Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

Nesta Outdoor 2011

Recommended Posts

Zo ouwe :lol:

 

Ik zie dat je al aardig bezig bent in het zonnetje.

Dat is een vroeg rookertje.

 

Het plasik in het vroege voorjaar en bij regen kan beter. KLIK

 

Suc6 daaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supertopic hoor! En zeer leerzaam (data en zo erbij)! Ontdek het een beetje laat, maar beter laat dan :)

Wat tuin heb je man! Prachtig!

Heeft ebslist een sterke organisatie nodig, niet mijn beste kwaliteit :lol:

Ik volg.

 

Greetz

Mikmak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morning!

 

Elmo, Blowsterke en zODd molto grazie!

De eerste ronde is binnen en het ging een stuk beter dan in 2010.

En dan nog een klein zaadrondje erbij ook :)

 

Het plasik in het vroege voorjaar en bij regen kan beter. KLIK

Suc6 daaro

Ha Donner. Thanks!

Ik weet het en ben op de hoogte van je (terechte) voorliefde voor Greenspan.

Geen idee waarom ik dit jaar weer voor een Nortene zeiltje ben gegaan :lol: ...2012 wordt het Greenspan.

 

Wat tuin heb je man! Prachtig!

Heeft ebslist een sterke organisatie nodig, niet mijn beste kwaliteit :wacko:

Ik volg.

Greetz

Mikmak

En Mikmak dank voor de tuinprops.

Tuintje stelt niet veel voor hoor, ouwe meuk en gaat over twee weken op de schop.

Vandaar dat ik veel in potten heb gedaan dit jaar. Ik zal snel weer eens even een foto update maken :wave:

De organisatie is dat je aan de hand van je wensen een zaai/oogst kalender maakt en tijd hebt om er liefde in te stoppen.

Ik heb veel aan deze moestuin site. maar het meest leer je van eigen ervaring en fouten maken.

Blijf eigenwijs!!!

Ik ben er zelf ook nog lang niet.

Pas de laatste twee a drie jaar begint het bij mij ergens op te lijken, ook qua ganja farming. :)

 

Anyway..

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nesta

 

Erg leuk dat je nu al wat hebt joh ben wederom jalours :) :wacko:

Veel succes met de anderen en ik blijf je volgen

 

groeten pacman :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenlui!

 

Update 19-23 mei

Het goede nieuws is dat de Cph-o-matic zaadkweek uitstekend gelukt is!

Ik heb ze nog niet geteld en uitgezocht maar de foto (onderstaand) spreekt voor zich.

Het zwangere plantje was slechts 30 cm hoog en heeft een forse slakkenaanval overleefd dus ik ben echt blij met dit resultaat.

 

Cph-o-matic

26/1 Ontkiemd Tneon

25/2 m/v selectie

19/3 4 dames naar buiten in volle grond

10/5 oogst

21/5 droog

 

Zaadkweek Cph-o-matic

26/1 ontkiemd Tneon

20/2 eerste mannetje apart gezet.

23/2 eerste vrouwtje apart gezet

25/2 vrouwtje naast mannetje in 8 literpot geplaatst.

12/3 naar buiten in kasje

24/3 in open lucht

6/4 mannetje bij vrouwtje weggehaald.

10/5 oogst

 

Wat staat er nu nog in Nesta's backyard?!

Denen ingezaaid in 11 literpotten met oldmix/allmix/lightmix+:(foto's volgen later)

3 x BBQ

3 x LibLeb (Indoflow)

3 x RD09

2 x Typhoon (Zookaba)

2 x RD x T (onbevrucht)

+

Er staan 3 steks in een flesje onder 12/12: 1 x NL, 2 x Kali Haze.

Hun moeders staan in de tuin. Er staan nog 2 Misty stekjes voor back up mochten de KH en NL mannetjes zijn.

Dan nog 4 x Early Misty in 20 literpotten waarvan er 2 supergoed gaan en twee wat minder, even afwachten.

Ik wil het gedoog houden dus er gaan 5 planten de verduistering in.

Dat wordt een keuze uit de mooiste EM, KH, NL en Misty.

De Denen gaan uit logeren.

 

Met de kruidentuin gaat het prima maar alle plantjes verdienen even wat aandacht.

