Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Lesbian Dream proberen

Recommended Posts

Omdat ik toch niet heel veel echt bruikbare gegevens kan vinden over de exacte verhoudingen enz. van het gebruik van LD hier maar mijn ervaring in een topicje.

 

Het begin:

 

Gisteren een gerevegde stek bespoten met een oplossing van 1 op 200, en een half uur later nogmaals.

 

gallery_19177_16445_871140.jpg

 

vanavond overgepot in een 6,5 literpot met wat piranja en een tabje erbij.

 

gallery_19177_16445_1505416.jpg

 

gallery_19177_16445_1127484.jpg

 

en ze staat klaar voor het vervolg.

 

gallery_19177_16445_325284.jpg

 

 

Misschien kunnen meer ervaringsdeskundigen hier de gegevens kwijt met BV welke verhouding er gewerkt is/wordt, en hoe vaak en wanneer bespoten om zo toch een duidelijkere richtlijn te krijgen.

 

Over een paar dagen mag deze nog dame in het bloeihok meedraaien tot er hopelijk ballen in de maak zijn.

 

Zal niet een erg vaak geupdate topicje worden, voorlopig zal er niets te zien zijn.

 

Wordt vervolgd.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo DJB,

 

Ik zit te wachten tot bij mij het flesje wordt bezorgd, dan wil ik dat ook gaan proberen.

Ik las ergens dat iemand er mee begon, zodra de plant op 12/12 ging.

En een ander begon op het moment dat daadwerkelijk bloei zag, na een week of zo.

Naast of ipv sproeien schiint ook regelmatig een drupje STS op de groeipunt(en) goed te werken.

Ben benieuwd naar je resultaten en de reacties.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad ook gehoord dat een druppel op de groeipunt wordt gebruikt maar volgens mij niet met cannabis.

en zodra 12/12 of een week ervoor, allemaal van horen zeggen.

 

Ik weet in elk geval dat het werkt maar de dame in een koude schuur hier lijkt niet bestoven te willen worden.

 

gallery_19177_16058_1134622.jpg

 

Daarom maar een wat meer gecontroleerde poging. Zo kan ik een keer teruglezen wat ik heb geprobeerd om het anders aan te pakken als het niet lukt.

 

Jij ook veel succes straks als je ermee aan de gang gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat er in ieder geval een grote sterke plant aan wagen.

Ik ga het met wat kleiner grut proberen, omdat een heel klein beetje stuifmeel al voor heel veel zaad kan zorgen.

Ook wil ik het met een paar autoflowers proberen.

 

Ik zal de pogingen en resultaten hier dan posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan krijg je ballen canna ;)

 

ik heb er helaas geen foto's meer van door een foute herinstalatie op m'n d schijf ipv m'n c :S

maar heb suc6 vol een auto flower omgebouwd naar man door middel van 3 keer sprayen met sts,

eerste keer had ik 15 ml op 100 ml water gebruikt de 2e en 3e keer 20 ml op 100

had eigenlijk 2 keer willen sprayen want waren wel al ballen en alles maar die gingen nog totaal niet stuiven

 

en ik begin na deze ronde een serieuze zaad ronde ga 4 stekken van dezelfde santa shiva s1 moeder ombouwen en een aantal andere stekken eromheen zetten ik zal daarvan hier afentoe ook een post neerzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat er dan reguliere planten worden gebruikt ipv feminized?

 

Sinds Fool aanwakkerde dat het gewoon zonder problemen zou kunnen wil ik hier toch wel het zijne van weten.

Je leest ook steeds vaker dat growers gewoon zaden in hun toppen vinden en hier gewoon zonder problemen prachtige planten uit opkweken.

Zelfde geld voor zaden in (coffeeshop) wiet worden gevonden

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sinds Fool aanwakkerde dat het gewoon zonder problemen zou kunnen wil ik hier toch wel het zijne van weten.

 

 

Wacht even, zonder problemen?

Cannabis kweken en/of zaad maken gaat nooit zonder problemen, CB$$$

Sannie heeft al twee keer zonder succes geprobeerd SugarPunch fem zaden bij te maken.

 

Ik ben niet bang voor evt problemen, maar dat is wat anders.

En LD is slechts gereedschap, veel hangt af van de methode die daarna wordt gevolgd.

(inkruisen, uitkruisen, dubbelkruisen, zelfbestuiven)

 

Shiva s1, Grow weed?

Met S1 bedoelt men een plant die door zelfbestuiving is gemaakt.

