Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Bouwverslag Bloei/groeihok...

Recommended Posts

Jo Luitjes...

 

Eindelijk is het zover, de growroom die ik had is inmiddels opgeruimd en afgevoerd..

Na een hoop gezwoeg eindelijk de tijd gevonden om aan mijn hobby kastje te gaan beginnen.. :blink:

 

De bedoeling is een hok te bouwen, die gedeeld word in een bloeiruimte / groeiruimte / controlroom.

In het bloeihok komt de diamondkap met een 600 watt greenpower, 1000 m3 afzuiger in geisoleerde box, en een carboriginal filter van 1000m3. Deze zal uitblazen in een ruimte die boven het hok afgezet word waarvan de zijkant is voorzien van roosters. Het groeihok word voorzien van een reflector met 2 PLL T5 buizen van 55 watt per stuk, en word met een 125 mm slang verbonden met het bloeihok zodat de boel afgezogen word, lukt dit niet voldoende komt er een buisventilator met 4 standen tussen.

Hierboven komt de controlroom. Maargoed alles zal duidelijk worden naarmate het verslag vordert en de foto's erbij komen :smoke

 

De maten die gekozen zijn was afhankelijk van een aantal factoren. de kamer waar hij komt te staan is niet erg breed, net 2.00 mtr, aangezien de kast tot aan het plafond zal reiken, heb ik besloten om hem 90 cm diep te maken, de breedte was afhankelijk van de bouwconstructie, want ik wil persee dat het uiterlijk straks 3 gelijke deuren heeft (het oog wil ook wat:)) hij is uiteindelijk 126 breed geworden en 191 cm hoog, en het groeihok heeft een binnenmaat van 57 cm en 140 cm hoog. in beide komt een dubbele bodem op 20 cm hoogte met passieve inlaat.

 

Ik ben intussen begonnen en het vordert al. Ik zal elke keer dat ik bezig ben wat foto's maken en dit topic updaten.

 

Dit is de wand waar hij tegenaan komt.

gallery_5711_3419_54898.jpg

 

Isolatie is hier niet nodig, dus ik heb gekozen voor een rachel van 22 mm dik. Deze zijn om de 30 cm op de muur geplaatst.

gallery_5711_3419_125115.jpg

 

 

Gipsplaatjes er tegenaan..

gallery_5711_3419_89156.jpg

 

 

Het begin van het voorfront...

gallery_5711_3419_138506.jpg

 

De verdeling aan de zijkant voor het groeihok (onder) en controlroom (boven)..

gallery_5711_3419_78325.jpg

 

Paar balkjes voor het plafond, en de afzuiger checken of het allemaal past, zou lullig zijn als ik hem er niet meer in krijg:)

gallery_5711_3419_57666.jpg

 

Tussen wandje, beetje gespeeld met de maten van de balkjes en rachels, zodat op alle wanden de gipsplaten mooi afgewerkt zitten. :whistling

gallery_5711_3419_40459.jpg

gallery_5711_3419_43139.jpg

gallery_5711_3419_107191.jpg

 

Tot hier ben ik op dit moment. Morgen probeer ik weer verder te gaan...:wOOt

 

Word vervolgd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes paffie :whistling , dat je boormachine maar goed opgeladen mag zijn :blink:

 

Ben vooral benieuwd naar je voorgroei hokje, en hoe de diamondkap zich bij jou houden gaat, zou

nl nog al veel warmte vasthouden.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat jezelf overtreffen, ik voel het gewoon. :whistling

 

Word een strak hokkie !! :blink:

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi paffie, succes met je erg strakke hokje tot nu toe :blink: ik hoop dat de diamonds het bij jouw wel doen want ik had er veel te hoge temperaturen door in men hokje. Maar jouw afzuiger is al stuk sterker dan die ik heb hangen dus hopelijk komt het goed. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BZ

Dat me schroeftol prik heb is het belangrijkste:)

 

@BZ / DLS

Die kap schijnt idd erg veel warmte vast te houden, maar ik heb beloofd hem te testen, dus ik hang hem erin en we kijken het even aan. Mocht het zo zijn dat het simpelweg lastiger word om de temp onder controle te houden dan gaat hij er meteen weer uit.. Klimaat is 1 van de belangrijkste factoren in een kweek en die wil ik graag zo goed mogelijk op orde houden.. In dat geval komt er waarschijnlijk een wing in te hangen...