Hopen dat ik daar aankomende week aan toe kom.

Tot zover. :dribble:

 

WF rules!

Nice Day :rolleyes:

Nesta

Ganjayard:

 

Een bezoeker inspecteert de mooiste EM stek:

gallery_7512_372_551886.jpg

 

Een wat mindere EM stek:

gallery_7512_372_1410203.jpg

 

NL en Kali Haze:

gallery_7512_372_2263883.jpg

 

Weckpotje Cph-o-matic:

gallery_7512_372_333292.jpg

 

Cph zaadjes:

gallery_7512_372_2258302.jpg

 

Groenten en kruiden:

 

Verse lading sla en andijvie:

gallery_7512_372_1849215.jpg

 

Peper/paprika familie:

gallery_7512_372_629070.jpg

 

Het raamkasje met Groene Frisee, Rode IJsbergsla, Mini Romana en Andijvie:

gallery_7512_372_2041112.jpg

 

Appeltjes:

gallery_7512_372_1090871.jpg

 

Kruiderijen:

gallery_7512_372_334435.jpg

gallery_7512_372_429554.jpg

gallery_7512_372_1118403.jpg

 

En m'n 4 tomatenplantjes. Green Zebra, Striped Roman, Pomodori en 'Easy tomatoes'

gallery_7512_372_1920676.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nesta

 

Wat een duidelijke topic , erg leuk en netjes . kan ik wat van leren :rolleyes:

Mooie planten heb je , heel veel succes ermee en ook met de andere planten/groenten hopelijk mag het allemaal goed smaken :dribble:

 

Ik zag wel een zonnebloem in een te klein potje... ff in de tuin zetten :D Heb zelf de kingkong variant (3.5meter) welke soort heb jij ?

 

Fijne zonnige dag en ik blijf je volgen

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi nesta

Ik zag wel een zonnebloem in een te klein potje... ff in de tuin zetten :rolleyes: Heb zelf de kingkong variant (3.5meter) welke soort heb jij ?

Hey Pacman,

 

Thanks!!

Omdat de tuin volgende week compleet op de schop gaat staat alles in potten.

Het (Nijntje) potje wat je bedoeld is trouwens een 'kinder' zonnebloem (Hema), die blijft klein :dribble:

Zodra ik weer een tuin met volle grond heb komen er zeker weer zonnebloemen, de mijne heten 'reuze zonnebloemen'.

 

ND

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauuuuw, een tuin om U tegen te zeggen x)!

zou zo graag al die kennis hebben :rolleyes:

njaah heb wel een vraagje..

verduister je je wiet en zo ja na hoeveel tijd ongeveer en voor hoelang?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig tuintje en steengoede link die je me hebt aanbeveeld !!

 

Een mooie oogst gehaald. Nu al :rolleyes: . Ben nieuwsgierig naar de afloop van je topseizoen :dribble:

 

greetz

 

MM

Share this post


Link to post
Share on other sites
verduister je je wiet en zo ja na hoeveel tijd ongeveer en voor hoelang?

Jazeker verduister ik mijn wiet.

Door te verduisteren imiteer je de 12 uren licht en 12 uren donker die de plant nodig heeft om te bloeien.

Normaal gebeurt dat in NL in de natuur pas vanaf half tot eind augustus en omdat je dan nog minimaal twee maanden nodig hebt om af te bloeien neem je veel risico want er kan makkelijker schimmel en toprot ontstaan omdat het weer (vooral oktober) erg nat kan zijn en bovendien loop je het risico op een minder mooie oogst omdat de zonkracht in die periode snel afneemt.

 

Ik reken terug vanaf het oogstmoment dwz: als ik 1 september wil oogsten met een plant die 8 weken nodig heeft om te bloeien begin ik in de laatste week van juni te verduisteren.

Afhankelijk van bloeitijd wat kan varieren per soort van 7 tot wel 12 weken of zelfs meer.

Ik begin pas bloei te tellen vanaf dat er duidelijk een kroontje in de bloem zichtbaar is.

Dat is meestal na een week verduisteren.

 

Ikzelf verduister de hele bloeiperiode maar dat is niet altijd nodig omdat de plant op een gegeven moment zoveel bloeihormoon heeft aangemaakt dat ze niet meer terug in de groei zal schieten, het zgn. reveggen.

