Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt207

LED kweekverslagen

Recommended Posts

hallo, ik ben recent omgeschakeld naar LED kweken, 2 x 90 watt ufo!!

 

ik heb hier echter enkele vragen over en ik weet niet waar ik er mee terecht kan.

 

1) na dat de timers uit gaan blijven de led lampen een mini beetje licht geven , dit is pas zichtbaar echter als je recht in de leds kijkt. kan dit kwaad? hoe komt dit?

ik begrijp dat er een soort van omvormer in de lamp zit die stroom op slaagt en dus nog een tijdje spanning kan geven...maar toch geen 8 uur aan elkaar?

 

 

2) hier is nog altijd geen volwaardige afdeling voor led kwekers en geïntreseerden die dit proces zouden willen opvolgen, zou het eens geen tijd worden dat dit meer in de spot komt te staan? de led lampen van tegenwoordig beginnen noemenswaardig te worden omdat de technologie toch ook beter en beter word en zo ook de kweek ervaringen.

 

zo is er ook weinig te vinden over de steeds beter wordende genen van autoflowers... neem nu automazar, ik heb mijn laatste kweek onder 400 watt hps er 360 gram af gehaald;

dat mensen neerkijken op lowriders dat begrijp ik maar er begint kwaliteit in de markt te komen en dit verdient mischiens toch meer aandacht.

 

ik denk dat er veel mensen vooral zouden interesse kunnen hebben in autoflowers onder led ( lage kosten voor 20 uur licht per dag te geven)

 

dus mijn vraag naar de toekomst voor het forum is of er ooit kans is op volwaardige forum afdelingen voor LED kweken en autoflowers??

 

dit zijn echter maar suggesties hoor jongens, ik hou echt van dit forum maar ik heb de laatste jaren weinig vernieuwing gezien.

peaaaaace!! x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pm eens naar Ledkroket, die weet volgens mij enorm veel van LEDs..

 

Idd, ik wil dit jaar autoflowers in guerilla zetten, maar maak het niet alom bekend vanwege de slechte reacties.

Autoflowers worden echt ondergewardeerd..

Vind het ook tijd vr n autoflower-subforum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is gewoon een kwestie van paar jaar achten dan is alles led

Greet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de sectie microkweekverslagen staan wel een aantel led verslagen, welliswaar niet veel.

Ik werk er een klein jaar mee, en moet bekennen dat de veel gehoorde kritiek of scepsis best terecht is; huidige generatie leds zijn niet opgewassen tegen hps en tl. en dat is zo.

Het gaat zeker wel, indien je genoegen neemt met minder opbrengst, je wiet wordt kwaltatief niet slechter.

tussen de 10 tot 15 gram droog per plant zou ik zeggen, met je 2 ufos, en bijvb 6 planten, zal je de 90 gram waarschijnlijk niet halen.

Maakt vpolgens mij niet uit of je afjes neemt of regulier zaad, maar begrijp je punt om afjes te kiezen .

het wietzadenforum heeft wel een sectie met uitsluitend ledkweken; zou daar ook zeker gaan kijken, altijd handig wat vergelijkingsmateriaal.

Succes in elk geval. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt led lampen niet met een gamma timer schakelen .....

Heb het zelf gezien op zon timer...de helft blijft branden...

 

Moet een timer hebben die de fase en de nul schakeld..anders heb je er niets aan .

Je planten trouwens ook niet ..

 

Uw

Share this post


Link to post
Share on other sites

led sucks http://www.wietforum.nl/LED-Rest-in-peace-t58473.html :wacko:

 

dit zijn echter maar suggesties hoor jongens, ik hou echt van dit forum maar ik heb de laatste jaren weinig vernieuwing gezien.

peaaaaace!! x

Meen je dit echt?? :)

Ik denk dat die opmerking behoorlijk misplaatst is op dit forum.(lees je het forum wel?)

Of bedoel je het meer dat led zo enorm vernieuwend is. :tu

Kweken onder led wordt al 10 jaar geprobeert en al 10 jaar slechte resultaten met vruchtdragende planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

LED is mooi voor andere doeleinden, imo niet om te kweken :wacko:

Enige wat ik LED heb is m'n tv :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ledunits als assimilatieverlichting beter zouden zijn dan HPSverlichting -de fabricanten voorspiegelen immers een hogere opbrengst tegen soms 1/4 deel van de energiekosten- dan zouden alle kassen in het Westland volhangen met ledverlichting. Waarom vindt dat niet plaats? Omdat alle dik gesubsidieerde proefprojecten tot op heden op een faliekante mislukking zijn uitgedraaid. Vroeg of laat zal er best wel een goede led-assimilatielamp op de markt komen. Maar onderzoek daartoe is een projekt dat tientallen miljoenen kost. Growshops met een goede reputatie nemen geen ledunits op in hun assortiment om de doodeenvoudige reden dat HPS-verlichting op dit moment nog het meest rendabel is. Je moet wel heel erg naief zijn om de verkooppraatjes van de ledleveranciers te geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...