroorzaken.

Twee weken geleden was het echt te koud, vanaf aankomende week zou ik het eigenlijk wel aandurven.

M'n grondje is er klaar voor, de temp in de kas komt ook in de richting dus waarom niet?!

Al zoekend op het forum kom ik over de vraag 'wel of niet verpotten tijdens de bloei' niet echt een eenduidend antwoord tegen maar zo te lezen spreekt er meer tegen dan voor het plan. En natuurlijk wil ik alleen het beste voor de dames.

Van pot naar volle grond in de bloei: :lol: or :lol: ?

 

Eigenlijk ben ik gewoon weer te opportunistisch geweest, daar moet ik maar eens in matigen. :D

Want ondanks dat je lekker bezig bent en er nog wat te roken uithaalt weet ik uit ervaring nu wel dat de lichtsterkte voor het buitenkweken in het voorjaar en late najaar gewoonweg niet sterk genoeg is.

Bovendien is het gemiddeld en in de pieken te koud. Het plantje groeit te gestressed op.

Qua voorjaar: De lente plantjes van 2010 brachten slechts gemm. 30 gram op wat erg veel werk (elke dag 5 planten verduisteren) was voor zo'n magere opbrengst.

Ze hadden veel meer problemen/afwijkingen dan de zomerdames en Denen maar daarbij moet ik zeggen dat er 3 per ongeluk heb overvoed.

Qua najaar: Ik heb een Shiva liggen die tijdens hoogzomer 2010 verduisterd is en 1 september geoogst en een Shiva die normaal afgebloeid is eind oktober geoogst.

Het verschil is aanzienlijk in opbrengst, smaak, geur, tophardheid, bladopbouw en effect: de zomerse is uitstekend, de herfst versie eigenlijk alleen goed om hash mee te maken.

Ik wacht het resultaat van deze autoflower ronde af maar zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar dit lenterondje overslaan.

Maar dan weet ik door dit experiment wel grotendeels hoe de Cph-o-matics zich gedragen en smaken en dat is winst.

 

De twee proef plantjes die vanaf half februari in de tuin/tunnelkas staan zijn opgegeven.

Ze staan te verrotten. Bezint eer ge begint.

Er is 0 groei geweest sinds ze buiten staan, slechts verval.

 

De Happy Troopers (m+v Cph-o-matic) staan overdag in de tunnelkas en 's avonds en 's nachts binnen op de vensterbank.

Het menneke is al flink stuifmeel aan het verliezen waarvan ik ook wat in een zakje heb opgevangen en in de vriezer heb gelegd om nog 1 top van een bloeiende Cph dame te bevruchten.

Als de bloeiende dames naar buiten gaan gaat dit koppeltje naar tuintje 2.

 

De vier bloeiende Cph-o-matics zitten in een groeispurt en gaan aan alle kanten goed en zien er gezond uit.

Wat mij betreft gaan ze vanaf volgende week naar buiten de tunnelkas in.

Dat zal zeker z'n consequenties hebben op de opbrengst, ik vermoed dat dat minder is dan dat ik ze binnen zou houden maar ik ben een buitenkwekert en wil m'n lampjes alleen gebruiken voor de eerste levensfase, stekjes en het sexen.

 

Shots:

The Happy Troopers (m+v Cph-o-matic) in de tunnelkas:

gallery_7512_372_1656060.jpg

 

Cph-o-matic die buiten staat sinds half februari :P:

gallery_7512_372_548297.jpg

 

M'n hokje met Cph en Misty is een beetje vol aan het worden:

gallery_7512_372_1702590.jpg

 

Cph-o-matic ruim twee weken in bloei:

gallery_7512_372_1167134.jpg

 

B)

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff:

 

Eigenwijs...

 

Gisteren zo lekker in de tuin gewerkt en geinspireerd geraakt, ik kon het niet laten een bloeiende Cph in volle grond te zetten.

Deze groeide wat meer in de lengte dan de drie die nu nog onder Tneon staan.

Stay tuned for the results :D

gallery_7512_372_41167.jpg

 

Ik heb The Happy Troopers (m+v Cph-o-matic) in tuin 2 in een geimproviseerd mini tunnelkasje gezet.

Het stuifmeel stoof me om de oren. B)

gallery_7512_372_515231.jpg

 

gallery_7512_372_2341170.jpg

 

Righteousness.