Wat voor product verwacht je daarvan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik begin na deze ronde een serieuze zaad ronde ga 4 stekken van dezelfde santa shiva s1 moeder ombouwen en een aantal andere stekken eromheen zetten ik zal daarvan hier afentoe ook een post neerzetten

 

Deze Santa Shiva komt toch van Torsten? uit zijn LD omgebouwde planten.

Als dat zo is ben jij in elk geval al bezig met fem ombouwen.

 

Ook mijn plantje weet ik niet zeker of deze uit regulier zaad komt,

 

In elk geval weten we voorlopig natuurlijk niets zeker, Dat duurt dan nog een hele tijd om de resultaten te zien, als het hier nu lukt geeft dat nog geen enkel idee wat het in de toekomst gaat worden.

De Parvati die ik heb omgebouwd heb ik uiteindelijk met 1 op 25 (totaal wel 5 of 6 keer denk ik, met verschillende verhoudingen) behandeld en toen kreeg ik pas ballen op deze reguliere dame, Maar met voldoende geduld en tijd was dit misschien ook wel gebeurd zonder erg vaak te besproeien. En het stuiven kwam ook best heel laat, en niet heel uitbundig, maar dat zal misschien per soort verschillen.

 

Ik ben ook wel benieuwd of de volwassenheid of de afmeting van een plant enig invloed heeft. Deze dame hier is nu ca. 30 CM hoog , en de parvati was 9 maanden oud en heel kort gehouden maar wel 1 meter hoog ofzo. Misschien dat een klein stekje sneller reageert op LD?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds Fool aanwakkerde dat het gewoon zonder problemen zou kunnen wil ik hier toch wel het zijne van weten.

 

 

Shiva s1, Grow weed?

Met S1 bedoelt men een plant die door zelfbestuiving is gemaakt.

Wat voor product verwacht je daarvan?

santa shiva s1 komt van een sts santa maria moeder en van een super shiva haze moeder. ( door torsti inderdaad + ben met zijn toesteming veder aant klooie dus niet grof gejate genetica )

ik ga daar van een s2 maken ( mits alles lukt )

 

@broertje de reguliere plant die ik eerder zij was een autoflower, dus na 21 dagen ongeveer voor het eerst bespoten, en daarna om de 7 dagen tot stuiven maar hoelang heeft die stek al zo gestaan, dat ik geen wortels zie, lijkt erop dat je ze al inde bloei genomen hebt ?

 

@bijde hebben julie het boek methods in plant breeding gelezen ?

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

...en een aantal andere stekken eromheen zetten...

 

Ik ga proberen het stuifmeel op te vangen, en dan kunstmatig te insemineren.

Eventueel ook op een later tijdstip.

Ik wil van een paar van mijn autogambianen wat stuifmeel oogsten en op voorraad houden,

zodat ik op ieder gewenst moment met iedere geselecteerde pheno dan fem-zaad kan maken.

 

Zelfbestuiven geeft meer kans op terugslag of afwijkingen, is de theorie.

Ik voel meer voor Hybride x Landras.

Omdat je dan, wederom in theorie, opnieuw hybride groeikacht kunt krijgen.

En omdat je dan iets nieuws maakt, ipv een kopie, meer van hetzelfde.

 

Ik ben een Shackzilla x Malawigold aan het opkweken.

Als ik die mooi en lekker vind, wil ik daar een fem-versie van maken.

 

STS maakt veel meer combinatie mogelijk,

en heeft ook als voordeel dat je de "man" kunt testen.

De potentie van een reguliere man is vooraf moeilijk in te schatten.

 

Nu even kijken of de post al is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn stekken van totaal 3 phenos en ga 1tje gebruiken omte bestuiven en de andere 2 phenos eromheen

en daarnaast zet ik er waarschijn lijk ook nog een s.a.d stek in omte kijke of dat wat wil worden als nieuwe eigen strain

 

1. (Its genotypic composition is equal to the genotypic composition of the

population obtained by panmictic reproduction of the F1; Note 2.4.) Successive

generations may be indicated by G1,G2, . . ., but in the case of continued selfing

the designations S1, S2, S3, . . . are used as well (Table 3.1).

A general description of the genotypic composition of any population (inbred

or not) is now given by

Genotype

---- aa --------------Aa ---------- AA

f q2 + pqFt --- 2pq(1 −Ft) ---- p2 + pqFt

 

(lukt me ff niet het wiskundig te noteren met nieuwe forums)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hier ook het stuifmeel opvangen, om haar zusje plaatselijk te bestuiven. Ook hoop ik dat de parvati nog wat stuifmeel loslaat, dan zat ik ook te denken om dat te bewaren om dit landras ergens mee te kruisen. Maar dat is allemaal voor de toekomst.