Evengoed verduister ik van dag 1 tot de laatste, ook omdat mijn tuin grenst aan een straat (hoekhuis) en dat gevoelig ligt qua rippers.

Elke avond zet ik ze dan om 19:30 in een geblindeerde afgesloten schuur en haal ze daar de volgende ochtend om 07:30 uit.

Maar daar zijn diverse methodes voor en afhankelijk van hoeveel zon je planten dagelijks krijgen kun je met die tijden spelen.

Je kunt de planten ook verduisteren met de zon op/onder tabel en uitrekenen wanneer je ze 's avonds (als het nog licht is) binnen zet om ze diezelfde avond als het donker is weer buiten te zetten.

Die tabel vind je hier.

 

Het is aan jezelf hoe groot je de plant laat worden voordat je gaat verduisteren.

Vergeet niet dat sativa en haze soorten langer doorgroeien in de bloei dus als er een max zit aan de gewenste lengte van je planten moet je daar rekening mee houden qua startmoment verduisteren.

Zo kan ik het niet hebben dat de plant incl pot hoger worden dan 180 cm, als je wat ervaring hebt kun je dat redelijk goed in de hand houden. Worden ze te hoog kun je ook de potten in kuilen zetten, scheelt ook weer in lengte. :dribble:

 

Ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht daarom raad ik je aan eens de moeite te nemen het verduister topic te lezen of de zoekfunctie te gebruiken om meer info te krijgen.

 

:rolleyes:

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nesta

 

 

Succes met de tuin , als je er zo voor zorg als voor je plantjes dan komt dat vast en zeker goed !!

 

Duidelijk stuk over verduisteren :rolleyes:

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 26/5

 

:)

 

Jammer dat er weer een mindere week aanstaande is want m'n plantjes kunnen wel wat zon gebruiken.

Helaas heb ik niet de hele dag zon in m'n tuin.

's Ochtends zet ik ze in de zonnekant om ze (als het mogelijk is) rond het middaguur naar de andere kant van de tuin te verzetten om zo het restje zon te pakken.

Het kan altijd beter...

Dan let ik er wel op dat de planten altijd met dezelfde kant naar voren staan. Zo groeit ze egaler op en hoeft ze minder energie te stoppen in het laten aangroeien van nieuwe takken en bladeren.

 

What's new?

Mama Misty:

26/1 ontkiemd

28/1 in 1 literpotje onder Tneon

14/3 Vertoont voorbloei. Verpot naar 11 liter in Allmix en naar buiten.

21/3 Start verduisteren

19/5 Oogst

26/5 Droog

Samen met de Cph's toch een onsje homegrown bio outdoor Ganja en een hoop zaad binnen voor eind mei! :D

 

Denen:

Alles is boven de grond waarbij de BBQ het meest kiemkrachtig bleken en ook als eerste bovengronds waren.

Helaas is er geen 1 van de RD x T's uit zelfbevruchting ontkiemt waarvoor ik nu 2 DCF Afghans direct in pot heb gezet.

Nog even in Indoflows topic gekeken en de Zenseeds Libanon 30 x DCF Leb 27 blijken Zenseeds Libanon 30 x Bluehemp Leb 27.

 

Flesje steks op 12/12:

Alle drie de stekjes (2 x KH, 1 x NL) blijken dames te zijn. :blink:

Derhalve staat nu de NL in 24 liter Biomix en een KH in 18 liter in de opgewaardeerde Misty grond aangevuld met Bacto, lightmix, wormenmest en lavameel.

 

Minder tevreden over de EM's. Eigenlijk is er maar 1 echt mooi aangeslagen.

De andere lopen achter en vertonen opkrullende opgekropte bladeren.

Ze staan op Allmix zonder toevoegingen en hebben niet te veel of te weinig water gehad.

:dribble:

Daarom erg aan het twijfelen welke 5 uitverkorenen de verduistering in gaan.

Er staan nog 2 Misty steks en een Kali Haze uit zaad dus ik kan gelukkig nog alle kanten op.

Vandaag de Misty nog eens goed proeven. :rolleyes:

Helaas gaan de meeste dames een dikke week uit logeren omdat de stratenmakers hier aan de gang gaan met de tuin.

