Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johnny_Sack

Kolossus in de rebound

Recommended Posts

Het blijft idd wel zuur als dit soort dingen gebeuren. Dat is dan weer een nadeel van zaden. Met stekken heb je dat probleem niet. Ik heb al heel wat jaren met stekken gekweekt...en dat ging altijd prima... Maar ik heb tegenwoordig toch ook wel een voorkeur voor zaden. En ontkiemen blijft een risico. Hetzelfde geldt voor het kiezen van een zadenleverancier... Blijft ook altijd een beetje een gok.

 

Suc6 met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we hebben weer een nieuw fenomeen, 1 plantje die bij de laaste sirie is boven gekomen heeft wel kiemblaadjes maar in 2 dagen groeid er nog steeds geen normaal blad. Genetische troep dus.

 

Ben nu echt wel pissig. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnny_Sack ,

 

Heb ff je verslag bij gelezen , wel minder van dat zaad

 

Heb hier ook 10 van gehaald maar dan de Reg versie

 

Checken wat ze hier gaan doen

 

Geluk met je ronde , we kijken mee

 

Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat het toch aan jullie zelf ligt jongens. Ik heb in het verleden ook geprobeerd direct in aarde te ontkiemen en dat ging niet altijd even goed.

 

Ik heb nu twee keer bij Sannie besteld en twee keer alles perfect ontkiemd. Eerste keer 20 kolossus fem en tweede keer 30 keer kolossus regulier. Belangrijk bij het ontkiemen is een constante temperatuur en luchtvochtigheid.

 

Leg ze de volgende keer eerst 6 uur in een bakje water van 20 graden. Daarna in spongepots en in een propa. Twee tl lampen er boven en deksel dicht. Zo creeer je een broeikast effect. 100% luchtvochtigheid maar niet zeiknat en een temperatuur van circa 24 graden. Suc6 gegarandeerd.

 

Nee dit ligt niet aan de kweker , heb hetzelfde probleem gehad Fem 3 van de 5 . is wel goed opgelost door sannie . ;)

 

En ik weet echt wel een zaadje te ontkiemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede rijpe zaden kiemen bij mij allemaal ook in aarde. Ik denk

dat het aan zaad kwaliteit kan liggen.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik ben er ook van overtuigd dat het met het zaad te maken heeft, volgens Sannie ligt het toch echt aan mijn set-up. Tja in een welles nietes discussie heb ik ook niet echt zin in. Sannie wil me wel compenseren en zoals altijd is de service wel ok, maar ben toch wel een beetje klaar met de zaden van Sannie.

 

Jammer dat Sannie niet gewoon kan zeggen Kolossus is een leuk soortje maar kent wel een aantal problemen. Als ik vraag om even telefonisch contact op te nemen om te overleggen gebeurd dat niet, als een klant bij mij regelmatig koopt voor redelijk wat geld zou je zeggen dat je dat wel even zou willen doen.

 

Wat mij ook irriteert is wat ik al eerder in het topic schreef, bij de eerste herma problemen zeggen dat ik de enige in Nederland was met kolossus herma's. Paar weken later is het opeens geen stabiel soortje meer, en nu weer een paar weken later heeft niemand ontkieming en herma problemen en ligt het allemaal aan de kweker. Dan ben je in mijn ogen gewoon aan het draaien en liegen.

 

Als ik dan wijs op ervaringen hier op het forum dat is het volgens hem zo dat je alle negatieve dingen eerder leest hahaha.

 

Ik wil hier niemand zwart maken maar dit zijn gewoon mijn ervaringen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo

kijk al tijdje stilletjes mee en het is zeker baalen van je zaden

je verwacht wel kwaliteit voor je centjes

 

succes verder en ik zou zeggen gwn lkkr een ronde met stekken draaien wel goed inspuiten tegen die kut trips ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan alleen zeggen dat ik goede ervaringen heb gemaakt met Sannie's shop.

Pech met zaden kan altijd, zoiets kan of mag men niet ontkennen. Het is niet

altijd de schuld aan de kweker. Nu heb ik wel geen kollosus van hun, kan er

ook niks van zeggen.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had laatst ook 11 zaden sugar punch,mad shack,lady cane willen ontkiemen.

1 sugar punch kwam boven en ging na een week ook nog kapot dus niks over.

Heb toen 5 kolossus fem in de propagator gestopt en 4 zijn nu vrij mooi.

Het ligt duidelijk aan de genetica want ik durf zo een hok met met 80 shackzillas vol te douwen zonder dat ik bang ben voor hermas.

Ik kweek de shackzilla graag ze ontiemen goed , ze brengen veel op en belangrijkst ze zijn stabiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het gezeik met de zaden laatste week niet echt gemotiveerd om te updaten en mijn camera is ook kapot. Zal vanavond ff wat pics maken met mijn telefoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kop op johnny, komt wel in orde.. met enkele plantjes minder gewoon wat langer voorgroeien :whistling

 

grt gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad gewoon langer voorgroeien en grotere potten!

 

 

Succes.

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langer voorgroeien ben ik al mee bezig, grotere potten past niet en is volgens mij ook niet nodig. Helaas is het verschil tussen getopt en niet getopt groter als de vorige keer. Zit er over te denken om de getopte nog een keer te toppen zodat de 6 andere de tijd krijgen om de lucht en de breedte in te gaan.

 

 

Geef ze nog geen voeding, alleen Gold label roots.

