Ga naar inhoud

Jay's Speeltuin

cob regulier cree aarde led

51 replies to this topic

#41 dilago

dialog

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8939 Posts:

Gepost 12 september 2017 - 17:05

Zo'n score moet dan ook lukken met compacte toppen dunkt mij.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#42 vakman

TL kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1992 Posts:

Gepost 12 september 2017 - 18:42

Heb je ze nu al 14 dagen op 24/0 staan, wanneer ga je ze wat nachtrust geven?
Dat schijnt beter te zijn voor bepaalde processen in de plant ;)

Lekkere score idd!!
I dont't know how to grow because i blow!

#43 Jaymaestro

Bonsai Weed Lover

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 571 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 05:52

"C4 plants temporarily store carbon dioxide(CO2) over the dark period to use for photosynthesis during the day. C4 plants slow down photosynthesis once the stored CO2 is used up and they need to gather it from the air. Which is why trees slow down photosynthesis in the afternoon even though the sun is still bright. This does NOT apply to cannabis.

C3 plants(:leaf:cannabis/veggies) gather CO2 only during the light period when they are photosynthesizing. During the dark period these plants only use oxygen for their metabolic life processes. They don't uptake CO2, nor do they use it. As soon and as long as the light is on, C3 plants gather and use CO2 for photosynthesis."

Even van rollitup geplukt , maar zo heb ik t altijd begrepen. Dat gezegd hebbende doe ik soms wel een weekje 18/6 om te wennen. Voordeel van 24/0 is stabieler klimaat.

#44 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2312 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 09:04

Beste Jay,
Dus je vertelt zelf al dat ze rust en dus zuurstof nodig hebben in de nacht.
De metabolische processen in de plant verlangen zuurstof&nachtrust.

En jij geeft het ze niet.....?
Waarom?

In de natuur is het in de avond/nacht ook altijd kouder,dus voor het klimaat hoeft het niet.
De belangen van de plant gaan voor de belangen van de verzorger lijkt mij.

Je moet het zelf weten hoor Jay,ik geef alleen advies :hug:

Jah Bless!
Respect nature,and she will provide....

#45 dilago

dialog

• Full member
  • 8939 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 09:13

De planten hebben tijdens de groei geen rust nodig en de vergelijking met mensen snap ik niet helemaal, want wij werken geen 18 uur op een dag en 6 uur is dan zeker wat weinig slaap.

Deze post is bewerkt door dilago: 13 september 2017 - 09:13

#46 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2312 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 09:31

@ Dilago : ?
Dus de natuur heeft een foute cyclus volgens jou? :huh:
Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten,het zal best wel willen hoor op 24/0.
Maar dat is niet wat het genus cannabisplant gewend is.
kijk maar naar de bloei & de lichturen zijn een integraal onderdeel van deze plant zijn huishouding,deze plant vind JUIST nachtlengte belangrijk.

Het is alleen beter voor de plant dat je geen dagen van 24/0 geeft,zo regelt de plant namelijk bepaalde metabolische processen die jij niet waarneemt.
Als je dan een vergelijking maakt broeder,stel je dan voor hoe het is om 24 uur te werken en 0 slaap te krijgen? :likken:

Een plant die al duizenden jaren zo groeit,en gewend is aan de omstandigheden waar hij uitkomt.
Komt Dilago na een paar duizend jaar en zegt......ze moeten op 24/0 :lol: (grapje broeder)

Ik kan het wel weer professor spelen en het helemaal uitleggen,maar ik ben koffie nodig en een joint ^_^

Jah nature knows best,cos' dat is di design man.

One love my brova's :hug:

#47 dilago

dialog

• Full member
  • 8939 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 09:54

Bekijk Post Collie Weed, op 13 september 2017 - 09:31 , zei:

@ Dilago : ?
Dus de natuur heeft een foute cyclus volgens jou? :huh:
Ik heb het over de binnenplantjes my brova!

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten,het zal best wel willen hoor op 24/0.
Maar dat is niet wat het genus cannabisplant gewend is.
Dat geldt evengoed voor het vertoeven in een tent met een bak kunstlicht op hun koppen. Waar het om gaat is dat cannabis een C3 plant is.

kijk maar naar de bloei & de lichturen zijn een integraal onderdeel van deze plant zijn huishouding,deze plant vind JUIST nachtlengte belangrijk.
We hebben het niet over de bloei maar over de groei.