Op hoop van zegen!!!

:D

 

Inmiddels zijn we al lang en breed uit de moestuin aan het snoepen.

Vooral de aardbeien, sla, basilicum, Dillescheuten en erwtscheuten (supergezond) zijn weer ouderwets lekker!

 

Pics:

Misty in weckpot. Die gaat elke dag nog een half uurtje open om het laatste eventuele vocht te laten verdampen.

gallery_7512_372_1373626.jpg

 

De Denen staan in een andere tuin. Vanwege slakken scherm ik ze af met aardbeienbakjes:

2 x DCF Afghan:

gallery_7512_372_2124797.jpg

2 x Lib x Leb:

gallery_7512_372_1491719.jpg

3 x BBQ (Topskunk 44):

gallery_7512_372_1387750.jpg

3 x RD09, 1 x Lib x Leb en 2 x Typhoon:

gallery_7512_372_1077491.jpg

 

Kali Haze, Northern Light en de mooiste Early Misty:

gallery_7512_372_1900158.jpg

 

Als aanvulling en om op 5 te komen kan ik kiezen uit deze drie EM steks die minder goed gaan:

gallery_7512_372_761659.jpg

Of deze Kali Haze dame:

gallery_7512_372_1250405.jpg

Of deze twee Misty stekjes:

gallery_7512_372_476830.jpg

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het mooie weer hebben we gekregen Nesta.

 

We hadden erom gevraagd.

 

Benieuwd hoe hard je tuin weer is gegaan. :)

 

Fijne dag.

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 5 juni

 

Blowsterke thanks!

Nesta's tuintje is behoorlijk opgeknapt.

Meneer en mevrouw Nesta en hun kleine spruit hebben het gevoel op vakantie te zijn in hun eigen huis (tuin) en zijn dat uitbundig aan het vieren. :D

De moestuin (5 x 2 meter) ligt er kaal bij maar al met al leveren de gedachten aan de vele mogelijkheden me nu al hoofdbrekens op.

Voor dit jaar ga ik er nog wat moois van proberen te maken maar ik heb m'n pijlen vooral op volgend jaar gezet.

 

Vandaag komen de EM's, KH's en NL thuis van hun logeerweekje :) en zal ik weer foto's gaan posten.

De twee Misty stekjes zijn naar verhuisd naar een enthousiaste beginnende kwekert dus die zijn weg.

Helaas ligt m'n Macbook bij de technische dienst :D , zodra die weer terug is ben ik weer helemaal in bizniz qua updates en posten van pics!

 

De Denen (RD, LibLeb, BBQ, Typhoon, Afghan) die op een andere locatie staan staan krijgen te weinig zon waardoor ze last hebben van strekken en er zitten bovendien wat minkukels tussen.

Ondertussen al twee keer drie nieuwe zaden in de potgrond gedaan wegens uitval :lol:

Vorig jaar heb ik op dezelfde locatie onder dezelfde omstandigheden drie Deense bomen gehad (RD en RDxT) die me een mooie oogst opleverden maar het is gewoon pijnlijk om te zien dat je ze niet kan geven wat ze nodig hebben: zo veel mogelijk zon, dagelijks een portie liefde en zo weinig mogelijk ongedierte en ongemakken.

 

But we've got out hopes up high!

Alles sal reg kom.

Tot zover, foto's volgen in een volgende update.

Nice Day!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeyy nesta

ten eerste bedankt voor je leerzame post over wel of niet materiaal gebruiken als drain.

en ten tweede

het ziet er echt allemaal prachtig uit bij jou :)

hoe smaakt je supervroege misty?

k hoop dat de deentjes van j e echt flinke bomen worden :lol:

weet je genetica van BBQ?

 

Peacee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha WF! B)

 

De tuin is klaar en Nesta kan weer foto's uploaden dus weer eens een overzichts update B)

Update 9 juni

 

De Cph-o-matics zijn in ieder opzicht geslaagd.

Een echt lekker rokertje en na het uitzoeken van het zaad bleken er meer dan 250 bruikbare zaadjes uit te komen. :)

 

hoe smaakt je supervroege misty?
Die heeft nog wat tijd nodig om te curen want ik vind haar in alle opzichten nog erg groen.

