Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

na veel op verschillende sites te hebben gelezen over pc kweekjes heb ik besloten om er zelf ook een te starten. ik rook niet veel wiet meer en van de oprengst van een kweekje uit deze kast wil ik een paar maanden kunnen roken.

 

op amerikaanse fora zie je veel mensen die met 70 of 100w hps bezig zijn en daar hele leuke resultaten mee boeken, dus heb ik ook maar besloten om voor 100w hps te gaan.

de pc kast die ik ga gebruiken is een chieftec big tower.

 

de afmetingen zijn;

 

lengte: 43 cm

breedte: 20 cm

hoogte: 67 CM

 

er komen 6 case fans in te hangen. 2 inlaat, 3 uitlaat en 1 van komt op de lamp gericht. ze worden door twee 12v adapters van stroom voorzien die ik extern ga wegwerken, net als het voorschakelapparaat van de hps. omdat de kast onder een bureau komt te staan waar toch al een hele hoop kabels en adapters liggen zal dat niet opvallen.

 

aan de binnenkant ga ik diamond diffusion folie plakken als reflectie materiaal. en de gaatjes waar licht doorkomt worden afgetaped met ducttape.

 

ik heb momentaal een gewone aarde mix met humus en perliet die redelijk luchtig is, er zit genoeg voeding voor eerste 3 weken in. en als bloeivoeding ga ik plagron alga bloei gebruiken, eventueel ook nog wat plagron green sensation die ik nog van een vorige kweek heb. nu tijdens het ontkiemen geef ik water met een beetje superthrive erdoor.

 

de lamp en vsa:

 

gallery_26162_10002_29962.jpg

 

 

een paar fotos van de kast:

 

gallery_26162_10002_143979.jpg

 

gallery_26162_10002_49284.jpg

 

gallery_26162_10002_43431.jpg

 

nog een paar met folie, casefans en armatuur in de kast:

 

gallery_26162_10002_189496.jpg

 

gallery_26162_10002_20738.jpg

 

gallery_26162_10002_194681.jpg

 

gallery_26162_10002_360080.jpg

 

gallery_26162_10002_92305.jpg

 

gallery_26162_10002_199243.jpg

 

 

 

de soort die ik ga kweken is "fast bud" van sweet seeds. het is een autoflower die na 9 weken klaar zou moeten zijn. ik ben van plan om de plantjes zoiezo de eerste drie weken 24 uur per dag licht te geven om ze klein en bossig te maken zodat de internodes dicht op elkaar zitten, daarna waarschijnlijk 20 uur per dag.

 

gallery_26162_10002_273175.jpg

 

gallery_26162_10002_566132.jpg

 

gallery_26162_10002_88565.jpg

 

zo staan de plantjes er nu bij:

 

gallery_26162_10002_436693.jpg

 

 

als jullie nog tips of suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Edited by anavar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Anavar

 

Leuke plannetjes heb je daar met je pc-kast, echt cool man :D

Is alleen 100w hps niet te warm voor zo'n laag kastje?? zou in ieder geval zorgen voor goeie afzuiging en ventilatie.

En ik zou zeker even een stukje gaasmat boven je plantjes hangen en gaan scroggen, anders ben ik bang dat je het zeker niet gaat redden met je hoogte...

Ziet er trouwens erg sfeervol uit met dat blauwe licht :P ga je ook nog een luchtfilter naast je kastje hangen voor de luchtjes??

Veel succes toegewenst en ga je zekers volgen :P

 

Ps: wist niet dat ze ook 100w hps-jes hadden, gaaf man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej kerel

Ziet er leuk uit man!

Gaat het idd niet te warm worden in je big tower?

pas ook op als je je afzuiging snachts ook laat draaien... zie dat je blauwe leds erop hebt zitten !! deze gaan de nachtrust heel erg verstoren bij de dames..

Succes!

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man,

 

Ziet er leuk uit!, vergeet alleen niet dat je fannetjes ook licht doorlaten!

Verder leuke opzet en ik ben benieuwd naar de uitkomst.

 

Greetz,

 

spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anavar,

naast de tips, welke jij al gekregen hebt, heb ik nog een paar aanmerkingen:

gallery_26162_10002_189496.jpg

Volgens mij werk je zonder adereindhulzen, hierdoor bestaat de kans dat de draad uit de fitting glijdt.

Voor het geval, dat jij met VD-Draad werkt, is het prima. Maar de blanken draadeinden, vind ik niet zo goed.

gallery_26162_10002_194681.jpg

De fitting hangt an iets, wat op hout of vezelplaat lijkt. Deze fittingen worden heel erg warm!

