Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Df × Df Planten Uit Zaad

Recommended Posts

sorry dat ik off topic ga, maar atmos, ik zit op growshopalien te kijken, bij no mercy zaad...en warempel....ik zie er een foto van JOU bij staan!

 

lache man! :rofl :rofl

 

was me idd ook wel eens opgevallen =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken na de vorige pic ,

 

 

gallery_4254_240_173602.jpg

 

M'n kater van bijna 9 kilo bracht me uit balans toen ik deze foto maakte ,hierdoor maakte m'n cam een beweging en mislukte de foto .

 

Toch ziet het er wel grappig uit zo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal ik proberen en ook van de 3 andere DF's . M'n balkon is helemaal dichtgegroeid wat het maken van foto's erg lastig maakt.

 

 

In het begin heb ik de zaden direct in de grote kuipen ingezaait zodat ik niks moest over te potten ,en zodat de penwortel zich beter ontwikkeld omdat die gelijk de diepte in kan groeien met als resultaat een plant die stevig verankert in de grond staat en nooit steun -stokken of iets dergelijks nodig heeft .

 

Het verwijderen van de mannetjes is bij dit ras erg makkelijk omdat ze zich al heel vroeg laten zien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht dat we je balkon op Google Earth kunnen bekijken atmo :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update

 

med_gallery_4254_240_312034.jpg

 

 

 

 

Ze ziet er nog steeds vitaal uit me tdat donkere blad

ondanks dat de grond eerder gebruikt is en ik zeer weinig voeding geef .

Deze plant is ongeveer 1,5 meter en staat een een 40 liter specie kuipje met 50 liter grond (grond steekt dus nog boven de kuip uit )

 

Volgend jaar ga ik op zoek naar dubbelwandige bakken omdat deze goed isoleren en dus zorgen een stabielere grond temperatuur die niet te hoog oploopt op hete dagen. Hierdoor is er ook minder water nodig omdat het grondwater minder snel verdampt .

 

med_gallery_4254_240_188232.jpg

 

half september verwacht ik dat ze helemaal is afgebloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat dat echt helpt atmo, dubbelwandig? Ik denk wel dat je een stabielere temperatuur krijgt maar of hij nou gemiddeld lager zal zijn, witte of reflecterende potten stoten al veel af, de warmte in je grond wordt natuurlijk ook wel weer vastgehouden door dubbelwandige bakken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooie planten atmo :wacko:

 

Bewaar je een toppie voor sannie?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk je dat dat echt helpt atmo, dubbelwandig? Ik denk wel dat je een stabielere temperatuur krijgt maar of hij nou gemiddeld lager zal zijn, witte of reflecterende potten stoten al veel af, de warmte in je grond wordt natuurlijk ook wel weer vastgehouden door dubbelwandige bakken toch?

 

Gemiddled lager denk ik niet nee ,maar wel stabieler, en daar ga ik voor . Nu heb ik niet alleen witte kuipen dus dan ga ik maar gelijk voor dubbelwandige de volgende keer. Dit vooral voor de dagen dat het boven de 30 graden is en de zon tegen de kuipen schijnt . Voor je het weet heb je grond van 40 graden ! En in het najaar zal de grondtemperatuur gedurende de nacht hoger blijven.

 

Hoe meer grond ,des te groter de planten worden . Meer ruimte is daarvoor niet de enig ereden ,maar ook die stabielere temperatuur. Hitte boven de grond is in de buitenteelt geen probleem . Zo was het hier afgelopen juli een keer 35,5 graden en de bladeren bleven mooi diep groen en stonden strak naar boven gericht . In m'n rood-bruine kuip werd de grond duidelijk te warm,terwijl je het juist moet hebben van die warme dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeker mooie planten atmo :wacko:

 

Bewaar je een toppie voor sannie?

 

greetz sannie

 

Ja , ga ik doen !

 

Dat wat jij me had gegeven werd hier erg gewardeerd overigens .

Share this post


Link to post
Share on other sites

die toppen zien er lekker uit,.. vet balkon heb je!

zo zie je maar dat je geen megatuin hoeft te hebben :)

alleen hoe zit het met boven, beneden, links, rechts, heb je buren gaan die dat niet ruiken ofzo?

straks krijgen ze het idee dat je een flinke kweek binnen heb ofzo.. en dat willen we niet :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt bij mij overal zo naar binnen kijken ,gordijnen zijn open . links van mij woont niemand ,k'zit op een hoek bovenin een flat ,dus boven mij ook niemand . De rechter buurman heeft zelf ook planten. Blijft over de onderbuurvrouw als risicofaktor .

 

De geur valt erg mee denk ik omdat ik bovenin zit waar vaak veel wind is .

 

Maar ik sluit een bezoek van opsporingsamtenaren niet uit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vandaag bij de karwei.. en daar viel mijn oog op de kuipen (in twee maten) en de styroporkorrels. Met twee kuipen van verschillende maat, gaten onderin met een buisje erdoor (vastzetten met pur) en korrels er omheen storten, bovenkant afschuimen met Pur, kom je volgens mij een heel end met je geisoleerde potten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zwart oppervlak dat je vlak legt onder de volle zon wordt inderdaad erg heet, maar in de zomer staat de zon niet loodrecht, maar toch wel 75 gr boven ons, de meeste potten lopen ook nog naar boven uit, dus ik geloof niet in de theorie van te warme potten. Tuurlijk heb ik er naar verschillende berichten wel eens aan gevoeld, maar niks geen last hoor en vaak is de plant zo groot in de zomer, dat als de zon op z'n hoogst staat hij de hele pot bedekt.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wel ik heb hem wel gevoeld in de mijne.. gloeiend heet, temperaturen van 40+. Stop er maar eens een koortsthermometer in, ik heb het gedaan. Ook in het gat op 1/3 van de pot was het nog boven de 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou net zeggen, een theorie is het al lang niet meer . Als de zon laag staat worden m'n kuipen juist beschenen ,en als de zon van recht boven komen inderdaad juist niet . In een beschutte tuin kan ik me voorstellen dat de stralen van een laag hangende zon al snel worden tegen gehouden door schuttingen , andere planten ,bomen , enz... waardoor je kuipen niet heet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

 

Dit zijn de andere 3 DF planten uit zaad die samen in een 60 liter kuip staan . Deze bloeien gewoon op de buitenlichtcyclus . Ze zijn gelijktijdig de bloei ingegaan ,kenmerkend voor een stabiel ras . Deze zijn ergens tussen de anderhalf en 2 meter lang .

 

med_gallery_4254_232_6035.jpg

 

 

De DF van "fromheaventohell" was nog eerder in de bloei geschoten zag ik in zijn topic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die zijn nog heftig groot geworden in die kuip Atmo! Lekkere toppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn keuze staat vast, volgend jaar df buiten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas kan ik weinig doen tegen de weersinvloeden . De wind kan nogal heftig zijn op deze hoogte . Toch heeft die wind ook voordelen ,ze zijn snel weer droog na een regenbui .

 

Toevallig vang ik precies bijna de hele dag de zon in deze tijd van het jaar ,er zijn geen opstakels die de zon tegen houden (behalve flat zelf ) wat je in tuinen op de begane grond wel weer hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren bij een maat gaan kijken naar z'n Double funs in de volle grond , damn wat een grote struiken(zo'n 2,5 M) met dikke stammen . Ze zijn bij hem allemaal tegelijk in de bloei gegaan en zijn erg uniform (hetzelfde), maar wel later in de bloei als de mijne .

 

Ik zal van die planten wat foto's regelen om hier te plaatsen of vragen of hij zichzelf hier aanmeld en ze plaatst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...