Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MagicStrain

Een spin in mijn tentje

Recommended Posts

Hallo medekwekerts,

 

 

Ik zit nu in week 8 met mijn PP plantjes.Omdat ik aan het afbloeien ben geef ik alleen water en bladvoeding met wortelstimulator (ben aan het spoelen dus geef voor de rest alleen water)om de worteltjes op de toppen te voeden.Maar nu ik dit op mijn plantjes spuit zie ik allemaal spinnewebben!.Heb mijn hele tent al nagekeken maar kan geen spin vinden!Dit is mijn eerste kweek in een SJ INT 300 met toebehoren.Iemand misschien een idee om wat voor spin het gaat zodat ik deze kan vinden?Vind het niet heel erg maar ziet er gewoon niet uit die spinnewebben op de plantjes!

 

Alvast bedankt voor een antwoord,

 

Groeten,

 

MS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zie die beestjes niet,Het is echt spinnerag wat erover de plantjes is geweven,dus ik denk echt dat er ergens spinnen moeten zitten.Maar zal zo eerst even weer bladvoeding klaar maken met wortelstimulator,kan ik deze morgenvroeg nog even snel over mn plantjes spuiten voordat de lampen aan gaan.Werkt echt super! die worteltjes op mn toppen rijpen veel sneller af op deze manier!echt een aanrader!worteltjes op mn toppen zijn bijna allemaal bruin nu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is spint ja, stofzuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

high there,

ik geloof dat er niet helemaal iets klopt:

en ik heb het gevoel dat ik voor de gek gehouden wordt

ben je cht wortelsimulator(begin groei)

aan het spuiten op toppen?

dan is het logisch dat ze bruin worden.

snel nooit meer doen doen dus.

alleen water,

niet spuiten op je bloemen

laat de wortels(???) op je bloemen maar met rust

greetz Weetje

 

 

dat van dat lezen is echt een goede tip :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je mss al gelzen hebt heb je een zeer schadelijk beestje in huis,

wegkrijgen zal niet meer lukken]

maar door de boel zo goed mogelijk schoon te zuigen

houd je het wat tegen.

 

dat spuiten echt niet doen he!

ZemOP

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje:

 

Stond op de fles van dat spul."voor een goede wortelontwikkeling"En nadat ik ze in bloei had gezet kwamen er steeds meer op de toppen.Vandaar dat ik dit erop spuit en ze worden dan sneller rijp!En waarom niet meer doen?Als dit de boel versneld?Bedankt voor je antwoord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk is na: waar zitten de wortels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijke troll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dat onderwerp over spint gelezen,maar geloof niet dat ik dat heb zie er namelijk geen 1 :lol: dus daar ben ik wel blij om!.Zou ik misschien dat spinnerag er ook af kunnen blazen met een compressor en een luchtspuitje? om ze nou 1 voor 1 bij langs te gaan is me ook een hels karwei!

 

GR,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint... snel en efficent maatregel tegen treffen anders ga jij je oogst weg kunnen gooien.. doe dit zo spoedig mogelijk voor je een plaag heb, en ja zo te lezen zijn ze al in een ver stadium dat je planten ernstig zijn aangetast... bovendien zie je spint niet met het blote oog bewegen, dit zie je aan spikkeltjes op en onder het blad en dat er spinnenraggen in je kweekruimte te vinden zijn... spint verwijderen is ook een hels karwei, daar mag ook moeite voor gedaan worden.

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een booster gebruiken?

 

en vuilniszakken wil ook nog wel eens helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, heb nog Canna boost zal ik deze toevoegen aan mijn bladvoeding!Bedankt voor de tip Weetje

 

gewoon de verhouding aanhouden die op de fles staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gelijk over je planten heen zeiken .. :lol: :lol:

Dat je dit serieus meent kan gewoon niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij je volgende kweek ff goed je hokje stofzuigen en goed alles desinfecteren met dettol.. even laten luchten en dan zou het insectvrij moeten zijn... dan nog de klimaat goed in orde krijgen en dan zou je (als het goed is) minder last van dit soort fratsen moeten hebben :lol:. NIET dezelfde aarde gebruiken, daar zit spint in dan hou je het probleem... ook potten desinfecteren.

een dubbel check op afwijkingen op je planten kan immers nooit kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat lul je nauw heel de tijd stom.. met je wortels uit de toppen

je hebt een SJ INT met alles erop en eraan en je hebt nog nooit van spint gehoord

mafkees :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuiten met eender wat op je planten als ze in bloei staan is vragen om rot in je toppen. Aan de spint zul je in week 8 ook niks meer kunnen doen. Het enigste wat je rest is vroegtijdig oogsten en voor de volgende kweek alles desinfecteren en proper maken. Je moet al flink blind zijn om geen kleine witte eitjes op of onder de blaadjes te zien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[x]ongeschikt

 

+1

 

Deze is wel écht grappig

:lol: :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee ik zie die beestjes niet,Het is echt spinnerag wat erover de plantjes is geweven,dus ik denk echt dat er ergens spinnen moeten zitten.Maar zal zo eerst even weer bladvoeding klaar maken met wortelstimulator,kan ik deze morgenvroeg nog even snel over mn plantjes spuiten voordat de lampen aan gaan.Werkt echt super! die worteltjes op mn toppen rijpen veel sneller af op deze manier!echt een aanrader!worteltjes op mn toppen zijn bijna allemaal bruin nu :oeps

 

 

meen je dit nu echt wat je allemaal opschrijft. :lol: :lol: ;)

 

of heb je te veel gerookt. :D

 

gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites
duidelijke troll

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een grappig topic.

..... heel die jongen zn tent zit onder de spint en ook nog wortels op zn toppen

 

echt ....mooier kunnen we het niet maken . :lol:

 

wel makkelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een slotje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...