 

GW,

deze stek heb ik inderdaad in volle bloei uit de tuin geknipt, ik weet niet meer precies wanneer maar een maand of 2 geleden denk ik. Wat bedoel je met geen wortels zien? Boven in de pot? ze was hier net overgepot.

 

Thanks voor de link, ben niet zo een lezer maar ga zeker een poging wagen.

 

 

Afgelopen weekend is de patiënt verhuisd naar het bloeihokje,

 

gallery_19177_16445_1092922.jpg

 

gallery_19177_16445_3091570.jpg

 

 

gallery_19177_16445_2327224.jpg

 

Uiteraard nog niets te zien.

 

Mijn plan is om ook elke week te sproeien, voorlopig 1 op 200 denk ik.

 

Wat ik me nog wel afvraag is of als je een deel van de plant behandelt of dan de hele plant omgaat? Het zou zich best overal in de plant kunnen verplaatsen?

En of de spuitoplossing in de koelkast te bewaren is? Ik heb nu de plantenspuit koel staan voor de volgende keer in elk geval nog.

 

to be continued

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde bij die 2 "toppen" in dat glas water ;)

bovenste cm van de aarde worteld eigenlijk nooit goed door als je er geen zijltje boven hebt, of er moet gedruppeld worden ;P

 

"Wat ik me nog wel afvraag is of als je een deel van de plant behandelt of dan de hele plant omgaat?"

 

toevallig heb ik dat al eens geprobeerd, als je 1 tak bespuit en de rest van de plant niet, word aleen die omgebouwd tot een man, maar de stres trekt wel door heel de plant en kwam geen stabiel zaad vanaf, waar de zuster stek dat wel gaf van hetzelfde meel. kan ik je dus afraden omte doen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
:popcorn: mooi potent plantje om te behandelen broertje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op Hempy, je kunt het. :punk: kun je geen abo nemen hier?

 

GW,

in dat glas staan, stonden moet ik zeggen, de afgeknipte toppen waar eventueel nog wat LD stuif af zou kunnen komen. Helaas niet gelukt de vorige poging Parvati is dus helemaal ten einde.

 

en deels behandelen heb ik toch al niet gedaan, dus niet meer te proberen.

 

3.0

Tja als je toch wat "over" hebt :whistling het zusje waar ik een deel van wil bestuiven staat in het bloeihokje.

 

Vandaag na 1 week opnieuw behandelt met deze keer toch vers aangemaakt nu 1 op 100. Ook 2 keer bespoten met een half uur ertussen.

 

gallery_19177_16445_1075673.jpg

 

gallery_19177_16445_1085230.jpg

 

en weer in de wachtstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De levertijd was lang, maar vandaag heb ik het product ontvangen.

 

Ik lees hierboven:

1 op 200

1 op 100

en GW doet 15 op 100, daarna 1 op 5

Hebben jullie het allebei over dezelfde vloeistof/concentratie?

En hoeveel ppm is dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen.

 

Voorzover ik nu weet zijn er twee methodes:

 

1. Spuiten 1 op 400 bij bet begin van de zichtbare bloei. Dus als je echt bloemetjes ziet. Dan na twee weken weer bespuiten.

2. Vanaf het begin dagelijks een druppeltje (ook 1 op 400) op de groeipunt.

 

Tot zover is de stand van zaken op dit moment. Helaas is er weinig terugkoppeling van gebruikers naar dit forum zodat er niets zeker is. Maar dit is de recentste stand van zaken. Heel veel succes, en als het even kan: Laat weten hoe het gaat, ook als het mislukt.

 

Groeitjes,

chassie

 

 

Toch maar even wat ervaring toevoegen.

Net wat omgebouwd dametjes bekeken van commerciele stekken. Die heb ik om te testen in gespoten met verschillende concentraties van Lesbian dream. 1:400, 1:200, 1:100, 1:50 .

3 verschillende groepjes PP, resultaten: 1 groepje al ruim om op 1:400 de twee anderen pas echt stuifmeel gezien bij 1:50.

Die laatste twee zijn dus echt goed herma bestendig, die eerste zou ik alleen buiten durven zetten.

 

groeitjes

 

Volgens mij hebben we het over de zelfde vloeistof. Als je de LD besteld kan dit volgens mij maar op 1 adres, en komt alles uit dezelfde fles voor zover ik heb gezien.

