Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sir kweek a lot

Wat is dit?

Recommended Posts

Dag allen,

 

8x PP

2x 600 watt (merk weet ik niet, zijn wel nieuw)

3x Cocos (11ltr)

5x Mapito (inhoud minstens 2 keer zo groot)

Voeding cocos: H&G-lijn AB Cocos bud xl etc.

Voeding Mapito: H&G-lijn AB Hydro bud xl etc.

Temp. Lamp aan: 25 - 28

Temp. Lamp uit: 19 -21

Bewatering van bovenaf met hand ivm verschillende voeding

Afzuiging standaar van Igrowbox verder geen aanpassingen.

Week 6 dag 5

 

Weet iemand wat dit is? Heb het maar bij 1 dame..

 

 

gallery_36925_15492_244960.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

roestvlek?

of beginnende rot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht overvoedt en luchtstroming niet lekker?

ook andere bladeren draaien weg in die top namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft ie heel dicht bij een lamp gestaan.. heb wel eens een topje te dicht bij gehad met gelijk ogende vlekken.

 

Buig ook voorzichtig het topje is open of er geen rot in zit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwacht geen rot in dit stadium. als het maar bij 1 plant is niet druk maken. heb er ook altijd wel een freak bijzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik voor luchtstroom en overvoeding.

 

Wat ik vergeet te zeggen is dat ik 3 dagen geleden voor het eerst top shooter (powder) heb toegevoegd, sinds dien zijn de symptomen. Luchtstroom klinkt logisch omdat ze in een igrowbox staan en ik gebonden ben aan bestaande opzet/ inrichting van kast (deze plant staat dicht bij toevoer).

 

Toprot lijkt me zeer onwaarschijnlijk, LV komt niet boven 38% en wortelen staan eerder te droog dan te nat...

 

@ frits: Fluffy toppen, man ik ben blij dat er überhaupt toppen aanzitten :lol: Deze kast is een apart verhaal: http://www.wietforum.nl/Kweken-met-een-uitdaging-t99599.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog even dubbel gecheckt op toprot, dat is het gelukkig niet.

 

Helaas zag ik net toch bij ander dames nog wat vlekjes, volgens mij K probleem. Net klaar met de PK (ja ik gebruik nog steeds PK, zet me wel aan het denken dit) dus makes sense right?

 

Dus ik heb voor de zekerheid toch maar gespoeld met 150 ltr enkel afgezuurd water.

 

Als laatst bijgevoegd 20 ltr aangemaakt

 

20 ml BUD

A+B EC: 1.2

Shooting Powder (30% minder dan wat op schema staat i.v.m. staat plant)

 

Mocht ik niet goed hebben gehandeld please let me know...THANKS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet met je voeding en die PK knaller (SP) precies wat moet, welke week ben je begonnen met het poeder?

Kan wel dat de toevoegingen reageren op iets wat in de gekregen grond zit (langzaam vrijkomende stoffen of kettingreactie, ph utschieter kan ook nog).

 

Ik had als tip bij dat Shooting Powder meegekregen:

week 6 en week 7 meegeven (mag eind week 5 indien vroegbloeier), beginnen op halve dosis en als laatste dosis zoals aanbevolen op schema en daarna explosie van toppen

Helaas ging er bij mij van alles mis op ander vlak (bodemtemperatuur maar ook verontreiniging aanvoerlucht) zodat het alles erger maakte maar dat zie ik bij jouw planten niet terug, mocht de SP te heftig zijn geweest heb je snel paarse bladstelen en vanaf de punt van blad naar binnen trekkende vergeling.

 

Probeer de potten op regelmatige vochtigheid te houden dan kunnen de planten boven de grond veel beter tegen lage lv omdat ze zelf via verdamping eea kunnen, zit er onder de grond ook weinig vocht dan wordt het hangen en wurgen met al die toevoegingen en merk je het erg in je plant/top opbouw: is er maar "iets" mis zoals een luchtstroompje dan direct overdreven reactes daarop.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild: U rock! Thanks! Stukje over regelmatige vochtigheid had ik beter moeten doen...

 

p.s. week 6 idd

 

Wellicht kun je het zo beter zien...

 

gallery_36925_15495_177194.png

 

gallery_36925_15495_458523.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...