Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Update : #3 op 7 dagen 12/12

 

Numero drie is de laatste strijder in de bloeikast. Beide TMV fuckers liggen in de kliko en ik ben best onder de indruk hoe snel dit plantje de kast weer volgroeit. Nog niet duidelijk het geslacht zichtbaar, maar ik vrees het ergste :thumbsdown:.

 

 

gallery_25614_19643_775025.jpg

 

Aan de andere kant heb ik van nummer 4 en nummer 5 stekjes genomen en ze eens flink gebonden en geknakt. Over een dag of twee gaan ook deze planten op 12/12. Ze groeien nu al de pan uit dus dat wordt weer wat :jump:

 

gallery_25614_19643_2910591.jpg

 

gallery_25614_19643_73557.jpg

 

Ondertussen dampen de stekjes lekker door onder een spaarlampje. Heb ze een keer in jiffy pots gezet.

 

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul van de Action kan niet tegen wat action :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar met die prijs houd je wel wat over voor echte action :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij is kapot gemaakt door een kat,en ik heb geeneens katten !

Die rare kat sprong recht op de bovenkant van de kap vanaf mijn schutting,en daar kunnen ze ook niet tegen helaas.

 

Echt 2 gaten waar zijn pootjes landde....... wat een vetzak zeg.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: #3 staat nu 14 dagen 12/12 en #4/#5 nu 5 dagen.

 

Het positieve nieuws is dat ik enkele pistils heb waargenomen in de bloeikast! #3 blijkt toch een vrouw te zijn. Verder kun je zien dat de groeikast gewoon vol zit. Deze planten moeten nog flink strekken dus ik zal er echt één moeten gaan verplaatsen naar de linkerkast. Dat wordt weer passen en meten dus :shifty: In het ergste geval zal ik zelf een paar vertakkingen moeten verwijderen om het geheel passend te maken.

Ik heb er tot nu toe zo bewust mogelijk mee gewacht; voor het zelfde geld zijn #4 en #5 allebei mannen en die gun ik het licht in de ogen niet. Helaas begin ik nu echt wat light burn te zien op de planten dus moet er echt ruimte gemaakt worden.

 

Opvallen en teleurstellend is dat deze variant totaal niet naar wiet ruikt. Ik ruik echt de typische chlorofyl lucht, maar geen "danky stanky" . Eerdere skunk varianten meurde bij mij echt te pan uit dus ben benieuwd of dat nog komt.

 

Verder heb ik na 14 dagen 12/12 slechts enkele pistils. Ik kan gerust zeggen dat de dame links dus niet erg snel is als ik weer vergelijk met bijvoorbeeld de super skunk van sensi. Al met al dingen die nog helemaal niets over het eindresultaat gaan zeggen, maar waar ik wel op zou letten als breeder. Vanaf het begin was ik lyrisch over de Spice van mr.nice , maar tot nu toe kan ik nog niet hetzelfde zeggen over de NL5xSkunk . Maargoed, we wachten het af. Het blijft :dope:

 

 

gallery_25614_19643_799405.jpg

 

gallery_25614_19643_942164.jpg

 

gallery_25614_19643_2311797.jpg

 

gallery_25614_19643_880885.jpg

 

 

Stekjes zijn nog niet geworteld. ZIt er wel aan te komen. Ze blijven mooi groen en perky. Heb er vertrouwen in. :popcorn:

 

Gr. Jay

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update zonder foto's. De rechterkast is volledig dichtgegroeid. Heb nu plant nr4 naar de linkerkast verplaatst op een verhoging.Tevens de linkerkast op 100 watt gezet. Temperatuur loopt op tot 28 graden, dus kan prima!

 

Nu hopen dat het.meevalt.met eventuele lightburn door ruimtegebrek. Kan nog 20 cm omhoog. De rechterlamp kan al niet meer omhoog enndat wordt dus knakken, breken en buigen als alles vrouw blijkt te zijn. Nog steeds is hwt geslacht niet zichtbaar! Vind ze echt traag voor een skunkvariant.

