Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wannagrow

Phresh afzuiger demper

Recommended Posts

Ik las net in een topic over de Phresh demper. Weet iemand waar deze te verkrijgen zijn? Ik kan namelijk niks vinden op google....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn nog niet in Europa gelanceerd.

Omdat de demper in een platte doos geleverd wordt kan je hem ook uit de US bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn nog niet in Europa gelanceerd.

Omdat de demper in een platte doos geleverd wordt kan je hem ook uit de US bestellen.

Wablief? Platte doos? Het betreft dus een zelfbouw kitje? :wave: Enig idee wanneer ze wel naar Europa komen?

Bestellen uit de US zou inderdaad wel kunnen hoewel dat wel de verzendkosten flink omhoog drijft nietwaar?

Is er een goedkoper of andere manier om hetzelfde resultaat te behalen zonder diep in de buidel te hoeven tasten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk ben je goedkoper uit om het uit de us te laten komen dan dat je het hier moet kopen hoor

das met de meeste dingen zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat over de platte doos kan ik bij de amerikaanse aanbieders niet terugvinden, die geven allemaal een normaal formaat op. Overigens, ik neem aan dat je er 2 nodig zal hebben om het goed stil te krijgen of werkt 1 aan de blazende kant al voldoende? In mijn geval gaat het om een 750m3 200mm flens stalen box...

 

Dat over de platte doos kan ik bij de amerikaanse aanbieders niet terugvinden, die geven allemaal een normaal formaat op. Overigens, ik neem aan dat je er 2 nodig zal hebben om het goed stil te krijgen of werkt 1 aan de blazende kant al voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 2000m3 demper aan het eind van de slang liggen ...

heb geen idee welk merk maar dempt de luchtstroom gigantisch!

 

die kan je gewoon bij de bloeiwinkel kopen ..

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een 2000m3 demper aan het eind van de slang liggen ...

heb geen idee welk merk maar dempt de luchtstroom gigantisch!

UrbanGrower

 

Ik doel eigenlijk meer op het dempen van het afzuigergeluid, niet vertraging van de luchtstroom/snelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verlagen van de luchtsnelheid, betekent minder geluid..

luchtsnelheid onder de 7meter per seconde is acceptabel betreft geluid.

 

maar wat bedoel je dan met het afzuigergeluid..

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat bedoel je dan met het afzuigergeluid..

 

Ik bedoel met afzuigergeluid het motor/blaas geluid dat uit de blaaskant van de S-vent stalenbox komt. Als ik namelijk bij de stalenbox aan de blaaskant luister, hoor ik recht door de geïsoleerde slang het blaas/motorgeluid uit de stalenbox komen.

 

Mijn idee was om zo'n demper direct op de blaaskant de plaatsen om zo met name de motor/blaas geluiden een stuk te verminderen in de kamer. Daarnaast zijn luchtstromingsgeluiden aan het eind van de slang ook redelijk hoorbaar. De slang is namelijk redelijk kort, namelijk slechts 2 meter en met zo'n demper nog maar +-1.40m.

 

Zover ik weet zorgt de demper er alleen maar voor dat de geluidsgolven van de afzuiger en eventuele luchtstromingsgeluiden worden gedempt en wordt niet de luchtsnelheid verlaagd. Althans, dat is wat ik logischerwijs uit het filmpje kan opmaken en mag verwachten van een "fan silencer".

 

Ik heb trouwens nog even gemaild naar Amarika, het verzenden kost $85, da's even veel als de silencer zelf kost.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer dit zelf ook allemaal uit te zoeken. volgens mij heb je toch ook grote gedempte slangen?(dikkere diameter)

ik heb ooit eens gelezen dat deze het geluid echt helemaal wegnemen als je de afzuiger dimt naar 40 % ofzo en dus zo een slang erop maakt (misschien met demper erbij op)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een demper kun je bij de GS krijgen (geen Phresh) en als je daar dan weer Sonodeck aan hangt hoor/voel je alleen nog de lucht.

 

Heb het hier al jaren zo :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een demper kun je bij de GS krijgen (geen Phresh) en als je daar dan weer Sonodeck aan hangt hoor/voel je alleen nog de lucht.

 

@Warsteiner:

Mijn siituatie is als volgt: S-vent stalenbox 750m3, 200mm Sonodeck afblaas.

 

De reden waarom ik zo'n demper nodig heb is omdat wat jij zegt, niet werkt! ;) :lol:

De afzuiger staat slechts op 30% en er zit een geisoleerde slang op (sonodeck/connect), maar omdat het een klein kamertje is hoor je hem alsnog redelijk. Vandaar zo'n demper.

 

@lostchild

Waar kan ik zo'n demper vinden met flens 200? Bij PUK zie ik ze alleen groter staan... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertelde ik je in post 6 al ...

 

maar als ze alleen grotere hebben ..... zet je er een verloop tussen ......

 

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

 

ik heb er enkele slang tussen liggen en in mn tuin hoor je niets .. ook snachts niet .

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites
vertelde ik je in post 6 al ...

UG

 

Volgens mij heb jij het over iets anders, ik heb het namelijk over een afzuiger demper, dus niet een luchtstroomdemper. Zo'n afzuigerdemper moet je dan ook niet ergens tussen een slang hangen maar direct aan de afzuiger en daar vervolgens een slang op aansluiten. Het gaat er voornamelijk om dat het geluid van de afzuiger wordt gedempt en daarbij automatisch dus ook een beetje de luchtstroom.

 

Ik zie overigens dat deze dempers zo'n 65 euro kosten, zou ik niet beter zelf van een plastic buis zo'n demper maken en daarin geluidsabsorberende plaat doen? Of misschien van MDF een box maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand anders dan ......

 

en voor 65 euro kan je bijna niet zelf klote.....

hb hier anders nog wel een rond310 pvc buis van 8 mm dik liggen ...

3,5 meter.

 

ug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...