Ga naar inhoud

Test: Schoon Air Cleaner

135 replies to this topic

#41 GodsGift

Kern lid

• Banned
  • Pip Pip Pip
  • 858 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 18:33

Dan moet het geen probleem voor je zijn om de gegevens hiet te laten zien lijkt mij, en je goedkeurings rapport.

De meeste waaronder ik willen gewoon de test gegevens zien, en of het product ook in nederland voor deze doeleinden gebruikt mag worden.

Waarom laat je dat niet zien en vertel je nergens wat over je uitstoot gegevens van je product .
Greetz G.G.

"Droefheid is enkel een muur tussen twee tuinen."

DONíT TREAT YOUR SOIL LIKE DIRT!

Opinons are like assholes we all have one

#42 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 19:29

waarom ben je zo ongeduldig? Leverancier heeft gemeld dat CE test is gedaan en dat het certificaat in februari beschikbaar komt.

Wat ik dan ook wel graag zou zien in die gegevens is de ozon opbrengst van de generator, dat is toch het allerminste wat je mag verwachten, naast een wat zorgvuldiger samengestelde handleiding.

Ik vind dat je als leverancier wel zelf moet weten en aan je klanten moet kunnen uitleggen wat je verkoopt.

#43 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 19:50

Bekijk Post Freud, op 11 Feb 2010, 17:47, zei:

Wat jij hebt geraadpleegd zijn allemaal voorstanders whazzup en in mijn ogen nog lang niet objectief:
Je schrijft zelf dat je info hebt van bedrijven die allemaal in de professionele industrie ozoninstallaties bouwen.
Hun inkomen is dus afhankelijk van dit soort apparaten. En verre van objectief.
Vraag eens na bij milieu organisaties. Kijken of die er ook zo over denken.
Ik ben benieuwd... Freud
Waar bedrijven rekening mee moeten houden is veiligheid en aansprakelijkheid. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld een industriŽle installateur van dit soort apparatuur in luchtafvoerleidingen, aircos en zwembaden eerder geloven dan een groothandel die woonkamer ozonmachines made in china verkoopt. Als er iets mis gaan zijn ze heel dik aansprakelijk namelijk. In Duitsland wordt ozon erg veel gebruikt voor (grote!) zwembaden bijvoorbeeld. Ik heb al wel eens van wat chloor ongelukken gehoord in zwembaden maar nog nooit van ozon ongelukken. Buiten dat... vragen we het aan de experts die er dagelijks mee omgaan en is het weer niet goed! Wil niet zeggen dat ik niet kritisch ben of een voor- dan wel tegenstander, ik wil het gewoon weten wat de feiten en gezondheidsrisico's zijn, net als iedereen. Ik veroordeel het apparaat of de methode echter niet bij voorbaat al vind ik wel dat je er voor de afstelling een meter bij zou moeten hebben.

Maar nu weer even on-topic bij GL. Hopen dat er snel geoogst wordt :wacko:

#44 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10130 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 20:39

Mogen we ook nog weten wie die bedrijven en die experts dan zijn ?

Kees. :wacko:
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#45 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 20:47

Rang, registratienummer, adres en pincode? Waarom heet jij Keesthemad op het forum en niet
Spoiler
:wacko:

Waar dat noodzakelijk is heb ik dat Green-Lady privť laten weten. Niet ieder bedrijf wil geassocieerd worden met cannabisteelt zoals je begrijpt.

#46 Snowy

Labrat

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 860 Posts:

Gepost 11 februari 2010 - 22:37

Experts zoeken binnen een netwerk is net als vissen met een hengel.. hoe meer haken er uit eindelijk aan je lijn hangen hoe meer vis je vangt. Wat ik zeggen wil is.. hoe groter het netwerk de beter je feedback. Dat een importeur zelf niet over een dergelijk netwerk beschikt of beschikte voordat hij z'n product ontwierp vind ik persoonlijk wel opvallend. Ik had zelf ook nog wel graag een sofi-nr erbij gehad trouwens Whazzup dan weet ik genoeg :wacko:

Laters, Snowie
Lid van de KTM fanclub

#47 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 17 februari 2010 - 12:28

De werkzaamheden m.b.t. de SAC zijn voltooid.
Er zit ongeveer 50 cm slang aan de cleaner, en dan gaat het een pijp in van dik 2 meter dus min. 2.50m voordat de lucht "airborn" is :rolleyes:

Hier enkele plaatjes;

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

de rest volgt spoedig denk ik ;)

green-lady

#48 Snowy

Labrat

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 860 Posts:

Gepost 17 februari 2010 - 13:35

Weer je zeker dat je de lucht niet voor wilt drogen voordat hij de Ozongenerator in gaat? De LV in een kweekruimte zal natuurlijk behoorlijk anders liggen dan die van de lucht uit een of andere stinkend chemisch proces.
Bij een LV van circa 56% kan ik me voorstellen dat de O3+H20+NOx->HNO3 op kan leveren. En dan gezien hoe lager de LV.. hoe hoger de concentratie van het HNO3 dat geproduceerd wordt in de vochtige lucht. En ik mis nog steed het puntje meten is weten.. NU is het gokken dat je slang lang genoeg is een niet mee zal oxidere o.i.v. de O3.. Vol verwachting klopt ons hart.
Lid van de KTM fanclub

#49 Schoon_air_cleaner

Groentje

• Members
  • 21 Posts:

Gepost 17 februari 2010 - 19:33

@green-lady
Je hebt de air cleaner flink ingetaped. Misschien even een vermelding van de verloop stukken. Er is was nog niet duidelijk welke diameter je ging gebruiken dus heb ik je een veel voorkomende maat (250mm) gegeven. We hadden ook een 160mm kunnen gebruiken, maar goed met een verloop stukje naar 125mm, als ik me niet vergis, kan uiteraard ook.

