Ga naar inhoud

12X Amnesia Lemonator 3X Candy Kush, Dr150, 1000W

Amnesia Zaad Candy Cush DR150 Solis tek 1000w Digitale Ballast dimbaar aarde Dutch Pro

79 replies to this topic

#21 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 24 oktober 2017 - 12:57

Twiet, on 24 oktober 2017 - 07:01 , said:

Ik heb mijn zaailingen onder tl-buizen die er vrijwel tegenaan hangen, een centimeter er boven. Daarvandaan gaan ze onder de hps, die hangen er vanaf dag 1 net zover vandaan als gedurende de rest van de kweek. Dus inderdaad, naarmate de zaailing groeit gaat de lamp steeds een stukje hoger. Bij stekken gaat de lamp in het begin hoger, daarna zakt die beetje bij beetje en daarna gaat hij naar mate de plant groeit weer een stukje hoger, met de plant mee.

Ik weet niet wat jij met je licht doet zolang ze in de propagator staan, geef je je zaailingen in de propagator volop licht?

In het kort, stekken hebben tijd nodig om aan de volle bak licht te wennen, zaailingen dienen vanaf dag 1 volle bak te krijgen, ter voorkoming van strekken.

Ik heb dus gewoon echt geen ervaring met zaden, maar heb wel het een en ander gelezen. Wat ik niet echt uitgebreid kon vinden is hoe om te gaan met het licht na het ontkiemen van de zaden. Wél las ik dat het in de eerste dagen vóór het ontkiemen niet echt uitmaakt of het licht of donker is en dat de meningen hierover verdeeld zijn.
Als ik mijn intuïtie moet gaan volgen denk ik dat ik de zaden gewoon eerst moet gaan laten ontkiemen in water en in het donker, de propagator in dan de lamp op 400w zetten en ze gelijk goed laat wennen aan het klimaat. TL is nu even geen optie, maar lijkt mij idd wel verstandiger om mee te beginnen.

Alleen twijfel ik aan de warmte, aangezien 400w op 40cm afstand best wat warmte afgeeft voor de nog tere plantjes? Misschien iets minder dan 1 meter doen en langzaam omhoog werken, óf gewoon 40 aanhouden?

420man010, on 24 oktober 2017 - 06:33 , said:

candy kush is echt een lekker soortje man, ga je van genieten straks

Ik mocht 3 gratis zaden uitkiezen, dus had gekozen voor Candy Kush, vooral omdat dit soortje net als de Amnesia Lemonator 9-10 weken bloei nodig heeft. En natuurlijk omdat het een heerlijk soortje is om te roken. :vape:
Hopelijk komen ze alle 3 uit :icecream:

Deze post is bewerkt door Gennaro: 24 oktober 2017 - 13:21

#22 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 24 oktober 2017 - 21:47

Ik heb de Clonex Cubes nog wat heb gedoopt in lauw water (ik vond ze er iets te droog uitzien).
De zaden heb ik er vervolgens willekeurig ingedaan (met geknipt wattenstaafje erin gedrukt (+/- 0,5 cm) voordat ik las dat ze ook nog een voor en achterkant hebben en dit dus de boel kan vertragen :oeps . Misschien had ik er beter aan gedaan de zaden eerst 12/24 uur in water te laten ontkiemen en dan over te zetten in de cubes (?) Op Youtube zag ik dat ze de zaden direct in de cubes stopte, met goed resultaat dus dat heb ik voor het gemak maar gewoon gedaan.

Hier een paar foto's van de eerste stapjes:

Posted Image

Posted Image
Je ziet dat de propogator zijn werk doet en het plastic al aardig beslagen is.

Posted Image

Sorry voor de crappy foto's, ik ga goede kwaliteit foto's maken binnekort als ze wat gegroeid zijn en alles netjes staat.

#23 dilago

dialog

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9849 Posts:

Gepost 24 oktober 2017 - 23:13

Een 400 watt lamp hang je het beste 40 cm vanaf de zaailing. Plastic kappen zijn niet nodig, het zijn immers zaadplanten en geen stekken. ;)

En boven de zaailing laat je een ventilator de warmte van de lamp wegblazen.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#24 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 25 oktober 2017 - 00:47

dilago, on 24 oktober 2017 - 23:13 , said:

Een 400 watt lamp hang je het beste 40 cm vanaf de zaailing. Plastic kappen zijn niet nodig, het zijn immers zaadplanten en geen stekken. ;)

Ja dit was ik ook al van plan, bedankt voor de bevestiging :specool . De kap wou ik erop laten tot de blaadjes zichtbaar zijn, maar dat wel met de schuif een beetje open zodat er nog wat frisse lucht in kan komen. Ben eenbeetje bang dat die blokjes aners ook uitdrogen en het lijkt mij niet verkeerde gelijk te beginnen met een goed vochtig klimaatje.

#25 PABL0

Doet maar een dotje

• Members
  • Pip Pip
  • 280 Posts:

Gepost 26 oktober 2017 - 12:15

Lijkt mij toch ook dat ze +- 30 minder leuk vinden als hogere lv met kap?

#26 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 26 oktober 2017 - 14:45

PABL0, on 26 oktober 2017 - 12:15 , said:

Lijkt mij toch ook dat ze +- 30 minder leuk vinden als hogere lv met kap?

Zo heet word het nooit met de afzuiging die ik heb. En een 400w produceert niet zoveel warmte om in dit tijd van het jaar naar de 30 te gaan (mits je een goede afzuiging hebt).

#27 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 27 oktober 2017 - 18:35

Gisteren vertoonde 7 Cubes al teken van leven en vandaag waren het er al 14! Ik zal morgen een paar foto's maken en deze toevoegen aan ''de eerste stapjes''.

