Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stekkeman

10 Stekken, Ruim 4 Weken Onderweg

Recommended Posts

Beste medewekers.

 

ik ben ruim 4 weken geleden begonnen met de stekken waar van ik het soort niet weet.

ik werk zonde ph en ec meters, dus doe het puur op gevoel.

 

Het zijn 10 stekken die ik in 10 (11) literpotten heb gepot. met gold-mix van de growshop. De stekken worden in een onverwarmde kas zonder lampen gekweekt. en er is ruimte genoeg :lol:

 

De net geplante stekjes.

 

med_gallery_11705_2622_1221314.jpg

 

 

2 weken later de stekken groei prima. nadat ze in de eerste week een klein beetje gestresst waren

 

med_gallery_11705_2622_468570.jpg

 

 

 

med_gallery_11705_2622_486383.jpg

 

 

3 weken later

ze groeien mooi in de breedte.

med_gallery_11705_2622_1580798.jpg

 

 

In de 3 week hebben we ook besloten om voeding aan onze schattjes te geven. we gingen naar de grow en vroegen om groeivoeding.

 

med_gallery_11705_2622_1508558.jpg

 

 

Om deze voeding gaat het ik geef ze nu al een week die voeding maar op de gebruiksaanwijzing staat dat het voor de snelgroeiende planten tijdens de bloeivase is. Mijn planten staan niet in de bloei dus mijn vraag is kan dit kwaad, of kan het het ook in de groeigebruiken.

 

Ook hebben we in de 3 week het mozaiekvirus ontdekt. :nerd bij 7 van de 10 planten, gelukkig in mindere vorm laat het zich uiten.

 

med_gallery_11705_2622_3329.jpg

 

 

de 4 de week zijn we ze gaan verpotten in 55 liter kuipen. Uitteraat hebben we gaatjes in de bodum geboord

het is een mengsel coco`s en potgrond geworden half om half.

 

Groeps foto

 

med_gallery_11705_2622_1459534.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1216176.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1081647.jpg

 

 

 

 

tot nu toe ben ik best wel tevreden ook al hebben hebben ze het virus ik hoop dat ze de komen de weken vlink gaan groeien

 

tips en reacties zijn altijd welkom ik maak het ook niet voor niks :nerd

 

MVG Stekkenman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! :nerd

Wat kweek je nogmeer in die grote kas???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me heerlijk om die ruimte te hebben.

 

Je had er wel 100 neer kunnen zetten :nerd

 

Zien er lekker uit hoor.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kwijl loopt me spontaan in de mond bij het zien van die serre :nerd

ziet er netjes uit!

ik volg je

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er goed uit! :nerd

Wat kweek je nogmeer in die grote kas???

 

 

snelle reactie

 

 

in das kas groeit onkruid, onkruid onkruid onkruid onkruid, oh ja en met 10 stekken natuurlijk.

 

vroeger werden er in die kassen rozen gekweekt maar nu al ruim 7 jaar niet meer en staat het dus hellemaal leeg.

 

 

 

Aan Ert

 

100 nah denk eerder een paar duizend het is ongeveer 1 hectare aan kassen.

 

maar 10 is een mooi begin als je het voor de eerste keer doet.

 

 

MVG stekkenman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de verkeerde voeding gekregen, deze is afgestemd op de plant zijn behoefte tijdens de bloeifase. Deze moet je niet gebruiken tijdens de groeifase . Snel Terra Vega halen dus als je de voedingslijn van Canna wil gebruiken.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info?

 

hier

 

 

 

Oke bedankt voor de reactie, en zal dan wel wat ander voeding moeten gaan regelen.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktja aan de ene kant heb je gelijk aan de andere kant niet.

De tijd word al wat minder dus de buiten planten gaan al bijna de bloei in, dus ja ???

 

 

EEn klein tekort is mogelijk, maar denk zelf dat ie daar weinig last van gaat krijgen.

 

 

 

Enne die duizend :nerd :nerd :lol: ;) je kan me mailen :P

 

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

pp'tjes bloeien hier buiten pas begin-midden augustus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan zit ik er helemaal naast Tomas :nerd of niet.

 

Geef me een kickie en ik buig :nerd

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
pp'tjes bloeien hier buiten pas begin-midden augustus..

 

En dan is dat zelfs nog vroeg ! Er zijn heel wat soorten die pas eind Augustus/ begin september beginnen met bloei.

 

Op een mix van Cocos en potgrond ga je zeker wel voeding nodig hebben, dat mengsel is redelijk snel uitgeput .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben denk wel van plan om de dames te gaan verduisteren.

 

Ik ben vandaag maar andere voeding gaan geven. (geen special wiet voeding) maar daar zullen ze het ook prima op moeten gaan doen.

 

Vedder heb ik vandaag de eesrte 7 vingerig blad aangetroffen :nerd Die op meerdere planten in opkomst zijn.

 

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

Morgen worden de planten 5 weken oud :nerd

 

 

De planten zijn erg goed aangeslagen in de nieuw grond :lol: De planten krijgen iedere dag water met de juiste ph, ec en voeding.

 

de afgelopen dagen zat er ook trips in me planten, deze heb ik bespoten met Vertimec.