 

weet je genetica van BBQ?
BBQ = Bwana's Balcony Queen = TopSkunk 44 = (TOP44 x Skunk#1) x (Skunk#1 x TOP44)

 

Denen:

De Denen staan in een andere tuin met matig zon en veel slakken. :)

Dus het zijn wat gestrekte plantjes die wat achter lopen...het schiet niet echt op maar het sal wel reg komen.

Eerder deze week extra zaden direct in potgrond geplaatst wegens uitval en vraat en dit is wat er nu staat:

3 x LibLeb 9/6

2 x LibLeb 19/5

1 x RD09 3/6

3 x RD09 19/5

2 x Afghan 26/5

1 x BBQ 19/5

1 x Typhoon 19/5

Nu maar hopen dat er genoeg dames bij zitten!

 

Voor de verduister ronde ben ik uitgekomen op 3 x Early Misty, 1 x Northern Lights en 1 x Kali Haze, zie foto's.

De rest is weg om de aantallen wat in de hand te houden. ;)

De KH en NL gaan over twee weken op 12/12, de EM's rond 1 juli.

Gisteren drie stekjes van de NL geknipt en in stek en zaaigrond in de raamkas gezet bij de sla en andijvie.

Die mogen in mijn tuin natuurlijk afbloeien zodat ik ook in oktober nog wat te knippen heb :tu

 

Pics:

De zaadoogst van de Cph-o-matic:

gallery_7512_372_766784.jpg

 

Drie keer Early Misty..mogen nog even lekker doorgroeien:

gallery_7512_372_2001921.jpg

 

De Kali Haze dame:

gallery_7512_372_1644207.jpg

 

De Northern Lights dame:

gallery_7512_372_88401.jpg

 

Het moestuin gedeelte (5 x 2) waar nog van alles aan moet gebeuren. Ik heb weer een ruit voor de volgende raamkas!:

gallery_7512_372_2392069.jpg

 

De raamkas met daarin o.a. de NL stekjes:

gallery_7512_372_1858520.jpg

 

De kruiden en aardbeienplank:

gallery_7512_372_2746883.jpg

 

Het compostvat en de nog aan te sluiten regenton:

gallery_7512_372_289363.jpg

 

De inhoud van het compostvat:

gallery_7512_372_875748.jpg

 

Een paar prille Denen:

gallery_7512_372_1796769.jpg

 

Tot zover en natuurlijk weer een

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat jij sommige potten hebt afgedekt tegen de regen. Dit wil ik zelf ook omdat ik anders niet goed kan bij voeden omdat ze altijd nat staan. Jij gebruikt hier voor zo te zien gewoon plastic ??

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nesta

 

Mooie tuin mooie planten mooi gedaan met dat steen en bamboe B)

De zonnebloem gaat ook mooi groeit al lekker hard ;)

Succes met de kweekjes en genietse van je mooie nieuwe tuin

 

groeten pacman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Pacman!

 

Ik zie dat jij sommige potten hebt afgedekt tegen de regen. Dit wil ik zelf ook omdat ik anders niet goed kan bij voeden omdat ze altijd nat staan. Jij gebruikt hier voor zo te zien gewoon plastic ??

Groeten

Dat heet een 'Potparka' en Hier kun je er van alles over vinden. B)

Op de foto is de zwarte vijverfolie en de witte een oud plastic spandoek die ik in stukken heb geknipt maar over die laatste ben ik niet tevreden, dat wordt binnenkort ook gewoon vijverfolie van het tuincentrum.

 

ND Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Nesta.

je tuin echt steeds mooier respect van een ander Waterlander.

 

/zODd een mooie dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 14 juni

 

Thanks zODd!

Ik heb het Pinksterweekend nuttig besteed en een flinke nieuwe raamkas gemaakt.

En omdat ik zwaar ontevreden was over de ontwikkeling van de Denen die in tuintje 2 in de schaduw stonden heb ik de hele meute naar mijn eigen tuin verplaatst waar ze veel meer zon kunnen krijgen.

De jongste zaailingen (8 stuks) staan nu in de nieuwe kas, de vier die iets verder zijn onder een regenschermpje van kasfolie.

Helaas hebben de Typhoons de slakken niet overleefd dus heb ik het allerlaatste Zookaba Typhoon zaadje direct in de pot geplaatst, op hoop van zegen want Typhoon is een te gekke Sativa.

