Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hawaii

koolfilter

Recommended Posts

er wordt meestal 4 a 5 kweken aangehouden

dacht ik zo

regelmatig checken blijft een must

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

ik bedoel dus de koolfilter aan de afzuiger een grote dat is tog geen 4 a 5 weken die gaan maanden mee toch heeft nu 5 keer gedraaid x 9 weken

Edited by Art

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij schrijft 5 KWEKEN

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervangen dus :D

 

of dacht je dat mensen niet werden gepakt omdat ze te lui waren om t filter te vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jepz zeker vervangen anders gaat het flink beginnen ruiken als ze gaan bloeien !

 

na 5 KWEKEN zal die ook niet meer zo zacht draaien denk ik :P

 

haha dan had ik toch gelijk dat je het fout had gelezen en dat je dacht dat het om de 5 weken moest veranderd worden :D

 

Groetjes

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
vervangen dus :D

 

of dacht je dat mensen niet werden gepakt omdat ze te lui waren om t filter te vervangen?

daarom vroeg ik het ook want ik had al gevoel dat hij er aan toe was dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai meestal 1 jaar met een filter, meer uit voorzorg dan noodzaak, maar beter safe than veeeeeerrrryyyy sorry

kapote lamp omdat je er telang me gedraaid ala shit happens, maar dat er een paar man int blauw toegang willen omdat de buren wat roken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een gevoel meteen vervangen..........

 

 

ook met meer dingen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus bij 4 a 5 gevoelens vervangen? :D

 

so true polletje

intuitie is je alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nauw je afzuiging altijd gedimt hebt en dus ook altijd maar de helft van de capiciteit van je filter gebruikt?

Maakt dat wat uit kwa levensduur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij minder doet in je leven, duurt t dan ook minder lang voordat je ouder wordt?

 

veel is betrekkelijk, maar waarom zou je een risico nemen?

 

veel filters werken niet eens goed op halve capaciteit.

 

hou je ook rekening met rv en temp?

 

pfff teveel om rekening mee te houden en te moeilijk om te berekenen, conclusie, 1 jaar houden en na 4a5 kweekjes weg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je nauw je afzuiging altijd gedimt hebt en dus ook altijd maar de helft van de capiciteit van je filter gebruikt?

Maakt dat wat uit kwa levensduur?

nee dit maakt niet uit in de levens duur , maar je kan er dan dus beter een kleiner filter op hangen maar letop, dit moet wel dezelfde flensmaat zijn nogsteeeds anders ga je geluid van de demping inde luchtstroom horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lid van 2006 ...... :D

 

onder welke steen heb jij gelegen ?

 

UG

 

@polletje ...

vervangen ??!?!?!?! .... dat kost geld ...

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, nauw das duidelkijk jongens. Na 1 jaar wordt ie dus gewoon vervangen

 

Weer wat geleerd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En trek er een zak omheen als ie stil staat.

Doe ik trouwens ook wanneer ik de afzuiger uitzet en stekken laat aanslaan ivm RV.

 

Mvg,

Wubbo Ockels

Edited by Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel sinds een tijdje doe is na elke ronde de filterdoek vervangen.

Niet omdat smetteloos wit zo mooi eruit ziet, maar om meneer met de pet (in het ergste geval) hem zo weinig mogelijk sporen tot eerdere kweken te kunnen geven.

Een grijze filterdoen duidt op meerdere rondes. Filterdoekje kost €20 ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohh k vervang m na elke tweede ronde gewoon omdat t goed voelt

zoduur zijn ze niet en halverwege een ronde je hok in om zo n ding te vervangen s niet leuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

filterdoek word hier gewoon na elke ronde gewassen ff in een kussensloop en wassen maar en sprankelwit gaat hij de volgende ronde in

als je genaait word zorg dan dat het zo zachtjes mogelijk gebeurt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd een filter van Phresh, goede aftersales als er wat mee mis is en wat ook lekker handig is zijn de 2 filterdoeken welke je erbij krijgt.

 

Na iedere ronde doe ik er een nieuw filterdoek op, vuil zorgt nu eenmaal voor meer weerstand en daardoor moet de softbox harder draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je filter 20% zwaarder weegt dan nieuwstaat dan moet je hem vervangen. Dus als je filter 1kg weegt, en na een tijdje 1,2kg weegt dan moet je hem vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als het de filter word afgevuld met kool die 4% vocht bevat, en na 5 weken in een ruimte zijn werk heeft gedaan, het kool een paar % vochtiger is geworden, en dus zwaarder, moet je hem dan ook vervangen??? (zoiezo is een hoge LV killing voor een filter)

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in het begin wegen, en als hij 20% zwaarder is geworden vervangen. Dus alleen als jij met 20% is aangekomen. Het maakt niet uit wat er in zit of hoeveel hij in het begin weegt. Maarjah beter voorkomen dan genezen, liever om de zoveel tijd een nieuwe filter aanschaffen dan een vette boete betalen. Helaas kan ik de bron nergens meer vinden, ik had het van een of andere DVD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...