Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

onderkoffer

80xpp onder 6x600 eerste maal!

Recommended Posts

K zou nog wel effe wachten met de klok omgooien!

 

succes

 

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guerilla

 

ja idd heel licht van kleur geweest totdat ik ben begonnen met te gaan voeden 4 dagen geleden nieuwe scheuten geven nu een donkerdere kleur zoals het naar mijn gevoel ook hoort te zijn. hoop dat dit overal terug gaat komen kwa kleur, fftjes afwachten nog.

 

@leila

 

wacht iig ff tot woensdag met omgooien, vraag me iig af wat zon beetje voor k2 de ideale maat is om over te gaan tot 12-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een x een Foto posten Met ,,, De lampen uit ..

Kunnen we het met ze allen is bekijken ... goed dat ze wat bijkleuren..

 

Fijne avond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal kijken of ik morgenochtend wat fotos kan maken met de lampen uit en een fatsoenlijke camera, kleuren lijken idd wat anders dan met de hps aan zegmaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ONDERKOFFER.

 

ja klopt ,, het scheeld nogal veel met een goede camera en lamp uit vooral qua kleur,,

 

We wachten af .. thnxx

 

:wave: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos maken valt nog niet mee, zodra ik het hok in kom blijf de lens van me camera beslaan.

 

 

gallery_35973_15320_373953.jpg

 

gallery_35973_15320_97169.jpg

 

gallery_35973_15320_1450917.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei oei, die zien er echt niet gelukkig uit !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde zo droog als je kont en Perlite zo nat als de zee...

 

Vraag me al ff af waarom je er zon laag Perlite oplegt ??

Heeft toch helemaaaaaal geen zin..

 

Ug

Share this post


Link to post
Share on other sites

nopes niet naar de zin gehad, pas toen ik ben begonnen met voeden is er weer kleur ingekomen, kijken hoe dit zit vordert.

had de vraag al eerder gesteld wbt het voeden maar goed, daar geeft dan niemand antwoord op totdat dit soort fotos erop komen beetje jammer maar goed, ben er nu zelf achter hoe het zit.

 

de perlite ligt erop om te verkomen dat ik teveel warmte op de aarde krijg en daarmee uitdroging voorkom. de tensio verteld mij als het goed is wat de waardes zijn op de benodigde hoogte toch? mijn vochtgehaltes zijn nu goed, tevens zou het lichtweerkaatsing bevorderen.

was een tip van de gs waar ik kom, lijkt me niet geheel onlogisch of sla ik de plank mis?

 

maar goed, constateren dat het er niet lekker bijstaat dat heb ik zelf al gedaan, iemand echter een goede tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey onderkoffer ,,, weet niet wat er allemaal gebeurd in je hok ... maar het ziet er droevig uit ..

Hoop voor je dat ze bijtrekken .. en btw thanks voor de pics , nu hebben we t is goed gezien .

 

GREETZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog,nat....

Ik zeg,trek er eens een uit.....

 

Lijkt wel of ze te nat staan op het eerste gezicht.

Ze verdampen ook veel minder dan je zou denken meestal zie je de randen krimpen bij droogte maar door dat perlit zie je dat nu niet. :lol:

 

Wat is de waarde van de Tensio?

Denk er aan dat het onder het meetpunt altijd natter is en nat kweken doe je in volle bloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin te nat gestaan, daarna iets te droog, temperatuur schommelingen vervolgens voeding te kort.

 

gallery_35973_15320_116543.jpg

 

110, na watergeven stond het op 60 heb watergegeven toen deze 150/160 aangaf.

neem aan niet te droog niet te nat, begin had ik de blumats niet dus ben ik hiermee de fout ingegaan.

 

In een paar dagen na het voeden komt er wel weer kleur en groei in de planten, is dit een verloren zaak of gewoon afwachten tot beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt dat vanaf je begonnen bent met voeding er terug wat kleur is ingekomen maar ik zie net het tegenovergestelde als ik naar de vorige foto's kijk.

ze zijn er niet op vooruitgegaan. ik zeg maar wat ik zie eh....

verder weet ik natuurlijk niet wat jij allemaal hebt gedaan.

 

temp? dag/nacht

nat? droog? (maar je hebt een tensio dus...?)

teveel, te weinig, slechte voeding..?

grond gebruikt? nieuw?

 

die perlite vind ik ook best wel raar, zoals ph al aangeeft vind ik het wel een voordeel dat ik mijn grond kan zien en inspecteren, ook al heb je een tensio. je ogen zijn meer betrouwbaar! ik zou er dus zeker geen perlite opgooien!

als het voor de reflectie is kan je evengoed vierkantjes zwart/wit folie uitsnijden en over je potten leggen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ik zie in ieder geval als ze zo klein nog zijn dat de waardes v/d tensio wel xat hoger oplopen.