Het is alleen beter voor de plant dat je geen dagen van 24/0 geeft,zo regelt de plant namelijk bepaalde metabolische processen die jij niet waarneemt.
Als je dan een vergelijking maakt broeder,stel je dan voor hoe het is om 24 uur te werken en 0 slaap te krijgen? :likken:
Niet ik maak de vergelijking met mensen, maar jij broeder en je ziet toch zelf ook wel dat die vlieger niet opgaat? :icecream:

Een plant die al duizenden jaren zo groeit,en gewend is aan de omstandigheden waar hij uitkomt.
Komt Dilago na een paar duizend jaar en zegt......ze moeten op 24/0 :lol: (grapje broeder)

Ik kan het wel weer professor spelen en het helemaal uitleggen,maar ik ben koffie nodig en een joint ^_^

Jah nature knows best,cos' dat is di design man.

One love my brova's :hug:
Van mij mag je professor spelen maar dat cannabis tijdens de groei rust nodig zou hebben ben ik niet van overtuigd! Gelukkig zijn er vele wegen die naar Rome leiden. :)

Peace!

#48 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2312 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 10:03

:j :lol:

Iedereen zijn eigen weg,maar ik kijk gewoon naar de natuur en neem daar een voorbeeld aan.
Een C3 plant heeft zuurstof nodig,en dat neemt deze alleen in de nachtperiode tot zich.

* Waarom denk je dat een cannabis plant over het algemeen fotoSENSITIEF word genoemd?
Omdat hij fotosensitieve cellen bezit,die reageren op licht.
Die kun je ook stressen.
Ik weet niet wat het effect precies is,maar ach ieder zijn methode.

:j *puff puff....

Hij is zonder tabak gedraaid Dil,ook wat?

Deze post is bewerkt door Collie Weed: 13 september 2017 - 10:10

#49 dilago

dialog

• Full member
  • 8939 Posts:

Gepost 13 september 2017 - 10:15

Bekijk Post Collie Weed, op 13 september 2017 - 10:03 , zei:

:j
Lekker wietje, kennelijk lukt het dus ook als ze wat rust krijgen. :likken:

Overigens geef ik mijn planten in de groei ook rust, maar dat doe ik niet om de planten maar om mij want ik moet de rekening van de stroom betalen.

#50 Jaymaestro

Bonsai Weed Lover

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 571 Posts:

Gepost 14 september 2017 - 04:48

Collie, als ik nog meer van de plantjes zou houden, zou ik ze ook niet de nek omdraaien en oproken :lol: . Verder is dit een discussie die op vele fora verwoed woedt; feit is dat de plantjes als een speer gaan en beide manieren gewoon mogelijk zijn. Kosteffectief zouden we moeten nagaan met twee stekken onder een soortgelijke set-up . Weet iemand of dat al gedaan is?

#51 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2312 Posts:

Gepost 14 september 2017 - 12:33

@ Dilago : Ja stroom is wel duur inderdaad,maar ik betaal het maar gewoon netjes want een dief ben ik nooit geweest :likken:

@ Jay:
Ik houd ervan alsof het familie is,ik lees zo ook verhaaltjes voor en zet de radio aan voor ze :lol:

:P

#52 Jaymaestro

Bonsai Weed Lover

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 571 Posts:

Gepost 19 september 2017 - 17:47

Update: 21 dagen op 24/0

Even snel een kiekje tussendoor. Vandaag beide timers op 18/6 gezet. De planten groeien gestaag door. #4 is twee dagen geleden getopt. De absolute favoriet blijft bij mij de #3. Deze geeft op dit moment een lucht die me doet denken aan ijsthee met limoen. Zeer, maar dan ook zeer lekker :dribble: . Verder heeft deze plant de bossige structuur die moet doet denken aan een zeer potente WW uit mijn eerste Tneon kweekje.

Posted Image

De RPPxChemdawgs hierboven gaan ook lekker hoor! :icecream:

Posted Image

Nog een weekje en dan gaat de knop om. Zal wellicht wat stekken nemen, eerst even kijken hoe ze op de schakeling gaan reageren. :wave:

Jay