Deze zijn niet voor niets van porselein gemaakt. :P

En om te voorkomen, dat de lamp naar beneden dondert, is het plaatje met plakband vastgezet? :P

 

Hier zou je toch nog iets aan moeten doen! :D

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Wat voor een kreupeldraad komt er uit het midden van de fitting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle reacties. anvar is/was mijn account, maar met dank aan whazzup heb ik nu mijn oude vertrouwde account weer terug.

 

 

voor iedereen die wat over de temperatuur zei:

 

er komen nog 1 of 2 uitlaat fans bij. en de fans die er nu al inzitten verplaatsen een hele hoop lucht, ik maak meer zorgen om het lawaai.

 

het maakt ook niet uit als er een klein beetje licht in komt want ik kweek een autoflower soort die ik waarschijnlijk toch op 24/0 zet.

 

Hoi Anavar,

naast de tips, welke jij al gekregen hebt, heb ik nog een paar aanmerkingen:

gallery_26162_10002_189496.jpg

Volgens mij werk je zonder adereindhulzen, hierdoor bestaat de kans dat de draad uit de fitting glijdt.

Voor het geval, dat jij met VD-Draad werkt, is het prima. Maar de blanken draadeinden, vind ik niet zo goed

 

klopt, ik gebruik geen adereindhulzen. de draden zijn vastgeschroefd in de fitting en voor de rest vastgetaped in de behuizing

 

gallery_26162_10002_194681.jpg

De fitting hangt an iets, wat op hout of vezelplaat lijkt. Deze fittingen worden heel erg warm!

Deze zijn niet voor niets van porselein gemaakt. :P

En om te voorkomen, dat de lamp naar beneden dondert, is het plaatje met plakband vastgezet? :P

 

dat plaatje is inderdaad van hout, maar het zit aan de zijkanten van de pc kast nog vastgeschroefd met kleine schroefjes. en de fitting komt oorspronkelijk van een 600w lamp en wordt helemaal niet warm, je kunt hem zonder problemen vasthouden

 

Hier zou je toch nog iets aan moeten doen! :D

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Wat voor een kreupeldraad komt er uit het midden van de fitting?

 

die draad moest nog worden aangesloten op een metalen plaatje wat tegen de onderkant van de bulb drukt. maar ik moest het moertje nog even zoeken waarmee de draad vastgezet moet worden, zo ga ik 'm uiteindelijk dus niet aansluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokkie maar geven die lampjes op je pc fans ook licht als de hps uitstaat? niet echt handig als dat zo is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen van beiden gaat uit, ik kweek een autoflower op 24/0. maar als ik ze uit wil dan schakel ik de hps en de casefans gewoon allebei op dezelfde tijdschakelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen, ik heb jullie hulp nodig.

 

kan een van jullie mij vertellen of ik met deze fancontroller ook een aantal in serie geschakelde fans (allemaal 0.20A) kan aansturen?

http://cgi.ebay.nl/3-Pin-Ventilator-Fan-Sn...=item19bbde6755

 

dat zou namelijk mooi uitkomen, want als de fans nu op volle snelheid staan klinkt het als een opstijgend vliegtuig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update:

 

de plantjes zijn nu 8 dagen oud

 

gallery_2848_10021_98.jpg

 

gallery_2848_10021_503190.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Northernlight,

 

Ik zou die vraag even bij Jagoda leggen als ik jouw was. Waarom heb je de fans in serie staan? Zelf heb ik de fans steeds op een eigen adapter staan met een regelbare universele voeding. Is wel wat duurder, maar ze zijn nu individueel redelijk in te stellen.

Kijk wel nog even goed naar de punten die Torsti aan heeft gegeven want je zit in een metalen kast en een doodsklap heb je zo te pakken, zeker met een hps. De GE lampen die ik ken hebben een Open Circuit Voltage van 110 volt en dat doet serieus meer dan zeer. Dus kijk nog eens heel kritisch naar dingen als draaddoorvoeren/scherpe randen/ hete delen in de buurt van draden enzo, amders heb je zo een ongewenste hart defibrilatie te pakken en je hart draait niet op 50 Hz.

 

Voor de rest vind ik het een hele leuke creatieve constructie, absoluut een fijne oplossing voor je probleem. Wat gebruik je als geurfilter?

 

 

Veel plezier,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi chassie, bedankt voor je reactie.

 

ik heb de fancontroller vandaag binnengekregen en meteen aangesloten en dat werkt allemaal perfect. de fans zijn in serie geschakeld omdat ze allemaal 12v en 0.20A zijn en ik een adapter heb van 1.5A waarmee alles zonder problemen draait.

