Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Df × Df Planten Uit Zaad

Recommended Posts

De mannen laten zich lekker snel zien en zijn er dus ook al vantussen IMG_0642.jpg

 

Je ziet duidelijk de Indica eigenschappen in dit ras , compact en met brede bladvingers .

 

 

IMG_0641.jpg

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd, heb vorig jaar je indoor DF verslag gelezen....eens kijken hoe dit buiten verloopt!

 

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double Fun. ;)

 

Ik ben benieuwd Atmo. Ziet er goed uit in ieder geval. Weet jij wie nou de eigenlijke breeder is van deze soort? Volgens mij heeft No Mercy haar niet in eigen beheer gekruisd... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt ,dat heeft een andere veredelaar gedaan , maar ze behoren wel tot de zaadlijn van No Mercy .

Zelf heeft hij heel vaak geprobeerd een goed buitenras te verkrijgen ,maar dit gaf steeds geen bevredigende resultaten . Maar over de DF van die andere veredelaar was hij zo te spreken dat hij ze in z'n zaadlijn heeft opgenomen.

 

Er is ook een site van die gast over DF ,maar ben het ff kwijt .

 

 

 

 

Citral werd in 1993 als kloon én zaad toegevoegd aan de bibliotheek van de Positronics Sinsemilla Fanclub. Dit was de oorspronkelijke variëteit en niet te vergelijken met de citral die later als kloon op de markt verscheen. In het begin populair als plant voor de binnenteelt, totdat ontdekt werd dat de plant ook heel geschikt was voor buiten. Een vroeg buiten bloeiende Dr.Weed man werd gekruist met een Citral vrouwtje geselcteerd uit zaad. Het zaad hiervan werd gedurende een aantal jaren telkens weer ingekruist met de originele Citral moederkloon, totdat een soort was ontwikkeld die stabiel en extreem schimmelbestendig was.

 

Er is ook geselecteerd uit planten die de winter overleefden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In welk opzicht is die niet te vergelijken met de citral die op de markt kwam. ik heb namelijk van dat origineel citral zaad maar heb het dit jaar niet gezet wegens anders te veel planten. Maar als die de moeite is zet ik die volgend jaar zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi!!!

in hoeveel liter potten staan deze?

wat geef je ze te eten? ;)

 

in 60 en 40 liter kuipjes . De grond is nog van voorgaande jaren ,en is door de regen uitgespoeld geraakt. Ook had ik er vorig jaar weinig compost aan toegevoegd . En ben dus begonnen met voedingsarme grond. Nu ben ik met Guano , en algen NPK's en nog wat chemische Canna flores voor op grond gaan bemesten om het tekort aan te vullen . Verder gebruik ik nog bacterial .

Share this post


Link to post
Share on other sites
In welk opzicht is die niet te vergelijken met de citral die op de markt kwam. ik heb namelijk van dat origineel citral zaad maar heb het dit jaar niet gezet wegens anders te veel planten. Maar als die de moeite is zet ik die volgend jaar zeker.

 

Ik weet niet zeker maar dacht dat die oude meer een volle indica is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon een aantal zaden in de grond gestopt , per kuip bv 4 . Ook dit keer weer meer vrouwen dan mannen, kan onderhand geen toeval meer zijn . Op deze manier heb ik de planten nooit hoeven overpotten waardoor ze in één stuk kunnen doorstomen zonder onderbrekingen, waar ik een groot voorstander van ben ook in de binnenteelt.

 

Opvallend aan de DF is dat ik ze nog nooit paarse stelen heb zien aanmaken Ook de 20 DF's in de tuin van een maat hebben dat niet ,en in de binnenteelt ook niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten Atmo! Maar wordt het zo niet een beetje vol in je kuipen? Zijn aparte potten niet wat makkelijker handelbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atmo schrijftL: Er is ook een site van die gast over DF ,maar ben het ff kwijt .

 

Bedoel je wellicht: http://www.wernard.nl/

 

ik doe maar een suggestie.... ;)

 

ja ,die bedoel ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie planten Atmo! Maar wordt het zo niet een beetje vol in je kuipen? Zijn aparte potten niet wat makkelijker handelbaar?

 

Dit ras wordt niet zo groot en zeker niet als ik ga verduisteren en zaailingen gaan minder de breedte in bij kortere groeiperiode. Er is nog een kuip met 1 plant die op het onderstel van een bureau stoel staat, deze is dus mobiel . Verder zijn er ook nog 2 stuks 15 liter potten waarvan één met 2 zaailingen al in de bloei .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

één DF plant ben ik gaan verduisteren , deze bloeit nu net . De niet-verduisterde lijken nu toch ook echt te gaan bloeien ,hetgeen opvallend snel is . Nog ff afwachten of de bloei inderdaad doorzet .

 

IMG_0656.jpg

 

Dame in 40 liter kuipje, ff in douche cel voor verduistering, ze heeft een explosieve groei achter de rug ,wat met dit weer ook zo 'hoort' te gaan .

afgelopen donderdag (geloof ik ) was de luchtvochtigheid hier extreem laag , 25 % bij een temperatuur van 34 graden , toch heeft de plant daar blijkbaar geen moeite mee wanneer er voldoende vocht in de grond zit,en er wat wind waait . Ik moest op die dag veel water geven 3 keer 2 liter en de dag daarop was de grond al snel weer droog .

 

IMG_0657.jpg

 

Ik heb Aluminium tape op de kuip geplakt om zo de grondtemperatuur niet te hoog te laten worden.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant ziet er mooi uit. Ben je van plan om deze continu te verduisteren, of stop je halverwege augustus ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie space-kuip zo atmo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plant ziet er mooi uit. Ben je van plan om deze continu te verduisteren, of stop je halverwege augustus ofzo?

 

Ik stop waarschijnlijk al begin augustus omdat de niet verduisterde planten (ook DF's ) nu al echt uit zichzelf beginnen te bloeien ,de verduisterde heeft maar een klein beetje voorsprong. dat ze zo vroeg zouden gaan bloeien had ik niet verwacht , in de oksels zitten al meerdere witte stampers .

 

Verduisteren is indien de bloei toch al door zet niet meer nodig . bij die ene blijf ik het in ieder geval nog een week doen om te kijken of dit de bloei versnelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik off topic ga, maar atmos, ik zit op growshopalien te kijken, bij no mercy zaad...en warempel....ik zie er een foto van JOU bij staan!

 

lache man! :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...