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 17 dagen 12/12 voor #3 en 9 dagen voor #4/5

:jump: Het wordt weer een gekkenhuis hier. Volgens mij zijn alle planten dames. Op de TMV na heb ik toch een gouden pik als het om regulier zaad gaat. Daarnaast zag ik dat sommige stekjes na 10 dagen ook keurig geworteld waren :dribble: . Dat betekent dat mijn exerimentje in de derde kast moet gaan plaatsvinden onder Tneon. Zal dus wel ten koste gaan van de opbrengst, maar ook wel weer een keer leuk. Wellicht Scrogg ik dan wel weer een keertje. Heb ook besloten hier een nieuw topic van de maken, mede omdat ik vind dat deze test wel echt ergens over gaat en ik mijn best wil doen het een beetje goed bij te houden.

 

Twee zaken:

1. Ik twijfel om van de rechterkant de led te vervangen door een 3500 of 3000 K versie. Denk dat voorgroeien nog steeds prima gaat, maar dat afbloeien sneller en minder fluff wordt. Iemand belang bij een cxb 3070 6500 K? :P

 

2. Ik moet gaan kiezen voor het experiment: gebruik ik de stekjes van #4 en #5. Nummer 4 had vanaf het begin een zachte kartelrand om de bladeren wat specifiek mijn aandacht trok, maar nummer 5 is bossiger en groter geworden. Ik zal de beslissing moeten nemen voordat de boel goed bloeit dus het wordt een gokje.

 

 

Goed even een overzichtsfotootje van de jungle:

gallery_25614_19643_1002794.jpeg

 

Heb nr3 links wat geprobeerd te dieven, zal dit tzt ook doen met nummer 4.

 

 

gallery_25614_19643_1528641.jpg

 

Hierboven de stekjes, die mogen nog even allemaal wortelen en dan beslis ik welke :execute.

 

 

Nu even voor het licht uitgaat nr 5 neerbinden. Ik zit niet stil hier! :wave:

 

Edit: ze ruiken nog steeds niet . Echt bizar. Stealth soortje dit blijkbaar.

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

In volle ornaat # 5 voor het binden. Heb besloten toch de stekjes van deze plant te gaan nemen. Echt een mooie plant en deze moeder krijgt niet de kans onder fatsoenlijk licht af te bloeien, dus ik gun het haar stekjes :likken: .

 

gallery_25614_19643_220298.jpg

gallery_25614_19643_3165058.jpg

 

 

Na het binden :kill:

 

gallery_25614_19643_1490632.jpg

 

gallery_25614_19643_610170.jpg

 

 

Waarschijnlijk groeien de toppen straks om de lamp heen :nerd

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

29 dagen 12/12 voor #3

20 dagen 12/12 voor #4/5

 

Het blijft hier één grote rollercoaster. De boel is flink vol gekomen. Eigenlijk iets te vol. Heb her en der wat bladeren en topjes gesnoeid. Topontwikkeling komt eindelijk op gang, maar heb het idee dat het doordat het zo'n volle bak is wel eens meer fluff kan worden dan vorige keer. Het meest bizarre vind ik dat er nog steeds 0 cannabisgeur te vinden is. Vezelhennep ruikt nog meer dan deze strain. Echt een groenige chlorofielgeur, maar verder niets <_<.

 

Ook is er wat calciumtekort te vinden op #3. Nu ben ik evenjes gedaald naar pH 6 in plaats van 6.3 en was mijn meter niet helemaal 100% dus kan heel goed daar aan gelegen hebben. Heb de boel weer gekalibreerd en het lijkt zich niet verder te verspreiden.

 

Plant #5 is de mooiste, maar gaat errug traag zo onder dat 50 watt lampje. Niet erg, want dat betekend dat ze af kan bloeien onder de 3500 en miss dan nog wat aandikt,

 

Alle planten hebben nu her en der ook wat light burn. Heb de strek niet helemaal onder controle kunnen houden. Ik moet echt eerder flippen volgende keer. Hoewel #3 ook wel echt 4x gegaan is. Iets wat je niet zou verwachten van een indica dominant soortje.