 

@Tomas / Just4Fun

tnx luitjes, ik hoop een mooi hokje neer te kunnen zetten, waar anderen misschien wat inspiratie van krijgen om ook zelf aan de slag te kunnen gaan. Alles wat je zelf doet en kan doen is een mond miinder die kan praten;) De foto's geven een wat vertekend beeld door dat ik in de ruimte niet voldoende afstand kan nemen om een foto te schieten waardoor je de opp niet goed kan inschatten en het lijkt alsof het wat scheef is ofzo, maar ik kan jullie garanderen dat alles recht en waterpas staat. Daar ben ik een pietje precies in:)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is nu al een aardig hokkie Paff...

ff nog een vooruit blikkende vraag... gooi je nog zwart/wit folie of iets dergelijks tegen je gipsplaten of laat je het zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit!!

Dit is niet de eerste keer dat je een hokkie timmerd, dat is wel te zien..

Succes :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is nu al een aardig hokkie Paff...

ff nog een vooruit blikkende vraag... gooi je nog zwart/wit folie of iets dergelijks tegen je gipsplaten of laat je het zo?

 

Nee ik ga geen folie gebruiken. Alles boven de bodem word met grondverf bewerkt, alles wat eronder is word met zwarte lak bewerkt om het vrijkomende licht te absorberen... Verder komt er een scrog rek in te hangen en denk ik eraan om er een baan Spiegelfolie tegenaan te plakken...

 

Ziet er strak uit!!

Dit is niet de eerste keer dat je een hokkie timmerd, dat is wel te zien..

Succes :blink:

 

Tnx, het is we het eerste "hokje" dat ik timmer hoor;) alleen het "timmeren" heb ik wel een paar jaar mogen doen... :whistling

 

Vandaag heb ik niet veel tijd gehad om te klussen, maar ik heb nog wel het een en ander kunnen doen, dus ik zal straks vanavond nog even wat foto's uppen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk weer een leuk project om te volgen.

 

Ik ga ook snle weer bouwen Paf, en ga het ook zo doen tegen de muren.

Voordeel is dat het een super sterke construktie word.

 

Mag ik vragen waar je naar toe gaat afblazen???

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er keurig uit :blink: Ik zal je projekt volgen.

 

 

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meesten willen groter en groter....

 

Paffie pakt het anders aan en kiest voor kleiner, petje af hoor Paffie :blink: dit zie je niet vaak! Ben benieuwd hoe je nieuwe growroom eruit gaat zien.

 

Succes met klussen en denk aan je rug hé :whistling

 

Gr

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert

Ga je alweer bouwen :engel , dit staat idd zo vast als een huis :P

 

'je kunt op de foto's hieronder zien wat de bedoeling is wat afblazen betreft. De bovenkant word totaal gescheiden van de rest, zo onstaat er dus een aparte ruimte over de hele opp van het hok. Hier hangt dus de afzuiger in en aan de uitblaas kant zit 4 meter sonoconnect, en die komt straks met knikken in die zelfde ruimte te liggen. Aan de zijkant van de kast in het bovenste deel komen 2 roosters die samen goed zijn voor 1000cm2 opp. zo word de lucht dus in de ruimte van de afzuiger zelf afgeblazen en zal daaruit wegvloeien via de roosters. Ik blaas dus af in dezelfde ruimte als van waar ik aanzuig. Dit kan totaal geen kwaad zolang er continieuk verse luchttoevoer is, en dat is altijd het geval, want het raam staat altijd open. ;) Ik moet je vertellen dat toen ik de afzuiger teste dat ik even schrok omdat ik dacht dat hij stuk was en ik zag in een flits alweer dat ik het hele spul eruit kon gaan halen, maar toen ik naar de andere kant van de slang liep werkte hij wel degelijk, maar hij is gewoon totaal stil :bier je hoort echt helemaal niets en dan draait hij op 100 %... :specool

 

@BBR

Tof man, ik volg jou projektje ook al een poosje, en het spat er gewoon uit man.. Ik geniet ervan naar dar soort verslagen te kijken... :specool

 

@UmleiTung

Tnx Gozer, ja ik ben misschien een rare hahaha, maar ik heb die afspraak toen met me zelf gemaakt en ik ben nou eenmaal iemand die zijn afspraken na komt ;) niets zou erger zijn dat het alsnog fout zou gaan en ik alles voor niets had gedaan... Ik speel altijd op zeker :smoke

 

enne het word tijd dat me rug eens aan mij gaat denken, ik word gek van hem haha, maargoed het is voor een goed doel...