 

gallery_5015_7010_737153.jpg

 

gallery_5015_7010_217150.jpg

 

gallery_5015_7010_993655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 bloei

 

 

 

 

De planten gaan lekker, de kleine dames in het midden beginnen ook een beetje de hoogte in te gaan. hoop dat ze nog een beetje groeien komende week. Zal wel, want er zit ook geen bloei in. Kleine planten is opzich geen probleem, vorige keer had ik planten van meer dan een meter waar ik 50 centimeter van onder alles heb wegedieft.

 

Heb ze deze week wel een keer in het donker gestoord, zag eerder deze week aan het begin van mijn straat een politie leger staan het een busje van enexis. Toen heb ik snel ff dimertje tussen gezet zodat als ze kwamen dat ik nog redelijk stealth was en had kunnen zeggen hier is niets, hokje is redelijk onopvallend weggewerkt maar je hoort op sommige plaatsen de afzuiger.

 

Gelukkig kwamen ze niet voor mij, iets verder in de straat zat schijnbaar ook een collega met iets meer lampjes. Toch ff schrikken. Hoop niet dat verhaal nog herma's gaat opleveren.

 

Helaas nog geen nieuwe camera en op mijn telefoon zit geen flitser dus kut foto's met lampen aan. Foto's zijn van 2 dagen geleden.

 

gallery_5015_7010_199132.jpg

 

gallery_5015_7010_214750.jpg

 

gallery_5015_7010_233819.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Johnny,

 

Ziet er allemaal goed uit, als je de kleinere planten in het midden houd krijg je zown mooie kom vorm he :whip:

 

Ik heb trouwens ook nog problemen gehad met het ontkiemen.. is alweer paar weken geleden maar goed. Zal de ontkiem percentages maar niet noemen.. je wordt er iig niet vrolijk van. Of het nauw aan mij ligt of aan de zaden.. Fuck knows

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Johny boy staan er mooi bij hoor lekker volle bak

goed nieuws dat ze je huisje voorbij zijn gegaan ... kan me goed voorstellen dat dat schrikken is :wOOt

 

succes met de dames :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnny,

 

Hopelijk trekken de kleintjes nog bij. Voor de rest ziet het er echt ok uit.

Ik hou mijn hart al vast met wat ik hier hoor ivm ontkiemen van Kolossus. :whip:

Heb nl 2 starterspakketten bij sannie gekocht met kolossus fem en hericules fem als zaadjes.

Deze zijn wel voor een volgende grow ergens later dit jaar.

In elk geval....ik kijk met je mee dan kan ik al zien hoe die plantjes zich opbouwen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een klein beetje ruimte hier en daar, wanneer die zijn gevuld gaan ze de lucht in, net op tijd voor de spurt :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miami: Een halfpipe vorm is ideaal maar denk dat ze nog wel gelijk komen met de getopte planten of zelfs langer worden. De laaste dagen gaan ze heeeeel hard.

 

Tja ik lees veel ontkieming problemen met dit soortje, ik weet wat mijn resultaten waren in het verleden. Dus ik kan voor mezelf wel de conclusie trekken dat het aan het zaad ligt. Maar goed dit was ook de laatste zaad ronde, ben nu kolossus reg aan het opgroeien als moeder planten.

 

@Pacman: tnx man, ja was even schrikken. Het is wel even een wake up call, als je veel met het plantje bezig bent is het heel gewoon voor jezelf. Door zulke situaties wordt je toch ff weer op de feiten gedrukt dat je eigenlijk in de ogen van de wet "crimineel" bent. Al zie ik mezelf echt niet zo.

 

@tune: Ze zijn al hard op weg om de hoogte in te gaan, gaat de laatste dagen hard. Ik hoop voor je dat het bij jou wel allemaal zonder problemen verloopt.

 

@Krasi: Het is herkenbaar bij zaden planten, je denkt eerst van komt dat nog wel vol maar uit ervaring weet je dat ze een omslag punt hebben en nog keihard de hoogte in gaan. Dat punt heb ik nu bereikt bij de ongetopte, de getopte zijn de laatste dagen lekker gaan bloeien terwijl ongetopte nu in 3 dagen bijna in grote zijn verdubbeld en nog geen bloei laten zien.

 

 

Heb toch een nieuwe camera besteld, helaas geen spiegel reflex maar ff een wat goedkopere. Volgende updates weer fatsoenlijke foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar weer even een update. :tu

 

 

Dag 10 gemiddelde zichtbare bloei

 

 

Max temp: 28.7

min temp: 19.8 zonder kachel nu

 

EC: 1.2 plus EC kraanwater

 

Ze Drinken nu 1,5 liter per dag weg.

 

Voor mijn gevoel gaat het minder snel als de vorige ronde, maar als ik dan ff foto's er bij pak loopt het wel aardig gelijk.

 

Heb mijn nieuwe camera nog niet helemaal onder controle, vind de foto's van mindere kwaliteit dan van me vorige terwijl deze meer megapix heeft. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij en de instellingen liggen.

 

gallery_5015_7010_375482.jpg

 

gallery_5015_7010_762903.jpg

 

gallery_5015_7010_201222.jpg

 

gallery_5015_7010_335741.jpg

 

gallery_5015_7010_361824.jpg

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie parkje daar,

het ziet er alleen niet echt diepgroen uit,..sterker nog ze neigen naar lichtgroen/geel

Zal de gele lamp zijn die erop schijnt of de camera.

 

Fotos nemen vanuit donker met alleen flitser,..of met alleen daglicht TL werkt vaak stukken beter.

 

Suc6 :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tips, zal er eens mee gaan spelen.

 

Het gele komt inderdaad door de camera, op foto 2 kun je wel zien hoe groen ze zijn.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...