Dan staan er alleen nog twee Dcf Afghans in tuin 2 verdekt opgesteld.

Mocht alles misgaan (er staan nu wel een hoop plantjes in m'n tuintje) kan ik daar nog mee verder :verrygood

 

De drie NL stekjes die natuurlijk af mogen bloeien lijken goed aan te slaan.

Ik vond nog een flesje BioNova wortelstimulator die ook wel goed van pas was gekomen bij de eerdere steks van dit jaar maar goed...al die potjes. ;)

 

Helaas heb ik twee van m'n peperplantjes moeten elimineren wegens een enorme luizenplaag.

Ik had ze met Promanal ingespoten maar dat mocht bij 2 stuks niet baten.

Nu staan er nog (zie foto) Sweet Cayenne, Healthy Paprika, California Wonder paprika en Spaanse peper.

Benieuwd wat Peperfreak ervan vindt. :book:

 

Het is genieten van de salades met verse kruiden die we dagelijks uit de tuin halen, het begint ergens op te lijken :D

Wat handjes Italiaanse pluksla, verse basilicum oregano thijm bieslook en peterselie, lekker wat zonnebloem- en pompoenpitten en een dressing van extra vierge olijfolie, appelazijn, peper zout en maple sirup.

Mrs Nesta krijgt er geen genoeg van ;)

Nu een lekker puur Shiva jointje en er tegen aan!

 

Pics:

Pepers en paprika's op de vensterbank:

gallery_7512_372_2216938.jpg

 

De nieuwe raamkas met zaailingen in de ochtenddauw:

gallery_7512_372_2118171.jpg

 

Nog vier Deentjes onder regenschermpje:

gallery_7512_372_2326336.jpg

 

En de plantjes die de verduistering in gaan. Van links naar recht: EM, NL, KH, EM, EM.

De Northern Lights gaat vanaf morgen (15/6) op 12/12:

gallery_7512_372_3068404.jpg

 

Download HIER gratis edities van 'The Alternative Medical Journal' TREATING YOURSELF.

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Update 17/6

 

Wow wat een kolere weer deze afgelopen paar weken.

Na de fantastische lente dus een waardeloos begin van de zomer...

Ik gun m'n plantjes een betere start maar we doen het met wat we krijgen en maken er het beste van.

Gelukkig zit ik deze update met m'n bakkes in de zon te schrijven dus voor vandaag so far so good...

Spanje lonkt in alle hevigheid! ;)

 

Weinig nieuws uit Nesta's yard.

Vanaf 15/6 staat de inmiddels 1.20 hoge NL op 12/12 door deze te verduisteren van 19:30 tot 07:30.

Helaas weer wat bladluis gevonden (ook weer op m'n pepers :D) en de Promanal is op.

Er staat nog een flesje Pyrethrum van Bayer maar ik wacht nog even tot na het weekend met bespuiten want wil de plantjes niet te veel belasten met bestrijdingsmiddelen, eens per week is wel genoeg.

 

Pics.

De Northern Lights:

gallery_7512_372_761279.jpg

 

La Kali Haze:

gallery_7512_372_1521638.jpg

 

De 3 Early Misty's:

gallery_7512_372_539294.jpg

 

De 12 (te) prille Denen:

gallery_7512_372_1153648.jpg

 

Het recept van de week: :book:

Ik heb lang gezocht naar een lekkere tomatensaus en zodra de tomaten betaalbaar zijn of je kan zelf oogsten maak ik deze 'ovengeroosterde tomatensaus' die superlekker is als pastasaus maar ook met wat bouillon als soep gebruikt kan worden.

Eenvoudig te bereiden en buitengewoon smakelijk dus voor de liefhebbers:

Benodigheden:

1,5 tot 2 kilo (rijpe) tomaten gehalveerd of in kwarten.

2 flinke of 4 kleine tenen knoflook in stukjes.

1 grote of 2 kleinere uien in stukken.

1 of 2 rode paprika's in repen.

1 kleine chilipeper of 1 tl gedroogde chiliflakes.

Olijfolie, peper en zout, thijm en basilicum.

 

Qua wiet ingredient ik zou zeggen light 'm up en take it while you bake it!