 

En zoals je hierboven kunt zien zijn er op WF meerdere adviezen met verschillende verhoudingen

 

en dit is nu net waarom ik dit hier zo probeer om ergens een soort van eikpunt te krijgen. Gedurende het ombouwen van de parvati hier heb ik uiteindelijk 1 op 25 gespoten, wat wel resultaat had. Maar duurt het gewoon lang of moet de verhouding gewoon hoger voor resultaat, ik weet het niet.

 

Ik probeer nu in elk geval vast te leggen wanneer ik hoeveel gebruik, en als dat niet werkt weet ik dat het de volgende keer met een hogere concentratie moet proberen. En een beetje op gevoel afgaande van wat ik heb gelezen wil ik de verhoudingen elke keer verhogen. Hopelijk is er gauw wat te zien bij mijn testdame.

 

Blijkbaar is de hermagevoeligheid ook een parameter in het kiezen van de verhouding. En omdat je natuurlijk een zo stabiel mogelijke plant wilt hebben straks zou je eerst moeten testen op deze kwaliteit voor je met LD aan de gang gaat. Wat dan weer inhoud dat je iets van 1:50 moet gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedank voor het snelle antwoord.

Er zijn meerdere bronnen voor STS, een beetje laborant maakt het zelf.

 

Ik heb zojuist een mengsel gemaakt met demi-water van ongeveer 200 ppm, ec 0.3

En ermee besproeid:

 

1x NBD, die gaat op 12/12 zodra opgedroogd.

4x India Sativa local strains, al een tijdje op 12/12 maar nog geen zichtbare bloei,

En een flinke Shackzilla, met al wel enige zichtbare bloei.

 

Ik zal de dosing de volgende sproeibeurten gaan opschroeven.

 

Ik verwacht over een dag of tien het geslacht bij een autoflower te kunnen zien, en als dat een vrouwtje is, wordt die ook behandeld.

 

Vol verwachting klopt ons hart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen vernomen dat het gebruik van een uitvloeier zoals bijv. Zipper of Agral Gold de resultaten nog wat verbetert.

Overigens zag ik dat ik het in een oude post had over de eerste keer spuiten bij het begin van de zichtbare bloei. Nu weet ik dat spuiten bij het op 12/12 zetten betere resultaten geeft. Dus bij autoflowertjes een beetje terug rekenen.

LD is idd zelf te maken, al loont het eigenlijk pas als je er veel van nodig gaat hebben in een korte tijd. De zilverconcentratie in LD is 3% en er zitten wat hulpstoffen is om de oplossing te stabiliseren (in de koelkastdeur ongeveer een jaar). Je kunt eenvoudig achterhalen of je LD nog goed is: Als je zwarte korreltjes onderin je flesje ziet is het einde oefening.

Ik hoop dat dit topic voor iedereen wat informatie oplevert over diverse strains en de daarbij behorende resultaten, zodat iedereen zijn/haar eigen zaad kan maken van ieders favoriete soortje ..........

 

Op de gelinkte site van BudResearch zeggen ze overigens dat je eventuele restanten zo in het riool kunt gooien. Fysiek kan dat met alles natuurlijk, maar netjes is dat niet. Beter is het om een restje (als ja dat al hebt) op een krant te gooien en op te laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij autoflowertjes een beetje terug rekenen.

 

Hoe bedoel je dat?

Mijn reguliere autoflower bloeit na het vierde bladpaar.

Dan weet ik dus pas of ik een vrouwtje heb.

Ik ga niet sproeien voor ik dat zeker weet.

Bedankt voor de uitvloeier-tip.

 

Het restantje wat nog in de sproeier zat heb ik gisteren over een MalawiGold-plantje gespoten,

die staat nu op 11/13, net als de india-sativa's. Om ze een beetje aan te sporen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij autoflowers beetje rekenen blijft volgens mij wat lastig. Als je BV een autoflower hebt die 9 weken nodig heeft wat gebeurd er dan als de mannelijke bloei pas na 5 weken na bespuiten begint? leeft ze dan lang genoeg om te stuiven?

En zou je dan niet gewoon eerder kunnen beginnen met spuiten?

 

Maar goed hier geen AF's dus hoef ik nog niet over na te denken.

 

Plaatjes van vandaag.

 

gallery_19177_16445_789718.jpg

 

gallery_19177_16445_443703.jpg

 

gallery_19177_16445_834648.jpg

 

 

donderdag weer een week voorbij dan weer spuiten. Ik denk dat ik dan 1 op 50 ga gebruiken. Ik hoop wel dat het stuiven op tijd begint.

De uru in het hok hoeft normaal gesproken nog maar een week of 7 te bloeien. Al kan ik de plant met bestoven takjes vast wel langer in leven houden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...