 

de elektra is goed afgeschermd allemaal en kan geen contact maken met de behuizing of iets anders. en de ballast van de lamp en adapter voor de fans laat ik buiten de kast liggen voor het geval dat de luchtvochtigheid te hoog wordt en eventueel condens gaat vormen in de behuizing.

 

de plantjes laat ik nog een weekje in een andere pc kast staan onder spaarlampen en daarna gaan ze naar deze kast.

 

edit: ik heb geen geurfilter ingebouwd op dit moment, maar ik heb iets gelezen over zelfmaak dingen met behulp van koolstof en een panty op het icmag.com forum, dus dat ga ik binnenkort even proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar!

 

Je kweekje ziet er leuk uit en ik ga hem zeker volgen. Beloof je ons wel de kweek af te maken en te blijven updaten dan? Ik opende net je kweekjes uit je onderschrift, maar zag dat geen van allen een eindresultaat had :huh: ...terwijl ze me wel het water in de mond deden lopen overigens <_< ....

 

Suc6!

 

:smoke Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe thanks jay!

 

de himalaya gold en twisted shack kweekjes draaiden rond dezelfde tijd, en toen ik kreeg ik problemen met m'n email account waardoor ik een tijdje niet kon inloggen en posten. de twisted shack buiten is door de wind gesloopt helaas, maar van de himalaya gold kweek heb ik uiteindelijk 350g geoogst. van de lowryders onder 400w hps heb ik 160g geoogst destijds. dit kweekverslag zal ik absoluut afmaken, erewoord.

 

bedankt voor je reactie, en smoke een dikke blunt met silent bob voor me <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi NL. Electra en kwekers is een hoofdstuk apart. En dan bedoel ik niet alleen wietkwekers (ik woon in een kassengebied). Wat de koolfilters betreft, heb je al aan koolfiters uit afzuigkappen gedacht ? (in de bouwmarkt). Mij eerste filter had ik daarvan, op een stukje gaas gerold. werkte op goed met 2 pc-fans achter elkaar voor de druk.

 

Veel plezier,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ chassie: bedankt voor de tip, daar zal ik eens naar gaan kijken. misschien heb ik het thuis zelfs nog wel liggen, dat zou mooi zijn.

 

 

kleine update:

 

plantjes zijn nu 10 dagen oud.

 

gallery_2848_10021_362119.jpg

 

gallery_2848_10021_308990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Northernlight

Je plantjes zien er gelukkig en gezond uit <_< Ook mooie gelijke hoogte.

Die hebben het lekker onder je 100w lamp, wat is trouwens de temperatuur in je kastje?

Hier heb je een linkje voor actiefkool, volgens mij kan je daar ook een leuk filtertje maken met bv. 100mm pvc-pijp.

link

Succes met je kweekje, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er keurig uit! lekker gelijkmatig ook! Keep it up! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep netjes niks mis mee <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smokeyB: bedankt voor de tip, daar zal ik eens naar gaan kijken. de temp in de pc case is op dit moment 24 graden (gemeten met simpele kwik thermometer) en ik denk dat de planten tot wel 5 cm onder de bulb kunnen staan zonder problemen.

 

 

 

tijd voor weer een paar fotos:

 

plantjes zijn 13 dagen oud.

 

gallery_2848_10021_204272.jpg

 

gallery_2848_10021_468103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje en mooie plantjes gozer! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghehe het is je vergeven! vanavond zal ik de Bluntman aan het groenvoer zetten. Je plantjes gaan heerlijk trouwens! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 15

 

niet veel bijzonders te melden, behalve dat de wortels al onder de potjes uit groeien.

 

gallery_2848_10021_428406.jpg

 

gallery_2848_10021_117303.jpg

 

gallery_2848_10021_243235.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Northernlights ziet er nog steeds super uit joh, lekker gezonde plantjes om te zien ;)

Ga je ze nog overpotten naar een iets groterepot of een kleine aardebak?

ik snap dat je behoorlijk beperkt ben qua ruimte maar volgens mij als je een aarde bak maakt die bv een paar cm hoger is en voor de rest lekker groot is hebben je wortels straks nog wat extra ruimte :verrygood

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SmokeyB,

volgens mij zijn het 3-liter-Teku-tainer, deze zij al 20 cm hoog.

Het zijn dezelfde potten welke ik gebruik, dus qua maat zijn deze al goed.

Volgens mij zijn deze al te hoog.

Ik hoop dat de planten gauw in de bloei schieten, anders bekomt Northernlight hetzelfde

probleem als jij.

 

@NL,

mooie gezonde planten! :verrygood

Wanner denk jij dat de planten in de bloei overgaan?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...