Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

De "grote" Verbouwing

Recommended Posts

Hé Just4Fun,

 

Veel succes met het klussen. Volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een nieuwe dag. Succes met het vervolg van de grote verbouwing!

Groetjes freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan meneer begint het te leren hehe, deze ronde ga je zeker knallen just4fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man,

 

Je hebt veel geleerd hier op het forum :whistling

 

Waarom nog zwart-wit folie op de wanden als je ze toch wit lakt?

 

Let er wel op dat als je het vast niet dat het goed vast zit. Je wilt niet dat je folie loskomt en bijvoorbeeld over de hete lamp gaat hangen. Als je een goede onderdruk hebt in je hok dan kan dat best aan de folie gaan zuigen. Zelf vertrouw ik nieten niet echt.

 

Ben benieuwd naar je vorderingen en naar je opstelling straks

 

Succes,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow owkee, dat had ik ff verkeerd gelezen :whistling

 

Je idee over de folie vastzetten met latjes klinkt goed. Zo heb ik het zelf ook hier ;)

 

En die lampenhangertjes van je zijn ook erg handig!

 

Weet je al hoeveel planten je erin gaat zetten?

 

Greetz,

 

BS!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Mooi man!! :whistling

 

Er is niks leuker dan de bouw en inrichting van een nieuw hokje ;) (behalve oogsten dan)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja netjes hoor....

 

Er is niks leuker dan de bouw en inrichting van een nieuw hokje (behalve oogsten dan)

 

 

ja dat is het zeker,wil ook weer :whistling ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor, alleen een vraag: die twee gaten, is dat je enige inlaat? Dan zou ik je toch adviseren om dat actief te doen. Je inlaat in het geval van een passieve inlaat (met sok als ik je goed heb begrepen) moet toch minimaal 3-5 keer de uitlaatoppervlakte zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stopcontacten zijn prima! Ik neem aan dat je je lampen wel vats aansluit he? Want het maakt uit hoe je deze aansluit, de hoogspanning moet op HET MIDDENCONTACT staan, die mag je niet omwisselen, dus als je met stekkers werkt dan met gemerkte stekkers.

 

Ik vraag me overigens af of het praktisch is om je inlaat zo dicht bij je uitlaat te doen, dat is niet bevorderlijk voor de luchtcirculatie achterin je hok. Wellicht kun je de afzuiger verlengen in je hok met een slang/pijp?

 

Ik zou met zo'n beperkte invoer kiezen voor een actieve inlaat op je sok.

 

200 mm - 314 cm2

2 x 125 mm = 244 cm2

 

Voor passief onvoldoende, voor actief voldoende (je blaast er onder druk in, de lucht verwarmt en zet uit in je hok)

 

// edit whazzup: aansluitingen verwisseld in de snelheid door heel fout tekeningetje, verbeterd in de post, lees dit ook: http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=253189

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou eens een paar flexibele slangen op flenzen in je deur vastmaakt en naar achteren brengt? Met die slangen kan de deur nog best open hoor! Goed vastzetten aan de zijkant, is er niks aan de hand :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ik ben gek op lampjes en metertjes en cyfertjes en geluidjes :whistling

 

Maar ik denk niet dat je met die fans de temperatuur kunt regelen, ik denk dat als de lampen aan gaan ze heel hard gaan draaien. Vraag is of je zoveel wind op je plantjes wilt. Ik zou het afstellen van je ventilator liever op gevoel doen en door naar de luchtstroom te kijken, wat doet het met mijn planten? Maar het ziet er echt space age uit hoor!

 

Net schakelbordje ook. Ziet er allemaal keurig uit! Wellicht dat je nog één ding te wensen hebt in je volgende versie: Vloerverwarming ;). Kan alsnog straks hoor, en wellicht is de isolatie al wel voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe zwaar je afzuiger is maar ik heb hier nog een tweedehands 350 kuub 125 mm ventilator liggen voor een actief inlaatje eventueel. Komen we wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...