 

ik geef pas vanaf 300 ofzo..

 

als ze vol aan het bloeien zijn volg ik dit wat beter op

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt als je naar de geposte fotos kijkt dan lijkt het idd dat het omgekeerd is, de vorige geplaatste fotos waren helaas met de lampen aan en hier waren de bladeren lichtgroen van kleur nieuwe wat kwam was ook lichtgroen van kleur, niet in vergelijking met de kleur waarin ik de stekken heb gekregen.

na het voeden komt deze kleur wel weer terug in het blad, weet niet of het door de cannacure of voeding komt maar iets wat flink te kort was wordt blijkbaar aangevult.

 

Temp dag is rond 28 temp nacht is rond 22 hier eerder grote schommelingen in gehad wegens falen zibrokachel, nu electrisch dus constant.

Ik heb nu tensio's van blumat sinds anderhalve week, hiervoor andere tensio's die blijkbaar voor geen meter werken.

In begin geen voeding gegeven, dit op advies van meerdere ook na meten ec aarde.

Grond gebruikt idd, misschien dat hier een probleem zit hebben 2 a 3 weken andere stekken in gestaan en vervolgens heeft de aarde in bakken bij me in de schuur gestaan.

 

Perlite zal ik idd even over nadenken tot weggooien..

 

Vervelende is de 1 zegt 180 de ander 300, wat is verstandig in dit geval met een eventueel voedingstoffen tekort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg gewoon dat ik in dat stadium rond de 300 zit.

 

met goed rond te lezen kom je hier een pak verder mee!

de ene doe het zo, de andere zo.....

jij moet zelf je besluiten maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi

 

ik ben zeker blij dat je mededeelt op welke druk jij dan zo ongeveer zou zitten, uiteindelijk moet ik me eigen plan er idd uit trekken.

voorbeelden van mensen die ze nu gebruiken zouden superhandig zijn en zeker in welke fase van de plant!!

verschillen zijn echter zo groot ook hier op de site dat je op gegeven moment door de bomen de plant niet meer ziet zegmaar.

voor een geoefend iemand zal het wat makkelijker zijn om dit in de praktijk uit te proberen kwa watergift, mijn onkunde geeft enkel twijfel bij wat nu te doen.

de een doet het zo en de ander anders en ik voor het eerst, wel zo fijn om dan erachter te komen wat kwa basis nodig is om je planten niet te vermoorden.

die les krijg ik iig nu, ten koste van de dames misschien.

idee is om tussen de 180 en 80 te blijven en bij te voeden gewoon richting voedingsschema iig tot de herfst is vertrokken.

verders wekelijks cannacure blijven spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er wel serieus over denken om opnieuw te beginnen hoor

of ze hebben zwaar voedings tekort of misschien heb je wel last van vergiftiging , watvoor materiaal heb je in je hok gebruikt? en wat voor materiaal is er nog meer in de ruimte van het hok aanwezig?

waar haal je je verse lucht vandaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg eerlijk moesten die van mij zijn zou ik ze ook wegdoen en opnieuw beginnen.

 

als je dit niet doet zou ik maar zeker niets meer aan de planten meegeven! (mijn mening eh...)

niks is niks, ook geen cannacure!

gewoon ph 5.8-6.0 kraanwater

en eerst enkele keren spoelen.

 

 

als ze dan toch nog zouden goedtrekken, kan je nog wanneer ze er terug lekker fris uitzien je voedingschema terug oppikken.

 

doe wat je moet doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thnx voor de tips iig, bekijk het me deze week nog en anders eventueel opnieuw beginnen.

me aanzuig trek ik vanaf buiten af.

heb in het hok niets vreemds, misschien de petroleumkachel geweest????

geef de hoop nog niet op iig, staat me net iets te lang voor om weg te mikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

petroleumkachel is juist goed!

co2 !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no way dat dit gaat herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

herstellen zal het mss ooit wel, maar hoe....?

 

word zeker niet wat het moet zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zeg eerlijk moesten die van mij zijn zou ik ze ook wegdoen en opnieuw beginnen.

 

als je dit niet doet zou ik maar zeker niets meer aan de planten meegeven! (mijn mening eh...)

niks is niks, ook geen cannacure!

gewoon ph 5.8-6.0 kraanwater

en eerst enkele keren spoelen.

 

 

als ze dan toch nog zouden goedtrekken, kan je nog wanneer ze er terug lekker fris uitzien je voedingschema terug oppikken.

 

doe wat je moet doen....

 

 

dat vind ik een wat vreemd advies voor planten die waarschijnlijk een serieus voedingstekort hebben om geen voeding meer te geven

 

die moet je juist wel geven en iets meer als dat je eerst deed

mocht het wel gif zijn dan merk je het wel want daar helpt niks tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie zegt dat het ondervoed is en niet overvoed?

 

jij?

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...