Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tim

mapito met 9x9 voorgroei potjes.

Recommended Posts

ik wil een poging gaan doe om met mapito te gaan kweken.

nu had ik het idee om mijn stekken gewoon voor te groeien in 9x9cm lightmix potjes, met de bodem eruit geknipt.

 

zodra de stekpotjes lekker doorgeworteld zijn wil ik ze overzetten in 18 liter potten gevuld met mapito.

gezien ik hier een overvloed van heb staan, en het lijkt mij ook een geen slecht idee.

 

maar ik zie dat mensen alleen werken met steenwol grodan plugblokken.. is hier een reden voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

special mix werkt perfect. niks eronderuit geknipt.

 

med_gallery_32601_13944_211112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk thnx maat!!!!

 

Voor de beworteling leek het me stukken beter.

Maar het kan dus..

 

Nu maar een hoop gaan leren over de inwaterING etc.

PS is het mogelijk 1x per week maar te vloeden op mapito?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zelf een potje de bodem er onder uit halen. en dan in een dicht potje zetten.

en als je ze dan gaat zetten het dichte potje eraf pakken en waar de bodem onder uit is laten zitten.

en op je vraag een keer per week, water geven. is mijn antwoord neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

minimaal twee keer, water geven.

 

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al mapito

 

kijk anders eens voor kdw1, is rfx met kokos. geen restzouten aanwezig. met normale mapito doe ik tegenwoordig ook direct inwateren, niet spoelen.

 

7 dagen is een beetje veel. hoe vaker je bij kunt sturen hoe beter maar het kan wel. heb voorheen enkel gevloed met zo'n 2 cm water en dan bleef ik 4 dagen weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meshpotjes werkt nog beter, doe ik al jaren zo. Wel aarde met voeding gebruiken en alleen water geven. 1x per week vloeden kan, maar dan moet je het wel laten staan en niet terug pompen.

 

Geen eb/vloed dus maar alleen vloed. Wel de ph op 5,3 zetten, anders wordt die te hoog na een week. Automatisch eb/vloed heeft dan wel mijn voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niksgekocht. Ik ga hier nog over nadenken welk soort ik ga nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe de potjes heten die ik heb, zijn 0,7 l volgens mij

 

heb je een pic van die meshpotjes racker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ja, niks bodem knippen, gewoon vullen en als ze geworteld zijn, een kuiltje in de pito graven en hoppa...mandje en al erin. Je pito wordt niet vuil hoor, er valt geen aarde uit.

 

Als je gaat oogsten, trek je potje met wortels er zo uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik ook moeten gebruiken

 

zonde van 10 cm medium nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je die gevonden krasi? kan ze alleen op amerikaanse sites vinden helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Mapito kan ik dus ook gewoon alleen vloeden?

Maar hoelang laat een t staan met eb en vloed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met Mapito kan ik dus ook gewoon alleen vloeden?

Maar hoelang laat een t staan met eb en vloed ?

 

ja, zou dus niet meer dan 3 dagen wegblijven en de 4e dag weer vloeden. is even vogelen hoeveel je precies moet vloeden zodat de planten nog niet te nat of te licht staan. ik liet ze altijd nog 1 dag staan nadat de vloer compleet droog was. in het begin drinken ze geen fuck dus kun je de vijver beter 1 of 2 x leegpompen en naar het eind toe moet je misschien wat sneller vloeden, of hoger vloeden.

 

 

met eb vloed, 15-20 min, afhankelijk hoe hoog je vloed. op mapito (atami) eens in de 3 dagen op rfx om de dag. heb kdw nog niet geprobeerd maar denk ook eens in de 3 dagen ivm aanwezigheid kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat prima ja , maar waarom vul je niet gewoon een netpot/vijverpot met mapito ipv eerst die lightmix en dat in de mapito zetten ...?

die wortels groeien er aan alle kanten gewoon doorheen

 

zl2dk5.jpg

 

154vko9.jpg

geen probleem dus

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de meshpotjes vult met voorbemeste aarde, hoef je alleen maar water te geven. Wel zo handig als je er niet bovenop zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker de potjes diekrasi laat zien zijn toch anders als de jouwe meen ik, waar heb jij ze gehaald als ik vragen mag? jij hebt over de gehele hoogte sleuven zitten toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frits.

PrCSS zoals racker zegt.

Ik ben van de 2x per week erin en eruit garde :lol:

 

Maar gebruik jij nou 11liters ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat gaat prima ja , maar waarom vul je niet gewoon een netpot/vijverpot met mapito ipv eerst die lightmix en dat in de mapito zetten ...?

die wortels groeien er aan alle kanten gewoon doorheen

 

zl2dk5.jpg

 

154vko9.jpg

geen probleem dus

 

kijk van deze foto,s word ik nu prettig van.

 

 

super frits. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor, welk soortje is dat frits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim ja dat zijn inderdaad 11 liters , dat was uit zaad die zijn ontkiemt in een stekplugje van 4x4cm

15qqctz.jpg

daarna in zon vijverpotje van de praxis met mapito , als je die gewoon ff onderdompelt in water met een beetje voeding kan je die zonder problemen 2 dagen laten staan hoor , voorgroeien gebeurt bij deze wel onder 36 watt pl lampen dus dan kan je ze gerust nog langer laten staan die trekt die pot niet zo snel droog natuurlijk als hps

 

 

@ prettig gestoord , ik krijg er zelf meestal ook wel een prettig gevoel van ja :lol:

 

@ jeice als ik me niet vergis was dit kolossus van sannies

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht ik al :lol:

 

helemaal geen gek idee hoor, netpotjes onderdompelen in voedingswater

maar met 100 stuks iedere 2 dagen is wat meer werk dan 1x in de week een plas kraanwater in de vijver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...