#50 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 03:19

Ja, heb hem gewoon 2x rond getaped. Heb geen schroeven gebruikt omdat ik hem waarschijnlijk nog ga gebruiken in een andere opzet met een volledige kweek, dus vandaar (testje 2? ;) )
250mm is dus perfect omdat hij dan direct op een 250 aansluit.

De cleaner is al in gebruik en we ruiken tot nu toe niks vreemds, dus we gaan morgen maar eens ff de hoogte in :rolleyes:

Wordt vervolgd.....

green-lady

#51 GodsGift

Kern lid

• Banned
  • Pip Pip Pip
  • 858 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 03:24

Hoge dosering ozon ruik je ook niet, alleen de lagedosering kun je ruiken . :rolleyes:
Greetz G.G.

#52 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 03:37

Ja, telefoon mee op de ladder.....
LAGER SCHAT, .....shit, ik ruik 'm........ HOGER SCHAT!! (dit gaat over de dimmer dus van de SAC ;) )

Zoiets?? :rolleyes:

green-lady

#53 GodsGift

Kern lid

• Banned
  • Pip Pip Pip
  • 858 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 03:43

Hoge dosis ruik je niet wat begrijp jij daar niet aan , ik zou gewoon door klimmen tot je niks meer ruik dat is het best.

:rolleyes:
Greetz G.G.

#54 Snowy

Labrat

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 860 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 10:51

Tape + O3= Tape oxide...
Al2+ + O3= Al2O3 (aluminium oxide)
HNO3 + Kalk (voegwerk)-> drama
Wederom geen inhoudelijke reactie en geen meting.. teveel ozon ruiken en niet meer ruiken.. Als je ogen tranen en en je hoogstwaarschijnlijk tegelijk je lucht in je longen voelt branden was de concentratie te hoog en ben je al te laat. De schade die het inademen van O3 aan je bronchiŽn veroorzaakt is net iets heftiger dan een hijsje van je joint. Dat wil zeggen dat een korte bloodstelling kan resulteren in een functie verlies, danwel necrose van bloodgesteld weefsel. Bij een dergelijk zeer belangerijk gtaswissings orgaan.. zou ik het geur experiment zoals voorgesteldt niet uitvoeren. Noem me alles wat je wilt inclusief zeikerd of wat dan ook. Maar het risico van dit product in zijn huidige begeleidende context en met deze producent zonder antwoorden vind ik vťťl te groot! Ik hoop jij ook.. het is niet stoer.. het is in mijn ogen precies zoals Kees al zei; "Alleen al deze poging is een nominatie voor de Darwin Awards waard."

Wees verstandig, wees voorzichtig,
Laters, Snowie
Lid van de KTM fanclub

#55 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 14:23

De droogruimte is reeds in gebruik;

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

De Schoon Air Cleaner maakt een knisperig geluid als hij in werking is. :D

green-lady :rofl

#56 GodsGift

Kern lid

• Banned
  • Pip Pip Pip
  • 858 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 14:39

Vind dit topic nergens toe bijdragen sorry hoor.

Net als schoonlucht draai je er maar een beetje omheen . :D

Er zou gemeten gaan worden zo het ook op zijn plaats vinden als je dat zou doen en niet met je neus en oren want wij weten wel welke kant die opstaan . :rofl

Als je nou met een beetje nuttige info kom inplaats van die paar netjes wiet. Dan zou ik dat zeer op prijs stellen, en een hoop medekwekers :)
Greetz G.G.

#57 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 18 februari 2010 - 14:52

Beste GG,

Als ik er geen meter bij krijg kan ik 'm ook niet gaan gebruiken! Er wordt achter de schermen nog geprobeerd er eentje te regelen, en ik ga voor langzaam drogen, dus we hebben nog een dikke week de tijd.
Ik hoop ook op een meter, dan kunnen we feiten gaan onderbouwen.

green-lady

#58 Schoon_air_cleaner

Groentje

• Members
  • 21 Posts:

Gepost 19 februari 2010 - 23:04

@green-lady
Hoe staat het met de luchtvochtigheid in je ruimte. Als ik het goed zie staat er op de meter 33%. Die zal inmiddels toch wel hoger zijn.

#59 FoolOnTheHill

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4427 Posts:

Gepost 19 februari 2010 - 23:12

En hoe ruikt het buiten?
Hoeveel kuub per uur zuig je af?
Hoeveel ozon spuit je in?
And the eyes in his head see the world spinning around.

#60 green-lady

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3567 Posts:

Gepost 20 februari 2010 - 09:34

@SAC; de lv is niet boven de 45 geweest, jaja.... bob de bouwer heeft weer een goede ruimte :rofl .

@FoolOnTheHill; Buiten ruik je niks! Heb niet met m'n neus er boven gehangen, maar op een meter of 5 afstand niks anders als normaal, dus de werking is goed!
Ik heb eeb 250m≥ afzuiger die volgas draaid en de SAC staat 3/4 open, dus 1/4 gedimd.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit apparaat! Hij is klein, handig, zeer gebruiksvriendelijk, onopvallend (voor over de straat), weinig geluid, zeer weinig vermogen, en makkelijk te hanteren!
Ik ga hem nog eens gebruiken voor een normale kweek! :D

green-lady