 

Oven voorverwarmen op 180 graden zonder de oventray, daar ga je de saus in maken.

Giet wat olijfolie op de bodem van de oventray, vul met de grof gesneden ingredienten behalve de basilicum en hussel door elkaar.

Doe er peper en zout, wat gedroogde of verse thijm bij en gier er nog wat olijfolie bovenop.

Dan ziet het het er zo uit:

gallery_7512_372_683446.jpg

 

Zet ongeveer 80 minuten iets boven het midden van de voorverwarmde oven.

Het moet er nu enigszins 'ovenroasted' uitzien anders zet je het nog 10 minuten boven in de oven.

Dan ziet het er zo uit:

gallery_7512_372_261695.jpg

 

Giet de inhoud van de tray in een grote kom en houd iets van het vocht achter.

Dan doe je er een finke hand verse basilicum bij en pureer je de saus.

Je kan de gepureerde saus ook nog door een zeef drukken dan wordt het echt bijna een zalf maar zo gepureerd is het erg geschikt voor de pasta.

Is de saus te dik kun je nog wat van het heerlijke vocht doorheen roeren.

Nu even proeven of er evt. nog peper, zout of iets pittigs (piri piri, sambal of tabasco of zo) bij moet en dan is de saus klaar en ziet het er zo uit:

gallery_7512_372_846891.jpg

 

Vaak bak ik nog wat rul extra mager rundergehakt met wat thijm peper en zout en roer dit door de saus.

Spaghetti al dente koken. Mijn vrouw vindt de pasta lekker met Ricotta, ikzelf met geraspte kaas maar het eindresultaat ziet er zo uit:

gallery_7512_372_1098674.jpg

 

A Very

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen, deze eindelijk zonnige ochtend :verrygood

 

Smakelijk eten.

 

Je tuintje is weer goed op orde na je verbouwing, ondanks het mindere weer . Jammer van het ongedierte, dat is dit jaar wel extreem erg.

 

Laat de zon maar komen, fijne dag,

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Update 19/6

 

Weinig nieuws maar had wat leuke foto's geschoten.

Zaterdag in de regen brandnetels wezen plukken voor de brandnetelgier.

Dat staat inmiddels te 'pruttelen' en is rond 1 juli klaar voor een flinke anti-luis en extra voedingsbeurt.

En omdat het echt uit de hand liep met de luizen vanochtend de appelboom, pepers, paprika's en wiet besproeid met een mengsel van lauw water, arachide olie en zachte zeep met een piepklein beetje Pyrethrum er doorheen.

Baat het niet...

 

Pics:

Brandnetels in regenwater, twee keer per dag roeren voor de gier:

gallery_7512_372_1376275.jpg

 

Neukende wespen in de radijs:

gallery_7512_372_1651723.jpg

 

Italiaanse pluksla:

gallery_7512_372_661111.jpg

 

Kruiderijen 1:

gallery_7512_372_477942.jpg

 

Kruiderijen 2:

gallery_7512_372_1438603.jpg

 

Witgestipt Lieveheersbeestje zit lekker luizen te eten:

gallery_7512_372_624098.jpg

 

2 x DCF Afghan in de andere tuin:

gallery_7512_372_716396.jpg

 

DCF BBQ, DCF RD09, Lib x Leb en Typhoon in koude kas:

gallery_7512_372_3058585.jpg

 

Diverse sla, Andijvie en Northern lights stekjes (2 goeie, 1 mindere) in de andere koude kas:

gallery_7512_372_1731500.jpg

 

En de NL begint eerste haartjes aan te maken na een paar dagen verduisteren:

gallery_7512_372_773092.jpg

 

So long!

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het recept van de week

Ziet er echt super uit ga het meteen van het weekend doen, /zODd hoop nu stiekem op elke week een recept-0-Nesta van de week chef-1.gif want het vrouwtje van zODd ging uit haar dak toen ik haar dit liet zien (Ze is wel Vietnamese maar eet alles).

 

Zo kunnen het hier bijna Outdoor Kweekverslagen & Foto's en kooktips met levensfilosofie noemen.

En super die "Neukende wespen"mooi gewoon.

 

En beste Nesta je topic is nog steeds erg leerzaam.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...