#28 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 29 oktober 2017 - 02:59

dilago, on 24 oktober 2017 - 23:13 , said:

Posted Image

Zoiets?

Ze zijn allemaal uitgekomen trouwens. Ik laat ze eventjes in de propagator totdat ze ietsjes groter zijn en boven het medium uitgroeien. Daarna zet ik ze in de volle grond.

#29 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1506 Posts:

Gepost 29 oktober 2017 - 08:25

Kap weg, houdt licht tegen en zaailingen hebben geen behoefte aan zoveel vocht, die willen licht, hoe meer hoe beter.
Make wiet, not war.

#30 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 30 oktober 2017 - 00:25

Twiet, on 29 oktober 2017 - 08:25 , said:

Kap weg, houdt licht tegen en zaailingen hebben geen behoefte aan zoveel vocht, die willen licht, hoe meer hoe beter.

Inderdaad, dat was verstandiger geweest. Ik heb ze ook te lang in de propagator laten zitten nadat ze ontkiemt waren. Nu zijn ze wat gestrekt en sommige vormde sliertjes die opkrulde. Ik heb ze allemaal overgepot en wat dieper ingegraven zodat de stengeltjes een beetje recht blijven staan. Daarnaast heb ik 600w op iets meer dan 60 cm erboven gehangen en wat afgezuurd water (6.5) met beetje wortelstimulator (20 ml op 25 liter water) in een plantenspuit gedaan waarmee ik 3x per dag over de zaailingen heenspuit.

Posted Image

Posted Image

#31 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 01 november 2017 - 21:50

Ik wacht wel even een aantal weken met posten, maar er zit al goed leven in. De meeste baby's hebben al 4 blaadjes en staan strak van leven - hopelijk blijft dit zo.

#32 dilago

dialog

• Full member
  • 9849 Posts:

Gepost 01 november 2017 - 22:00

Volgende keer beter niet weer de kap er op laten zitten! ;)

Succes met het verdere verloop van je ronde!

#33 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 02 november 2017 - 18:06

dilago, on 01 november 2017 - 22:00 , said:

Volgende keer beter niet weer de kap er op laten zitten! ;)

Succes met het verdere verloop van je ronde!

Nee, dat zal ik zeker nooit meer doen! Zo leert men :book:

#34 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 00:35

Dag beste forumleden, het is weer tijd voor een update! :popcorn:

De zaailingen hebben het allen overleeft; ondanks de kleine complicaties zijn ze toch aardig gaan groeien en lijken het naar hun zin te hebben :hug: .
Nu na meer dan 2 weken beginnen ze dan eindelijk op gang te komen. Ik bespuit de bladeren 2x p/d met bladvoeding van DP en heb daarnaast alleen nog maar afgezuurd water gegeven met wortelstimulator. Over een paar dagen is het tijd om wat groeivoeding te geven met een EC van 1.20 en kan de lamp geleidelijk aan ietsjes omhoog.

Posted Image

Posted Image

Zoals jullie zien, moeten de potten nog eventjes netjes gepositioneerd worden. Ik vond het zonde om de zaailingen die ik over had weg te gooien, dus heb er en klein potje bijgezet, al staat ie er nu eigenlijk best lullig bij zo. :nerd :P

#35 dilago

dialog

• Full member
  • 9849 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 00:42

Hoewel ze mooi groen zijn heb ik de indruk dat ze niet zo snel groeien. Geef je wel voldoende water?

#36 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 14:55

dilago, on 15 november 2017 - 00:42 , said:

Hoewel ze mooi groen zijn heb ik de indruk dat ze niet zo snel groeien. Geef je wel voldoende water?

Ik ben niet altijd in staat zélf water te geven en dat resulteerd in soms teveel (zoals in dit geval) en soms te weinig water. De potten stonden aardig blank, dus heb gekozen voor een aantal dagen alleen bladvoeding en geen water. Als de potten ietswat opgedroogd zijn van onder (was zeiknat 1/3 van de pot), dan staat er water klaar met wat groeivoeding erin.
Wel duurde het even voordat ze goed op gang kwamen en de blaadjes waren ietswat licht van kleur (vandaar de bladvoeding), maar de laatste dagen zit er zienbaar veel beweging in (ondanks de overbewatering) en dit komt waarshijnlijk omdat de wortels eindelijk hun weg hebben gevonden en de bladvoeding zijn werk doet.

#37 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 21 november 2017 - 01:08

Ze staan ondertussen al in de bloei.

#38 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 30 november 2017 - 03:35

dilago, on 15 november 2017 - 00:42 , said:

Wanneer raad jij mij aan over te schakelen van 630w naar 1000w? Ik zat zelf te denken een week nadat de eerste topjes zichtbaar worden. Ze moeten in totaal 9/10 weken.

#39 fitnessfreakK2

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 198 Posts:

Gepost 30 november 2017 - 06:41

Gelijk doen man, knallen. Had het zelf al eerder gedaan.

#40 Gennaro

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 41 Posts:

Gepost 30 november 2017 - 16:17

fitnessfreakK2, on 30 november 2017 - 06:41 , said:

Gelijk doen man, knallen. Had het zelf al eerder gedaan.

Wat is daar het voordeel van dan? Ze groeien toch niet beter of sneller op een 1000w in de eerste 3 weken van de bloei; dacht zelf dat het vooral belangrijk was voor het ontwikkelingsproces van de toppen (licht=gewicht).

Heb het wel eens eerder gehoord dat dit een voordeel kan leveren ivm opbrengst, maar wat is de wetenschap erachter. Het lijkt mij stroomverspilling anders.