 

 

gallery_25614_19643_2769884.jpg

 

gallery_25614_19643_1331780.jpg

 

gallery_25614_19643_2393854.jpg

 

 

gallery_25614_19643_1856135.jpg

 

gallery_25614_19643_290079.jpg

 

 

Da was m weer. Merk niet al teveel van eventuele TMV, behalve dat alles trager lijkt te gaan... Tot de volgende. :nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens terug gekeken in je topic en ik moet zeggen dat die wiet die paars is bij openbreken en zo weeïg zoet rook WEL bij mij wegkwam en sinds kort bestempeld Purple Heart pheno.

Ja ook mijn vrouw wil de weckpot dichthouden want het werkt tegen de luchtverfrissers op stand 5 omhoog :lol:

Alletwee de stekjes zijn in re-veg geschoten van deze plant en word dus zeker vervolgd maatje.

Iedereen hier is ook laaiend positief erover,behalve ikzelf want ik weet wat voor werk er nog inzit om haar stabiel te krijgen met deze eigenschappen zoals ze nu is.

Maar dat moet goed komen met goed verstand en terug kruisen op de stekken etc.

 

 

Heb jij nog wat van deze soort staan??

Of heb je alles weg?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was echt vrij zeker dat ik de boel niet door elkaar gehaald heb, maar het zou wel het ene mannetje verklaren! Im heb nog twee zaden liggen. Die gaan we zeker nog planten, maar is bijna te toevallig om toeval te zijn hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook weleens gehad hoor nadat ik dabjes had gehad,raak je snel in de war als er ook maar iemand tegen je praat als je aan het tellen bent. :lol:

 

Ik hoop dat ik in deze run ook die leuke Purple Heart pheno heb,het is tot nu toe de lekkerste pheno binnen deze soort vind ik zelf.

 

 

Als ik er zaden uit haal ruilen we nog eens wat maatje. :hug:

 

 

Misschien wil je een sample van me om zeker te zijn?

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ collie: doen we!

@ iedereen: wat te doen als je kast overgroeid? Planten zijn zo ongeveer x4 gegaan. Denk er echt aan om toppen weg te knippen en anderen te buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere kast bouwen :dribble:

Toppen snoeien is altijd kut, kunnen er niet een paar gezellig ergens logeren? :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas niet. Heb ze nu zo goed als mogelijk bijgesnoeid. De hoofdtoppen zijn letterlijk om de lamp heen gegroeid. Ik hoop er maar het beste van. Volgende ronde grotere pot, fem zaad en eerder schakelen plus een netje erboven.. ik heb orde en structuur nodig hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot op zn zij leggen en knakken

 

of uitbouwen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steel lichtelijk tot moes maken met duim en wijsvinger(net onder een internode als het kan) op gewenste hoogte en knakken&vastbinden aan net of eigen stam.

Wel vastbinden anders poppen ze weer terug met een week of 2. :wacko:

 

Beter even erbij zitten op de luie stoel en alles even bushwacken op die manier,wel op tijd koffiepauze inlassen anders gaat je rug eraan Jay :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toptips. Had dit al gedaan met een elastiek, maar is niet sterk genoeg. Ga nog een poging wagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

36 dagen 12/12 voor #3

27 dagen 12/12 voor #4/5

gallery_25614_19643_4261536.jpg

 

gallery_25614_19643_3053574.jpg

 

gallery_25614_19643_3045024.jpg

 

Ze zijn bijna te dik om nog opnieuw te knakken. Wat denken jullie? In het midden redelijk wat kleinere toppen die wel op de goede afstand zitten. Boel maar gewoon zo eromheen laten gaan?

 

 

gallery_25614_19643_870677.jpg

 

gallery_25614_19643_622148.jpg

 

 

Verder niet veel te melden. ben met #3 begonnen met pk13/14 . :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp kan toch nog een stukje omhoog, als je die scheepskettingen weghaalt :dribble:

En dan de ogen rechtstreeks verbinden met een tyrap ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de fan eraf en zijwaards laten blazen zeker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not sure if serious :lol: , die fan koelt toch mn led broeders.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...