 

hier een close up van het 7 vingerig blad

 

med_gallery_11705_2622_1239726.jpg

 

 

1 van me schatjes

 

med_gallery_11705_2622_232021.jpg

 

 

de groepsfoto

 

med_gallery_11705_2622_1724608.jpg

 

 

 

We hopen op veel tips en reacties.

 

MVG Stekkeman :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij, hopen dat er een dikke oogst vanaf komt! :nerd Als je de eerste bloeiverschinselen ziet kan je beginnen met die Terra flores (is wel goede bloeivoeding trouwens).

Share this post


Link to post
Share on other sites
De planten krijgen iedere dag water met de juiste ph, ec en voeding

Hoe weet je dat dan ?

 

Jammer van die Vertimec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe weet je dat dan ?

 

 

Ik haal me water bij die plaatselijke gerbera, rozen kwekerij , dat water heeft de juiste ph en ec en bevat ook voedings stoffen voor de planten.

 

 

hopen dat er een dikke oogst vanaf komt!

 

daar hoop ik ook op :nerd

 

 

Vedder weet ik ook niet wat voor soort het is. Iemand enig iedee?

 

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het standaard stekken van de Growshop zijn zal het wel iets van PP zijn.

Vraag eens bij die tuinder wat de Ec en Ph van zijn water is? Worden zijn rozen ook op cocos gekweekt? Ben benieuwd hoe dat verder gaat, je planten staan er iig mooi bij.

 

@ Soca

 

hoezo jammer van die vertimec? Niks mis mee als je planten nog in de groei zijn. Bio middeltje zou beter zijn idd, maar vertimec werkt iig erg goed tegen trips. Liever die vertimec in de groei dan al die masai die soms wordt gespoten als planten in bloei zijn, is bijna net zulke zooi als vertimec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@

joppieaandedoppie

 

De ph waarde ligt rond de 5.5

ec waarde ligt rond de 2.4

 

En rozen worden op steenwol gekweekt geldt ook voor de gerbera`s

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met V. ?

Lees dit voor de grap maar eens door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja ik weet wel wat vertimec is en wat het inhoudt, het is gewoon gif, maar dat is masai ook. En daar hoor je niemand hier over als dat in week 3 nog lekker over de toppen wordt gespoten. Zolang stekkeman vertimec alleen in de groei gebruikt zie ik geen probleem, alleen zou ik uiteraard ook een ander middel zien, of liever nog gewoon beestjes.

Overigens is vertimec in de reguliere tuinbouw 1 van de zachste middelen voor gewas en werknemers.

 

Stekkeman, die Ec is wel aan de hoge kant, die steenwol van die tuinder zit namelijk helemaal niks aan voeding in, jij hebt nog een deel grond in je potten. Hoe vaak geef je ze per dag water? Denk dat je het in de toekomst met mooier weer nog wel erg druk gaat krijgen met water geven. Snap niet goed waarom je ze niet gewoon in de volle grond hebt gepoot, stuk makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef me planten 1 keer per dag water en als ze nog nat zijn sla ik een dagje over. Met het mooie weer moeten ze zeker 1 keer per dag water hebben. maar dat is geen probleem omdat ik iedere dag wel effen bij de planten ga kijken.

 

Ik heb ze in potten staan omdat ik ze ga verduisteren en je kan beter voeding geven. Vedder is de grond ook niet echt wat het moet zijn. en anders moet ik ook de aarde op de juiste ph krijgen en nu weet je zeker dat je goed zit.

 

iemand een iedee wanner ik de planten die nu 5 weken oud zijn het beste kan gaan verduisteren voor een goede en vlinke oogst?

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites
iemand een iedee wanner ik de planten die nu 5 weken oud zijn het beste kan gaan verduisteren voor een goede en vlinke oogst?

Begin met verduisteren voordat er een periode van 2/3 maanden aaneengesloten mooi weer aan komt.

Nu serieus.....bloei af in de topmaanden.

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister-Topic-t16914.html

http://www.wietforum.nl/Lichturen-2007-Ver...ren-t25779.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur is sinds 21 juni aan het verduisteren :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

We zijn vandaag druk bezig geweest met het maken van een verduister hok. Want we willen ze volgende week gaan beginnen met verduisteren.

 

De planten zijn vedder ook weer lekker gegroeit maar we hopen dat ze toch nog iets groter gaan worden.

 

med_gallery_11705_2622_346340.jpg

 

 

we hebben gebruik gemaakt van grond worteldoek die we dubbel hebben gevouwen zo dat het wel echt donker is. (foto`s spreken wel voorzich denk ik)

in het grote hok gaan 5 planten en in het kleinere hok 3 de 2 andere planten gaan we niet verduisteren.

 

med_gallery_11705_2622_247107.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1724485.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1446133.jpg

 

 

Het kleinere hok.

 

med_gallery_11705_2622_1406113.jpg

 

 

Ook hebben we de kuipen ingegraven zo dat ze niet te warm kunnen worden. en het kwam ook nog mooi uit anders waren de ijzeren palen te kort.

 

MVG Stekkeman, we hopen op veel reacties en tips over ons nieuw hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...