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van die eene dat die zo vergaan is gaat het mischien reden maar zal niet veel opbrengen :spliff:

 

andere plantjes staan er wel leuk bij zo onder het plastic

Share this post


Link to post
Share on other sites

woops op vage manier dubbele post

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebeurt mij ook weleens dubbele post.. t beeld verdwijnt en je hebt 2 keer een reactie staan

@ topic

 

Mooie plantjes.. ben benieuwd hoe die het in de volle grond gaat doen....

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebeurt mij ook weleens dubbele post.. t beeld verdwijnt en je hebt 2 keer een reactie staan

@ topic

 

Mooie plantjes.. ben benieuwd hoe die het in de volle grond gaat doen....

 

 

succes

jah hij was blijven hangen op het submit scherm dus ik dacht druk nog maar een keer op post :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

18/3

 

Er staan nog twee mooie bloeiende Cph's onder Tneon, dit zijn de twee die korter en dikker groeien.

Bij zonnig weer mogen ze al wennen naast hun twee vriendinnetjes die reeds in de tunnelkas staan, die groeien meer in de lengte en zijn slanker.

De Tneon dames mogen volgende week 24/7 buiten spelen zodat 'de plant die door moet gaan voor Misty' eindelijk de ruimte krijgt in het hokje om te mogen groeien zonder te moeten buigen.

The Happy Troopers (m+v Cph-o-matic) die in tuin 2 in een regenhutje staan hebben helaas toch natte koude voetjes gekregen en met dit weer droogt dat lastig. Even afwachten, ze zijn wat bleekjes. Het wordt vanaf morgen beter weer dan mogen ze met hun bakkes in het zonnetje.

 

Ook het moestuinseizoen is begonnen in Huize Nesta.

Ik kreeg een mini appelboompje die een mooie plek in een 45 literpot heeft gekregen en ik heb divers groente en kruiden zaad ter ontkieming gelegd waaronder Sweet Cayenne, Russische Paprika, California Paprika, Duitse Kamille, Franse Peterselie, Bindsla, Thijm en Oregano.

Daar zit voor het eerst ook zelf geoogst zaad van 2010 bij, bijvoorbeeld van Dille, Bieslook, Spaanse peper en Basilicum.

Omdat ik nog een oud kantelraam heb liggen is het de bedoeling dat ik aankomend weekend volgens deze instructies een raamkasje ga bouwen waar de afdeling sla in gaat huizen.

Maar eerst verder lezen in DIT topic...volgend seizoen wil ik het over een hele ander boeg gooien. <_<

 

Pics:

De twee slankere Cph's in de tunnelkas:

gallery_7512_372_720892.jpg

 

Topje Cph 14/3:

gallery_7512_372_1524189.jpg

 

De twee kortere dikke Cph's, week 3 bloei:

gallery_7512_372_1081780.jpg

 

Groenten en kruiden zaailingen:

gallery_7512_372_837781.jpg

 

L'appelboom:

gallery_7512_372_2228679.jpg

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt duidelijk dezelfde lentekriebels als ik :P

 

Ook je eigen moestuintje, is helemaal <_<

 

fijn weekend

 

:P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good day! :D

 

21/3

Thanks Blowsterke, de lentekriebels hebben me doen besluiten een kleine wijziging door te voeren in m'n plannetjes.

De Misty vertoont voorbloei (yes, it's a girl!) en ruikt zo lekker dat ik besloten heb haar snel te willen proeven.

Daarom heb ik drie stekjes van haar geknipt die nu onder Tneon staan en de mama Misty verpot naar 11 liter met allmix.

Ze mag nu even wennen aan haar nieuwe behuizing en overdag naar buiten, ik ga haar vanaf dat de zomertijd begint lekker in bloei zetten zodat ik haar eind mei kan oogsten.

:)

 

De Cph-o-matics in volle grond doen het ondanks de koude nachten prima.

Ik heb natuurlijk niet voor niets Deense autoflowers uit Kopenhagen gebruikt voor dit lenterondje, ik ga er vanuit dat die wel tegen wat kou kunnen.

 

Pics:

 

Voorbloei bij mama Misty:

gallery_7512_372_1368998.jpg

 

Mama Misty voor het overpotten en stekjes kinppen:

gallery_7512_372_1358526.jpg

 

Mama Misty na het stekkentrekken en verpot naar 11 liter:

gallery_7512_372_1438616.jpg

 

Drie Misty stekjes met op de achtergrond de bloeiende Cph-o-matics in de tunnelkas:

gallery_7512_372_2107178.jpg

 

Dit weekend een zaaikasje voor sla en ander lekkers getimmerd:

gallery_7512_372_1859773.jpg

 

So long!

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...