 

Dan zijn we bij de vorderingen van vandaag aangekomen.. :)

 

Om te beginnen ben ik flenzen gaan monteren, en heb ik de sonoconnect aangesloten, dit is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb, geef mij het grovere werk maar...

 

gallery_5711_3419_230681.jpg

 

gallery_5711_3419_15966.jpg

 

 

Hier de flens in de bloeiruimte waar het filter op aangesloten word, ook dmv sonoconnect..

gallery_5711_3419_16684.jpg

 

 

In de scheidingswand naar de bloeiruimte is een flens aangebracht, hieraan komt een stuk slang uit in de controlroom boven de groeruimte en word daar met een flens aangebracht in het plafond van de groeiruimte. Zo hoop ik de warmte en luchtcirciulatie voldoende onder controle te hebben, zo niet komt er een buisventilator tussen...

 

gallery_5711_3419_10127.jpg

 

gallery_5711_3419_83237.jpg

gallery_5711_3419_56461.jpg

 

 

Verder heb ik nog wat extra steun balkjes geplaats, zo ook wat vlees voor het filter e.d. Op het vloertje komen vloerdelen te liggen...

 

gallery_5711_3419_68259.jpg

 

 

Verder heb ik me oude schakelbord uit elkaar gesloopt en het een en ander verplaats en opnieuw aangesloten. Elke klok staat geschakeld via een relais, en heeft een doos over de klok en een contineu, verder is alles apart aan en uit te schakelen, en word de hele groep afgesloten door de hoofdschakelaar..

Ik heb Whazzy gevraagd voor wat advies ivm met een tempzekering, en zodra ik zover ben mag tie hem nog even voor me nakijken ook, ik speel op zeker zoals ik al eerder zei. ;) Hij werkt in elk geval wel, alles doet het zoals het moet... :smoke

 

gallery_5711_3419_69204.jpg

 

 

Nou dat was tie weer voor vandaag, morgen wil k alles dichtgegipst hebben, verder wil ik alle sgaan kitten en wegsmeren. en dan gaat hij in de grondlak....

 

Word vervolgd..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een dagje verder...

 

Om te beginnen heb ik de kast zover klaar gemaakt zodat alles weggesmeerd kan worden. Daarna ben ik eerst eens op gaan ruimen want ik kon me schoenen niet meer vinden, en ik had ze aan. :specool

 

Morgen hoop ik hem in de grondlak te kunnen zetten, en daarna ga ik me richten opde vloer, het elektra, en de deuren...

 

gallery_5711_3419_165837.jpg

gallery_5711_3419_76323.jpg

gallery_5711_3419_7560.jpg

 

Word vervolgd..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ziekzaatje

Tnx man, ik hoop dat de dames het ook mooi gaan vinden... :specool

 

gisteravond laat nog alles dichtgesmeerd, en vandaag is alles 2 x in de grondlak gezet..

Morgen het vloertje, en dan de elektra....

 

gallery_5711_3419_3777.jpg

gallery_5711_3419_24104.jpg

gallery_5711_3419_59729.jpg

 

Word vervolgd... :smoke

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice work pro !

 

je bent het nog niet verleerd zo te zien. :specool

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

@=M=

Ik moet zeggen dat het allemaal wat moeilijker gaat als voorheen :smoke, maar komt goed...:engel

 

@Tomas

Hahaha ben al blij als dat ding staat... en dan ben ik nog niet klaar, het hele huis moet nog gedaan worden :specool

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tx, dat vind ik eigenlijk ook wel... :smoke

 

Kleine verandering van plannen. Nadat ik het filter heb opgehangen, kwam ik erg rot uit met de plaats van de lamp, en ik kreeg een beetje last van claustrofobie als ik alleen al naar de ruimte keek :specool .

Dus het filter ligt nu boven op de kast, en er word dus doorheen geblazen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

super paf! Denk allen aan het grof filter in je filter nu ipv er omheen :smoke

 

Wordt dus tijd voor een bezoekje :specool. Heb je je stroom weggetrokken uit het stopcontact daarachter met een aardleiding erbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Whazzy,

 

nee hoor dat stopcontact is nu blind. De voeding van het hele gebeuren komt van de wasmachine groep af, deze staat alone op een 16 amp zekering...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Paffie,

 

Mooie kas, super,... maar sorry ik heb 1kleine opmerking,.. ik hoop dat je niet boos word,

Maar waarom gebruik je hier rubbere ophang ringen? terwel je afzuiger ook nog op de skalet van je kastje staat, dan kan je nu toch als nog trillingen krijgen, die hoorbaar word?

gallery_5711_3419_230681.jpg

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...